اخبار داغ

پیگیری یک گزارش مردمی؛

وقتی «پایگاه بهداشت» راهنمای «داروخانه» می‌شود!

وقتی «پایگاه بهداشت» راهنمای «داروخانه» می‌شود!
با وجود گذشت بیش از یک ماه از افتتاح پایگاه بهداشتی گلباد ولی همچنان خدماتی جز تزریقات و تشکیل پرونده در این محل ارائه نمی‌شود!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،مشکل از آن‌جایی آغاز شده که به‌دلیل ازدحام جمعیت و بالا رفتن تعداد اعضای مرکز بهداشتی و درمانی انعام در شهرک بهداری ارومیه، پایگاه بهداشت گلباد واقع در خیابان میرداماد تشکیل می‌یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

هرچند در نگاه اول این اقدام برای مردم و اهالی منطقه خوش‌یمن و سهل‌الوصول است، اما وقتی مشکلات این پایگاه بهداشتی مشاهده می‌شود دیگر طعم تلخ عضویت برای ساکنان منطقه اجازه راحتی را نمی‌دهد.

,

پس از چند تماس و پیام اهالی منطقه گلباد و میرداماد که به‌دلیل انتقال پرونده‌های بهداشتی خود و فرزندانشان از مرکز بهداشتی انعام به پایگاه بهداشت گلباد، مجبور به مراجعه به این پایگاه شده بودند، پیگیر قضیه نبود خدمات‌دهی در این محل و البته اخلاق نه‌چندان مناسب کارکنان آن شدیم.

,

حدود یک هفته قبل، روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی آذربایجان غربی مثل همیشه پاسخگو و پیگیر فوری مسئله است.

,

پاسخ اولیه آن‌ها هم این است که محل جدید پایگاه بوده ولی قطعا باید تمام خدمات ارائه‌شده در مرکز انعام در این محل نیز ارائه شود.

,

اما با توضیحات خبرنگار اروم‌نیوز در خصوص نبودهیچ خدماتی در پایگاه گلباد، روابط‌عمومی دانشگاه پیگیری موضوع را به مرکز رسیدگی به امور خانه‌های بهداشت مربوط می‌داند و با هماهنگی مناسب و قابل تحسین شماره تماس خبرنگار را برای ارتباط با مسئولین این مرکز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

,

متاسفانه پس از گذشت چند روز انتظار برای تماس مسئولین مرکز رسیدگی به امور خانه‌های بهداشت ارومیه، خبرنگار اروم‌نیوز به‌عنوان ارباب رجوع وارد پایگاه بهداشت گلباد می‌شود که البته در صورت نداشتن قدرت بینایی بالا و نیز اندکی کم‌توجهی و به‌دلیل نبود تابلوی مناسب هرگز نمی‌توان محل آن را شناسایی کرد چراکه کاغذ نوشته‌های این مرکز بر روی درب بالای چند پله ساختمان مدنظر یقینا برای هرکس قابل شناسایی و دسترسی نخواهد بود!

,

برای آغاز گزارش میدانی نیاز به بررسی وضعیت مرکز بهداشتی - درمانی انعام داریم. درست همانند تعاریف مراجعه‌کنندگان؛ اخلاق مناسب کارمندان و نیز پاسخگویی کامل به ارباب رجوع در این مرکز قابل توجه و قابل ستایش است. راهنمایی برای حضور در پایگاه بهداشتی گلباد هم به بهترین نحو ممکن انجام و توضیحات لازم برای حضور در محل ارائه می‌شود.

,

بلافاصله به‌سوی پایگاه گلبادحرکت می‌کنیم و پس از اندکی جستجو و مشاهده کاغذنوشته‌های نصب شده بر درب ورودی وارد پایگاه بهداشت گلباد می‌شویم.

,

ورود به محل موردنظر با تعاریف ارائه‌شده توسط اهالی منطقه برابری می‌کند چراکه برخلاف برخورد کارکنان مرکز انعام، در این پایگاه هیچ استقبالی از آغاز کلام نمی‌شود! در پاسخ به سوالات نیز تنها کلمات کوتاه و البته نه‌چندان مناسب از سوی کامندان هدیه ارباب رجوع می‌شود!

,

سوال اصلی بزرای تکمیل گزارشمان در خصوص خدمات ارائه‌شده در مرکز بهداشتی انعام است که شامل داروهای رایگان مراکز بهداشتی و درمانی می‌شود. همان شربت و قطره‌های ویژه نوزادان و بانوان بارداری که بنا به گفته مراجعه‌کنندگان به پایگاه گلباد موجود نیست و با کمال احترام از سوی کارکنان به داروخانه واقع در جهت مخالف خیابان هدایت می‌شوند!

,

پاسخ بازهم همین راهنمایی است، البته نه با احترام خاص! بلکه با تندی و تذکر در این مورد که «هنوز هیچ خدماتی نداریم و باید منتظر باشید!»

,

حال سوال ما از مسئولین مرکز بهداشت و رسیدگی به مراکز بهداشتی ارومیه است که واقعا خدمات شما در پایگاه‌های بهداشتی همین است؟ یعنی در پایگاه‌هایی که برای سهولت امر ارباب رجوع مستقر کرده‌اید همین خدمات یعنی تزریق آمپول و در کنار آن تندخویی با مراجعه‌کننده ارائه می‌شود؟!

,

با تذکر جالب مسئولین پایگاه بهداشت گلباد برای خرید شربت و قطره از داروخانه که هزینه کمی هم برای خانوارها ندارد، آیا واقعا نیازی به اتلاف زمان کارمندان پایگاه وجود دارد؟ بهتر نیست در این مورد فکری به شرایط موجود شود یا اینکه به‌طور کلی تعطیلی پایگاه و بازگشت ساکنان منطقه به همان مرکز انعام در دستور کار قرار گیرد؟!

,

چند هفته معطلی مردم منطقه و نبود خدمات‌دهی مناسب در کنار رفتار نامناسب کارمندان دیگر جایی برای انتظار نگذاشته و بهتر است هرچه سریع‌تر فکری به حال خدمات و رفتار کارکنان این پایگاه بهداشتی شود.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه