اخبار داغ

دادرس در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

مشکلات تولید و عدم شارژ دامدارکارت؛ علل اصلی گرانی گوشت قرمز

مشکلات تولید و عدم شارژ دامدارکارت؛ علل اصلی گرانی گوشت قرمز
مدیر‌عامل اتحادیه دام سبک گفت: کمبود سرمایه در گردش، مشکلات دامدار کارت، توقف تخصیص نهاده و قاچاق دام موجب شده که قیمت گوشت قرمز دوباره افزایش یابد.

افشین دادرس، مدیر‌عامل اتحادیه دام سبک کشور درباره علل افزایش قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر به خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، اظهار کرد: کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مشکلاتی است که دامداران در ایران با آن روبرو هستند. بسیاری از آنها به دلیل نبود سرمایه کافی برای تأمین نهاده‌های موردنیاز خود، با مشکلاتی مانند کمبود غذا و درمان دام‌های خود مواجه هستند.

سرمایه در گردش مهم‌ترین مشکل دامداران/ دامدار کارت شارژ نشد

وی ادامه داد: این مشکل ریشه در عدم اختصاص تسهیلات مالی از بانک‌ها به دامداران دارد که در سال جاری این تسهیلات به آنها اختصاص نیافته است.

بیشتر بخوانید:

چرا قیمت گوشت قرمز افزایش یافت؟/ کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مهم‌ترین مشکل دامداران

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی هم در این شرایط از کمک به دامداران با استفاده از کارت دامدار کارت خبر داده بود، اما این کارت در سال جاری شارژ نشده است. بااین‌حال، دامدار کارت به‌ازای هر دام، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به‌حساب دامدار واریز می‌کرد که بتواند نهاده موردنیاز خود را خریداری کند.

وی توضیح داد: قرار بود که به دامدار نهاده مدت‌دار بدهند تا به‌جای پول، گوشت تحویل بگیرند، اما این کار نیز از سوی مسئولان وزارت کشاورزی دنبال نشد.

کاهش ارزش پول ملی موجب افزایش قاچاق دام شده است

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی، خرید گوشت از دامداران نیز به‌صورت محدود و در برخی استان‌ها انجام شده است و این موضوع باعث شده که دامداران برای فروش دام خود به بازار‌های سیاه روی‌آورند.

وی در توضیح مشکلات دامداران گفت: پایین آمدن ارزش پول ملی در کشور باعث شده است که دام ایرانی برای کشورهای دیگر ارزان شود و قاچاق دام به کشورهای دیگر افزایش یابد، به همین دلیل، بسیاری از دامداران دام خود را زودتر از موعد می‌فروشند و حتی در برخی موارد دامدار به‌واسطه نداشتن غذا مجبور شده تا دام مولد خود را به بازار بفروشند که این نیز خود موجب کاهش جمعیت دام سبک شده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت گوشت گرم وارداتی امروز در فروشگاه‌های تهران چقدر است؟

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه