اخبار داغ

یادداشت

چرا مردم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نا امید شده اند؟

چرا مردم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نا امید شده اند؟
علی جنتی همسویی عجیبی با عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ دولت اصلاحات دارد که حال کسوت نفاق را بر تن کرده و شمشیر را علیه جمهوری اسلامی ایران از رو بسته است، تا جایی که به دلیل نزدیکی مواضع علی جنتی به عطاءالله مهاجرانی او را عطاءالله جنتی می خوانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"دانشجونیوز" ، گاهی آدمی برای فهمیدن یک موضوع نیاز به تامل و دقتی تام دارد و گاهی هم یک موضوع آنقدر روشن است که حتی نیازی برای روشن کردن یک چراغ نفتی کوچک برای بیرون آمدن از یک ظلمت ذهنی نیست و مسئله آنقدر عیان است که راهی برای سوء ظن یا ابهامی در روش نمی ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "دانشجونیوز" ,

این سال ها هوای وزارت فرهنگ و ارشاد ابری است و کارشناسان معتقدند به تدریج ادامه این روال می تواند به طوفانی که دست در گریبان صاحبان خود را میکند و آن ها را همچون عقابی که در آسمان آبی از سر اوج نقطه می شود به فرش ذلت و شرمساری می کشد، تبدیل شود.

,


 علی جنتی همسویی عجیبی با عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ دولت اصلاحات دارد که حال کسوت نفاق را بر تن کرده و شمشیر را در خارج از مرزهای ایران علیه جمهوری اسلامی ایران از رو بسته است به دلیل نزدیکی مواضع علی جنتی به عطاءالله مهاجرانی او را عطاءالله جنتی میخوانند. حال باید دید که چرا اسم وزیر ارشاد سابق را زیبنده او دانسته و او را بدین نام مفتخر کرده اند .

,
,


از این رو به چند نمونه از علل و دلایل این نا امید شدن مردم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره می کنیم :
 

,
,
,

۱ –انتخاب علی مراد خانی که در زمان مهاجرانی (وزیر فرهنگ و ارشاد دوره خاتمی)مدیر مرکز موسیقی بود و با استعفای مهاجرانی او هم استعفا داد، بعنوان متصدی معاونت هنری وزارت ارشاد.

,


۲- دعوت از یداله رویایی در جشنواره فجر شاعر ضد دین و فراری که جسارت به ساحت امام راحل در کارنامه سیاه او دیده میشود ولی آقای جنتی این دعوت را تکذیب کردند، این در حالی بود که سخنگوی جشنواره فجر در طی 2 مصاحبه با خبرگزاری مهر و فارس اعلام کرد از یدالله رویایی دعوت کرده است .

,
,


۳- یکی از کسانی که از ابتدا عزم خود را برای رفع فیلترینگ یک شبکه اجتماعی بنام فیس بوک جزم کرده بود ، علی جنتی بود . وی به عنوان یکی از اعضای کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه ای در اظهارات خود، نظر خود را نسبت به فیلترینگ فیسبوک اینگونه می گوید:«فیس‌بوک یک شبکه اجتماعی است و به نظرم از مصادیق مجرمانه به شمار نمی‌رود و کسانی که در آن هستند ارتباطات سالم و درستی دارند. بنده در فیس‌بوک حضور دارم». آیا این اظهارات نسبت به بنگاه جاسوسی که از آتش باران فتنه ۸۸ بود و طبق آمارهای رسمی همانند سایر تکنولوژی های نوین در صدر آمار عواملی که سبب رشد طلاق در کشور شده است، مناسب است؟

,
,


۴- جنتی طی مصاحبه ای اعلام کرد که ۷۱ % مردم تهران برنامه های ماهواره را می بینند، در صورتی که آمار آقای وزیر با آمار اعلامی از سوی پلیس که مرجع اعلام این آمار است، اختلاف زیادی داشت .

,
,


۵- ۲۲دی ماه سال گذشته، وی در جریان بازدید از خبرگزاری ایرنا ، به هفته نامه یا لثارات حمله کرد و از کلماتی چون لمپنیسم و سطح سخیف و زشت آن را توصیف کرد، این هفته نامه نیز از علی جنتی به دلیل نشر اکاذیب و توهین شکایت کرد که حال باید آقای جنتی این بار درباره اظهار نظر خود در دادگاه توضیح دهد.

,
,


۶- جشنواره مطبوعات نیز از بی مبالاتی مسئولان ارشاد بی نصیب نماند تا در آن از فرج الله صبا، نویسنده ی ضد انقلاب و کارمند بنگاه خبرپراکنی انگلستان، تقدیر شود.

,
,


۷- وزیر ارشاد از اعطای مجوز به ۷۸ کتاب توقیف شده خبر داد. از میان این حجم انبوه می توان به برخی ناشران مساله دار از جمله نشر چشمه، ثالث و کویر اشاره کرد. نشر چشمه از جمله مروجین فساد اخلاقی و آثار موهن بوده است قصد انتشار نمایشنامه “روز حسین” نوشته محمد رحمانیان را داشت. در این نمایشنامه ضمن تحریف واقعه ی کربلا، در کمال وقاحت به ساحت حضرت ام البنین (س) توهین شده بود.

,
,

نشر کویر نیز با انتشار کتاب “لبخند ستیزان” اقدام به توهین به روحانیت کرده بود. از جمله کتابهای کثیری که مشمول لطف وزارتخانه ارشاد شدند نیز می توان به کتاب “کلنل” نوشته محمود دولت آبادی اشاره کرد که روایت وارونه ای را از انقلاب اسلامی مردم ایران تصویر می کند.

,


۸-انتصاب جهانبخش خانجانی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی و محکوم فتنه ۸۸ در سمت مسئول انتصابات استانها و عبارت دیگر به عنوان فیلتر ورود افراد به وزارتخانه ی فرهنگ و ارشاد جای بسی تامل دارد.

,
,


۹- اعطای مجوز به مجله زنان امروز که ادامه دهنده مسیر ماهنامه فمنیستی زنان است و مدیر مسئول آن شهلا شرکت است که ماهنامه زنان او بدلیل سلب امنیت روانی و به مخاطره انداختن سلامت روحی ، فکری ، و روانی مخاطب و القای اینکه در جامعه امنیت وجودندارد و بدلیل سیاه نمایی از وضعیت زنان در جمهوری اسلامی ایران و بدلیل اخلال در حقوق عمومی و تضعیف نهادهای نظامی و انقلابی از جمله بسیج لغو مجوز شده بود ، که بار دیگر به همت جناب جنتی بذر امید بر دل شهلا شرکت و دشمنان نظام و انقلاب پاشیده شد .

,
,


۱۰- یکی دیگر از اقدامات وزرات ارشاد که خبرساز شد، هزینه ۱۰۰ میلیونی مراسم تدفین دو تن از خواننده های ضد انقلاب و لس آنجلسی آنهم در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(سلام الله علیها) بود. خواننده هایی که به عنوان گروه “سگ زرد” شناخته می شدند. این اقدام وزارت در حالی انجام شد که جشنواره ها و نمایشگاه های مختلفی به بهانه نداشتن منابع مالی تعطیل شدند ولی به همین سادگی برای عده ای ضد دین و ضد انقلاب از بودجه بیت المال هزینه می شود.

,
,


۱۱-اقدامات دیگر وزارت ارشاد توقیف هفته نامه “یالثارات” و تذکر به روزنامه “وطن امروز” و هفته نامه “۹ دی بود” که ساعتی بعد از دریافت کارت زرد وزیر ارشاد از مجلس صورت گرفت. وزیری از توقیف “روزنامه بهار” که به امیرالمونین(ع) توهین کرده بود ابراز تاسف نموده بود ! این بارتاب انتقاد از دولت را نداشت و با فشار وی نشریات فوق توقیف و تذکر گرفتند.

,
,


۱۲-آقای جنتی وزیرفرهنگ دولت یازدهم تک خوانی زنان را حلال اعلام می کند و در مصاحبه ای می گوید:«اجماعی در بین مراجع درباره حرمت تک‌خوانی خانم‌ها وجود ندارد؛ از این رو، اگر مفسده‌انگیز نباشد اشکال ندارد.» جای سوال دارد که وزیر ارشادی که خود تحصیلات حوزوی دارد به همین سادگی و با استدلال هایی بچه گانه و به دور از عقلانیت و تدبیر این نوع اظهارات منافی با فرهنگ اسلامی ایرانی را انجام میدهد. آیا این مسئله آن قدر برای جامعه و فرهنگ ما مسئله مهمی و غیرقابل حلی شده است که این طور باید در باب آن اظهار نظر کرد؟ کما اینکه صدای مراجع عظام تقلید نیز از این گفتار انحرافی همچون ما دانشجویان انقلابی برخاسته است.
این موضع گیری های از جنس روشنفکری غرب زده و سکولار به این جا ختم نشد و ایشان درباره تعطیلی روزنامه ی بهار این گونه نظرخود را بیان می کند:« من از اینکه روزنامه بهار متوقف شد متأسف شدم» این اظهار نظرها این سوال را پیش می آوردکه مگر غیر از این است که روزنامه ی بهار در روز عید بزرگ شیعیان به مولی متقیان علی (ع) توهین می شود و وزیر فرهنگ جمهوری اسلامی ایران که شیعیان جهان چشم امیدشان به این کشور است، اینگونه از این اقدام روزنامه بهار دفاع می کند.

,
,
,


۱۳-همان روزهای آغازین دولت بود که فیلم “گذشته” از طرف وزارت ارشاد به عنوان نماینده ایران در جشنواره اسکار انتخاب شد. در شرایطی این فیلم به عنوان فیلم ایرانی شناخته شد که نه بویی از فرهنگ ایرانی اسلامی داشت و نه زبانی فارسی!
وزیر ارشاد که طبق اظهارات خود “گذشته” را ندیده است، این فیلم را به عنوان نماینده ایران معرفی می کند و جالب آنجاست که فرانسه در چند جشنواره آن را نماینده خود معرفی کرده است!

,
,
,


۱۴-اقدام تاسف بار دیگر وزارت فرهنگ که موجبات شادی دشمنان جبهه جهانی انقلاب اسلامی را فراهم کرد، تعطیلی نمایشگاه ها و جشنواره ضد صهیونیستی «افق نو» بود که باعث شد دشمنان از آن به عنوان “عقب نشینی استراتژیک از موضع ضد صهیونیستی دولت یازدهم” یاد کنند و خوشحالی خود را از این اقدام اعلام کردند. اما این اقدام که به دستور وزارت خارجه که نشات گرفته از عدم توجه و همچنین عدم هماهنگی لازم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام پذیرفت، دلسردی فعالین فرهنگی ضد صهیونیستی را بوجود آورد که وزیر فرهنگ بایستی پاسخگوی آن باشد!

,
,

همچنین اقدام دیگری که سبب تعجب فعالان عرصه ی رسانه های دیجیتال شد تعطیلی نمایشگاه رسانه های دیجیتال و نمایشگاه مطبوعات بود که به بهانه کمبود بودجه و عدم هماهنگی لغو و برگزار نشد.

,


۱۵-یکی دیگر از اقدامات وزارت ارشاد، برگزاری سی ودومین جشنواره فیلم فجر است. در این جشنواره کسانی پشت تریبون قرار گرفتند و از بازیگرانی حمایت کردند که فیلم ضد ایرانی بازی می کنند و یا به دلیل بازی در فیلم های مبتذل قبل از انقلاب ، در همان سال های اول انقلاب از کشور گریخته بودند. وقتی می شود با پول نظام و با نان انقلاب جشن گرفت و تمام آرمانهایش را زیر سوال برد، دیگر چرا هالیوود را به زحمت بیندازیم؟ سالی یکی دوتا “آرگو” هم بسازیم بد نیست!

,
,


۱۶ – در اظهار نظری عجیب گفتند : مشکلات ما در ساپورت پوشیدن نیست که باید از ایشان سوال کرد آیا حجاب جزو مقوله اساسی فرهنگی کشور به شمار نمی رود، پس شما در وزارت خانه چکاره اید؟!

,
,


۱۷ – آوازه خوانی زنان با پوشش نامتناسب به بهانه محرم که آقای طیب زاده نوری (نماینده مردم تهران در مجلس) گفت : تذکرات لازم را به وزارت ارشاد داده ایم و این اقدامات باعث استیضاح جنتی خواهد شد.

,
,


۱۸ – توهین به مراجع تقلید در خصوص اکران فیلم روز رستاخیز با بیان اینکه این فیلم اکران خواهد شد و نظر مراجع برای خود و مقلدانشان محترم است.

,
,

آقای جنتی در همان ماه اول دوران وزارت خود در اظهارنظری عجیب گفته بود که "امیدوارم بتوانم در وزارت ارشاد ادامه دهنده راهی باشم که سیدمحمد خاتمی آغاز کرد"!

,

عملکرد این وزارتخانه نشان می دهد ندای انقلاب به این وزارتخانه نرسیده است و این خلاصه ای از برگ زرین افتخارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی!!! در دوره تصدی علی جنتی است ، به امید آنکه هوای این وزارت که روز بروز طوفانی تر می شود، روزی آفتابی با آسمانی صاف و زیبا شود .

,

میلاد رمضانی

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه