اخبار داغ

پروفسور سمیعی در جمع دانشجویان علوم پزشکی مازندران:

نباید فریفته زرق و برق فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خارجی شد

نباید فریفته زرق و برق فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خارجی شد
سمیعی با بیان اینکه دانشجویان کشور دارای ارزش بسیاری هستند که حتی از مسئولان هم بالاتر است، گفت: سال‌های مهم و پرباری برای کشور در پیش داریم و دانشجویان کشور نباید وقت خود را به بطالت بگذرانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری مازندران، پروفسور مجید سمیعی در همایش اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران که در محل سالن مصباح مجتمع پیامبر اعظم (ص) ساری برگزار شد، گفت: باید علم آموزان را برروی سر نگه داریم و امکانات رفاهی لازم برای آنها و خانواده شان تأمین شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اینکه دانشجویان باید در هنگام فراگیری درس با تحقیق و پژوهش به کشفیات جدید علمی دست یابند، گفت: معمولا شخصیت و تلاش دانشجویانی که برای همکاری  به نزدم می‌آیند، بیشتر از محل تحصیل آن‌ها برایم اهمیت دارد.

,

این پزشک جراح مغز و اعصاب با بیان اینکه دانشجویان نباید فریفته زرق و برق فارغ‌التحصیلان دانشگاه های خارجی شوند، افزود:کسی که به محل تحصیل خود فخر می‌فروشد بدانید که در وجود خود علمی ندارد.

,

وی با اشاره به اینکه در طول ۴۰ سال فعالیت پزشکی در زیر نامه های اداری تنها نام و نام خانوادگی خود را می نویسم، اضافه کرد:از پزشکان ایرانی می‌خواهم تا در زیرنام خود محل تحصیل دانشگاه های خارجی را ننویسند.

,

سمیعی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه‌های کشور باید به دنبال تحقیق و پژوهش واقعی باشند، گفت:از دانشجویان ایرانی انتظار دارم که دستگاه‌هایی بسازند که در جهان وجود نداشته باشد.

,

وی با اشاره به خاطرات خود در زمان دانشجویی که میکروسکوپ‌های پیشرفته وجود نداشت، افزود:همراه با ورود میکروسکوپ‌های پیشرفته به سمت ریزه کاری‌های مغزو اعصاب رفتیم به طوری که هریک الی دو ماه به مطلب جدیدی پی می بردیم.

,

این جراح مغزو اعصاب با بیان اینکه ۱۰۰ نفر از اساتید آمریکا با من همکاری داشتند که یکی از آنها کتابچی بود، گفت:وقتی وی به نزدم آمد، واسطه فرستادن بیش از ۱۰۰ نفر رزیدنت از ایران شد.

,

سمیعی با اشاره به اینکه در حدود ۴۰ سال پیش در یکی از دانشگاه‌های ایران مهمان بودم که وجود بیماری با دست‌های قطع شده را به من اطلاع دادند، افزود:با شنیدن این حرف بر بالین بیمار رفتم و از ساعت ۸ شب تا ۵ صبح در اتاق عمل به پیوند دستانش مشغول بودم.

,

این پزشک با بیان اینکه دانشجویان با عقل و تدبیر درباره آینده خود تصمیم بگیرند، اضافه کرد:دانشجویان سعی کنند در انتخاب راه زندگی میان ثروت و علم، به سمت علم آموزی حرکت کنند چون با به دست آوردن علم تمام دنیا به شما تعلق دارد.

,

سمیعی با بیان اینکه ایران دارای دانشجویان بسیاری در رشته‌های مختلف علمی است، گفت: اگر هردانشجویی به همراه استادش به تحقیق و پیگیری روش‌های جدید علمی بپردازد، پیشرفت‌های بسیاری در کشور به دست می آید.

,

وی با بیان اینکه دانشجویان کشور با به دست‌آوردن علم زمینه آبادکردن کشور را فراهم می کنند، افزود: اگر علم آموزی در کشور فقیر شود، مقصر اصلی مسئولان مملکت هستند.

,

وی با اشاره به تلاش مسئولان کشور برای تأمین رفاه مردم، اضافه کرد:در حال حاضر حضور ۶۰ الی ۷۰ درصدی دانشجویان دختر نشان دهنده تأمین امکانات لازم برای همه است.

,

این پزشک جراح با انتقاد نسبت به دیدگاه برخی افراد که تصورمی کنند بانوان در ایران حق تحصیل ندارند، افزود:این افراد حتی تفاوت میان ایران و عربستان را درک نمی کنند.

,

سمیعی با بیان اینکه دانشگاه دارای محیطی مقدس است، گفت:دانشگاه مکانی برای پیداکردن مسیرزندگی دانشجویان است، بنابراین از استادان می خواهم تا ارتباط قوی با دانشجویان داشته باشند وبدانند که وقت گذاشتن برای جوانان دارای ارزش بالایی است.

,

براساس این گزارش، طی این سفر، پروفسور مجید سمیعی به مدت ۵ سال به عنوان عضو افتخاری هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  معرفی و تفاهم نامه‌ای میان این دانشگاه با مرکز بین المللی علوم اعصاب به منظور همکاری علمی و آموزشی  امضا شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه