اخبار داغ

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری:

استکبار آفت اساسی مسائل ملی و بین المللی است/ انسان در برابر مستکبران از نظر فکر و عمل باید به خدا پناه ببرد

استکبار آفت اساسی مسائل ملی و بین المللی است/ انسان در برابر مستکبران از نظر فکر و عمل باید به خدا پناه ببرد
نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: استکبار آفت اساسی و ریشه ای مسائل ملی و بین المللی است و انبیاء عظام نیز از ابتدا با این مسئله در عرصه های مختلف مبارزه کرده اند چرا که استکبار و بندگی هیچ گاه با یکدیگر جمع نمی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اینکه 48 بار واژه استکبار در قرآن به کار برده شده است، گفت: انقلاب اسلامی ما قرآنی و نبوی است و بنابراین ادبیات انقلاب ما نیز باید قرآنی و نبوی باشد و سبک مبارزه ما نیز باید همچون سبک مبارزه انبیاء الهی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه استکبار واژه رایج و پر کاربردی در ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: ریشه استکبار از واژه عربی کبر به معنی بزرگی می آید و این واژه جز صفات خداوند است و هر کس غیر خداوند کبر بورزد ناحق است؛ فلذا استکبار به معنی پندار و تصور بزرگ است.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه کبیر حقیقی خداوند است، بیان کرد: استکبار یعنی بزرگ پنداشتن و این تعبیر درباره ابلیس نیز به کار رفته است.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی بیان کرد: مسئله استکبار از ابتدای تاریخ بوده است و بشر موجودی است که قابلیت خود بزرگ بینی دارد و ریشه بدبختی های فرد و جامعه نیز ریشه در این مسئله دارد؛ خود بزرگ بینی موجب می شود افراد زیر بار حق و دعوت انبیاء نروند.

,

وی ادامه داد: در این دوره ملتی به اراده خود حکومت جدیدی خواسته اند و این در حالی است که استکبار می گوید که شما باید تسلیم اراده ما باشید چون با بزرگ تر و برتریم.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: استکبار آفت اساسی و ریشه ای مسائل ملی و بین المللی است و انبیاء عظام نیز از ابتدا با این مسئله در عرصه های مختلف مبارزه کرده اند چرا که استکبار و بندگی هیچ گاه با یکدیگر جمع نمی شوند.

,

 حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی افزود: دین، پیامبر و عالم دینی نیست که استکبار ستیز نباشد؛ چرا که دیانت و بندگی خدا و تسلیم شدن در برابر حق یک مسئله است و خود بزرگ بینی مسئله ای دیگر است و این دو مقوله در تضاد با یکدیگر هستند.

,

وی با بیان اینکه دو مسئله ای که در ضد با یکدیگر هستند در یک جا جمع نمی شوند، تصریح کرد: بنابراین هر اقدامی به منظور جمع کردن دو مسئله محکوم به شکست است و قران مشخصا کسانی را که در مقابل با انبیا بوده اند را مستکبر یاد می کند.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: انسان در برابر مستکبران از نظر فکر و عمل باید به خدا پناه ببرد و طبق دستور خدا و قرآن عمل عمل کند و هیچ مسلمانی حق ندارد زیر بار حرف کافر برود و بر همین اساس است که زن مسلمان نمی تواند همسر فرد کافر و غیر مسلمان شود.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قرآن بندگی و تصمیم حق را در تقابل با استکبار می داند که هرگز این دو با یکدیگر جمع نمی شوند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی جلوه ای از انقلاب پیامبر اکرم (ص)، انقلاب فکری و انقلاب معنوی قرآن است و بر همین مبنا استکبار ستیزی امام خمینی (ره) مبنای قرآنی و دینی دارد.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی ضمن بیان اینکه استکبار ستیزی پیامبر اکرم (ص) استکبار ستیزی الهی است نه قومی و نژادی گفت: دین به ما اجازه نمی دهد که با مستکبران همراه شویم و آنان نیز منافعشان اجازه نمی دهد که تسلیم حق شوند.

,

وی با اشاره به فرمایش امام راحل که آمریکا شیطان بزرگ است، بیان کرد: امام خمینی (ره) بر اساس شناختی که از قرآن، سنت پیامبر اکرم (ص) و شیطان دارد این جمله را بیان کرده اند؛ بر این اساس که همان گونه که شیطان کبر می ورزد، آمریکا نیز امروز کبر می ورزد و مستکبر است.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: اینکه امام راحل فرمودند آمریکا دشمن شماره یک مردم مرحوم و مستضعف جهان است؛ حرفی بر اساس شناخت است.

,

این مقام مسئول ادامه داد: چنانچه ما وظیفه مان را نسبت به آمریکا به درستی عمل کنیم، فرزندانمان در آینده شهد شیرین پیروزی و عزت را خواهند چشید و تا زمانی که انقلاب اسلامی است، استکبار ستیزی نیز وجود دارد.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با بیان اینکه مقابله با استکبار صرفا انجام کار نظامی نیست، خاطر نشان کرد: امروزه مذاکره با آمریکا ابزاری برای سلطه گری شده است به این معنی که آنان مذاکره را به گونه ای طراحی می کنند که در لا به لای مذاکره به آنچه که خودشان می خواهند منتج شود؛ بنابراین رهبری فرمودند که با چشم بدبینی با آنان برخورد کنید.

, حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با بیان اینکه مقابله با استکبار صرفا انجام کار نظامی نیست، خاطر نشان کرد: امروزه مذاکره با آمریکا ابزاری برای سلطه گری شده است به این معنی که آنان مذاکره را به گونه ای طراحی می کنند که در لا به لا,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه