عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس گفت: با اجرای قراردادهای جدید نفتی تصمیم گیری درباره مخازن به صورت 50 – 50 بین ایران و طرف خارجی است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حبیب آقاجری در گفتگو با خبرنگار رهیاب درباره قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: با اجرای قراردادهای جدید نفتی خارجیها چیزی در حدود 32 سال بر نفت ایران سیطره پیدا میکنند و حتی تصمیم گیری درباره مخازن به صورت 50 – 50 بین ایران و طرف خارجی است. در واقع با این قراردادها ما حاکمیت خود بر مخازن را از دست میدهیم.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حبیب آقاجری در گفتگو با خبرنگار رهیاب درباره قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: با اجرای قراردادهای جدید نفتی خارجیها چیزی در حدود 32 سال بر نفت ایران سیطره پیدا میکنند و حتی تصمیم گیری درباره مخازن به صورت 50 – 50 بین ایران و طرف خارجی است. در واقع با این قراردادها ما حاکمیت خود بر مخازن را از دست میدهیم., رهیاب ,وی افزود: این کار درست نیست و کسانی مانند نمایندگان مجلس حاضر در کمیسیون انرژی و سیستمهای نظارتی که در این حوزه مسئول هستند، باید جلوی این قراردادها را بگیرند. به غیر از مسائل حاکمیتی ما در مخازن در مسائل اقتصادی و سیاسی با طرف خارجی به مشکل بر میخوریم.
, وی افزود: این کار درست نیست و کسانی مانند نمایندگان مجلس حاضر در کمیسیون انرژی و سیستمهای نظارتی که در این حوزه مسئول هستند، باید جلوی این قراردادها را بگیرند. به غیر از مسائل حاکمیتی ما در مخازن در مسائل اقتصادی و سیاسی با طرف خارجی به مشکل بر میخوریم.,عضو کمیسیون انرژی در مجلس نهم گفت: متأسفانه نمیدانم چرا آقای لاریجانی در برجام و در قراردادهای نفتی اینگونه عمل میکند و این کار به معنی زیرسوال رفتن چشم نظارتی مجلس است.
, عضو کمیسیون انرژی در مجلس نهم گفت: متأسفانه نمیدانم چرا آقای لاریجانی در برجام و در قراردادهای نفتی اینگونه عمل میکند و این کار به معنی زیرسوال رفتن چشم نظارتی مجلس است.,نماینده مردم ماهشهر در مجلس نهم با اشاره به عجله دولت برای عقد این قراردادها عنوان کرد: واقعا عجیب است که دولت به دنبال اجرای فوری این قراردادها است. ببینید در این قراردادها طوری است که طرف خارجی قرارداد در همه موضوعات به صورت 50 – 50 با طرف ایرانی حق تصمیم گیری دارد، این مورد به تنهایی بزرگترین اشکال است.
, نماینده مردم ماهشهر در مجلس نهم با اشاره به عجله دولت برای عقد این قراردادها عنوان کرد: واقعا عجیب است که دولت به دنبال اجرای فوری این قراردادها است. ببینید در این قراردادها طوری است که طرف خارجی قرارداد در همه موضوعات به صورت 50 – 50 با طرف ایرانی حق تصمیم گیری دارد، این مورد به تنهایی بزرگترین اشکال است.,وی افزود: اگر بین دو طرف ایرانی و خارجی مشکلی به وجود بیاید معلوم نیست چه کسی باید مشکل را حل کند و در حقیقت این موضوع مانند کرسنت به ضرر منافع ملی به پایان میرسد.
, وی افزود: اگر بین دو طرف ایرانی و خارجی مشکلی به وجود بیاید معلوم نیست چه کسی باید مشکل را حل کند و در حقیقت این موضوع مانند کرسنت به ضرر منافع ملی به پایان میرسد.,آقاجری با بیان اینکه کمیسیون انرژی باید به صورت سریع و قوی به این موضوع رسیدگی کند، اظهار داشت: تمام قراردادهای دولت با کشورهای خارجی باید از مجرای مجلس بگذرد و در غیر این صورت مشروعیت ندارد.
, آقاجری با بیان اینکه کمیسیون انرژی باید به صورت سریع و قوی به این موضوع رسیدگی کند، اظهار داشت: تمام قراردادهای دولت با کشورهای خارجی باید از مجرای مجلس بگذرد و در غیر این صورت مشروعیت ندارد.,وی درباره اینکه دولت در ابتدا معتقد بود مشکلات با برجام حل میشود اما رفته رفته موضوعاتی مانند IPC و FATF را مطرح کردند، گفت: دولت به صورت شفاف با مردم و مجلس رفتار نمیکند و در FATFبدون اطلاع مجلس وعده دادند و تا الان هم مجلس در جزئیات امور قرار نگرفته است. یکی از کارهای دولت یازدهم نامحرم دانستن مردم و محرم دانستن طرف غربی است.
, وی درباره اینکه دولت در ابتدا معتقد بود مشکلات با برجام حل میشود اما رفته رفته موضوعاتی مانند , IPC, و , FATF, را مطرح کردند، گفت: دولت به صورت شفاف با مردم و مجلس رفتار نمیکند و در , FATF, بدون اطلاع مجلس وعده دادند و تا الان هم مجلس در جزئیات امور قرار نگرفته است. یکی از کارهای دولت یازدهم نامحرم دانستن مردم و محرم دانستن طرف غربی است.]
ارسال دیدگاه