اخبار داغ

کمالی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار در کنار تولید داخلی؛ برای جوجه‌ریزی ۱۳۰ میلیون قطعه‌ای

واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار در کنار تولید داخلی؛ برای جوجه‌ریزی ۱۳۰ میلیون قطعه‌ای
مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: برای جوجه‌ریزی ۱۳۰ میلیون قطعه‌ای هم زمان از واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار در کنار تولید داخلی استفاده کرده‌ایم.

محمدعلی کمالی، مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، درباره آخرین وضعیت تأمین گوشت مرغ و تولید داخلی کشور برای کنترل این بازار، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از منابع داخلی، تأمین ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی را فراهم کنیم و تقاضای کشور را به طور کامل پاسخ دهیم.

کمالی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، مصرف گوشت مرغ نسبت به سال گذشته افزایش یابد، افزود: سرانه مصرف ما قبل از مردمی‌سازی یارانه‌ها، حدود ۳۲ کیلوگرم برای هر نفر بود. پس از مردمی‌سازی یارانه‌ها، این مقدار تا حدود ۱۲ درصد به لحاظ وزنی کاهش یافت و مصرف سرانه حدوداً به ۲۶ کیلوگرم برای هر فرد رسید.

بیشتر بخوانید:

اصلی‌ترین عامل گرانی دوباره مرغ، افزایش هزینه‌های تولید و نظام توزیع است/ تصمیمات اشتباه دولت، صنعت طیور را به آستانه نابودی کشاند

مشاور عالی اتحادیه مرغداران گوشتی کشور بیان کرد: امسال انتظار می‌رود مصرف گوشت مرغ دوباره افزایش یابد؛ بنابراین، تلاش می‌شود تا پایان شهریورماه، همه ماهه حداقل ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی به تولیدکنندگان گوشت مرغ تحویل داده شود تا بتوانیم نیاز داخلی کشور را به طور کامل تأمین کنیم.

امسال باید حداقل ۱۳۰ میلیون جوجه‌ریزی انجام شود

این فعال اقتصادی در ادامه گفت: با توجه‌ به درخواست شرکت پشتیبانی و وزارت جهاد کشاورزی، می‌بایست امسال حداقل ۱۳۰ میلیون جوجه‌ریزی را در اختیار داشته باشیم که ۱۰ میلیون قطعه از آن برای تکمیل ذخایر استراتژیک شرکت پشتیبانی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به انجام بیش از ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در تیرماه، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده، جوجه‌ریزی بیشتری انجام شود و در نتیجه وضعیت عرضه مرغ در ماه‌های شهریور و مهر بهبود یابد.

وی درباره مشکلات تولید در شرایط کنونی افزود: فعلاً مشکلی در تأمین نهاده‌ها وجود ندارد و تنها کنجاله سویا با تأخیر به بازار تزریق شده است، اما با افزایش میزان جوجه‌ریزی، سرعت حمل و تحویل نهاده‌ها به واحدهای مرغداری باید افزایش یابد.

توزیع نهاده‌ها باید با میزان جوجه‌ریزی متناسب باشد

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی تصریح کرد: نهاده‌ها باید با میزان جوجه‌ ریزی متناسب بوده و دقت بیشتری در تأمین کنجاله سویا انجام شود، علاوه بر این، اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در ماه‌های اخیر اقدام به واردات تخم‌مرغ نطفه‌دار کرده و برای تأمین جوجه یکروزه از تولید داخلی و واردات هم زمان استفاده می‌کند. همچنین، تأمین ارز موردنیاز نهاده‌ها نه‌تنها در حال انجام است، بلکه بازار نیز به ثبات نسبی رسیده است.

وی در پایان گفت باتوجه‌ به توزیع نهاده‌ها در هفته‌های اخیر، به نظر می‌رسد که تأمین نهاده‌ها در حال حاضر مشکلات زیادی ندارد و تنظیماتی در حمل‌ونقل نهاده‌ها انجام می‌شود تا با افزایش جوجه‌ریزی، تأمین نهاده‌ها نیز بهینه شود. همچنین، تأمین ارز نیز در دسترس است که برای واردات نهاده‌ها مورداستفاده قرار ‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

کاهش قیمت جوجه یکروزه، موجب افزایش تولید مرغ در کشور شد

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه