اخبار داغ

تیشه ای که هیئت مدیره ایران ترانسفو به ریشه می زند

تجمع دو روزه کارگران ایران ترانسفو/سهم 35 درصدی یکی از اعضای هیئت مدیره و حقی که از مردم ضایع می شود

تجمع دو روزه کارگران ایران ترانسفو/سهم 35 درصدی یکی از اعضای هیئت مدیره و حقی که از مردم ضایع می شود
در حالی تجمع کارگران ایران ترانسفو در زنجان در طی دو روز گذشته برگزار شده است که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قرار داریم و این تجمع نشان از عدم توجه به شعار سال از سوی مسئولان این شرکت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا, در حالی که تاکید مقام معظم رهبری توجه به اقتصاد مقاومتی است، شرکت های بزرگی همچون ایران ترانسفو می تواند در این زمینه نقش تاثیری گذاری ایفا کند اما گزینه هایی همچون تعدیل نیرو، بحث هلدینگ و تضییع حقوق کارگران این شرکت نشان می دهد که هیئت مدیره این مجموعه انگیزه ای به تحقق شعار سال ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

 در دو روز گذشته تجمع کارگران شرکت ایران ترانسفو که یکی از برترین صنایع استان محسوب و  بخش قابل توجهی از اشتغال استان بر عهده دارد، خبرساز شده است.

,

انتشار تصاویر تجمع کارگران در شهرهای زنجان و ری در فضای مجازی در دو روز گذشته تعداد اعضای کمپین مردمی حمایت از کارگران ایران ترانسفو را از 400 نفر به بیش از یک هزار و 900 نفر رسانده است.

,

 

,

*اعتراض کارگران به مالکیت شرکت است

, *اعتراض کارگران به مالکیت شرکت است, *اعتراض کارگران به مالکیت شرکت است,

احمد غریوی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در این خصوص به خبرنگار موج رسا, گفت:  مطالبات کارگری موضوع اعتراض کارگران نبوده است، اعتراض اصلی کارگران به بحث سهام و مالکیت شرکت است و مسایل مدیریتی مورد اعتراض کارگران قرار گرفته است.

, موج رسا,

وی با اشاره به حضور نمایندگان اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در محل شرکت ایران ترانسفو، عنوان کرد: با حضور در محل شرکت و با توجه به اینکه عمده اعتراض کارگران مسائل مدیریتی بوده است و نه حق و حقوق و مطالبه کارگری گزارش تهیه و به مسئولان استانی ارسال شده است .

,

غریوی تاکید کرد: برای رفع نگرانی کارگران و احقاق حقوق کارگران و مردم استان موضوع بررسی و به جلسه کمیسیون کارگری استان که به ریاست استاندار زنجان تشکیل می شود ارجاع شده است که به زودی این جلسه با حضور مدیرعامل و توضیح طرفین تشکیل می شود.

,

اعتراض کارگران به واگذاری سهام شرکت به فردی به نام  مهدی مومنی طاهری و تغییرات کاری، بحث هلدینگ ایران ترانسفو و همچنین تغییر پوشش بیمه‌ کارگران از جمله مواردی است که در "کمپین حمایت مردمی از ایران ترانسفو" مطرح شده است و در این کمپین حتی تصویر نامه به مقام معظم رهبری و جمع آوری امضا کارگران ایران ترانسفو نیز منتشر شده است.

,

 

,

*تشکیل جلسه فوری در زنجان

, *تشکیل جلسه فوری در زنجان, *تشکیل جلسه فوری در زنجان,

قربانلو رئیس روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت استان در این زمینه نیز اظهار داشت: موضوع تجمع و خواسته‌های مطرح شده از طرف کارگران باید با تشکیل جلسه و حضور تمام طرفین مورد بررسی قرار گیرد و سازمان صنعت و معدن و تجارت در حال بررسی این موضوع است.

,

در بخشی از اعتراضات کارگران، وضعیت شرکت را در آستانه تعطیلی بیان کرده اند و در یکی از پیام‌ها آمده است: " ما از تک تک مسئولان شهر بخصوص استاندار محترم جناب آقای مهندس انصاری و نمایندگان محترم جناب آقای دکتر احمدی و دکتر وقفچی انتظار داریم ضمن حمایت قاطع از درخواست کارگران شرکت ایران ترانسفو تمامی تلاش خود را در باطل کردن مزایده انجام گرفته و نیز واگذاری سهام به پرسنل و بازنشستگان و مجموعه ایران ترانسفو انجام نمایند و در صورت لزوم به مردم خود زنجان واگذار نمایند".

,

همچنین نحوه واگذاری این شرکت به مومنی از مواردی است که اسنادی نیز در این خصوص در این کمپین مردمی منتشر شده است

,

(...شرکت خصوصی سازی سال 94 شرکت ایران ترانسفو را به صورت اقساطی به آقای مومنی واگذار نمود که این اقساط به صورت 5 ساله می باشد و پرداختی آقای مومنی در این مدت فقط 45 میلیارد تومن بوده است که کل مبلغ 307 میلیارد بوده است و در قبال آن با صورت های مالی که در مجمع ارایه داده است در این وضعیت بحرانی شرکت سود 75 تومنی تصویب کرده و برداشتی ایشان از این محل 36 میلیارد تومن می باشد یعنی با جیب خالی صاحب کارخانه 1000 میلیاردی می شود و دزدی در روز روشن انجام می‌گیرد...)

,

تصاویری نیز از تعطیلی کارگران و پرسنل ایران ترانسفو ری نیز منتشر شده است که در حمایت از کارگران زنجانی دست از کار کشیده‌اند.

,

جعفر ریاحی رئیس شورای اسلامی کارگری کارخانجات ایران ترانسفو را موضوع اعتراض تنها مختص به چند روز اخیر ندانست و گفت: قبلا اعتراضات به مسئولان منعکس شده بود.

,

وی گفت: در این باره گزارشات ارسال شده بود اما الان اعتراضات حجم وسیعی از مطالبات را شامل می‌شود که بیشترین موضوع اعتراض کارگران موضوع هلدینگ شرکت است .

,

یادآور می شود: شرکت ایران ترانسفو بزرگترین تولید کننده و صادر کننده ترانسفورماتور تحت لیسانس شرکت زیمنس آلمان در خاورمیانه است.

,

در سال ۱۳۴۵ شرکت ایران ترانسفو توسط شرکت برق منطقه‌ای تهران، شرکت زیمنس آلمان و بانک توسعه صنعت و معدن ایران تشکیل شد.

,

 در سال ۱۳۴۷ اولین کارخانه ایران ترانسفو در شهر ری در زمینی به مساحت ۵۸ هزار متر مربع با هدف تولید ترانسفورماتورهای توزیع به بهره‌برداری رسید.

,

اولین کارخانه از مجموعه دوم گروه صنعتی ایران ترانسفو در شهر زنجان در زمینی به مساحت ۱ میلیون متر مربع به منظور تولید ترانسفورماتورهای توزیع مشابه کارخانه شهرری در سال ۱۳۵۸ به بهره‌برداری رسید.

,

در سال ۱۳۶۲ دومین کارخانه در مجموعه زنجان با انتقال تکنولوژی از شرکت زیمنس آلمان برای تولید ترانسفورماتورهای قدرت به بهره‌برداری رسید.

,

کارخانه شهر ری از سال ۱۳۸۲ از شرکت ایران ترانسفو جدا شده و تحت عنوان شرکت ایران ترانسفو ری مشغول به فعالیت است.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه