سیدجواد حسینی گفت: یکی از موانع عمده در مسیر توسعه طرح فراگیرسازی آموزش و پرورش استثنایی کشور مشکلات نگرشی و پذیرش دانشآموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور صبح امروز در گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی کشور در مشهد با بیان اینکه جلوهگاه و نمود عدالت آموزشی در خدمت به دانش آموزان استثنایی است گفت: در صورت ارتقای کیفیت در این حوزه به عدالت در این بخش نزدیک شده ایم.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,وی افزود: افزایش ضریب نفود کمی و کیفی اقدامات و خدمات آموزشی در حوزه آموزش و پرورش استثنایی از مهمترین اهداف برنامههای این سازمان است و برنامه اصلی در آموزش و پرورش استثنایی سند تحول بنیادین و تلاش در جهت تحقق آن است و از منظر جهت گیری در آموزش و پرورش هر آنچه لازم است در سند تحول آمده است.
, .,معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به پیگیری تعلیم و تربیت تمام ساحتی اظهار کرد: متاسفانه تا کنون در لایه نهادی خیلی کم ورود شده است در حالی که در قالب این لایه باید سایر دستگاه ها و سازمانها دخالت داده شوند تا نقش خودشان را در اجرای سند تحول ایفا کنند.
, .,وی روح حاکم بر سند تحول را عدالت و کیفیت دانست و افزود: وقت گذاشتن برای آموزش و پوشش خدمات دهی به دانش آموزان استثنایی پنج برابر دانش آموزان عادی نیازمند تلاش نیروی انسانی است.
, .,حسینی تصریح کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از دو منظر باید فکرمان را قوی کنیم که یک منظر ارتقای فرهنگ سازمانی و منظر دیگر ارتقای استانداردهای آموزش و پرورش استثنایی است.
, .,وی افزود: پرهیز از بخشی نگری ، جایگزینی تعامل سازمانی به جای تعارض سازمانی، ارتقای شفافیت سازمانی، اجتماعی کردن سازمان آموزش و پرورش استثنایی و نگاه دارایی محور به دارایی های انسانی از جمله شاخص های ارتقای فرهنگ سازمانی است.
, .,رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: نظام تصمیم گیری و برنامه ریزی سازمانی باید بر دو محور نظام دانش بنیاد و نظام مشارکت محور ایجاد شود و در این راستا نظام تصمیم گیری مبتنی بر شبکه دانش باید راه اندازی شود.
,وی افزود: در راستای تحقق نظام تصمیم گیری مبتنی بر شبکه دانش به دنبال ایجاد کارگروه کاربست مطالعات ملی و بین المللی آموزش پرورش استثنایی هستیم که به زودی این تصمیم عملیتی می شود و در نظام مشارکت محور نیز باید هدف را با مشارکت همه بخشها و ردههای سازمانی و جامعه محقق کرد.
, .,حسینی با بیان اینکه اجتماعی کردن آموزش و پرورش استثنایی از ضروریات امروز است بنابر این با تمامی سازمانهای مرتبط با آموزش استثنایی تعاملمان را افزایش میدهیم گفت: وجود ۲۴ هزار همکار و بیش از ۱۵۲ هزار دانش آموز استثنایی را دارایی سازمانی میدانیم و نگاهمان در فرهنگ سازمانمان نگاه دارایی محور خواهد بود.
,وی افزود: متاسفانه در فرهنگ تاریخی و سیاسی جامعه ایران نگاه پروژهای بر نگاه پروسهای غلبه دارد و در فرهنگ سیاسی، سرمایه تاریخی ضعیفی داریم لذا نگاه انکار بر نگاه اثبات غلبه دارد.
,معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: حدود ۱۵۲ هزار دانشآموز با فعالیت ۲۴ هزار نیروی آموزشی در سطح کشور زیر پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند.
,وی افزود: گسترش "طرح تلفیقی" نیازمند فراهم کردن الزامهایی همچون مناسبسازی فضای آموزشی و ایجاد تسهیلات آموزشی و پرورشی برای دانشآموزان استثنایی در مدارس عادی است.
,حسینی تصریح کرد: یکی از موانع عمده در مسیر توسعه طرح فراگیرسازی آموزش و پرورش استثنایی کشور مشکلات نگرشی و پذیرش دانشآموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی است.
,وی افزود: ۸۰۰ مدرسه استثنایی برای دانشآموز استثنایی با نیازهای ویژه که در مدارس عادی تحصیل میکنند به عنوان پشتیبان به منظور ارایه خدمات ویژه در نظر گرفته شدهاند.
,انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه