اخبار داغ

قرائت بیانیه آیت الله هاشمی در جشن وحدت آق قلا ؛

یاسر هاشمی در آق قلا : وحدت سرمایه اجتماعی است

یاسر هاشمی در آق قلا : وحدت سرمایه اجتماعی است
جشن بزرگ وحدت در شهرستان آق قلا در دومین روز از هفته وحدت با حضور مسئولین کشوری و استانی در حوزه علمیه عرفانی آق قلا برگزار شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از گلستان ما ، این مراسم صبح امروز ساعت 9 صبح در حوزه علمیه عرفانی شهرستان آق قلا با حضور مردم این شهرستان و شهرها و روستاهای اطراف برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی دانا ,

در این مراسم علمای ترکمن در وصف پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت و شعائر دین اسلام به مولودی خوانی پرداختند و با این کار سعی داشتند در آغاز هفته وحدت منادی وحدت بین مسلمین باشند .

,

در این مراسم آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان ، یاسر هاشمی فرزند ایت الله هاشمی رفسنجانی و رئیس دفتر هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی ، محمد جوادمحمدی نوری دبیر کل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی ، طاها عبدخدایی عضو شورای مرکزی جمعیت فداییان اسلام ، علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ، مرگدری معاون برنامه ریزی، فاضلیان مدیر کل دادگستری و چند تن از مسئولین سابق استان مازندران حضور داشتند .

,

Golestanema15

, Golestanema15,

وحدت یک سرمایه اجتماعی است

,

یاسر هاشمی رئیس دفتر هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت : هفته وحدت شاید بهترین و استراتژیک ترین تصمیم امام در طول انقلاب اسلامی بود که جزئی ترین اختلافات قومی و قبیله ای را به یک وحدت تبدیل کردند .

,

هاشمی گفت : می دانیم که دشمنان ما در صددند تا از کوچکترین اختلاف بین ما برای تفرقه افکنی بهره ببرند ولی این تصمیم امام خمینی (ره) در خصوص نامگذاری هفته وحدت یک فرصتی را از دل یک تهدید بوجود آورد و ابن می تواند روشنگر برای آینده باشد .

,

یاسر هاشمی با اعلام اینکه در سه لایه می توان وحدت را نهادینه کرد بیان داشت : در لایه نخست که رهبر معظم انقلاب حضور دارند و دیگر مسئولین ارشد نظام سیاستهای نظام در مورد وحدت کاملا مشخص است و تا بحال نیز سعی شده از تندروی ها جلوگیری می شود .

,

فرزند آیت الله هاشمی خاطرنشان ساخت : در خصوص لایه دوم که مسئولین اجرایی حضور دارند شاید کمابیش سیاستهای درست اعمال نشده اما اصل و فرایند موضوع تبیین سیاستهای کلی نظام است که در خصوص وحدت گامهای اجرایی و اساسی برداشته شده و در تبیین فرهنگی اجتماعی آن باید عالمانه فکر کنند .

,

هاشمی با بیان اینکه مردم محور اصلی وحدت هستند تصریح داشت : در حوزه مردم ما و شما باید به شدت مراقبت و رصد کنیم و شایعات و گفته ها و ترفندهای دشمنان را بشناسیم و نسبت به مسائل هوشیار باشیم .

,

وی اظهار امیدواری کرد : امروز رهبری نظام ، مسئولان و رئیس جمهور و انتخاب مشاور ارشد رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی می رساند که ان شاء الله گفته امام خمینی (ره) در خصوص وحدت در حال تحقق است و قبول کنیم که وحدت یک سرمایه اجتماعی است و همه ما چه کوچک و چه بزرگ در حفظ آن کوشا باشیم .

,

Golestanema24

, Golestanema24,

قرائت بیانیه آیت الله هاشمی توسط یاسر هاشمی :

,

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت هفته وحدت و برگزاری جشن بزرگ مردم در آق قلا بیاینه ای صادر کرد که متن این بیانیه که توسط یاسر هاشمی قرائت شد به شرح زیر است :

,

هفته وحدت ارمغان ارزشمند انقلاب اسلامی برای جهان اسلام است تا از تهدیدهایی که معاندان و معارضان در فرقه های اسلامی القا کردند فرصتی بسازد و مسلمانان اقصی نقاط گیتی در فاصله دو روایت اهل سنت و شیعیان برای ولادت پیامبر رحمت با پرهیز از اختلاف نظر ها و تاکید بر اشتراکات فراوان ، فرهنگ قرانی را در جوامع مختلف نهادینه کنند که در آیات متعدد بر اتحاد تاکید می نماید .

,

اتحادی که اگر بر محور میلاد رسول اکرم شکل بگیرد همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان را شامل می شود چون میلاد گل سرسبد آفرینش است و وقتی نگین تقدیر الهی در فرستادن انبیابریا هدایت انسانی شد او را خاتم المرسلین خواندند . پیامبری که اگر چه رحلت جانگدازش بستن همیشه دریچه آسمان به سوی بشریت در پیام وحیانی است ، اما نظامی را در عصر جاهلیت شبه جزیره عربستان که باسوادانش به تعداد انگشتان دو دست نبود ، پایه ریزی کردند که به تعبیر الهی اکمل ادیان در همه اعصار است .

,

گاهی از سر تامل به اتفاقات تاریخی در 14 قرن گذشته نشان می دهد که بخاطر پیامی که اسلام برای سعادت انسانیت در دنیا و آخرت دارد و به مصداق روشن دشمن طاووس آمد پر او دشمنان در هر فرصتی در صدد جلوگیری از تابش بیشتر انوار این دین در قلوب مردم هستند و برای اهداف خود شیوه استعماری فرق را برگزیدند .

,

در چنین شرایط حساسی باید عقل سیاسی و دینی را برای تقویت مسلمانان فعال نماییم که علیرغم برخورداری مسلمانان جهان از یک چهارم جمعیت دنیا و منابع سرشار و جغرافیای راهبردی و به جای توجه به آیه کریمه و جعلناکم امه وسطا ، بعضی ها با دامن زدن به مسائل تاریخی آب در آسیاب دشمن می ریزند .

,

نمی خواهم در جشن میلاد نور با یادآوری تاریکی های رفتاری و گفتاری بعضی ها ، خاطر عزیزتان را مکدر نمایم اما وظیفه همه علما و بزرگان هر دو فرقه اسلامی مخصوصا در ایران عزیز است که از این مراسم در جهت نهادینه کردن وحدت مسلمانان استفاده نماید و جلوی سوء استفاده دشمنان مشترک در سراسر جهان را بگیرند .

,

با تبریک این میلاد فرخنده به امت اسلامی و ملت ایران ، مخصوصا مردم شریف استان گلستان که با همزیستی مسالمت آمیز شیعه وسنی ، یک تابلوی مینیاتوری در تاریخ و جغرافیای ایران اسلامی از وحدت و صمیمیت برای جهانیان خلق کرده اند ، امیدوارم مسلمانان عالم با تمرین برنامه های وحدت بخش در این جشن اسلامی به اتحاد عمیق و مداوم در همه مسلم اسلام برسند که کامل ترین برنامه آسمانی برای زمینیان تا روز قیامت خواهد بود .

,

ان شاء الله
اکبر هاشمی رفسنجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه