اخبار داغ

کتابخوانی به زور جوایز میلیاردی

کتابخوانی به زور جوایز میلیاردی
هفته پایانی تابستان شاهد پرفروش شدن کتاب‌هایی بودیم که در مسابقه میلیاردی «خندوانه» معرفی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته پایانی تابستان هفته‌ای بود که همچنان شاهد حضور پر رنگ کتاب‌های معرفی شده از سوی برنامه تلویزیونی «خندوانه» بودیم. 10 کتابی که هرکدام میزانی از توجه را به خود جلب کردند و توانستند سهمی از بازار کتاب را به خود اختصاص دهند. البته این سوال وجود دارد که آیا با جوایز میلیاردی می‌توان به افزایش سرانه مطالعه و بالاتر از آن کتابخوان شدن جامعه تاثری گذاشت؟ این سوالی است که در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و نظرات مخالف و موافق در مورد آن بیان می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ادعایی که در این برنامه مطرح می‌شود افزایش سرانه مطالعه است ولی اینها را باید به شوکی بر پیکر فرد محتضر تشبیه کرد که شاید تاثیر چندانی نداشته باشد. با این حال شاهدیم که این کتاب‌ها در این بازه زمانی توانسته‌اند بر بازار کتاب تاثیر بگذارند.

,

پرفروش‌های این هفته همانطور که عنوان شد کتاب‌های معرفی شده در مسابقه میلیاردی «خندوانه» هستند حتی رده‌های سوم به بعد نیز به کتاب‌های این مسابقه اختصاص دارد. کتاب «باشگاه مغز» از انتشارات مهرسا یکی از کتاب‌هایی است که با یک پله اختلاف از رسیدن به جمع پرفروش‌های زیر بازارچه کتاب جا مانده است.

,
ردیف عنوان
پرفروش اول تن تن و سندباد
پرفروش دوم دیدم که جانم می‌رود
پرفروش سوم من دیگر ما
, ردیف عنوان پرفروش اول تن تن و سندباد پرفروش دوم دیدم که جانم می‌رود پرفروش سوم من دیگر ما , ردیف عنوان , ردیف, عنوان, پرفروش اول تن تن و سندباد , پرفروش اول, تن تن و سندباد, تن تن و سندباد, پرفروش دوم دیدم که جانم می‌رود , پرفروش دوم, دیدم که جانم می‌رود, دیدم که جانم می‌رود, پرفروش سوم من دیگر ما , پرفروش سوم, من دیگر ما, من دیگر ما,

با پایان دوره چهارم مسابقه کتاب و زندگی در روزهای گذشته شاهد بودیم که همزمانی مسابقه خندوانه و پایان این مسابقه سبب شد کتاب معرفی شده در این دور به سرعت از میان پرفروش‌ها کنار برود و نتواند در میان پرفروش‌ها جایی به خود اختصاص دهد. هر چند طبق آمارهای اعلام شده از سوی دبیرخانه این مسابقه در رسانه‌های دیگر شمارگان این دوره به نسبت دوره‌های قبل کمتر بوده و این موضوعی است که جای بررسی دارد.

,

هفته پایان تابستان در حالی سپری شد که دو کتاب از ژوزه ساراماگو نویسنده برنده نوبل در میان پرفروش‌ها دیده می‌شود. کوری و بینایی دو اثر از این نویسنده پرتغالی است که توانست در هفته گذشته توجه مخاطبان را تا اندازه‌ای به خود جلب کند که در میان پرفروش‌ها دیده شود.

,

نویسنده‌های پرفروش در این هفته نیز تابعی از کتاب‌هایی بودند که پرفروش شده بودند و باز هم رد پای جوایز میلیاردی بر این مسابقه را شاهد هستیم.

,
ردیف عنوان نویسنده
نویسنده اول محمد میرکیانی
نویسنده دوم حمید داودآبادی
نویسنده سوم محسن عباسی ولدی
, ردیف عنوان نویسنده نویسنده اول محمد میرکیانی نویسنده دوم حمید داودآبادی نویسنده سوم محسن عباسی ولدی , ردیف عنوان نویسنده , ردیف, عنوان نویسنده, نویسنده اول محمد میرکیانی , نویسنده اول, محمد میرکیانی, محمد میرکیانی, نویسنده دوم حمید داودآبادی , نویسنده دوم, حمید داودآبادی, حمید داودآبادی, نویسنده سوم محسن عباسی ولدی , نویسنده سوم, محسن عباسی ولدی, محسن عباسی ولدی,

به گزارش فارس حمید داودآبادی با کتاب «دیدم که جانم می‌رود» در هفته‌های اخیر توانسته در میان پرفروش‌ها خودنمایی کند. همزمانی مسابقه خندوانه و هفته دفاع مقدس سبب افزایش اقبال مخاطبان به این کتاب شده است. این کتاب خاطرات داودآبادی از شهید مصطفی کاظم‌زاده است که انتشارات شهید کاظمی آن را منتشر کرده است.

,

هفته پایانی تابستان در حالی به پایان رسید که ناشران فعال در مسابقه خندوانه توانستند بازار را به نفع خود مصادره کنند.

,
ردیف عنوان
ناشر اول قدیانی
ناشر دوم شهید کاظمی - دفتر نشر معارف
ناشر سوم کتابستان معرفت
, ردیف عنوان ناشر اول قدیانی ناشر دوم شهید کاظمی - دفتر نشر معارف ناشر سوم کتابستان معرفت , ردیف عنوان , ردیف, عنوان, ناشر اول قدیانی , ناشر اول, قدیانی, قدیانی, ناشر دوم شهید کاظمی - دفتر نشر معارف , ناشر دوم, شهید کاظمی - دفتر نشر معارف, شهید کاظمی - دفتر نشر معارف, ناشر سوم کتابستان معرفت , ناشر سوم, کتابستان معرفت, کتابستان معرفت,

پایان پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه