اخبار داغ

ادامه برتری‌های والیبال ساحلی؛

بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| صعود تیم ملی والیبال به نیمه‌نهایی؛ ۵ فینال حساس در انتظار قایقرانی

بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| صعود تیم ملی والیبال به نیمه‌نهایی؛ ۵ فینال حساس در انتظار قایقرانی
بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو در چند رشته ورزشی امروز هم در حال پی‌گیری است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شبکه اطلاع رسانی راه دانا به هانگ‌ژو؛ در فاصله یک روز مانده به آغاز رسمی بازیهای آسیایی، مسابقات در رشته‌های مختلف ادامه یافت.

والیبال ساحلی؛ ادامه بردهای تیم الف

تیم والیبال ساحلی ۱ ایران در بازی های آسیایی هانگژو ماکائو ب را شکست داد. در اولین بازی‌های امروز، تیم والیبال ساحلی الف کشورمان، بهمن سالمی و سینا شوکتی، موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر ماکائو ب را از پیش رو بردارند.  

ست اول این بازی با نتیجه ۲۱-۸ و ست دوم با نتیجه ۲۱-۱۲ به سود ایران به پایان رسید و ملی پوشان کشورمان با نتیجه کلی ۴۲-۲۰ به دور بعدی این مسابقات راه پیدا کردند.  تیم الف نیز همانند تیم ب با ۳ پیروزی در مرحله گروهی، به مرحله حذفی راه پیدا کرد.  

بر این اساس، تیم الف ایران متشکل از بهمن سالمی و سینا شوکتی به قید قرعه در سید ۷ جدول تک حذفی ۱۶ تیمی قرار گرفت و باید مقابل تیم ژاپن (تاکاهاشی و آگبا ) که در سید ۱۰ جدول قرار گرفتند، به میدان بروند.

تیم ملی ب والیبال ساحلی ایران (عباس پور عسگری و علیرضا آقاجانی) به قید قرعه در سید ۵ جدول قرار گرفتند و حریف تیم تایلند ۲ ( کاوسایی و جونگ لانگ) که در سید ۱۲ شدند.

فردا شنبه اول مهرماه به‌دلیل برگزاری مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی، تیم‌های شرکت کننده در این رقابت‌ها استراحت دارند و تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران یک جلسه تمرینی و همچنین جلسه آنالیز حریفان را در دستور کار خود دارند. مسابقات مرحله دوم نیز از ساعت ۹ صبح یکشنبه دوم مهر آغاز خواهد شد.

والیبال؛ صعود ایران به نیمه نهایی

تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو بعد از دو برد برابر نپال و بحرین در مرحله حذفی رقابت ها به مصاف تایلند رفت. ترکیب شروع ایران را سیدمحمد موسوی،امین اسماعیل نژاد، امیر حسین اسفندیار،محمد طاهر وادی و شهروز همایون فر منش به‌همراه محمد ولی زاده تشکیل دادند.

ست اول بازی ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران تمام شد.نبرد دو تیم در این وقت تقریبا پایاپای بود و سیدمحمد موسوی به همراه امین اسماعیل نژاد و محمد ولی زاده بیشترین امتیازات را برای ایران در ست اول کسب کردند. ست دوم بازی نیز ۲۵ بر ۱۸ برای شاگردان عطایی ثبت شد.در کنار سید و اسماعیل نژاد، امیرحسین اسفندیار نیز در این ست به امتیاز آوری رسید و هر سه تا ست دوم هفت امتیاز گرفتند. ست سوم این بازی هم ۲۵ بر ۱۶ به نفع ایران تمام شد تا والیبالیست های کشورمان در مجموع سه بر صفر برنده بازی باشند.

پیش از این شاگردان عطایی نپال را سه بر صفر و بحرین را سه بر یک شکست دادند تا به مرحله حذفی رسیدند.با این نتیجه تیم ملی والیبال کشورمان به دلیل جایگاه برتری در رنکینگ جهانی با توجه به جدول بازی ها مستقیما به نیمه نهایی رسید و منتظر مشخص شدن حریفش است. بازی نیمه نهایی سوم مهر برگزار می شود و فینال چهارم مهر خواهد بود.

تیم ملی والیبال چهارم مهر بعد از دیدار فینال هانگژو را به مقصد ریودژانیرو ترک می کند تا در رقابت های انتخابی المپیک به میدان برود.پرواز والیبالیست های کشورمان از شانگهای به دبی سپس سائوپائولو و در نهایت ریودژانیرو است. سیدمحمد موسوی و امیرحسین اسفندیار با ۱۱ امتیاز بیشترین امتیاز برای ایران گرفتند.

تیم ملی والیبال ایران روز دوشنبه سوم مهرماه در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف برنده دیدار پاکستان و قطر می‌رود و چین نیز با برنده مسابقه هند و ژاپن روبرو خواهد شد.

تنیس‌روی‌میز؛ پیروزی آسان برابر بحرین و شکست مقابل هنگ‌کنگ

در فاصله یک روز تا افتتاحیه بازی‌های آسیایی هانگژو، رقابت تیمی تنیس روی میز مردان برگزار و ایران در نخستین بازی مرحله گروهی پیروز شد. تیم ملی ایران با ترکیب امیرحسین هدایی، نوشاد و نیما عالمیان به رقابت پرداخت و توانست با نتیجه سه بر صفر بحرین را شکست دهد.

پینگ‌پنگ‌بازان ایران ظهر امروز (جمعه) در دومین بازی مرحله گروهی به مصاف هنگ‌کنگ می‌روند. ایران در گروه E با تیم‌های بحرین، هنگ‌کنگ و مغولستان هم‌گروه است.

نتیجه این دیدار به شرح زیر است:

ایران ۳ - بحرین صفر

بازی اول: امیرحسین هدایی ۳ - خالد راشد صفر (۱۱ - ۶، ۱۱ - ۹ و ۱۱ - ۴) 

بازی دوم: نیما عالمیان ۳ - جاسم الیاسی صفر (۱۱ - ۴، ۱۱ - ۶  و ۱۱ - ۶) 

بازی سوم: نوشاد عالمیان ۳ -  حسین علی صفر ( ۱۱ - ۹، ۱۱ - ۱، ۱۱ - ۸)

همچنین تیم ملی امروز بعد از ظهر به مصاف هنگ‌کنگ رفت و مقابل این حریف ۳ بر یک شکست خورد.

در این مسابقه نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و امیرحسین هدایی هر کدام یک بار شکست خوردند؛ ضمن اینکه نوشاد عالمیان تنها برد ایران را بدست آورد.

نتایج این رقابت به شرح زیر است:

بازی اول: نیما عالمیان یک - وونگ چون تینگ ۳
بازی دوم: نوشاد عالمیان ۳ - لام سیو هانگ ۳
بازی سوم: امیرحسین هدایی صفر - هو کوان کیت ۳
بازی چهارم: نوشاد عالمیان صفر - وونگ چون تینگ ۳

تیم ایران صبح فردا در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی به مصاف مغولستان می‌رود و برای صعود به مرحله بعدی نیاز مبرم به برتری در این دیدار دارد.

قایقرانی روئینگ؛ صعود ملی‌پوشان ایران به فینال A

 مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قایقرانی رویینگ بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار شد و نماینده ایران به فینال رفت.

در مرحله نیمه‌نهایی رویینگ یک‌نفره سنگین‌وزن مردان، امیرحسین محمودپور با زمان ۷ دقیقه، ۴۷ ثانیه و ۶۷ صدم ثانیه سوم شد و به فینال A رفت. قایقران هنگ‌کنگ با زمان ۷ دقیقه، ۲۳ ثانیه و ۲۰ صدم ثانیه اول و ورزشکار ژاپنی با زمان ۷ دقیقه، ۴۱ ثانیه و ۹۳ صدم ثانیه دوم شد.

در گروه یک نیمه‌نهایی رویینگ یک‌نفره سنگین‌وزن مردان، قایق‌هایی از ایران، ژاپن، پاکستان، کویت، هنگ‌کنگ و سریلانکا با هم به رقابت پرداختند. قایق‌های اول تا سوم به فینال A و دیگر قایق‌ها به فینال B رفتند. به این ترتیب تمام نمایندگان مرد و زن رویینگ ایران در فینال A حضور دارند.

جودو؛ برگزاری قرعه‌کشی مسابقات

مراسم قرعه کشی مسابقات جودو در نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی هانگژو۲۰۲۲ امروز جمعه ۳۱ شهریورماه در دهکده بازیها انجام شد و چهار نماینده جودو ایران در بخش مردان و بانوان حریفان خود را شناختند.

ابوالفضل محمودی نماینده وزن ۶۶-کیلوگرم کشورمان دور اول باید به مصاف جودوکا کشور کره شمالی برود. برنده این دیدار به مصاف نماینده کره جنوبی که دور اول با قرعه استراحت روبرو بوده، می رود. جودوکار کره جنوبی مدال آور بازیهای المپیک و مسابقات قهرمانی جهان است. در این وزن ۲۵ جودوکا شرکت کرده اند. وزن کشی این دیدار روز شنبه یکم مهرماه انجام می شود و روژ دوم مهرماه مسابقات در این وزن برگزار خواهد شد.

مهدی فتحی پور نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم تیم ملی جودو کشورمان دور اول باید به مصاف نماینده عراق برود. فتحی پور دور دوم نیز باید با نماینده بحرین (روسی)مبارزه کند. این جودوکا دور اول با قرعه استراحت روبرو بوده است.جودوکا بحرینی چندین مدال مسابقات گراند اسلم و گرندپری را در کارنامه خود دارد. مراسم وزن کشی این رقابت ها روز یک شنبه دوم مهرماه برگزار خواهد شد و  روز دوشنبه سوم مهرماه این رقابت برگزار خواهد شد. در این وزن ۱۹ جودوکا حضور پیدا کرده اند.

قاسم باغچقی نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم تیم ملی جودو کشورمان دور اول باید به مصاف نماینده کشور فلسطین برود. باغچقی دور دوم نیز باید با نماینده قزاقستان مبارزه کند. جودوکا قزاق دور اول با استراحت روبرو بوده است.این جودکا طلای بازیهای آسیایی دوره قبل را در کارنامه ورزشی خود دارد. مراسم وزن کشی این روز دوشنبه برگزار خواهد شد و روز سه شنبه چهارم شهریورماه مسابقات در این وزن برگزار خواهد شد. در این وزن ۱۹ جودوکا حضور پیدا کرده اند.

در وزن ۷۰- کیلوگرم بانوان، مریم بربط تنها نماینده جودو کشورمان باید در دور اول به مصاف قزاقستان برود و برنده این دیدار باید به مصاف برنده ازبکستان و ماکائو برود، مراسم وزن کشی این وزن روز یک شنبه دوم مهرماه انجام خواهد شد و روز دوشنبه سوم مهرماه جودوکاران در این وزن به مصاف هم خواهند رفت.در این وزن ۱۵ جودوکا حضور دارند.

مسیر سخت مشتزنان برای کسب سهمیه المپیک و مدال

رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی از دوم تا سیزدهم مهر ماه در دو بخش زنان و مردان برگزار و نفرات فینالیست هر وزن موفق به کسب سهمیه المپیک 2024 هم خواهند شد که برای مشتزنان آسیایی نخستین مرحله گزینشی المپیک پاریس محسوب می‌شود. دو مرحله دیگر گزینشی به صورت جهانی اسفندماه سال جاری در ایتالیا و خرداد سال آینده در تایلند انجام می‌شود.

مسابقات هر روز در دو نوبت، ظهر و عصر برگزار خواهد شد. رقابت‌های نوبت ظهر از ساعت ۱۴ و مبارزات نوبت عصر هم از ساعت ۱۹ به وقت هانگژو شروع می شود و هر بوکسور در روز فقط یک مسابقه دارد. تیم ملی کشورمان با پنج بوکسور و سرمربیگری حسین نهرودی و مربیگری همایون امیری در این مسابقات حضور یافته است.

جلسه هماهنگی و قرعه‌کشی رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی هانگژو، عصر امروز جمعه برگزار شد و طی آن بوکسورهای ایران، حریفان خود را شناختند.

این مسابقات در هفت وزن المپیکی برگزار می‌شود و نخستین مرحله گزینشی بازی‌های المپیک پاریس است. نفرات راه یافته به فینال هر وزن، جواز حضور در المپیک پاریس را کسب می‌کنند.

تیم کشورمان با پنج بوکسور و سرمربیگری حسین نهرودی و مربیگری همایون امیری در این مسابقات حضور یافته است. سید روح الله حسینی رئیس فدراسیون بوکس کشورمان نیز، تیم را همراهی می‌کند.

قرعه نمایندگان ایران بدین شرح است:

۵۷ کیلوگرم: دانیال شه‌بخش‌ در گام نخست به مصاف "لی یو پنگ" از چین می‌رود. وی در صورت برتری در ادامه به مصاف برنده پاکستان و امارات می‌رود.

۶۳.۵ کیلوگرم: علی حبیبی‌نژاد، در نخستین مبارزه برابر "سین سیری" از تایلند قرار‌ می‌‌گیرد و در صورت گذر از این حریف به مصاف نماینده فلسطین خواهدرفت.

۸۰ کیلوگرم: شاهین موسوی کاپیتان تیم ایران ابتدا استراحت دارد و در ادامه با "نعمت‌الله" از تاجیکستان روی رینگ خواهد رفت. 

۹۲ کیلوگرم: طوفان شریفی کار خود را با "الهندا" از اردن شروع می‌کند‌ و در صورت برتری‌ با برنده مغولستان و قزاقستان پیکار می‌کند‌.

۹۲+ کیلوگرم: ایمان رمضان‌پور، در اولین دیدار با "جو تائه یون" از کره‌جنوبی مبارزه می‌کند و در صورت برتری‌ با برنده هند‌ و ویتنام روبه‌رو‌ می‌شود.

رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی هانگژو از دوم مهر آغاز می‌شود.

ریکاوری، برنامه امروز ملی پوشان امید

تیم ملی فوتبال امید کشورمان که دیروز ویتنام را با چهار گل شکست داد، امروز را ریکاوری کرد.این تیم با تشخیص کادر فنی، امروز را ریکاوری کرد و فردا قبل از ظهر تمرین خواهد کرد.

تیم ملی امید یکشنبه در آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی بازیهای آسیایی هانگژو به مصاف مغولستان خواهد رفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه