اخبار داغ

در هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس

"آتشزاد" با حضور خانواده شهدا رونمایی شد

"آتشزاد" با حضور خانواده شهدا رونمایی شد
همزمان با هفتمین روز از نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، از کتاب "آتشزاد" رونمایی شد. این کتاب به قلم مرضیه تجار، روایت شفاهی تنها بازمانده خانواده‌ای است که 7 عضو آن به شهادت رسیده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار سایت زنان شهید، گلرخ آذرمی روای داستان "آتشزاد" هدفش را از بازگویی خاطرات چنین بیان کرد: با خواندن خاطرات جوانان ما از زندگی پرفراز و نشیب، شرایط سختی که در دوران دفاع مقدس در ایران حاکم بوده مطلع شوند، با از دست دادن پدر (شهید کیومرث آذرمی)، مادر (شهید بهی الملوک قدوسی)، خواهرانم (سوگندو هاله  آذرمی)، فرزندانم (مریم و علیرضا) و همسرم (علی خادمی) به صفر مطلق رسیدم اما با بردباری و صبر توانستم سختی‌ها را پشت سر بگذارم و جایگاه خود را درجامعه پیدا کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

راوی داستان ادامه داد: دوره جنگ گرچه بیشتر مردانه و در میدان جنگ است اما زنان نیز در آن نقش انکارناپذیری دارند. زنان همان‌گونه که نیمی از مسئولیت‌های اجتماعی را در داخل و خارج خانه به عهده گرفته‌اند، همواره در تمام امور مربوط به مردان نیز مشارکت داشته‌اند و در جنگ‌ تحمیلی نیز شاهد حضور مستقیم و غیر مستقیم آنان در صحنه بوده‌ایم اما آن طور که باید حضور نقش زنان در دفاع مقدس به خوبی نشان داده نشده است.

,

 

,

بخشی از وصیت نامه شهید سوگند آذرمی:

, بخشی از وصیت نامه شهید سوگند آذرمی:,

دقیقه ها بیرحمانه می گذرند و راه ها شتابان طی می شود، بی آنکه برای ثانیه پیش را چگونه و برای چه بگذرانی، روز من امروز بود شاید ساعت دیگر لحظه دیگر برای تو باشد، شاید چراغی روشن گردد در شب تارمان، باید بردبار بود، حق را باید گردن نهاد، کسی با گریه برنگشته است، مرگ تدریجی است، این دعوت حق است باید گردن نهاد، این راه بی برگشت است باید طی نمائیم، مرگ یک حرکت واقعی است، صبر و بردباری شیوه انبیاء است.

,

این کتاب در پاییز95 با تیراژ  1000 نسخه و با قیمت 20000 تومان توسط انتشارات فرهنگی هنری آرمان براثا منتشر شده است. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه