اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

مداحان مروج ارزش محوری و اخلاق مداری در جامعه باشند

مداحان مروج ارزش محوری و اخلاق مداری در جامعه باشند
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم جامعه مداحان در فرهنگ سازی دینی جامعه، گفت: این قشر باید مروج ارزش محوری و اخلاق مداری در جامعه باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار ، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی ظهر یکشنبه در جمع اعضای هیئت مدیره کانون مداحان تبریز گفت: مداحی و ستایشگری جایگاه بسیار رفیعی دارد چون مداحی و ذکر گویی منتصب به اهل بیت (ع) است پس خود ذاکرین اهل بیت باید در حفظ شان و جایگاه این کسوت تلاش کرده و معرف اخلاق و کردار پسندیده باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ،,


وی افزود: شأن و رتبه امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) باید توسط مداحان رعایت شده و این شور و عشق به ائمه باید به نسل جوانان که آینده سازان این مرز و بوم هستند منتقل شود.


مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: راهبری و ساماندهی مداحان استان باید به وسیله کانون مداحان استان اجرا شده و فرهنگ انقلاب اسلامی که برگرفته از اسلام ناب محمدی است و تفکر و روحیه انقلابی که خواسته مقام معظم رهبری است توسط کانون مداحان باید برنامه ریزی و تبیین شود.


حجت الاسلام حسینی افزود: اعضای هیئت مدیره کانون مداحان باید اخلاق محوری و ارزش مداری را ترویج کرده و با همدلی و همراهی سعی کنند هنجارهای اخلاقی را به جامعه و دیگر ستایشگران جوان انتقال دهند.


وی با اشاره به فضایل اخلاق یک مداح گفت ذاکرین اهل‌بیت(ع) باید ضمن ارتقاء سطح علمی و آموزشی خود با رعایت اصول مداحی و حرکات و ظواهر خود نیز الگویی شایسته برای دیگران باشند.


حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) اظهار داشت: رهبری در این دیدار بر لزوم بهره گیری مداحان از ظرفیت هیئات و مجالسی که در آنها حضور می یابند، تاکید و آن را فرصتی مناسب برای «تبدیل جوانان به افرادی با عزم جزم برای کار» عنوان کرده اند و این امر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/م
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه