اخبار داغ

در خطبه‌های این هفته نماز جمعه استان کرمان عنوان شد؛

قدرت خرید و زندگی آبرومندانه هر ایرانی باید دغدغه همه مسئولان باشد/ بسیج کارآمدترین نیروی مردمی در همه میدان‌ها است/ از راه‌های برون‌رفت از مشکلات کشور تقویت و نهادینه کردن تفکر بسیجی است

قدرت خرید و زندگی آبرومندانه هر ایرانی باید دغدغه همه مسئولان باشد/ بسیج کارآمدترین نیروی مردمی در همه میدان‌ها است/ از راه‌های برون‌رفت از مشکلات کشور تقویت و نهادینه کردن تفکر بسیجی است
آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ,  راه آرمان,

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند دنیا برای زندگی همیشگی شما ساخته نشده و انسان به جز اعمال چیزی را با خود نمی‌برد.

وی ادامه داد: دنیا گذرگاه است و انسان عاقل در گذرگاه و توقفگاه به یک‌گونه عمل نمی‌کند، از این رواست که باید رعایت تقوا را در همه شئون زندگی در برنامه داشته باشیم.


نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اظهار داشت: آیات قرآن سه نوع نامه اعمال داریم، یکی از انواع این نامه اعمال همان لوح مفوظ و کتاب واحدی است که از نخستین انسان تا آخرین آنها اعمال همه انسان‌ها در آن ثبت و ضبط می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه نوع دوم نامه عملی است که هر قوم و طایفه‌ای دارد گفت: هر امتی در قیامت با نامه عمل خود فراخوانده می‌شود و روز قیامت این نامه به سخن آمده و اعمال همه امت‌ها را هم بازگو می‌کند. 

وی با بیان اینکه هر شخص به تنهایی نیز نامه اعمالی دارد که همان زندگی فردی و اعمال فردی ما را شامل می‌شود افزود: پرونده آدمی به قدری واضح و روشن است که خود آدمی هم می‌تواند به‌درستی خود را قضاوت کند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه دقت در ثبت اعمال ما به قدری بالاست که تمامی اعمال بشر بدون کم و کاست در آن ثبت و ضبط شده است و جای هیچ اعتراضی نیست بیان کرد: در آیات قرآن سه نوع ثبت و ضبط برای اعمال ما آورده شده است.

وی با بیان اینکه هر آنچه که در این دنیا انجام داده‌ایم همه نوشته شده و به کتابت در آمده است اما این نوشتن مانند نوشتن‌های دنیایی نیست افزود: نگارش نامه اعمال نگارشی کامل، واضح و گویاست که تمامی جزئیات اعمال آدمی در آن بیان شده است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه نوع دوم نگارش نامه اعمال همان روح و شخصیت ماست افزود: تمامی اعمال ما بر روح و شخصیت ما اثرگذار است و در قیامت این شخصیت و چهره واقعی ماست که آشکار می‌شود و همین شفافیت نامه عمل ماست و تجسم اعمال ما نیز نوع دیگر ثبت و ضبط اعمال ماست که ظهور و بروز پیدا می‌کند.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه امروز کرمان با بیان اینکه روز نیروی دریایی و بسیج قهرمان را در پیش داریم، اظهار داشت: بسیج عصاره خدمت و جهاد صادقانه است.

وی با اشاره به  اینکه بسیج لشکر مخلص خداست که پرقدرت، پرتوان و بی‌ادعا و جان بر کف و فداکار در تمامی صحنه‌های خدمت به مردم حضور دارد افزود: بسیج قوی‌ترین لشکر جهان و خار چشم دشمنان است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به حوادث و اتفاقات چند روز گذشته گفت: دولتمردان به معنای خاص و عام آن باید دو دلسوزی جدی داشته باشند و هر کس در هر گوشه از این نظام که خدمت می‌کند باید دلسوزی معیشت مردم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه قدرت خرید و زندگی آبرومندانه هر ایرانی باید دغدغه همه مسئولان باشد و باید به شان و منزلت هر ایرانی توجه جدی داشته باشند تصریح کرد: هر کس در هر مسئولیتی که چنین دیدگاهی ندارد خیانت به این مردم و نظام است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مردم ما همیشه در خط اول حمایت از نظام بودند افزود: دلسوزی از بیت‌المال و سرمایه‌های ملی نیز باید در همه رده‌ها وجود داشته باشد هر چند در این نوع دلسوزی شاید اختلافاتی وجود داشته باشد اما باید بهترین آن در دستور کار قرار گیرد .

وی با بیان اینکه در این کشوروقتی قانونی که منفعت ملی در آن است اجرا شده نمی‌توان عده‌ای با حضور در کف میدان به دنبال تغییر آن باشند گفت: قانونی که از مراجع قانونی رد شده حتما مورد تایید رهبر معظم انقلاب نیز هست.

وی با بیان اینکه در آن زمان رهبر معظم انقلاب به صحنه آمدند و در مقابل قانون‌شکنان ایستادند افزود: در اتفاقات اخیر نیز مقام معظم رهبری فرمودند به مسائل خوشبینانه نگاه کنیم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به انتخابات سال ۸۸ یادآور شد: در آن اتفاقات همه شاهد بودیم که انتخابات قانونی برگزارشده و پس از اعلام نتایج عده‌ای به کف خیابان آمده و خواستند تا نتیجه انتخابات را عوض کنند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه اگر عده‌ای در اجرای قانون اعتراضاتی دارند باید از راه قانون وارد شده نه اینکه به کف خیابان ریخته و هدایت این اعتراضات را ضد انقلاب بدست بگیرند گفت: نباید کاری کنیم که دشمانان نظام خوشحالی کرده و اتفاقاتی بیفتد که حتی به مردم خودمان هم رحم نکنند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه و رهبری نظام چه در زمان امام خمینی(ره) و چه اکنون جانشین امام زمان(عج) است گفت: پس از اعلام نظر رهبر معظم انقلاب حجت بر همه تمام است و سخنان مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب بوده و پس از آن فصل امتحان است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه نباید اجازه داد دشمنان نظام از عملکرد ما خوشحال شوند افزود: زمانی که دشمنان شما را تشویق می‌کنند ببینید چه اشتباهی مرتکب شده‌اید.

وی با یادآوری اینکه در زمان حضرت علی(ع) فتنه‌ها و آشوب‌های بسیار خطرناکی اتفاق افتاد بیان کرد: آن حضرت در تبیین فتنه و آشوب فرمودند «فتنه‌ها زمانی که روی می‌آورند شباهت به حق دارند و زمانی که در میدان قرار گرفتند روسیاهی آن معلوم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه حضرت علی(ع) فرمودند فتنه مثل گردباد می‌پیچد و برخی شهرها دچار آسیب شده و برخی در امان می‌مانند گفت: در فتنه‌ها چه سیاسی، فرهنگ و اقتصادی افراد باید بصیرت داشته، میدان را شناخته و ببینند به نفع چه کسی اعتراض کرده و شعار می‌دهند؟

وی با اشاره به اینکه در فتنه‌ها باید به تکلیف خود عمل کنیم و تکلیف‌محور باشیم افزود: عنصر سوم کور کردن چشم فتنه اقدام به موقع است در حالیکه عده‌ای در فتنه‌ها تماشاگرند و به تکالیف خود در زمان مناسب عمل نمی‌کنند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه تاریخ پر است از انسان‌های بصیر و تکلیف‌محوری که به موقع عمل نکردند گفت: عاشورا یکی از این روزهاست و توابین نمونه این افراد هستند.

وی با قدردانی از حضور به موقع و تکلیف‌محورانه مردم بصیر ایران و کرمان در اتفاقات اخیر افزود: خوشبختانه مردم کرمان توانستند از گردباد فتنه‌ها با حداقل آسیب‌ها عبور کنند.

 

بسیج کارآمد ترین نیروی مردمی در همه میدان ها/ با آشوبگران برخورد قاطع شود

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان با اشاره به فرا رسیدن هفته بسبج اظهارداشت: بسیج کارآمد ترین نیروی مردمی در همه میدانهاست و در بزنگاهها و لحظات پر خطری که نظام نیاز به پشتوانه و حامی دارد این بسیج مردمی بوده که خوب درخشیده است.

وی ادامه داد: ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای فرمودند مطمئن باشید اگر حضور بسیج مستضعفین در ۸ سال دفاع مقدس نبود امروز سرنوشت کشور چیز دیگری بود. تا بسیج هست نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان مورد لطمه و تهدید قرار نخواهد گرفت.

خطیب جمعه ریگان ابراز داشت:اشتغالزایی و حل مشکلات بیکاری در مناطق محروم با بیش از ۳۰۰ هزار شغل پایدار با راه اندازی کسب و کارهای کوچک و بنگاههای زود بازده و حضور در مناطق حادثه دیده از بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و حضور جوانان بسیجی طلبه و دانشجو در آموزش نوجوانان و جوانان در مناطق محروم همه در کارنامه درخشان بسیج به تصویر کشیده شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین و حوادثی که در کشور بوجود آمد، تصریح کرد:این تصمیم افزایش قیمت بنزین مستند به مصوبه سران سه قوه با پشتوانه کارشناسی بوده است و باید با چشم خوشبینی به آن نگاه کرد و از آن حمایت کرد، در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ امام راحل عظیم الشان نیز قطعنامه را مستند به نظر کارشناسان و مسولان پذیرفتند و از آن حمایت کردند.

رنجبر ماهانی افزود:گران شدن بنزین منجر به گرانی اجناس و کالاها نگردد تا مردم به سختی بیشتر بیفتند لذا من از همه مسئولان شهرستان درخواست می کنم نظارت بر بازار بیشتر شود و کسبه و بازاریان محترم هم مراعات حال مردم را داشته باشند که برکت در رزق و روزی را از خداوند متعال بخواهند.

امام جمعه ریگان در ادامه خطاب به مسئولان امنیتی گفت: با آشوبگران و اغتشاش گران برخورد قاطع شود و مردم هم به کمک مسئولان امنیتی بیایند، مردم ما بصیرت دارند و آگاه به مسائل هستند و صف خود را از آشوبگران و فتنه گران جدا کنند.

رنجبر ماهانی با بیان اینکه باید جایگاه رهبری را بشناسیم، تصریح کرد: رهبر انقلاب از جایگاه بالایی که دیده بان کل نظام است همه حوادث خرد و کلان را می نگرد نگاه تحلیل و مواضع رهبری برای بسیاری از ما در وهله اول قابل درک نیست، دشمن زخم خورده و شکست خورده از جبهه مقاومت در منطقه که می خواهد از لحظه ها فرصت تهدید برای کشور بسازد.

وی ادامه داد: نگاه ها باید معطوف به دفع تهدید دشمن گردد، زمان هوشیاری و اتحاد است و نقدها را به فرصت دیگری موکول کرد.

خطیب جمعه ریگان با اشاره داشت به مشکلات در شهرستان و ابراز داشت: مشکلاتی در شهرستان ریگان وجود دارد و مردم گلایه دارند و صدایشان به جایی نمیرسد، با گذشت دو ماه از سال تحصیلی شاهد هستیم تعدادی از مدارس عشایری هنوز معلم ندارند.


یکی از راههای برون رفت از مشکلات کشور تقویت و نهادینه کردن تفکر بسیجی است


حجت الاسلام رضا احمدی نیک امام جمعه آسمینون (نودژ) در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: : حوادث فتنه گون روزهای اخیر، ابعاد و لایه های مختلفی دارد که توصیف و تبیین آن فرصت مفصلی را می طلبد، لکن آنچه در این میان بیش از هر چیز غبارهای ابهام و تردید را کنار می زند و چراغ مِه شکن فتنه هاست؛ بیانات کوتاه و حکیمانه ی رهبر بصیر و حکیم انقلاب اسلامی است که باید از ابعاد مختلف مورد توجه و تحلیل قرار گیرد.


رضا احمدی نیک تاکید داشت: بیانات رهبر انقلاب در محور اول توصیف حوادث بود، محور دوم تبیین و چرایی حوادث است که از آنچه از این سخنان کوتاه می فهمیم این است که در جلسه سران قوا، طرحی در باره سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین به منظور کاهش تبعات مختلف شرایط قبلی عرضه بنزین، به تصویب رسید و اعلام شد که در اولین واکنش ها موجب ناراحتی و نگرانی و نارضایتی مردم گردید.

وی ادامه داد: محور مهم سخنان امام انقلاب مطالبات چهارگانه بود که در سخنرانی کوتاه اگر چه رهبر انقلاب از اصل تصمیم سران قوا حمایت می کند چند نکته و مطلب مهم را مطرح می نماید اول اینکه از این تصمیم که مستند به مصوبه سران قوا و متکی به پشتوانه کارشناسی است باید حمایت کرد البته که نظر کارشناسان متفاوت است یعنی اگر چه این مصوبه قابل بازگشت نیست ولی قابل اصلاح است و دوم اینکه مسئولان کشور با همکاری ،هم افزایی و دلسوزی موظف به مراقبت و نظارت بر بازار است و در مرحله سوم اینکه مسئولان امنیتی به وظایف خود عمل کنند و در مرحله چهارم مردم آگاه و بصیر از فتنه گران و آشوبگران فاصله بگیرند.

امام جمعه نودژ ضمن محکومیت و اعلام انزجار از آشوبگران و اشرار که خسارات جانی و مالی وارد ‌ساختند بیان داشت: مردم نقد و اعتراض دارند اما صف مردم از آن ها جداست و امروز پس از نماز جمعه در محکومیت این اقدامات در راهپیمایی شرکت خواهیم کرد.
خطیب جمعه نودژ با گرامیداشت هفته بسیج بیان داشت بسیج به تعبیر امام خمینی (ره ) میقات پابرهنگان و معراج پاک اندیشه اسلامی است لشکر مخلص خدا و اهل گمنامی و بی نشانی است و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور است لذاتفکر بسیجی؛ تفکر الهام بخش مقاومت در عصر حاضر است.
رضا احمدی نیک عنوان داشت: اگر بخواهیم شاخصه‌های بسیجى از منظر امامین انقلاب اسلامی را بررسی کنیم می توان به مواردی همچون اخلاص درعمل‌،خدامحوری و ارتباط با خدا و حاضر در تمامی میدان های سخت ،همراهی مجاهدت با ایمان و عمل و بصیرت اشاره نمود.
احمدی نیک اظهار کرد: امروز بسیج در کنار آحاد جامعه مدافع انقلاب و اسلام است چون بسیج نیروی کارآمد برای همه میدان ها است و تا بسیج و تفکر بسیجی در کشور هست نظام اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد و یکی از راههای برون رفت از مشکلات کشور در شرایط کنونی گسترش،تقویت و نهادینه کردن تفکر و روحیه بسیجی در جامعه است.
وی در پایان از موسسه قرآنی بیت الاحزان و استاد طالبی در برگزاری کلاس های آموزش مربیان قرآنی قدردانی نمود و همچنین مصیبت وارده به خانواده صارعی زاده را تسلیت گفت و برای آن مرحوم طلب مغفرت نمود

 

نجابت و صلابت مردم بزرگترین سرمایه مسئولان کشور است

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و حدود و مقررات اظهار داشت: تمام سود رعایت قانون به جیب خود ما می رود، رعایت قانون توقع بجایی است.

وی افزود: مواردی همچون حمل سگ در خیابان و اتومبیل ممنوع است و نیروی انتظامی می تواند با اینها مقابله کند یا کشف حجاب در ماشین خلاف مقررات است.

رمضانی پور گفت: قانون شکن و قانون گریز دیگر دلیلی برای عدم رعایت قانون ندارد، وقتی خودش حرمتی برای خود حفظ نمی کند.

وی در ادامه به موضوع مناسب سازی قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین اشاره کرد و بیان داشت: روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر مصرف بنزین در کشور است، ما مصرف گرا هستیم و بسیار مصرف می کنیم، این ضرر به سرمایه کشور است.
امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه قیمت ها را مناسب کردن یک حقی برای نظام است اما در روش اجرا بد عمل شد تصریح کرد: این اقدام نیاز به اطلاع قبلی و فرهنگ سازی داشت، باید مسائل و مشکلات را به مردم می گفتید، مردم می پذیرند.
وی افزود:توجیه درست شما هیچ گزندی و بهانه ای به دست دشمن نمی داد، این مردم همان هایی هستند که امروز چشم فتنه را کور کردند.

رمضانی پور اظهار داشت: این گونه عمل کردن موجب خسارت های فراوان به نظام شده و شما باید پاسخگوی در برابر بیت المال و مردم باشید.
وی ادامه داد: از قبل می دانستید که سال ۹۸،سال فتنه دشمن است که وعده داده بود و دشمن به اندک بهانه ای سوءاستفاده می کند.

رمضانی پور بیان داشت: اعتراض و انتقاد ما به حق است منتها باید مراقب باشیم که در هر تجمعی، افراد خبیث شروع به تخریب و شرارت می کنند، مردم وقتی فهمیدند دشمن دارد از تجمع آنها سوءاستفاده می کند، صفشان را جدا کردند این یعنی فهم، بصیرت و همراه بودن با نظام.

وی خاطر نشان کرد : مسئولان بدانید که شما بزرگترین سرمایه را دارید و آن هم نجابت و صلابت مردم است، دستگاه قضایی با قدرت و هوشمندانه در اسرع وقت این اشرار و منافقین را محاکمه و به اشد مجازات برسانند.

امام جمعه رفسنجان گفت: از فتنه باید درس گرفت که دشمن همیشه بیدار است، باید بهانه های فتنه و آشوب را از دشمن بگیریم.

ولایتمداری یعنی اینکه ما اگر حتی فلسفه کار را ندانستیم هم از امام امت تبعیت کنیم

حجت الاسلام سعادت فر در خطبه های این هفته نماز جمعه جیرفت گفت: در خصوص حوادث اخیر در جامعه اسلامی چند نکته قابل ذکر است از جمله این که حفظ نظام از اوجب واجبات و مهمترین وظیفه حمایت از یک روند قانونی و مخالفت با بدعت گزاری است.

وی ادامه داد: ولایی هایی که هنوز بلاتکلیفند بدانند در این ماجرا هدف دولت نبود بلکه بدخواهان ما در پی تخریب نظام و تعطیل شدن دولت و مجلس بودند ، اما فرمایشات رهبری آبی بر روی آتش فتنه ۹۸ بود، ولایتمداری یعنی اینکه ما اگر حتی فلسفه کار را ندانستیم هم از امام امت تبعیت کنیم.
امام جمعه جیرفت بیان داشت: در خصوص شیوه گران شدن بنزین اعتراض جدی و چند سوال دارند که صدایشان باید به گوش مسئولان برسد ، اول اینکه زیر ساخت بنزین در دوره دولت های قبل ایجاد شده بود و همین رئیس جمهور گفت دو نرخی بودن بنزین فساد می آورد و اینجا سوال است اگر خوب بود چرا طی این چند سال هم را متوقف و با آن مخالفت می کردید.
حجت الاسلام سعادت فر بیان داشت: از قوه قضاییه و ابراهیم بت شکن زمانه عاجزانه می خواهیم با مسبب گرانی ها و اعصاب خردی مردم برخوردی عاجل داشته باشند.
وی اظهار داشت: تاکید رهبر انقلاب بر فرزند آوری و افزایش جمعیت است ولی در این طرح جدید آیا این رعایت شده بلکه سیاست تنبیهی برای خانواده های با جمعیت در نسر گرفته شده است، راه کمک به محرومان این نیست ، آقایان دولت نگویید گران نمی شود بگوئید کرانی منطقی داریم که مردم خودشان را آماده کنند.
امام جمعه جیرفت افزود: رئیس جمهوری که بارها رفراندوم را مطرح می کند چرا همین افزایش ناگهانی قیمت سوخت را به رفراندوم نگذاشت تا ببیند مردم چه جوابی به وی می دهند، بخشی از این اغتشاشات کار افراد ساده لوح است اما قیام مردم علیه آشوبگران و فتنه گران بود ولی صف اولی ها و مسئولان بدانند مردم هنوز از آنها مطالبه دارند و حساب آین دو مو۱وع را جدا کنند.
انتهای پیام/

,

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند دنیا برای زندگی همیشگی شما ساخته نشده و انسان به جز اعمال چیزی را با خود نمی‌برد.

وی ادامه داد: دنیا گذرگاه است و انسان عاقل در گذرگاه و توقفگاه به یک‌گونه عمل نمی‌کند، از این رواست که باید رعایت تقوا را در همه شئون زندگی در برنامه داشته باشیم.


نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اظهار داشت: آیات قرآن سه نوع نامه اعمال داریم، یکی از انواع این نامه اعمال همان لوح مفوظ و کتاب واحدی است که از نخستین انسان تا آخرین آنها اعمال همه انسان‌ها در آن ثبت و ضبط می‌شود.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه نوع دوم نامه عملی است که هر قوم و طایفه‌ای دارد گفت: هر امتی در قیامت با نامه عمل خود فراخوانده می‌شود و روز قیامت این نامه به سخن آمده و اعمال همه امت‌ها را هم بازگو می‌کند. 

وی با بیان اینکه هر شخص به تنهایی نیز نامه اعمالی دارد که همان زندگی فردی و اعمال فردی ما را شامل می‌شود افزود: پرونده آدمی به قدری واضح و روشن است که خود آدمی هم می‌تواند به‌درستی خود را قضاوت کند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه دقت در ثبت اعمال ما به قدری بالاست که تمامی اعمال بشر بدون کم و کاست در آن ثبت و ضبط شده است و جای هیچ اعتراضی نیست بیان کرد: در آیات قرآن سه نوع ثبت و ضبط برای اعمال ما آورده شده است.

وی با بیان اینکه هر آنچه که در این دنیا انجام داده‌ایم همه نوشته شده و به کتابت در آمده است اما این نوشتن مانند نوشتن‌های دنیایی نیست افزود: نگارش نامه اعمال نگارشی کامل، واضح و گویاست که تمامی جزئیات اعمال آدمی در آن بیان شده است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه نوع دوم نگارش نامه اعمال همان روح و شخصیت ماست افزود: تمامی اعمال ما بر روح و شخصیت ما اثرگذار است و در قیامت این شخصیت و چهره واقعی ماست که آشکار می‌شود و همین شفافیت نامه عمل ماست و تجسم اعمال ما نیز نوع دیگر ثبت و ضبط اعمال ماست که ظهور و بروز پیدا می‌کند.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه امروز کرمان با بیان اینکه روز نیروی دریایی و بسیج قهرمان را در پیش داریم، اظهار داشت: بسیج عصاره خدمت و جهاد صادقانه است.

وی با اشاره به  اینکه بسیج لشکر مخلص خداست که پرقدرت، پرتوان و بی‌ادعا و جان بر کف و فداکار در تمامی صحنه‌های خدمت به مردم حضور دارد افزود: بسیج قوی‌ترین لشکر جهان و خار چشم دشمنان است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به حوادث و اتفاقات چند روز گذشته گفت: دولتمردان به معنای خاص و عام آن باید دو دلسوزی جدی داشته باشند و هر کس در هر گوشه از این نظام که خدمت می‌کند باید دلسوزی معیشت مردم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه قدرت خرید و زندگی آبرومندانه هر ایرانی باید دغدغه همه مسئولان باشد و باید به شان و منزلت هر ایرانی توجه جدی داشته باشند تصریح کرد: هر کس در هر مسئولیتی که چنین دیدگاهی ندارد خیانت به این مردم و نظام است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مردم ما همیشه در خط اول حمایت از نظام بودند افزود: دلسوزی از بیت‌المال و سرمایه‌های ملی نیز باید در همه رده‌ها وجود داشته باشد هر چند در این نوع دلسوزی شاید اختلافاتی وجود داشته باشد اما باید بهترین آن در دستور کار قرار گیرد .

وی با بیان اینکه در این کشوروقتی قانونی که منفعت ملی در آن است اجرا شده نمی‌توان عده‌ای با حضور در کف میدان به دنبال تغییر آن باشند گفت: قانونی که از مراجع قانونی رد شده حتما مورد تایید رهبر معظم انقلاب نیز هست.

وی با بیان اینکه در آن زمان رهبر معظم انقلاب به صحنه آمدند و در مقابل قانون‌شکنان ایستادند افزود: در اتفاقات اخیر نیز مقام معظم رهبری فرمودند به مسائل خوشبینانه نگاه کنیم.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به انتخابات سال ۸۸ یادآور شد: در آن اتفاقات همه شاهد بودیم که انتخابات قانونی برگزارشده و پس از اعلام نتایج عده‌ای به کف خیابان آمده و خواستند تا نتیجه انتخابات را عوض کنند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه اگر عده‌ای در اجرای قانون اعتراضاتی دارند باید از راه قانون وارد شده نه اینکه به کف خیابان ریخته و هدایت این اعتراضات را ضد انقلاب بدست بگیرند گفت: نباید کاری کنیم که دشمانان نظام خوشحالی کرده و اتفاقاتی بیفتد که حتی به مردم خودمان هم رحم نکنند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه و رهبری نظام چه در زمان امام خمینی(ره) و چه اکنون جانشین امام زمان(عج) است گفت: پس از اعلام نظر رهبر معظم انقلاب حجت بر همه تمام است و سخنان مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب بوده و پس از آن فصل امتحان است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه نباید اجازه داد دشمنان نظام از عملکرد ما خوشحال شوند افزود: زمانی که دشمنان شما را تشویق می‌کنند ببینید چه اشتباهی مرتکب شده‌اید.

وی با یادآوری اینکه در زمان حضرت علی(ع) فتنه‌ها و آشوب‌های بسیار خطرناکی اتفاق افتاد بیان کرد: آن حضرت در تبیین فتنه و آشوب فرمودند «فتنه‌ها زمانی که روی می‌آورند شباهت به حق دارند و زمانی که در میدان قرار گرفتند روسیاهی آن معلوم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه حضرت علی(ع) فرمودند فتنه مثل گردباد می‌پیچد و برخی شهرها دچار آسیب شده و برخی در امان می‌مانند گفت: در فتنه‌ها چه سیاسی، فرهنگ و اقتصادی افراد باید بصیرت داشته، میدان را شناخته و ببینند به نفع چه کسی اعتراض کرده و شعار می‌دهند؟

وی با اشاره به اینکه در فتنه‌ها باید به تکلیف خود عمل کنیم و تکلیف‌محور باشیم افزود: عنصر سوم کور کردن چشم فتنه اقدام به موقع است در حالیکه عده‌ای در فتنه‌ها تماشاگرند و به تکالیف خود در زمان مناسب عمل نمی‌کنند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه تاریخ پر است از انسان‌های بصیر و تکلیف‌محوری که به موقع عمل نکردند گفت: عاشورا یکی از این روزهاست و توابین نمونه این افراد هستند.

وی با قدردانی از حضور به موقع و تکلیف‌محورانه مردم بصیر ایران و کرمان در اتفاقات اخیر افزود: خوشبختانه مردم کرمان توانستند از گردباد فتنه‌ها با حداقل آسیب‌ها عبور کنند.

 

بسیج کارآمد ترین نیروی مردمی در همه میدان ها/ با آشوبگران برخورد قاطع شود

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان با اشاره به فرا رسیدن هفته بسبج اظهارداشت: بسیج کارآمد ترین نیروی مردمی در همه میدانهاست و در بزنگاهها و لحظات پر خطری که نظام نیاز به پشتوانه و حامی دارد این بسیج مردمی بوده که خوب درخشیده است.

وی ادامه داد: ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای فرمودند مطمئن باشید اگر حضور بسیج مستضعفین در ۸ سال دفاع مقدس نبود امروز سرنوشت کشور چیز دیگری بود. تا بسیج هست نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان مورد لطمه و تهدید قرار نخواهد گرفت.

خطیب جمعه ریگان ابراز داشت:اشتغالزایی و حل مشکلات بیکاری در مناطق محروم با بیش از ۳۰۰ هزار شغل پایدار با راه اندازی کسب و کارهای کوچک و بنگاههای زود بازده و حضور در مناطق حادثه دیده از بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و حضور جوانان بسیجی طلبه و دانشجو در آموزش نوجوانان و جوانان در مناطق محروم همه در کارنامه درخشان بسیج به تصویر کشیده شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین و حوادثی که در کشور بوجود آمد، تصریح کرد:این تصمیم افزایش قیمت بنزین مستند به مصوبه سران سه قوه با پشتوانه کارشناسی بوده است و باید با چشم خوشبینی به آن نگاه کرد و از آن حمایت کرد، در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ امام راحل عظیم الشان نیز قطعنامه را مستند به نظر کارشناسان و مسولان پذیرفتند و از آن حمایت کردند.

رنجبر ماهانی افزود:گران شدن بنزین منجر به گرانی اجناس و کالاها نگردد تا مردم به سختی بیشتر بیفتند لذا من از همه مسئولان شهرستان درخواست می کنم نظارت بر بازار بیشتر شود و کسبه و بازاریان محترم هم مراعات حال مردم را داشته باشند که برکت در رزق و روزی را از خداوند متعال بخواهند.

امام جمعه ریگان در ادامه خطاب به مسئولان امنیتی گفت: با آشوبگران و اغتشاش گران برخورد قاطع شود و مردم هم به کمک مسئولان امنیتی بیایند، مردم ما بصیرت دارند و آگاه به مسائل هستند و صف خود را از آشوبگران و فتنه گران جدا کنند.

رنجبر ماهانی با بیان اینکه باید جایگاه رهبری را بشناسیم، تصریح کرد: رهبر انقلاب از جایگاه بالایی که دیده بان کل نظام است همه حوادث خرد و کلان را می نگرد نگاه تحلیل و مواضع رهبری برای بسیاری از ما در وهله اول قابل درک نیست، دشمن زخم خورده و شکست خورده از جبهه مقاومت در منطقه که می خواهد از لحظه ها فرصت تهدید برای کشور بسازد.

وی ادامه داد: نگاه ها باید معطوف به دفع تهدید دشمن گردد، زمان هوشیاری و اتحاد است و نقدها را به فرصت دیگری موکول کرد.

خطیب جمعه ریگان با اشاره داشت به مشکلات در شهرستان و ابراز داشت: مشکلاتی در شهرستان ریگان وجود دارد و مردم گلایه دارند و صدایشان به جایی نمیرسد، با گذشت دو ماه از سال تحصیلی شاهد هستیم تعدادی از مدارس عشایری هنوز معلم ندارند.


یکی از راههای برون رفت از مشکلات کشور تقویت و نهادینه کردن تفکر بسیجی است


حجت الاسلام رضا احمدی نیک امام جمعه آسمینون (نودژ) در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: : حوادث فتنه گون روزهای اخیر، ابعاد و لایه های مختلفی دارد که توصیف و تبیین آن فرصت مفصلی را می طلبد، لکن آنچه در این میان بیش از هر چیز غبارهای ابهام و تردید را کنار می زند و چراغ مِه شکن فتنه هاست؛ بیانات کوتاه و حکیمانه ی رهبر بصیر و حکیم انقلاب اسلامی است که باید از ابعاد مختلف مورد توجه و تحلیل قرار گیرد.


رضا احمدی نیک تاکید داشت: بیانات رهبر انقلاب در محور اول توصیف حوادث بود، محور دوم تبیین و چرایی حوادث است که از آنچه از این سخنان کوتاه می فهمیم این است که در جلسه سران قوا، طرحی در باره سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین به منظور کاهش تبعات مختلف شرایط قبلی عرضه بنزین، به تصویب رسید و اعلام شد که در اولین واکنش ها موجب ناراحتی و نگرانی و نارضایتی مردم گردید.

وی ادامه داد: محور مهم سخنان امام انقلاب مطالبات چهارگانه بود که در سخنرانی کوتاه اگر چه رهبر انقلاب از اصل تصمیم سران قوا حمایت می کند چند نکته و مطلب مهم را مطرح می نماید اول اینکه از این تصمیم که مستند به مصوبه سران قوا و متکی به پشتوانه کارشناسی است باید حمایت کرد البته که نظر کارشناسان متفاوت است یعنی اگر چه این مصوبه قابل بازگشت نیست ولی قابل اصلاح است و دوم اینکه مسئولان کشور با همکاری ،هم افزایی و دلسوزی موظف به مراقبت و نظارت بر بازار است و در مرحله سوم اینکه مسئولان امنیتی به وظایف خود عمل کنند و در مرحله چهارم مردم آگاه و بصیر از فتنه گران و آشوبگران فاصله بگیرند.

امام جمعه نودژ ضمن محکومیت و اعلام انزجار از آشوبگران و اشرار که خسارات جانی و مالی وارد ‌ساختند بیان داشت: مردم نقد و اعتراض دارند اما صف مردم از آن ها جداست و امروز پس از نماز جمعه در محکومیت این اقدامات در راهپیمایی شرکت خواهیم کرد.
خطیب جمعه نودژ با گرامیداشت هفته بسیج بیان داشت بسیج به تعبیر امام خمینی (ره ) میقات پابرهنگان و معراج پاک اندیشه اسلامی است لشکر مخلص خدا و اهل گمنامی و بی نشانی است و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور است لذاتفکر بسیجی؛ تفکر الهام بخش مقاومت در عصر حاضر است.
رضا احمدی نیک عنوان داشت: اگر بخواهیم شاخصه‌های بسیجى از منظر امامین انقلاب اسلامی را بررسی کنیم می توان به مواردی همچون اخلاص درعمل‌،خدامحوری و ارتباط با خدا و حاضر در تمامی میدان های سخت ،همراهی مجاهدت با ایمان و عمل و بصیرت اشاره نمود.
احمدی نیک اظهار کرد: امروز بسیج در کنار آحاد جامعه مدافع انقلاب و اسلام است چون بسیج نیروی کارآمد برای همه میدان ها است و تا بسیج و تفکر بسیجی در کشور هست نظام اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد و یکی از راههای برون رفت از مشکلات کشور در شرایط کنونی گسترش،تقویت و نهادینه کردن تفکر و روحیه بسیجی در جامعه است.
وی در پایان از موسسه قرآنی بیت الاحزان و استاد طالبی در برگزاری کلاس های آموزش مربیان قرآنی قدردانی نمود و همچنین مصیبت وارده به خانواده صارعی زاده را تسلیت گفت و برای آن مرحوم طلب مغفرت نمود

 

نجابت و صلابت مردم بزرگترین سرمایه مسئولان کشور است

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و حدود و مقررات اظهار داشت: تمام سود رعایت قانون به جیب خود ما می رود، رعایت قانون توقع بجایی است.

وی افزود: مواردی همچون حمل سگ در خیابان و اتومبیل ممنوع است و نیروی انتظامی می تواند با اینها مقابله کند یا کشف حجاب در ماشین خلاف مقررات است.

رمضانی پور گفت: قانون شکن و قانون گریز دیگر دلیلی برای عدم رعایت قانون ندارد، وقتی خودش حرمتی برای خود حفظ نمی کند.

وی در ادامه به موضوع مناسب سازی قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین اشاره کرد و بیان داشت: روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر مصرف بنزین در کشور است، ما مصرف گرا هستیم و بسیار مصرف می کنیم، این ضرر به سرمایه کشور است.
امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه قیمت ها را مناسب کردن یک حقی برای نظام است اما در روش اجرا بد عمل شد تصریح کرد: این اقدام نیاز به اطلاع قبلی و فرهنگ سازی داشت، باید مسائل و مشکلات را به مردم می گفتید، مردم می پذیرند.
وی افزود:توجیه درست شما هیچ گزندی و بهانه ای به دست دشمن نمی داد، این مردم همان هایی هستند که امروز چشم فتنه را کور کردند.

رمضانی پور اظهار داشت: این گونه عمل کردن موجب خسارت های فراوان به نظام شده و شما باید پاسخگوی در برابر بیت المال و مردم باشید.
وی ادامه داد: از قبل می دانستید که سال ۹۸،سال فتنه دشمن است که وعده داده بود و دشمن به اندک بهانه ای سوءاستفاده می کند.

رمضانی پور بیان داشت: اعتراض و انتقاد ما به حق است منتها باید مراقب باشیم که در هر تجمعی، افراد خبیث شروع به تخریب و شرارت می کنند، مردم وقتی فهمیدند دشمن دارد از تجمع آنها سوءاستفاده می کند، صفشان را جدا کردند این یعنی فهم، بصیرت و همراه بودن با نظام.

وی خاطر نشان کرد : مسئولان بدانید که شما بزرگترین سرمایه را دارید و آن هم نجابت و صلابت مردم است، دستگاه قضایی با قدرت و هوشمندانه در اسرع وقت این اشرار و منافقین را محاکمه و به اشد مجازات برسانند.

امام جمعه رفسنجان گفت: از فتنه باید درس گرفت که دشمن همیشه بیدار است، باید بهانه های فتنه و آشوب را از دشمن بگیریم.

ولایتمداری یعنی اینکه ما اگر حتی فلسفه کار را ندانستیم هم از امام امت تبعیت کنیم

حجت الاسلام سعادت فر در خطبه های این هفته نماز جمعه جیرفت گفت: در خصوص حوادث اخیر در جامعه اسلامی چند نکته قابل ذکر است از جمله این که حفظ نظام از اوجب واجبات و مهمترین وظیفه حمایت از یک روند قانونی و مخالفت با بدعت گزاری است.

وی ادامه داد: ولایی هایی که هنوز بلاتکلیفند بدانند در این ماجرا هدف دولت نبود بلکه بدخواهان ما در پی تخریب نظام و تعطیل شدن دولت و مجلس بودند ، اما فرمایشات رهبری آبی بر روی آتش فتنه ۹۸ بود، ولایتمداری یعنی اینکه ما اگر حتی فلسفه کار را ندانستیم هم از امام امت تبعیت کنیم.
امام جمعه جیرفت بیان داشت: در خصوص شیوه گران شدن بنزین اعتراض جدی و چند سوال دارند که صدایشان باید به گوش مسئولان برسد ، اول اینکه زیر ساخت بنزین در دوره دولت های قبل ایجاد شده بود و همین رئیس جمهور گفت دو نرخی بودن بنزین فساد می آورد و اینجا سوال است اگر خوب بود چرا طی این چند سال هم را متوقف و با آن مخالفت می کردید.
حجت الاسلام سعادت فر بیان داشت: از قوه قضاییه و ابراهیم بت شکن زمانه عاجزانه می خواهیم با مسبب گرانی ها و اعصاب خردی مردم برخوردی عاجل داشته باشند.
وی اظهار داشت: تاکید رهبر انقلاب بر فرزند آوری و افزایش جمعیت است ولی در این طرح جدید آیا این رعایت شده بلکه سیاست تنبیهی برای خانواده های با جمعیت در نسر گرفته شده است، راه کمک به محرومان این نیست ، آقایان دولت نگویید گران نمی شود بگوئید کرانی منطقی داریم که مردم خودشان را آماده کنند.
امام جمعه جیرفت افزود: رئیس جمهوری که بارها رفراندوم را مطرح می کند چرا همین افزایش ناگهانی قیمت سوخت را به رفراندوم نگذاشت تا ببیند مردم چه جوابی به وی می دهند، بخشی از این اغتشاشات کار افراد ساده لوح است اما قیام مردم علیه آشوبگران و فتنه گران بود ولی صف اولی ها و مسئولان بدانند مردم هنوز از آنها مطالبه دارند و حساب آین دو مو۱وع را جدا کنند.
انتهای پیام/

,

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند دنیا برای زندگی همیشگی شما ساخته نشده و انسان به جز اعمال چیزی را با خود نمی‌برد.

,

وی ادامه داد: دنیا گذرگاه است و انسان عاقل در گذرگاه و توقفگاه به یک‌گونه عمل نمی‌کند، از این رواست که باید رعایت تقوا را در همه شئون زندگی در برنامه داشته باشیم.

,


نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اظهار داشت: آیات قرآن سه نوع نامه اعمال داریم، یکی از انواع این نامه اعمال همان لوح مفوظ و کتاب واحدی است که از نخستین انسان تا آخرین آنها اعمال همه انسان‌ها در آن ثبت و ضبط می‌شود.

,
,

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه نوع دوم نامه عملی است که هر قوم و طایفه‌ای دارد گفت: هر امتی در قیامت با نامه عمل خود فراخوانده می‌شود و روز قیامت این نامه به سخن آمده و اعمال همه امت‌ها را هم بازگو می‌کند. 

,

وی با بیان اینکه هر شخص به تنهایی نیز نامه اعمالی دارد که همان زندگی فردی و اعمال فردی ما را شامل می‌شود افزود: پرونده آدمی به قدری واضح و روشن است که خود آدمی هم می‌تواند به‌درستی خود را قضاوت کند

,

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه دقت در ثبت اعمال ما به قدری بالاست که تمامی اعمال بشر بدون کم و کاست در آن ثبت و ضبط شده است و جای هیچ اعتراضی نیست بیان کرد: در آیات قرآن سه نوع ثبت و ضبط برای اعمال ما آورده شده است.

,

وی با بیان اینکه هر آنچه که در این دنیا انجام داده‌ایم همه نوشته شده و به کتابت در آمده است اما این نوشتن مانند نوشتن‌های دنیایی نیست افزود: نگارش نامه اعمال نگارشی کامل، واضح و گویاست که تمامی جزئیات اعمال آدمی در آن بیان شده است.

,

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه نوع دوم نگارش نامه اعمال همان روح و شخصیت ماست افزود: تمامی اعمال ما بر روح و شخصیت ما اثرگذار است و در قیامت این شخصیت و چهره واقعی ماست که آشکار می‌شود و همین شفافیت نامه عمل ماست و تجسم اعمال ما نیز نوع دیگر ثبت و ضبط اعمال ماست که ظهور و بروز پیدا می‌کند.

,

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه امروز کرمان با بیان اینکه روز نیروی دریایی و بسیج قهرمان را در پیش داریم، اظهار داشت: بسیج عصاره خدمت و جهاد صادقانه است.

,

وی با اشاره به  اینکه بسیج لشکر مخلص خداست که پرقدرت، پرتوان و بی‌ادعا و جان بر کف و فداکار در تمامی صحنه‌های خدمت به مردم حضور دارد افزود: بسیج قوی‌ترین لشکر جهان و خار چشم دشمنان است.

,

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به حوادث و اتفاقات چند روز گذشته گفت: دولتمردان به معنای خاص و عام آن باید دو دلسوزی جدی داشته باشند و هر کس در هر گوشه از این نظام که خدمت می‌کند باید دلسوزی معیشت مردم را داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه قدرت خرید و زندگی آبرومندانه هر ایرانی باید دغدغه همه مسئولان باشد و باید به شان و منزلت هر ایرانی توجه جدی داشته باشند تصریح کرد: هر کس در هر مسئولیتی که چنین دیدگاهی ندارد خیانت به این مردم و نظام است.

,

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مردم ما همیشه در خط اول حمایت از نظام بودند افزود: دلسوزی از بیت‌المال و سرمایه‌های ملی نیز باید در همه رده‌ها وجود داشته باشد هر چند در این نوع دلسوزی شاید اختلافاتی وجود داشته باشد اما باید بهترین آن در دستور کار قرار گیرد .

,

وی با بیان اینکه در این کشوروقتی قانونی که منفعت ملی در آن است اجرا شده نمی‌توان عده‌ای با حضور در کف میدان به دنبال تغییر آن باشند گفت: قانونی که از مراجع قانونی رد شده حتما مورد تایید رهبر معظم انقلاب نیز هست.

,

وی با بیان اینکه در آن زمان رهبر معظم انقلاب به صحنه آمدند و در مقابل قانون‌شکنان ایستادند افزود: در اتفاقات اخیر نیز مقام معظم رهبری فرمودند به مسائل خوشبینانه نگاه کنیم.

,

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به انتخابات سال ۸۸ یادآور شد: در آن اتفاقات همه شاهد بودیم که انتخابات قانونی برگزارشده و پس از اعلام نتایج عده‌ای به کف خیابان آمده و خواستند تا نتیجه انتخابات را عوض کنند.

,

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه اگر عده‌ای در اجرای قانون اعتراضاتی دارند باید از راه قانون وارد شده نه اینکه به کف خیابان ریخته و هدایت این اعتراضات را ضد انقلاب بدست بگیرند گفت: نباید کاری کنیم که دشمانان نظام خوشحالی کرده و اتفاقاتی بیفتد که حتی به مردم خودمان هم رحم نکنند.

,

وی با بیان اینکه ولایت فقیه و رهبری نظام چه در زمان امام خمینی(ره) و چه اکنون جانشین امام زمان(عج) است گفت: پس از اعلام نظر رهبر معظم انقلاب حجت بر همه تمام است و سخنان مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب بوده و پس از آن فصل امتحان است.

,

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه نباید اجازه داد دشمنان نظام از عملکرد ما خوشحال شوند افزود: زمانی که دشمنان شما را تشویق می‌کنند ببینید چه اشتباهی مرتکب شده‌اید.

,

وی با یادآوری اینکه در زمان حضرت علی(ع) فتنه‌ها و آشوب‌های بسیار خطرناکی اتفاق افتاد بیان کرد: آن حضرت در تبیین فتنه و آشوب فرمودند «فتنه‌ها زمانی که روی می‌آورند شباهت به حق دارند و زمانی که در میدان قرار گرفتند روسیاهی آن معلوم می‌شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه حضرت علی(ع) فرمودند فتنه مثل گردباد می‌پیچد و برخی شهرها دچار آسیب شده و برخی در امان می‌مانند گفت: در فتنه‌ها چه سیاسی، فرهنگ و اقتصادی افراد باید بصیرت داشته، میدان را شناخته و ببینند به نفع چه کسی اعتراض کرده و شعار می‌دهند؟

,

وی با اشاره به اینکه در فتنه‌ها باید به تکلیف خود عمل کنیم و تکلیف‌محور باشیم افزود: عنصر سوم کور کردن چشم فتنه اقدام به موقع است در حالیکه عده‌ای در فتنه‌ها تماشاگرند و به تکالیف خود در زمان مناسب عمل نمی‌کنند.

,

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه تاریخ پر است از انسان‌های بصیر و تکلیف‌محوری که به موقع عمل نکردند گفت: عاشورا یکی از این روزهاست و توابین نمونه این افراد هستند.

,

وی با قدردانی از حضور به موقع و تکلیف‌محورانه مردم بصیر ایران و کرمان در اتفاقات اخیر افزود: خوشبختانه مردم کرمان توانستند از گردباد فتنه‌ها با حداقل آسیب‌ها عبور کنند.

,

 

,

بسیج کارآمد ترین نیروی مردمی در همه میدان ها/ با آشوبگران برخورد قاطع شود

,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان با اشاره به فرا رسیدن هفته بسبج اظهارداشت: بسیج کارآمد ترین نیروی مردمی در همه میدانهاست و در بزنگاهها و لحظات پر خطری که نظام نیاز به پشتوانه و حامی دارد این بسیج مردمی بوده که خوب درخشیده است.

,

وی ادامه داد: ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای فرمودند مطمئن باشید اگر حضور بسیج مستضعفین در ۸ سال دفاع مقدس نبود امروز سرنوشت کشور چیز دیگری بود. تا بسیج هست نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان مورد لطمه و تهدید قرار نخواهد گرفت.

,

خطیب جمعه ریگان ابراز داشت:اشتغالزایی و حل مشکلات بیکاری در مناطق محروم با بیش از ۳۰۰ هزار شغل پایدار با راه اندازی کسب و کارهای کوچک و بنگاههای زود بازده و حضور در مناطق حادثه دیده از بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و حضور جوانان بسیجی طلبه و دانشجو در آموزش نوجوانان و جوانان در مناطق محروم همه در کارنامه درخشان بسیج به تصویر کشیده شده است.

,

وی با اشاره به افزایش قیمت بنزین و حوادثی که در کشور بوجود آمد، تصریح کرد:این تصمیم افزایش قیمت بنزین مستند به مصوبه سران سه قوه با پشتوانه کارشناسی بوده است و باید با چشم خوشبینی به آن نگاه کرد و از آن حمایت کرد، در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ امام راحل عظیم الشان نیز قطعنامه را مستند به نظر کارشناسان و مسولان پذیرفتند و از آن حمایت کردند.

,

رنجبر ماهانی افزود:گران شدن بنزین منجر به گرانی اجناس و کالاها نگردد تا مردم به سختی بیشتر بیفتند لذا من از همه مسئولان شهرستان درخواست می کنم نظارت بر بازار بیشتر شود و کسبه و بازاریان محترم هم مراعات حال مردم را داشته باشند که برکت در رزق و روزی را از خداوند متعال بخواهند.

,

امام جمعه ریگان در ادامه خطاب به مسئولان امنیتی گفت: با آشوبگران و اغتشاش گران برخورد قاطع شود و مردم هم به کمک مسئولان امنیتی بیایند، مردم ما بصیرت دارند و آگاه به مسائل هستند و صف خود را از آشوبگران و فتنه گران جدا کنند.

,

رنجبر ماهانی با بیان اینکه باید جایگاه رهبری را بشناسیم، تصریح کرد: رهبر انقلاب از جایگاه بالایی که دیده بان کل نظام است همه حوادث خرد و کلان را می نگرد نگاه تحلیل و مواضع رهبری برای بسیاری از ما در وهله اول قابل درک نیست، دشمن زخم خورده و شکست خورده از جبهه مقاومت در منطقه که می خواهد از لحظه ها فرصت تهدید برای کشور بسازد.

,

وی ادامه داد: نگاه ها باید معطوف به دفع تهدید دشمن گردد، زمان هوشیاری و اتحاد است و نقدها را به فرصت دیگری موکول کرد.

,

خطیب جمعه ریگان با اشاره داشت به مشکلات در شهرستان و ابراز داشت: مشکلاتی در شهرستان ریگان وجود دارد و مردم گلایه دارند و صدایشان به جایی نمیرسد، با گذشت دو ماه از سال تحصیلی شاهد هستیم تعدادی از مدارس عشایری هنوز معلم ندارند.

,


یکی از راههای برون رفت از مشکلات کشور تقویت و نهادینه کردن تفکر بسیجی است

,
,


حجت الاسلام رضا احمدی نیک امام جمعه آسمینون (نودژ) در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: : حوادث فتنه گون روزهای اخیر، ابعاد و لایه های مختلفی دارد که توصیف و تبیین آن فرصت مفصلی را می طلبد، لکن آنچه در این میان بیش از هر چیز غبارهای ابهام و تردید را کنار می زند و چراغ مِه شکن فتنه هاست؛ بیانات کوتاه و حکیمانه ی رهبر بصیر و حکیم انقلاب اسلامی است که باید از ابعاد مختلف مورد توجه و تحلیل قرار گیرد.

,
,


رضا احمدی نیک تاکید داشت: بیانات رهبر انقلاب در محور اول توصیف حوادث بود، محور دوم تبیین و چرایی حوادث است که از آنچه از این سخنان کوتاه می فهمیم این است که در جلسه سران قوا، طرحی در باره سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین به منظور کاهش تبعات مختلف شرایط قبلی عرضه بنزین، به تصویب رسید و اعلام شد که در اولین واکنش ها موجب ناراحتی و نگرانی و نارضایتی مردم گردید.

,
,

وی ادامه داد: محور مهم سخنان امام انقلاب مطالبات چهارگانه بود که در سخنرانی کوتاه اگر چه رهبر انقلاب از اصل تصمیم سران قوا حمایت می کند چند نکته و مطلب مهم را مطرح می نماید اول اینکه از این تصمیم که مستند به مصوبه سران قوا و متکی به پشتوانه کارشناسی است باید حمایت کرد البته که نظر کارشناسان متفاوت است یعنی اگر چه این مصوبه قابل بازگشت نیست ولی قابل اصلاح است و دوم اینکه مسئولان کشور با همکاری ،هم افزایی و دلسوزی موظف به مراقبت و نظارت بر بازار است و در مرحله سوم اینکه مسئولان امنیتی به وظایف خود عمل کنند و در مرحله چهارم مردم آگاه و بصیر از فتنه گران و آشوبگران فاصله بگیرند.

امام جمعه نودژ ضمن محکومیت و اعلام انزجار از آشوبگران و اشرار که خسارات جانی و مالی وارد ‌ساختند بیان داشت: مردم نقد و اعتراض دارند اما صف مردم از آن ها جداست و امروز پس از نماز جمعه در محکومیت این اقدامات در راهپیمایی شرکت خواهیم کرد.
خطیب جمعه نودژ با گرامیداشت هفته بسیج بیان داشت بسیج به تعبیر امام خمینی (ره ) میقات پابرهنگان و معراج پاک اندیشه اسلامی است لشکر مخلص خدا و اهل گمنامی و بی نشانی است و به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور است لذاتفکر بسیجی؛ تفکر الهام بخش مقاومت در عصر حاضر است.
رضا احمدی نیک عنوان داشت: اگر بخواهیم شاخصه‌های بسیجى از منظر امامین انقلاب اسلامی را بررسی کنیم می توان به مواردی همچون اخلاص درعمل‌،خدامحوری و ارتباط با خدا و حاضر در تمامی میدان های سخت ،همراهی مجاهدت با ایمان و عمل و بصیرت اشاره نمود.
احمدی نیک اظهار کرد: امروز بسیج در کنار آحاد جامعه مدافع انقلاب و اسلام است چون بسیج نیروی کارآمد برای همه میدان ها است و تا بسیج و تفکر بسیجی در کشور هست نظام اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد و یکی از راههای برون رفت از مشکلات کشور در شرایط کنونی گسترش،تقویت و نهادینه کردن تفکر و روحیه بسیجی در جامعه است.
وی در پایان از موسسه قرآنی بیت الاحزان و استاد طالبی در برگزاری کلاس های آموزش مربیان قرآنی قدردانی نمود و همچنین مصیبت وارده به خانواده صارعی زاده را تسلیت گفت و برای آن مرحوم طلب مغفرت نمود

,
,
,
,
,
,
,

 

,

نجابت و صلابت مردم بزرگترین سرمایه مسئولان کشور است

,

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و حدود و مقررات اظهار داشت: تمام سود رعایت قانون به جیب خود ما می رود، رعایت قانون توقع بجایی است.

,

وی افزود: مواردی همچون حمل سگ در خیابان و اتومبیل ممنوع است و نیروی انتظامی می تواند با اینها مقابله کند یا کشف حجاب در ماشین خلاف مقررات است.

,

رمضانی پور گفت: قانون شکن و قانون گریز دیگر دلیلی برای عدم رعایت قانون ندارد، وقتی خودش حرمتی برای خود حفظ نمی کند.

,

وی در ادامه به موضوع مناسب سازی قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین اشاره کرد و بیان داشت: روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر مصرف بنزین در کشور است، ما مصرف گرا هستیم و بسیار مصرف می کنیم، این ضرر به سرمایه کشور است.
امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه قیمت ها را مناسب کردن یک حقی برای نظام است اما در روش اجرا بد عمل شد تصریح کرد: این اقدام نیاز به اطلاع قبلی و فرهنگ سازی داشت، باید مسائل و مشکلات را به مردم می گفتید، مردم می پذیرند.
وی افزود:توجیه درست شما هیچ گزندی و بهانه ای به دست دشمن نمی داد، این مردم همان هایی هستند که امروز چشم فتنه را کور کردند.

,
,
,

رمضانی پور اظهار داشت: این گونه عمل کردن موجب خسارت های فراوان به نظام شده و شما باید پاسخگوی در برابر بیت المال و مردم باشید.
وی ادامه داد: از قبل می دانستید که سال ۹۸،سال فتنه دشمن است که وعده داده بود و دشمن به اندک بهانه ای سوءاستفاده می کند.

,
,

رمضانی پور بیان داشت: اعتراض و انتقاد ما به حق است منتها باید مراقب باشیم که در هر تجمعی، افراد خبیث شروع به تخریب و شرارت می کنند، مردم وقتی فهمیدند دشمن دارد از تجمع آنها سوءاستفاده می کند، صفشان را جدا کردند این یعنی فهم، بصیرت و همراه بودن با نظام.

,

وی خاطر نشان کرد : مسئولان بدانید که شما بزرگترین سرمایه را دارید و آن هم نجابت و صلابت مردم است، دستگاه قضایی با قدرت و هوشمندانه در اسرع وقت این اشرار و منافقین را محاکمه و به اشد مجازات برسانند.

,

امام جمعه رفسنجان گفت: از فتنه باید درس گرفت که دشمن همیشه بیدار است، باید بهانه های فتنه و آشوب را از دشمن بگیریم.

,

ولایتمداری یعنی اینکه ما اگر حتی فلسفه کار را ندانستیم هم از امام امت تبعیت کنیم

,

حجت الاسلام سعادت فر در خطبه های این هفته نماز جمعه جیرفت گفت: در خصوص حوادث اخیر در جامعه اسلامی چند نکته قابل ذکر است از جمله این که حفظ نظام از اوجب واجبات و مهمترین وظیفه حمایت از یک روند قانونی و مخالفت با بدعت گزاری است.

,

وی ادامه داد: ولایی هایی که هنوز بلاتکلیفند بدانند در این ماجرا هدف دولت نبود بلکه بدخواهان ما در پی تخریب نظام و تعطیل شدن دولت و مجلس بودند ، اما فرمایشات رهبری آبی بر روی آتش فتنه ۹۸ بود، ولایتمداری یعنی اینکه ما اگر حتی فلسفه کار را ندانستیم هم از امام امت تبعیت کنیم.
امام جمعه جیرفت بیان داشت: در خصوص شیوه گران شدن بنزین اعتراض جدی و چند سوال دارند که صدایشان باید به گوش مسئولان برسد ، اول اینکه زیر ساخت بنزین در دوره دولت های قبل ایجاد شده بود و همین رئیس جمهور گفت دو نرخی بودن بنزین فساد می آورد و اینجا سوال است اگر خوب بود چرا طی این چند سال هم را متوقف و با آن مخالفت می کردید.
حجت الاسلام سعادت فر بیان داشت: از قوه قضاییه و ابراهیم بت شکن زمانه عاجزانه می خواهیم با مسبب گرانی ها و اعصاب خردی مردم برخوردی عاجل داشته باشند.
وی اظهار داشت: تاکید رهبر انقلاب بر فرزند آوری و افزایش جمعیت است ولی در این طرح جدید آیا این رعایت شده بلکه سیاست تنبیهی برای خانواده های با جمعیت در نسر گرفته شده است، راه کمک به محرومان این نیست ، آقایان دولت نگویید گران نمی شود بگوئید کرانی منطقی داریم که مردم خودشان را آماده کنند.
امام جمعه جیرفت افزود: رئیس جمهوری که بارها رفراندوم را مطرح می کند چرا همین افزایش ناگهانی قیمت سوخت را به رفراندوم نگذاشت تا ببیند مردم چه جوابی به وی می دهند، بخشی از این اغتشاشات کار افراد ساده لوح است اما قیام مردم علیه آشوبگران و فتنه گران بود ولی صف اولی ها و مسئولان بدانند مردم هنوز از آنها مطالبه دارند و حساب آین دو مو۱وع را جدا کنند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه