اخبار داغ

مجموعه شعر/افتخاری دیگر در اسدآباد

«سپیدی از چشمان تو آغاز می‌شود» روانه بازار شد

«سپیدی از چشمان تو آغاز می‌شود» روانه بازار شد
کمال شفیعی مدیر جشنواره‌های استانی حوزه هنری در تهران از چاپ مجموعه شعر «سپیدی از چشمان تو آغاز می‌شود» سروده‌ی اصغر قاسمیان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آوای سیدجمال؛ کمال شفیعی مدیر جشنواره‌های استانی حوزه هنری در تهران گفت: اصغر قاسمیان  اولین دفتر شعر خود را با نام «سپیدی از چشمان تو آغاز می‌شود» توسط  نشر داستان به بازار کتاب عرضه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , آوای سیدجمال, ؛,

شاعری که نزدیک به سه دهه شاعری را یدک می‌کشد و در انواع شعر به‌ویژه  ترکیب‌بند، غزل و ترجیع‌بند تسلط  قابل‌تأملی دارد.

,

«سپیدی از چشمان تو آغاز می‌شود»؛ حاصل دغدغه‌هایی است که شاعر در قالب سپید سروده است؛

,

, ,

چهل شعر کوتاه از شاعری که در طول تمام این سال‌ها در کسوت معلمی تجربه‌هایی دل‌نشین  در شاعری را پشت سر گذاشته است؛

,

مردی چهل‌وهفت‌ساله  که در دهه‌ی پنجم عمرش  اولین مجموعه‌ی خود را با مخاطبانش به اشتراک گذاشته در تمامی این سال‌ها از ورای کلماتش  می‌توان دستمایه‌های شاعری‌اش را به سه دسته‌ی کلی تقسیم کرد؛

,

شاعری رمانتیک با لایه‌هایی به‌شدت طبیعت‌گرایانه که به‌موازات این طبیعت‌گرایی رگه‌هایی اجتماعی در شعرهایش  ظهور و بروز می‌یابد.

,

, ,

درواقع اصغر قاسمیان شاعری رمانتیک است، در دنیایی که به دست می‌دهد نقاشی می‌کند و تصویرها و تصویرسازی‌هایش به‌شدت طبیعت‌گرایانه است.

,

طبیعتی صمیمانه و روستایی که در چالشی بزرگ با ساختار خشن شهری به تقابل برمی‌خیزد و هر جا این تقابل حضور دارد نگاه انتقادی شاعر در لایه‌ای اجتماعی رخ نشان می‌دهد.

,

 

,

هنوز آن دخترک کوچک

,

ترانه‌ی کولی را

,

شکسته می‌خواند

,

داستانی کوچک

,

برای لیلا

,

در سرازیری کوهستان

,

بنفشه می‌چیند

,

روح لطیف شاعر در ورای کلمات احساسی‌اش، در جدی‌ترین شعرهایش هم،  گریزی به طبیعت می‌زند و مخاطب را دچار نوسان‌هایی می‌کند.

,

اصغر قاسمیان در تقابل دنیای مدرن تلاش شاعرانه‌اش را بر پایه‌ی بازگشت به دنیای رنگ‌ها در دیتیل‌هایی شارپ از یک‌لحظه‌ی  تثبیت‌شده از طبیعت بی‌جان قرارمی دهد و جان کلمات را لبریز شعر می‌کند.دختران کرد

,

برادران تنی من‌اند،

,

در غیرت کوهساران

,

گرد آفرید

,

بلندی‌ها را

,

می‌ریزد در چشمان المیرا

,

آرش اما،

,

بازوانش را

,

در زریوار می شوید

,

بر این باورم مجموعه‌ی سپیدی از چشمان تو آغاز می‌شود برای  این شاعر که  دیر اما با کوله باری از شعر مجموعه‌ی اول خود را در معرض دید مخاطبان گذاشته است، می‌تواند آغازی باشد درخور و سزاوار.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه