اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

بهرام افشاری؛ مرد شماره یک گیشه/ «پول و پارتی» و «مرد عینکی» در راه اند

بهرام افشاری؛ مرد شماره یک گیشه/ «پول و پارتی» و «مرد عینکی» در راه اند
بهرام افشاری ستاره طنز این روزهای سینماهای کشور، کسی که بیشتر تماشاگران تلویزیون او را با نقش «بهتاش فریبا» در سریال پرمخاطب «پایتخت» به یاد دارند؛ با فیلم سینمایی «فسیل» رکوردهای زیادی را جابجا کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام افشاری ستاره طنز این روزهای سینماهای کشور، کسی که بیشتر تماشاگران تلویزیون او را با نقش «بهتاش فریبا» در سریال پرمخاطب «پایتخت» به یاد دارند؛ با فیلم سینمایی «فسیل» رکوردهای زیادی را جابجا کرده است. فیلم سینمایی فسیل با گیشه ۲۵۷ میلیارد تومانی علاوه بر به دست آوردن پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما، با ۶ میلیون مخاطب، جزء ۳ فیلم پرمخاطب سینمای بعد از انقلاب بوده است.

داستان «فسیل» درباره سه دوست به نام های اسی، سعید و صفا است که گروهی موسیقی به نام بلک داگز تشکیل داده اند. ماجرا در زمان پیش از انقلاب می گذرد؛ اسی به دنبال اجرا جلوی شاه است و صفا با سرودن ترانه‌های اعتراضی سعی می‌کند، محبوبیتی بین مردم کسب کند ولی به خاطر ترانه‌ای اعتراضی، همه به زندان ساواک می‌افتند. اسی که قرار بود برای شاه بخواند طی تصادفی به کما می‌رود و ۱۰ سال بعد به هوش می‌آید. او متوجه می‌شود که شاه فرار کرده، انقلاب شده و فرنگیس، نامزدش، ازدواج کرده و سعید عضو کمیته مردمی انقلاب و صفا به سازمان مجاهدین خلق پیوسته است.

اسی به سراغ فرنگیس می‌رود و متوجه می‌شود که او طلاق گرفته، پس او را از پدرش خواستگاری کرده و با او ازدواج می‌کند. در شب عروسی اسی، بین صفا و سعید که در دو گروه مقابل هم قرار دارند، درگیری صورت می‌گیرد و به سبب آن باز هم اسی به کما رفته و در دهه ۸۰ شمسی، چشم باز می‌کند.

کریم امینی که پیش از کارگردانی «فسیل»، فیلم های سینمایی «دشمن زن» و «گربه سیاه» را در کارنامه کاری خود دارد، بیشتر با بازیگری در فیلم ها و سریال های تلویزیونی در خاطره مخاطبان ثبت شده است. امینی سال ۱۳۹۲ با فیلم سینمایی خواب زده ها سینما را تجربه کرد، اما حضورش در سریال پرده نشین باعث شهرتش شد. او در فیلم های سینمایی پاسیو، اگزما، ایتالیا ایتالیا، آب نبات چوبی، نیمه شب اتفاق افتاد، پیاده و سریال های روزگار، دیگری، عقیق، تعبیر وارونه یک رویا، باغ بی روزنه و سارقان روح نیز نقش آفرینی کرده است.

اما ستاره سینمایی «فسیل» یعنی بهرام افشاری در سینما پیش از بازی در این فیلم، با نقش آفرینی در فیلم های کمدی «سگ بند، چشم و گوش بسته، رحمان ۱۴۰۰، آقای سانسور، نیوکاسل و ایران برگر» خود را به عنوان بازیگری طناز و با استعداد معرفی کرده بود.

هرچند افشاری پیش از ورود به عالم سینما و سریال های تلویزیونی، با هنرمندی در صحنه تئاتر برای مخاطبان این حوزه، چهره ای شناخته شده به شمار می رفت؛ اما طبیعی است که با ورودش به سینما و به خصوص تلویزیون، به محبوبیت این روزهای خود رسیده است. افشاری علاوه بر سریال پرمخاطب «پایتخت» در مجموعه های تلویزیونی «آسمان من، علی البدل و شرایط خاص» نیز بازی کرده است.

بهرام افشاری برای نخستین بار با حضور در سریال «دل» به کارگردانی منوچهر هادی حضور در سریال های شبکه نمایش خانگی را تجربه کرد و بعد از آن با بازی در سریال های «میدان سرخ» و «راز بقا» این نقش آفرینی را ادامه داده است.

افشاری که از ابتدا با تئاتر، حضور حرفه ای خود را به عنوان بازیگر آغاز کرده و صحنه های زیادی را تجربه کرده، با نمایش «جوجه تیغی» که به تنهایی با مونولوگ گویی در صحنه حضور دارد، تئاتری درخشان را در ذهن مخاطبان ثبت کرده است.

افشاری با بازی در دو فیلم سینمایی «پول و پارتی» به کارگردانی سعید سهیلی و «مرد عینکی» به کارگردانی کریم امینی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان که هر دو فیلم در مراحل فیلمبرداری و تدوین همزمان قرار دارند، سینمایی کمدی خود را ادامه داده تا مرد شماره یک گیشه نام بگیرد؛ لقبی که روزی رضا عطاران یدک می کشید و حالا بر دوش افشاری نشسته است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه