اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

به زودی؛ انیمیشن بچه زرنگ راهی سینماها می شود

به زودی؛ انیمیشن بچه زرنگ راهی سینماها می شود
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از راه اندازی جشنواره ای با محور انیمیشن «بچه زرنگ» با عکس ها و فیلم های کودکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از راه اندازی جشنواره ای با محور انیمیشن «بچه زرنگ» با عکس ها و فیلم های کودکان خبر داد.

حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره جشنواره ای که قرار است همزمان با شروع مدارس به همت کانون راه اندازی شود بیان کرد: به فصل شروع مدارس نزدیک می شویم و کانون هم خود را موظف می‌داند که برای دانش‌آموزان و کودکان و‌ نوجوانان برنامه ریزی ویژه‌ای جهت ایام شروع سال تحصیلی داشته باشد، لذا از آنجا که یکی از نیازهای اصلی کودکان و نوجوانان امروز را برخورداری از نشاط و شادی می‌دانیم، پس باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که همزمان هم شادی و نشاط کودکی را تقویت کنیم و هم بتوانیم با فرهنگسازی صحیح، فرزندانمان را به سمت مفاهیم انسانی سوق دهیم.

مدیرعامل کانون با اشاره سرمایه‌گذاری ویژه‌ای که کانون برای تولید آثار پویانمایی داشته عنوان کرد: با توجه به اینکه «بچه‌زرنگ» به عنوان اولین انیمیشن سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همزمان با آغاز سال تحصیلی آماده اکران می‌شود، با شروع به کار مدارس بنا داریم جشنواره‌ای با تکیه بر انیمیشن «بچه زرنگ» برای کودکان و نوجوانان تدارک ببینیم. جشنواره‌ای که فضایی فراهم می‌کند تا دانش آموزان با توجه به تنوع استعدادهایشان در رشته‌های مختلف که به طور جزئی در فراخوان شرح آن داده می‌شود، در مسابقاتی شرکت کنند و از رهگذر این اتفاق به نوعی با مفاهیم انسانی فیلم «بچه زرنگ» همراه شوند.

 پیش‌بینی شده تا بیش از ۴۰۰ محصول جانبی این انیمیشن تولید شود که در این مراسم صرفاً بخشی از نوشت‌افزارهای آن رونمایی شده است؛ خمیر بازی، خمیر سَبُک خلاقیت، ابزارهای اندازه‌گیری چهار عددی شامل دو نوع گونیا، نقاله و خط‌کش شابلون، مداد رنگی ۱۲ رنگ، پاک‌کن، خودکار چهار رنگ، خودکار هشت رنگ، رنگ انگشتی، مداد قرمز، مداد سیاه، انواع دفترچه و… از جمله نوشت‌افزارهایی بود که در این مراسم رونمایی شد.

«بچه‌زرنگ» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و «گروه هنرپویا» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری است که با همت نزدیک به ۲۵۰ نفر از جوانان هنرمند ایران در گروه هنرپویا ساخته شده است.

جشنواره انیمیشن «بچه زرنگ» از روز سه شنبه ۲۱ شهریور در نمایشگاه ایران نوشت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه اندازی شده است و تا دوم مهر فعالیت دارد.

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به نویسندگی علی رمضان و هادی محمدیان و گروه کارگردانی بهنود نکویی، محمد جواد جنتی و هادی محمدیان برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش درآمد که مورد تحسین و تشویق اصحاب رسانه و منتقدان درآمد و موفق شد جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص دهد؛ حامد جعفری تهیه کننده «بچه زرنگ» پیش از این اثر، انیمیشن های شاهزاده روم و فیلشاه را در کارنامه هنری خود دارد.

در خلاصه داستان فیلم انیمیشن بچه زرنگ آمده است: محسن پسر بچه‌ای است که عاشق ابر قهرمان‌های فیلم هاست و همیشه تلاش می‌کند تا با وسایل ابرقهرمانی‌اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می‌شود که از گونه حیوانات منقرض شده ایران است. محسن تصمیم می‌گیرد تا به آن حیوان هم کمک کرده و او را به زادگاهش باز گرداند، اما سفر به دلِ جنگل، نبرد با شکارچیان و رویارویی با حیوانات منقرض‌شده دیگر، شروع یک ماجرای پیچیده برای محسن است.

هومن حاجی‌عبداللهی (صدا پیشه ببری)، جواد پزشکیان، هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی، ژرژ پطروسی، مینا قیاسپور، مریم رادپور، تورج نصر، اردشیر منظم، مهسا عرفانی، ابراهیم شفیعی، نازنین یاری، علیرضا دیباج، متانت اسماعیلی و پویا فهیمی از صداپیشگان این کار سینمایی هستند که قرار است به زودی و با آغاز مهرماه اکران عمومی خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه