اخبار داغ

آیت‌الله رئیسی در مراسم ‌قالیشویان در مشهد اردهال:

گره‌گشایی از مشکلات کشور ‌در دست آمریکایی‌ها و غربی‌ها نیست/گنبد آهنین هم نجات‌بخش رژیم صهیونیستی ‌در ‌مقابل حزب‌الله نیست

گره‌گشایی از مشکلات کشور ‌در دست آمریکایی‌ها و غربی‌ها نیست/گنبد آهنین هم نجات‌بخش رژیم صهیونیستی ‌در ‌مقابل حزب‌الله نیست
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ‌گره‌گشایی از مشکلات کشور ‌در دست آمریکایی‌ها و غربی‌ها نیست، گفت: امروز کارشناسان، جوانان و نیروهای برجسته کشور می‌توانند گره‌گشایی از مشکلات کشور کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛   آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در ‌مراسم قالیشویان مشهداردهال با بیان اینکه حضرت علی‌بن‌محمدباقر (ع) ‌شهید راه خدا و جان‌داده برای حاکمیت ارزش‌های الهی در ‌دفاع از حق و برای ابطال باطل است، اظهار داشت: ‌در آیات نورانی قرآن کریم آمده که ‌مردان و زنانی ‌برای حاکمیت حق، برای دفاع از انسان و کرامت انسان به پا خواسته اما در مقابل ‌چهره‌های خودخواه، خودبین، خودپرست و مستکبری که سخن حق، راه حق، مقصد حق بر‌نمی‌تابیدند و در مقابل حق صف‌آرایی می‌کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه ‌‌آنان می‌خواستند پیامبر نباشد حاکمیت دین در مدینه‌النبی شکل نگیرد و جنگ‌های بسیاری برافروختند، افزود:  دشمنان جنگ احزاب را به راه انداختند و مدینه را محاصره کردند و اراده الهی آن بود که مدینة‌النبی و حاکمیت دین پا بگیرد و جهانی را متأثر کند.

,

رئیسی با بیان اینکه ‌اراده الهی آن بود که حضرت ابراهیم (ع) بت‌شکن بماند ولی نمرودیان نابود شوند، تصریح کرد: ‌این جلوه دو اراده است در آیات نورانی قرآن. اراده الهی و اراده مستکبران و بدخواهان.

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آنچه قرآن کریم به ما نوید می‌دهد پیروزی حق و برتری و توفق ارادة‌الله است، ادامه داد: ‌کسانی که دل به خدا بدهند و برای حاکمیت حق تلاش کنند ‌بدانند پیروزی برایشان حتمی است.

,

وی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه عاشورا روز تولد عاشورائیان است، ‌‌خاطرنشان کرد: دشمنان اصحاب امام حسین را شهید کردند، سرها را از بدن‌های مطهر جدا کردند، اسب‌ها را بر بدن‌های پاک تاختند ‌به تصور اینکه عاشورا و عاشورائیان تمام شد، اما عاشورا آغاز بود نه پایان. عاشورا تولد بود.

,

رئیسی با بیان اینکه حضرت علی‌بن‌ محمد باقر (ع) را مظلومانه ‌به شهادت رساندند، اضافه کرد: دشمنان تصورشان این بود که با شهادت این آقای مظلوم همه چیز ‌تمام شد، اما ‌غافل از اینکه اردهال یک هزار سال بعد از این شهادتش می‌خروشد و نماد حضور و دفاع از حق را با ارادت سفیر بزرگوار ولایت نشان می‌دهد. ‌

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مشهد اردهال قلوب بسیاری را از سراسر کشور به این جایگاه نورانی جذب می‌کند، گفت: شهادت علی بن محمد باقر (ع)‌ آغاز بود و این آغاز دل‌های بسیاری از عاشقان و دلدادگان را به طرف حق، عدالت، ارزش‌های الهی و حاکمیت الهی سوق می‌دهد.

,

‌رئیسی با بیان اینکه دشمنان در جریان عاشورا می‌خواستند این واقعه عظیم به فراموشی سپرده شود، تاکید کرد: امام زین‌العابدین (ع) با‌ برگزاری بزرگداشت و تعظیم یاد عاشورا‌، رمز بقای عاشورا شدند، اما سجده به خاک مطهر بهترین سجده‌ها و رمز بقای عاشوراست و زیارت بر حسین بن علی و ارادت، زیارت و دلدادگی در طول تاریخ رمز بقای عاشورا شد.

,

وی با بیان اینکه عاشقان و دلدادگان در روز عاشورا و مراسم قالیشویان بزرگ‌ترین اجتماع بشری را در کره زمین شکل می‌دهند، افزود: ‌در امتداد عاشورا حق‌خواهی و عدالت‌خواهی، دوست‌شناسی و دشمن‌شناسی نهادینه شده است.

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در امتداد عاشورا انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: ‌بیداری اسلامی ‌که در جهان اسلام و جهان بشریت به وقوع پیوسته به برکت خون امام حسین (ع) برای ‌جهل‌زدایی‌از جامعه بشری است؛ جهل‌زدایی ‌از جامعه بشری و جاهلیت مدرنی که به دست مستکبران سایه افکنده است.

,

وی با بیان اینکه آنان‌ که اراده الهی را دنبال ‌و دل در گرو ولایت سپردند عرصه را بر مستکبران ‌بسیار سخت‌ کردند، ادامه داد: فرهنگ عاشورا و انتظار امروز می‌تواند ‌‌در مقابل فرهنگ ابتذال دشمنان که بر جوامع بشری غالب کرده‌اند ایستادگی کند.

,

رئیسی با بیان اینکه دشمنان امروز در حال ترویج و القای سبک زندگی غربی به ‌جوانان هستند، ‌گفت: مکتب انتظار و عاشوراست که در مقابل این حربه دشمنان ایستادگی می‌کند لذا باید مراقب باشیم چون هزاران کانال ماهواره‌ای در عالم در حال القاء نامیدی به جوانان هستند.‌

,

وی تاکید کرد: ‌مکتب انتظار به دین، دوست‌شناسی، دشمن‌شناسی، مقاومت در راه هدف، ایستادگی در مقابل دشمنان، اعتقاد به مهدویت و موعود ‌انسان‌ را برای اجرای عدالت در جهان آماده می‌کند ‌و ان‌شاالله روزی عالم را پر از عدل و داد خواهد کرد.

,

تولیت آستان قدس با بیان اینکه باور مردم در مکتب انتظار ‌است، گفت: ‌‌نمی‌توان در مقابل ظلم و ظالم سکوت کرد، ‌پرچمی که در ایران اسلامی به عنوان عاشورا برافراشته شده،  پرچم عدالت‌خواهی، انتظار ‌و امید است.

,

‌وی با بیان اینکه ‌37 سال نظام اسلامی تجربه داد، تاکید کرد: ایران اسلامی‌ پیروزی انقلابش را با کنار گذاشتن ‌آمریکا ‌آغاز کرد و به توانمندی‌های بسیاری دست یافت و این همه عزت و اقتدار ایران ‌‌به برکت اهل بیت (ع) ‌و دلدادگی به عاشورا‌ست.

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مکتب انتظار امروز یک جلوه‌اش حزب‌الله است که در لبنان ‌مقابل اسرائیل با آن همه ادعا ایستادگی می‌کند، اظهار داشت: ‌حزب‌الله به چنان توانمندی دست یافته که گنبد آهنین هم نمی‌تواند اسرائیل را در مقابل بچه‌های حزب‌الله نجات‌ دهد.

,

وی با بیان اینکه ‌گره‌گشایی از مشکلات کشور ‌در دست آمریکایی‌ها و غربی‌ها نیست بلکه‌ در دستان توانای متخصصان داخلی است، ادامه داد: امروز کارشناسان، جوانان و نیروهای برجسته کشور می‌توانند گره‌گشایی از مشکلات کشور کنند.

,

وی با انتقاد از اینکه برخی‌ها حل مشکلات را در گروی ارتباط با آمریکا می‌دانند، گفت: کدام ملت‌ها به دست اینها نجات پیدا کرده‌اند، ‌ کدام مشکل ‌عالمیان توسط آنها برطرف شده است، لذا با فقط نگاه همان برای حل مشکلات به داخل باشد.

,

رئیسی با بیان اینکه حل مسائل اقتصادی را در نسخه اقتصاد مقاومتی ‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ‌می‌بینیم، تصریح کرد: کسانی که اعتقاد به مکتب انتظار دارند، نگاه به بیرون از کشور نخواهند داشت و در جهت اصلاح اجتماعی اقدام می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه خون شهدای عاشورا، علی بن محمد باقر آقا سلطانعلی و خون‌های شهدای عالم می‌تواند جهل‌زدایی از جاهلیت مدرن کند، ادامه داد: ‌بیداری اسلامی به برکت این خون‌ها ایجاد شده است.

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ‌آنچه ‌در عالم اتفاق افتاده به برکت خون شهداست و این برملا شدن چهره جاهلیت مدرن است، خاطرنشان کرد: ‌بیداری اسلامی یعنی اینکه مردم هویت اسلامی خود را بازیافتند و در یک جمله می‌خواهند مسلمان زندگی کنند که این به برکت خون مطهر شهیدان است.

,

وی با بیان اینکه مستکبران می‌خواهند‌ جاهلیت مدرن، ‌یأس و ناامیدی را به جامعه القا کنند، تاکید کرد: ‌به برکت خون شهدا باید در مقابل این حربه دشمنان مقاومت و ایستادگی کنیم.

,

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ‌قالشویی جلوه‌ای است از عشق و دلدادگی مردم ایران به اهل بیت (ع) است، گفت: حضور در این مراسم با شکوه جلوه‌ای از اعلام وفاداری با ولایت است و همه ایرانی‌ها می‌خواهند زندگی‌ا‌شان به ‌امام حسین (ع) ‌گره بخورد.

,

‌وی با بیان اینکه ‌مستکبرین به هر کس می‌خواهد در عالم کمک کند می‌گوید منافعمان ایجاد می‌کند، گفت: ‌امروز اگر ‌شهدا بپرسید برای چه به جنگ رفتید می‌گویند ‌برای خدا و اجرای امر ولی زمان و امام امت به جبهه‌ها رفتیم لذا نباید نگذاریم ‌ارزش‌های انقلاب اسلامی کم‌رنگ شود.

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه نباید بگذاریم دلدادگی به رهبری و امام کم ‌شود، تاکید کرد:  مردم مبارزه با استکبار و دشمنان دین را هیچ زمان‌ از یاد نمی‌برند.

,

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی اراده پولادین خود را مبارزه با استکبار در ایام عزاداری امام حسین (ع) به نمایش خواهند گذاشت، گفت:‌ دشمنان انقلاب اسلامی در این 37 سال گذشته ‌بسیار تلاش کردند ‌بگویند انقلاب اسلامی جلوه‌هاش تمام شده اما این انقلاب با قدرت روز به روز به پیش می‌روند و جلوه‌هایش در سراسر گیتی پیدا‌‌ر می‌شود.

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ملت ایران در صحنه دفاع از انقلاب حاضرند ‌و برای دفاع از ارزش‌های الهی‌همسر، فرزند و زندگی نمی‌شناسند، گفت: امروز رزمندگان اسلام ‌در سوریه، لبنان و عراق ‌دشمن را مستأصل کرده‌اند.

,

وی با بیان اینکه مردم یمن ‌نیروی هوایی، ‌‌دریایی و ... ندارند اما با مقاومت آل‌سعود را مستأصل کرده‌اند، افزود: مقاومت مردم یمن باعث شده آمریکایی‌ها خودشان وارد میدان شوند‌.

,

رئیسی با بیان اینکه امروز تمام عرصه‌های ‌برتری ‌نیروهای مقاومت به دلیل دلدادگی به خداست، اظهار داشت: ‌هیچ جا عرصه پیروزی دشمنان نیست‌ که این وعده الهی ‌است‌.‌

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه