اخبار داغ

زنی از جنس بلور/هشت سال دفاع مقدس در کلام همسر، مادر و خواهر شهید

زنی از جنس بلور/هشت سال دفاع مقدس در کلام همسر، مادر و خواهر شهید
به مناسبت هفته دفاع مقدس برای اطلاع از نقش زنان در طول هشت سال دفاع مقدس با معصومه میرزایی همسر، مادر و خواهر شهید گفت و گویی ترتیب دادیم که در ادامه می آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیار،در رابطه با نقش زنان در  پیروزی انقلاب اسلامی خصوصا دوران هشت سال دفاع مقدس تا کنون هرچه سخن گفته شود باز هم به جرأت می توان گفت بسیار کم به این موضوع مهم پرداخت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیار,

جلوه‌هایی ازهمراهی زنان مسلمان ایرانی را باید در تهیه، تدارک اجناس و اقلام مورد نیاز رزمندگان و سربازان دید زنان در حمایت مادی و لجستیکی از جبهه‌های جنوب و غرب، از جان و مال خود مایه گذاشتند و صحنه‌های به یاد ماندنی و فراموش نشدنی فراوانی را خلق کردند. آنها برای رزمندگان شال و کلاه بافتند، برای سربازان لباس و ملحفه دوختند و غذای گرم پختند.

,

توده زنان مسلمان، علاوه بر حضور مستقیم در دفاع مقدس، به انواع حمایت‌ها در پشتیبانی از رزمندگان دست زدند که یکی از آنها مشارکت در کمک مالی به جبهه‌های جنگ بوده است. در واقع در دوران دفاع مقدس شاهد اوج ایثارگری مالی زنان بودیم که امام بارها به آن اشاره کرده‌اند، از جمله؛ «ما هر روز شاهد زنانی هستیم که ماحصل عمرشان یک سکه طلا را می‌آورند و در راه خدا و جنگ انفاق می‌کنند... آن پیرزنها که در طول عمرشان تهیه کردند، حالا می‌آیند برای اسلام می‌دهند.»

,

زنان علاوه بر اینکه فرزندان، همسران، برادران و پدران خود را به مشارکت در دفاع مقدس تشویق می‌کردند و این تشویقها در استقبال مردان برای حضور بیشتر در جبهه‌ها بسیار مو ثر واقع شد، پس از شنیدن خبر جراحت و شهادت بستگان و عزیزان خود، شکیبایی و بردباری کم‌نظیری را به نمایش گذاشتند که آن هم در تقویت روحیه رزمندگان به ادامه مردانه جنگ ، کمک فراوانی کرد.

,

علت حضور زنان را می‌توان در خودباوری آنها جستجو کرد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان هنوز نیاسوده و خستگی یک مبارزه طولانی علیه رژیم پهلوی را از تن بیرون نکرده بودند که بار دیگر بر خود تکلیف دیدند برای دفاع از انقلاب، به ایفای نقش‌های تازه‌تر و مو ثرتری در عرصه جامعه بپردازند.

,

شاید این جمله کلیشه ای شده باشد که می گویند دفاع از انقلاب و اسلام زن و مرد نمی شناسد اما هم صحبت شدن و گفتگو با معصومه میرازیی 74 ساله همسر، مادر و خواهر شهیداین جمله را بازهم برای مخاطب تازه خواهد کرد.

,

چهره نورانی این مادر بزرگوار در دیدار اول انسان را بسیار مجذوب خود می کند وی با صدایی آرام و دلنشین برای شروع سخنانش گفت: کربلا در کربلا میماند اگر زینب نبود به نام خدای یکتا، به نام خدای شهدا، من همسر شهید اسماعیل رستمی و مادر پاسدار معلم شهید سهراب رسمتی و خواهر شهید نصرت ا... میرزایی هستم.

,

از اول انقلاب که امام خمینی دستور داد در روستاها به کشاورزان کمک کنیم من فعالیت داشته، دارم و خواهم داشت پس از هشت سال فعالیت در بسیج خواهران در منزل شهید امینی فعالیتهایم را از پاک کردن برنج ، خورد کردن قند و ..گرفته تا برداشت محصولات کشاورزی مانند گندم و ... را ادامه دادم.

,

دو ماه در زمان شهید باکری به جبهه رفته ام بهترین خاطره ام اعزام به مشهد و دیدار امام خمینی(ره) توسط شهید باکری بود از وقتی هم که جنگ تمام شده منزل شخصی را در ادامه راه شهیدان به حسینیه اختصاص داده ام و هفته ای سه بار کلاس قرآن، انجام کارهای خیریه و دستگیری از مستمندان و نیازمندان در حسینیه توسط بانوان خیرانجام می شود.

,

این مادر شهید در ادامه گفت: پس از اینکه همسرم به ماموریت اعزام شد موقع برگشت از مأموریت توسط حزب دموکرات در سه   راهی راژان مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید پسرم که در نهاوند معلم بود پس از شهادت پدرش انتقالی اش را به ارومیه گرفت در روستاهای ارومیه مشغول تدریس شد علاوه بر معلمی با سپاه هم همکاری میکرد و به جبهه هم می رفت.

,

یادم است پدرو مادرم که بعلت شهادت همسرم از ملایر به منزل ما در ارومیه آمدند پدرم به من گفت دخترم چادرت را محکم به کمر ببند برای فرزندانت هم پدر شدی هم مادر .

,

او با لحن و نصیحت پدرانه با من سخن گفت که سعی کن فرزندانت را خوب تربیت کنی من سه پسر و سه دختر داشتم که یک پسرم شهید شده و پسر دیگرم هم جانباز است.

,

پسرم هم که هم تدریس میکرد و هم با بسیج و سپاه فعالیت میکرد زمانیکه برای امتحان از رزمنده ها به لشکر عاشورا رفته بود شهید شد و برادرم هم در سرپل ذهاب شهید شده است.

,

میرزایی در پاسخ به اینکه در حال حاضر چه دغدغه ای و چه پیامی به زنان دارد، گفت: من انتظار دارم زنان بیشتر مواظب حجابشان باشند و انقلاب را محافظت کنند چرا که در حال حاضر دشمن بیشتر ارزشها را مورد هجمه قرار داده و حفاظت ار ارزشهایی چون خلانواده و حجاب بر عهده زنان است.

,


انتهای پیام/م

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه