اخبار داغ

آغاز رقابت‌های روئینگ؛ پاروزنان دو نفره در فینال؛

بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| اهتزاز پرچم ایران در دهکده؛ پیروزی یک‌طرفه تیم ملی والیبال مقابل نپال

بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| اهتزاز پرچم ایران در دهکده؛ پیروزی یک‌طرفه تیم ملی والیبال مقابل نپال
بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو در بخشی از ورزش‌ها در چین آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ پیش از آغاز رسمی بازی‌های آسیایی و مراسم افتتاحیه که طی روزهای آتی برگزار خواهد شد، امروز مراسم اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران با حضور سرپرست کاروان و نمایندگانی از ورزشکاران، کادر فنی و کادر سرپرستی کاروان کشورمان در منطقه بین المللی دهکده ورزشکاران برگزار شد.

سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته و سرپرست کاروان ورزشی اعزامی ایران به همراه شهردار دهکده و نماینده ستاد برگزاری بازی‌ها این مراسم را برگزار کردند. طبق برنامه پرچم کشورهای قرقیزستان و میانمار هم بعد از پرچم ایران در دهکده بازی‌ها به اهتزاز درآمد.

مشعل رسمی بازی‌ها در دست شمشیرباز ایرانی

مراسم حمل مشعل و افتتاحیه بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو از صبح روز گذشته در بخش‌های مختلف استان جی‌جیانگ و شهر میزبان آغاز شده که صبح امروز نوبت به نماینده کاروان ورزشی ایران (شهید حججی) رسید که در همین راستا علی پاکدامن، ملی‌پوش پرافتخار و با اخلاق شمشیربازی کشورمان مشعل بازی‌ها را در این مراسم باشکوه حمل کرد.

این برنامه تا لحظه روشن شدن مشعل اصلی در دهکده اصلی بازی‌ها (محل برپایی مراسم افتتاحیه) ادامه خواهد داشت و به جز نمایندگان و قهرمانان کشور چین، نماینده ۴۵ کشور قاره کهن نیز در آن مشارکت می‌کنند.

صعود ملایی، جاور، نوروزی و زارعی به فینال قایقرانی

مسابقات روئینگ بازی‌های آسیایی از امروز ۲۹ شهریورماه در مرکز ورزش‌های آبی فویانگ هانگژو آغاز شد. تیم ایران با ۵ پاروزن در بخش بانوان و ۲ پاروزن در بخش مردان در این رقابت‌ها حاضر است.

افشین فرزام سرمربی تیم ملی روئینگ ایران در این بازی‌ها است و هما خاتمی و فرزین رضایی به عنوان مربی در کنار او حضور دارند. در اولین رقابت ملی‌پوشان ایران نازنین ملایی و کیمیا زارعی در روئینگ دونفره سبک‌وزن به آب زدند.

ملایی و زارعی در گروه دوم مقدماتی با حریفانی از چین‌تایپه، تایلند، کره و هند رو به رو شدند و در پایان با زمان ۶:۵۹.۱۱ دقیقه به عنوان قایق اول به فینال راه یافتند. در این رقابت نماینده تایلند دوم و چین تایپه سوم شدند. فینال این ماده یکشنبه ۲ مهر برگزار خواهد شد.

در ادامه رقابت‌های ملی‌پوشان ایران مهسا جاور و زینب نوروزی در روئینگ دونفره سنگین‌وزن مسابقه دادند جاور و نوروزی در گروه اول مقدماتی در رقابت با حریفانی از قزاقستان، کره، سریلانکا و ویتنام با زمان ۷:۰۹.۲۹ دقیقه به عنوان قایق اول به فینال A راه یافتند. در این رقابت نماینده ویتنام دوم و کره سوم شدند. فینال این ماده هم یکشنبه ۲ مهر برگزار خواهد شد.

راه‌یابی محمودپور به نیمه‌نهایی، ناکامی روئینگ ۴نفره زنان در فینالیست شدن

در ادامه رقابت‌های ملی‌پوشان ایران امیرحسین محمودپور در روئینگ تکنفره سنگین‌وزن رقابت کرد. محمودپور در گروه سوم مقدماتی با حریفانی از عربستان سعودی، پاکستان، عراق و کویت رقابت کرد و با زمان 7:27.30 دقیقه اول و راهی نیمه نهایی شد.در این رقابت نماینده عراق دوم و پاکستان سوم شد. دور نیمه نهایی این ماده پیش از ظهر جمعه 31شهریور برگزار می‌شود.

همچنین در ادامه رقابت‌های ملی‌پوشان ایران تیم روئینگ چهارنفره بانوان با ترکیب نازنین ملایی، مهسا جاور، زینب نوروزی و فاطمه مجلل در روئینگ چهارنفره سنگین‌وزن رقابت کردند.

این تیم در رقابت تعیین خط با تیم‌های ویتنام، قزاقستان، چین و اندونزی رقابت کرد و با زمان 6:55.02 دقیقه دوم شد. در این رقابت تیم چین اول و ویتنام سوم شدند. مسابقه فینال این ماده دوشنبه 3 مهر برگزار خواهد شد. بر این اساس نمایندگان ایران به کار خود در دور مقدماتی مسابقات روئینگ بازی‌های آسیایی پایان دادند

پیروزی محکم تیم ملی والیبال ساحلی

مسابقات والیبال ساحلی نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی با شرکت ۲۷ تیم از روزدوشنبه ۲۸ شهریور آغاز شده است و تا ۶ مهر در زمین‌های ساحلی شهر نینگ‌بو ادامه دارد.

تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک (بهمن سالمی – سینا شوکتی) که در روز نخست این رقابت‌ها استراحت داشت، صبح امروز (چهارشنبه ۲۹ شهریور) به مصاف تاجیکستان رفت و این تیم را با اقتدار و نتیجه دو بر صفر شکست داد.

ملی‌پوشان کشورمان با امتیازهای ۲۱ بر ۹ و ۲۱ بر ۶ تاجیکستان را از پیش رو برداشتند تا ساعت ۴:۳۰ بامداد فردا (پنج شنبه ۳۰ شهریور) به وقت تهران در دومین دیدار خود به مصاف عمان ۲ بروند.

تیم ملی ب والیبال ساحلی ایران (عباس پورعسگری – علیرضا آقاجانی) که در نخستین روز این مسابقات ماکائو را دو بر صفر شکست داد، از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه امروز به مصاف قطر ۲ می رود. حمید موحدی به عنوان سرمربی تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران را در بازی‌های آسیایی هانگژو همراهی می‌کند.

پیروزی یک‌طرفه تیم ملی والیبال در گام نخست

تیم ملی والیبال ایران امروز (چهارشنبه 29 شهریور) در نخستین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف نپال رفت و سه بر صفر این تیم را شکست داد. شاگردان بهروز عطایی در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 9، 25 بر 15 و 25 بر 13 حریف خود را شکست دادند تا با سه امتیاز در صدر جدول گروه دوم این مسابقات قرار گیرند.

تیم ملی والیبال ایران این مسابقه با ترکیب سیدمحمد موسوی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، محمدطاهر وادی، پوریا حسین‌خانزاده، محمد ولی‌زاده و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) آغاز کرد. وونگ چی چور از هنگ‌کنگ و عبیدالله شاه از پاکستان داوران اول و دوم این مسابقه بودند که به مدت 60 دقیقه طول کشید. 

صابر کاظمی امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران برابر نپال در مسابقات والیبال مردان بازی‌های آسیایی هانگژو شد.

این دیدار نخستین جدال دو تیم ایران و نپال در طول تاریخ والیبال دو کشور بود که با پیروزی ملی‌پوشان کشورمان همراه شد. تیم ملی والیبال نپال شصتمین حریف تاریخ والیبال مردان ایران در جهان محسوب می‌شود. تیم ملی والیبال ایران ساعت 10 فردا (پنج‌شنبه 30 شهریور) در دومین مسابقه خود به مصاف بحرین می‌رود.

حضور هاشمی، نوروزی و داورزنی در سالن دیدار ایران و نپال

سرپرست کاروان ایران بهمراه نایب رئیس کمیته و رئیس فدراسیون والیبال در سالن محل برگزاری دیدار ایران و نپال حضور یافتند و به تماشای دیدار این دو تیم پرداختند.

اولین دیدار تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله گروهی نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ عصر امروز مقابل تیم ملی نپال برگزار شد که دکتر سید مناف هاشمی سرپرست کاروان، دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و رئیس کمیته پزشکی کاروان، دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، دکتر رغبتی مدیر کل دفتر برنامه ریزی وزارت و امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو و کوراش تماشاگر این دیدار بودند.

اعلام برنامه دقیق مسابقات ووشوکاران در بازی‌های آسیایی

برنامه کامل کاروان ووشو کشورمان در بازی‌های آسیایی به صورت زیر اعلام شد.

ساعت رسمی هانگژو محل برگزاری بازی‌های آسیایی ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه از ایران جلوتر است. بدین معنا که به فرض، اگر در حال حاضر در ایران ساعت ۱۳:۰۰ باشد، در هانگژوی چین ساعت ۱۷:۳۰ است.

برنامه مسابقات ووشو به تفکیک ورزشکاران اعزامی کشورمان به صورت زیر است:

در تاریخ ۲ مهرماه

ساعت ۹ صبح به وقت محلی (ساعت۴:۳۰ صبح به وقت تهران)

رقابت‌های تالو در فرم چانگ چوان

احسان پیغمبری نماینده ایران در این فرم است.

مراسم اهدای مدال این فرم، در همین روز انجام خواهد شد.

از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی (ساعت ۱۵ بعد از به وقت تهران)

*وزن ۵۲- کیلوگرم پیکارهای ساندا زنان

نماینده این وزن الهه منصوریان است.

*وزن ۶۰- کیلوگرم پیکارهای ساندا مردان

نماینده این وزن شجاع پناهی است.

*وزن ۷۰- کیلوگرم پیکارهای ساندای مردان

نماینده این وزن محسن محمد سیفی است.

*وزن ۷۵- کیلوگرم پیکارهای ساندای مردان

نماینده این وزن یوسف صبری است.

در تاریخ روز ۳ مهرماه

از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی (ساعت ۱۵ بعد از به وقت تهران)

*وزن ۶۰- کیلوگرم زنان

شهربانو منصوریان نماینده این وزن است.

*وزن ۶۰- کیلوگرم مردان

نماینده این وزن شجاع پناهی است.

*وزن ۶۵- کیلوگرم مردان

نماینده این وزن افشین سلیمی است.

*وزن ۷۵- کیلوگرم مردان

نماینده این وزن یوسف صبری است.

در تاریخ ۴ مهرماه

از ساعت ۹ صبح به وقت محلی (ساعت۴:۳۰ صبح به وقت تهران)

*نان‌چوان مردان و زنان

حانیه رجبی، مینا پناهی، محمدعلی مجیری و شاهین بنی طالبی نمایندگان این فرم هستند.

از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت محلی (ساعت ۱۰ صبح به وقت تهران)

*نن گوئن مردان

شاهین بنی طالبی و محمدعلی مجیری نمایندگان ایران در این فرم هستند.

*نن دائو زنان

مینا پناهی و حانیه رجبی نمایندگان ایران در این فرم هستند.

اهدای مدال این دو بسته یعنی "نان چوان – نن دائو" زنان و "نان چوان – نن گوئن" مردان در همین روز خواهد بود.

از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی (ساعت ۱۵ بعد از به وقت تهران)

ساندا وزن ۵۲- کیلوگرم زنان

ساندا اوزان ۶۰-، ۶۵- و ۷۰- کیلوگرم مردان

در تاریخ ۵ مهرماه

از ساعت ۹ صبح به وقت محلی (ساعت۴:۳۰ صبح به وقت تهران)

*دائوشو مردان

حسین قبله نما در این فرم نماینده ایران است.

*جین شو زنان

زهرا کیانی در این فرم نماینده ایران است.

از ساعت ۱۴:۳۰ به وقت محلی (ساعت ۱۰ صبح به وقت تهران)

*گوئن شو مردان

حسین قبله نما در این فرم نماینده ایران است.

*چیانگ‌شو زنان

زهرا کیانی نماینده ایران در این فرم است.

اهدای مدال این دو بسته یعنی "جین شو – چیانگ شو" زنان و "دائو شو- گوئن شو" مردان در همین روز خواهد بود.

از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی (ساعت ۱۵ بعد از به وقت تهران)

ساندا رده بندی اوزان ۵۲- و ۶۰- کیلوگرم زنان

ساندا رده بندی اوزان ۶۰-، ۶۵-، ۷۰- و ۷۵- مردان

در تاریخ ۶ مهرماه

ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت محلی (ساعت ۵ صبح به وقت تهران)

فینال تمامی اوزان ساندا مردان و زنان.

پیگیری تمرینات تیم ملی بوکس

تیم بوکس کشورمان که برای حضور در بازی‌های آسیایی راهی چین شده است، تمرینات خود را در هانگژو پیگیری کرد.

دانیال شه‌بخش، علی حبیبی‌نژاد، شاهین موسوی، طوفان شریفی و ایمان رمضانپور بوکسورهای اعزامی ایران به هانگژو هستند. حسین نهرودی و همایون امیری هدایت نفرات اعزامی را برعهده دارند.

بوکسورهای کشورمان تمرینات خود را در محل برگزاری بازی‌های آسیایی پیگیری می‌کنند تا با آمادگی کامل به مصاف حریفان خود بروند.رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی هانگژو از دوم مهرماه آغاز می‌شود.

۱۲ روز رقابت بوکسورها در هانگژو؛ مسیر سخت برای کسب سهمیه

رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی هانگژو روز یکشنبه دوم مهرماه آغاز می‌شود و پنجشنبه سیزدهم مهر به اتمام می‌رسد. این مسابقات در دو بخش زنان و مردان و در اوزان المپیکی برگزار خواهد شد و نفرات فینالیست هر وزن، جواز حضور در بازی‌های المپیک پاریس را کسب می‌کنند. در واقع بازی‌های آسیایی، نخستین مرحله گزینشی المپیک محسوب می‌شود که این رویداد را سخت‌تر از ادوار گذشته کرده است. دو مرحله دیگر گزینشی که به صورت جهانی خواهد بود، اسفندماه سال جاری در ایتالیا و خرداد سال آینده در تایلند انجام می‌شود.

رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی در سالن ژیمناستیک شهر هانگژو انجام می‌شود و در این بین تنها بوکسورها در روز دوشنبه دهم مهرماه استراحت دارند. مسابقات هر روز در دو نوبت، ظهر و عصر برگزار خواهد شد. رقابت‌های نوبت ظهر از ساعت ۱۴ به وقت هانگژو و ۹:۳۰ دقیقه صبح به وقت تهران آغاز می‌شود. مبارزات نوبت عصر هم از ساعت ۱۹ به وقت هانگژو و ۱۴:۳۰ دقیقه به وقت تهران استارت می‌خورد. تیم کشورمان با پنج بوکسور و سرمربیگری حسین نهرودی و مربیگری همایون امیری در این مسابقات حضور یافته است.

اسامی تیم اعزامی ایران بدین‌ شرح است:

۵۷ کیلوگرم: دانیال شه‌بخش‌

۶۳.۵ کیلوگرم: علی حبیبی‌نژاد

۸۰ کیلوگرم: شاهین موسوی

۹۲ کیلوگرم: طوفان شریفی

۹۲+ کیلوگرم: ایمان رمضان‌پور

ریکاوری فوتبالیست‌ها پس از تساوی در بازی اول

تیم ملی امید فوتبال کشورمان که در نخستین بازی خود در بازیهای آسیایی هانگژو با عربستان به تساوی بدون گل رسید، فردا به مصاف ویتنام خواهد رفت که نقش مهمی در شکل دهی به جدول رده بندی و وضعیت این گروه دارد.

این دیدار که ساعت ۱۹:۳۰ به وقت محلی و ۱۴ به وقت تهران برگزار می شود، به میزبانی ورزشگاه لینپینگ شهر هانگژو خواهد بود. 

بر این اساس، امروز به ریکاوری فیزیکی و روحی بازیکنان اختصاص یافت تا بتوانند به مرز آمادگی مورد نظر برای دیدار فردا برسند. فاصله بازی اول و دوم این گروه یک روز است که امکان تمرین با برنامه تمرینی را ندارد.

تیم ملی کشورمان در شرایطی فردا با ویتنام رودررو می شود که در بازی برای عربستان، تیم برتر میدان بود و فرصت های گلزنی متعددی را از دست داد تا با یک تساوی متوقف شود. ویتنام البته در دیدار نخست خود برابر مغولستان به برتری ۴ بر ۲ رسید.

پیروزی تیم ب ساحلی مقابل قطر

تیم ملی ب والیبال ساحلی ایران (عباس پورعسگری – علیرضا آقاجانی) که در نخستین روز این مسابقات ماکائو را شکست داد، از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه امروز (چهارشنبه ۲۹ شهریور) به مصاف قطر ۲ رفت و با شکست این تیم صعودش را به مرحله حذفی قطعی کرد.

ملی‌پوشان کشورمان در دو ست متوالی این مسابقه با امتیازهای ۲۱ بر ۱۵ و ۲۱ بر ۱۲ به پیروزی رسیدند تا با دو برد و چهار امتیاز در صدر جدول گروه قرار گیرند.

پورعسگری و آقاجانی از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه فردا (پنج‌شنبه ۳۰ شهریور) در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی خود به مصاف کره‌جنوبی یک می‌روند و در صورت شکست این تیم با اقتدار راهی مرحله حذفی خواهند شد.

تیم ملی والیبال ساحلی ایران یک (بهمن سالمی – سینا شوکتی) که در روز نخست این رقابت‌ها استراحت داشت، صبح امروز (چهارشنبه ۲۹ شهریور) به مصاف تاجیکستان رفت و این تیم را با اقتدار و نتیجه دو بر صفر شکست داد.

ملی‌پوشان کشورمان ساعت ۴:۳۰ بامداد فردا (پنج شنبه ۳۰ شهریور) به وقت تهران در دومین دیدار خود به مصاف عمان ۲ می‌روند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه