اخبار داغ

فقدان فضای فرهنگی معضل دیرینه بشاگرد/ فعالیت جهادی هنرمندان بشاگردی در سایه بی توجهی مسئولان

فقدان فضای فرهنگی معضل دیرینه بشاگرد/ فعالیت جهادی هنرمندان بشاگردی در سایه بی توجهی مسئولان
مهم‌ترین بستر برای کار فرهنگی وجود فضای فرهنگی است که شهرستان بشاگرد با نبود فضای فرهنگی روبه‌رو است و سالهاست که از شهرستان شدن بشاگرد می گذرد اما هنور مسئولان نتوانستند یک فضای فرهنگی و هنری برای جوانان این منطقه ایجاد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده ؛ خدمات اولیه شهری نیاز شهر است اما نباید به اصلی ترین پایه توسعه و پیشرفت تبدیل شود چرا که توسعه شهر و آبادانی یک منطقه تنها اقدامات عمرانی نیست بلکه ترویج هنر و فرهنگ و ایجاد یک فضای فرهنگی و هنری برای جوانان این حوزه و هنرمندان و به خصوص مردم ضمن آرامش و جلوگیری از معضلات و آسیب های اجتماعی زمینه ساز توسعه و پیشرفت و ارتقاء همه بخش ها می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از,  فرهنگ کده,  ؛ خدمات اولیه شهری نیاز شهر است اما نباید به اصلی ترین پایه توسعه و پیشرفت تبدیل شود چرا که توسعه شهر و آبادانی یک منطقه تنها اقدامات عمرانی نیست بلکه ترویج هنر و فرهنگ و ایجاد یک فضای فرهنگی و هنری برای جوانان این حوزه و هنرمندان و به خصوص مردم ضمن آرامش و جلوگیری از معضلات و آسیب های اجتماعی زمینه ساز توسعه و پیشرفت و ارتقاء همه بخش ها می شود.,

 

,

بزرگترین ویژگی شهر، فرهنگ است که باید مسئولان به آن توجه داشته باشند و برای فرهنگ یک شهر تلاش کنند و مشکل اساسی برای فرهنگ سازی یک شهر یا روستا نبود فضای فرهنگی است.

,

 

,

مهم‌ترین بستر برای کار فرهنگی وجود فضای فرهنگی است که شهرستان بشاگرد با نبود فضای فرهنگی روبه‌رو است و سالهاست که از شهرستان شدن بشاگرد می گذرد اما هنور مسئولان نتوانستند یک فضای فرهنگی و هنری برای جوانان این منطقه ایجاد کنند.

, مهم‌ترین بستر برای کار فرهنگی وجود فضای فرهنگی است که شهرستان بشاگرد با نبود فضای فرهنگی روبه‌رو است و ,

 

,

ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری همچون فرهنگسراها از مسئولیت بزرگ مسئولان فرهنگی یک شهرستان و استان است و فضای فعال فرهنگی و هنری در بشاگرد برای بروز استعدادها و نمایش آثار فاخر وجود ندارد و از طرف ارگان‌های مربوطه نیز شاهد هیچ فعالیتی در زمینه فعالیت های هنری و فرهنگی نیستیم.

,

 

,

در شأن نظام جمهوری اسلامی، شهرستان بشاگرد نیست که یک اداره فرهنگ و ارشاد و یک ساختمان اداری مستقل مناسب و فضای فرهنگی و هنری شایسته‌ای برای برنامه‌های خود نداشته باشد.

,

 

,

برپایی مراکز فرهنگی و هنری بهترین جایگزین برای تفریحات ناسالم جوانان این شهرستان می تواند باشد که شهرستان بشاگرد دریغ از یک مکان فرهنگی هنری برای جوانان عرصه هنر و مردم ندارد  و فراهم سازی این امکانات می تواند زمینه ساز تولید فرهنگ و هنر شود.

,

 

,

باید به جوانان انگیزه و امید بخشید و حس خوشبینی به آینده و باهم زیستن را در آنان ایجاد کرد تا از این طریق به خلق و هنر و ادب و رعایت حقوق همدیگر بپردازند و این مهم با کمک رسانی ، هدایت و فراهم کردن امکانات زمینه های پیشرفت جامعه را فراهم کرده و زندگی سالم و در کنار هم بودن ، تولید هنر و توسعه و آبادانی شهرستان بشاگرد را تحقق خواهد بخشید چراکه سرمایه گذاری در زمینه و هنری و فرهنگی منجر به پرورش و شکوفایی ذوق عمومی می شود.

,

 

,

بارها هنرمندان شهرستان بشاگرد از نبود یک ساختمان مستقل اداره ارشاد و نبود فضای فرهنگی و هنری گفتند اما مسئولان همچنان در خواب به سر میبرند انگار به فرهنگ و هنر شهرستان خود بی توجه هستند و هنرمندان همیشه به صورت خود خوش مناسبت های فرهنگی و هنری را برگزار می کنند.

,

 

,

رحیم رحیمی مسئول کانون فرهنگی مسجد امام علی ابن ابیطالب (ع) سال گذشته در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده گفت: شهرستان بشاگرد متولی فرهنگی دارد ولی اداره ندارد و از سال ۸۷  تاکنون برنامه ها به صورت کم رنگ در این شهرستان انجام شده است .

, رحیم رحیمی مسئول کانون فرهنگی مسجد امام علی ابن ابیطالب (ع) سال گذشته در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده گفت,

 

,

و همچنین سال گذشته امین آرمین خواننده و نوازنده شهرستان بشاگرد گفت:در حال حاضر زیر نظر هیچ ارگانی نیستیم چون بشاگرد اداره ارشاد ندارد و تمام کارهای فرهنگی و هنری را خودخوش و با هزینه‌های شخصی در برنامه‌های مناسبتی اجرا می‌کنیم و نیاز است که مسئولان از گروه فرهنگی و هنری سردشت حمایت کنند.

, و همچنین سال گذشته امین آرمین خواننده و نوازنده شهرستان بشاگرد گفت:,

 

,

احمد درایی یکی از دیگر از هنرمندان بشاگردی در ۱۹ خرداد سال جاری افزود: ساختمان اداره ارشادی در بشاگرد وجود ندارد و قصد ندارم از کسی گلایه داشته باشم اما فضایی که بشود درآن بنام فرهنگسرا فعالیت هنری انجام داد من در بشاگرد نیافتم و بنده یک بار هم وارد ساختمان نامریی ارشاد بشاگرد نشده ام.

, احمد درایی یکی از دیگر از هنرمندان بشاگردی در ۱۹ خرداد سال جاری افزود,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه