اخبار داغ

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

کمبود قلم انسولین در استان یزد رفع خواهد شد/ هزینه 36 میلیاردی خرید قلم انسولین در یزد

کمبود قلم انسولین در استان یزد رفع خواهد شد/ هزینه 36 میلیاردی خرید قلم انسولین در یزد
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با پیگیری ها که انجام شده قلم انسولین در بین همه داروخانه‌های یزد توزیع شده و تقریبا عطش کمبود این دارو در استان خوابیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین مصدق در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص کمبود قلم انسولین در استان یزد گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شده قلم انسولین در بین همه داروخانه‌های یزد توزیع شده و تقریبا عطش کمبود این دارو در استان خوابیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  یزدرسا,

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود قلم انسولین، برای کنترل میزان خرید و همچنین جلوگیری از خرید مازاد این دارو توسط برخی از افراد در ابتدا توزیع این دارو فقط در داروخانه های دولتی انجام شد و سپس در داروخانه های شبانه روزی بود و پس از آن با توجه به سهمیه ای که به استان داده شد در همه داروخانه ها البته با کنترل توزیع شده است.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: میزان سهمیه رسمی قلم انسولین استان یزد 1.5 درصد است اما طبق برآوردی که شرکت وارد کننده در طول 10 سال گذشته داشته است میزان مصرف این دارو در استان یزد 4.6 درصد مصرف کل کشور بوده است که این میزان مصرف، حاکی از شیوع بالای دیابت در استان یزد است.

,

مصدق با بیان این که با توجه به مشکل کمبود قلم انسولین در استان یزد بیماران غیربومی قلم انسولین را از استان خود تهیه کنند؛ افزود: سهمیه استان فعلا برای انسولین نوومیکس 3.6 درصد و انسولین نوو رپید 4.6 درصد است که پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا سهمیه استان به طور دائم افزایش یابد.

,

وی تصریح کرد: دو نوع انسولین داریم که یکی کوتاه اثر و دیگر طویل الاثر است که در حال حاضر در انسولین کوتاه اثر دچار کمبود و مشکل هستیم که پزشکان می توانند برای حل مقطعی مشکل کمبود قلم انسولین ، نوع طویل اثر آن را در کنار و یا جایگزین نوع کوتاه اثر آن تجویز کنند.

,

مصدق با بیان این که در سال گذشته 36 میلیارد تومان هزینه خرید قلم انسولین در استان یزد شده است اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات بیمه ها، دیابت و فشار خون یک سوم هزینه های درمانی را به خود اختصاص می دهند که البته این رقم، مربوط به سه سازمان بیمه گر است و آمار کلی آن بیش از این ها است.

,

انتهای پیام/ق

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه