اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

بیست‌ و هشتمین هفته اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی؛ بن‌بست نتانیاهو در اجرای طرح قضایی

بیست‌ و هشتمین هفته اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی؛ بن‌بست نتانیاهو در اجرای طرح قضایی
جمعیت عظیمی در تل‌آویو، اورشلیم و دیگر شهرها علیه طرح بازنگری قضایی دولت راست افراطی نتانیاهو دست به اعتراضات گسترده زدند.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که دولت راست افراطی بنیامین نتانیاهو، طرح خود را برای بازنگری در دستگاه قضایی پیش می برد، ده ها هزار معترض در خیابان های تل آویو و دیگر شهرهای اسرائیل دست به تظاهرات گسترده زدند و هشدار روزهای سخت تر را دادند.

تظاهرات وارد بیست و هشتمین هفته متوالی علیه طرح نتانیاهو شد و چند روز پس از تصویب اولیه لایحه کلیدی توسط دولت او که بخشی از اصلاحات اساسی است، اعتراضات خیابانی به اوج خود رسید.

این لایحه که در اولین قرائت به تصویب رسید، بند معقولیت را کاهش می‌دهد که از طریق آن قوه قضاییه می‌تواند تصمیمات دولت را نقض کند. همچنین به دولت در انتصاب قضات اختیار بیشتری می دهد اما این لایحه برای اجرای نهایی هنوز باید در دو رای دیگر به تصویب برسد.

دنیا نمی‌خواهد با ما صحبت کند

در تل آویو، معترضان بنر بزرگی با مضمون «SOS»را حمل می کردند و پودر رنگ به آسمان پرتاب کردند.

زنانی با پوشیدن لباس‌های قرمز خود را شبیه شخصیت های سینمایی کرده بود، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند. ظاهر دلخراش آنها این تصور را به وجود بیاورد که در صورت تصویب اصلاحات، زنان می توانند از حقوق خود محروم شوند و معتقد بودند که تصویب این قوانین به جایگاه آنها آسیب می رساند.

معترضین معتقدند که با تصویب طرح قضایی، اوضاع بدتر خواهد شد، سرمایه‌گذاران فرار می‌کنند و دنیا نمی‌خواهد با ما صحبت کند.

عده‌ای در سراسر کشور به معترضان روز شنبه در تل‌آویو پیوستند و مشعل های روشن را بیرون خانه نتانیاهو در اورشلیم به اهتزاز درآوردند. همچنین در شهرهای ساحلی هرتزلیا و نتانیا تظاهرات کردند.

سازمان‌دهندگان تظاهرات همچنین گفتند در صورتی که نتانیاهو به اجرای این طرح ادامه دهد، روز سه‌شنبه دست به تظاهرات گسترده تری خواهند زد.

این اعتراضات در حالی برگزار شد که نتانیاهو در اوایل روز شنبه در بیمارستان بستری بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه