اخبار داغ

ورزشکاران پاراآسیایی ایران چه گفتند؟!

رستمی: طلا را با ناداوری از من گرفتند/ نعمتی: همه افتخاراتم تقدیم به مردم ایران!

رستمی: طلا را با ناداوری از من گرفتند/ نعمتی: همه افتخاراتم تقدیم به مردم ایران!
اعضای کاروان اعزامی ورزش ایران به دهکده بازی‌های پاراآسیایی هانگ‌ژو با پایان رقابت‌های خود به اظهارنظر پرداختند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی طی روزهای ۳۰ مهر تا ۶ آبان به میزبانی شهر هانگ‌ژو در کشور چین در حال برگزاری است و کاروان اعزامی ایران به بازی‌ها با نام "فرزندان ایران" با ۲۱۰ ورزشکار (۱۲۸ ورزشکار مرد و ۸۲ ورزشکار زن) در ۱۶ رشته ورزشی مردان و ۱۱ رشته ورزشی زنان در این رویداد مهم آسیایی شرکت کرده است. ورزشکاران ایران امروز در رشته‌های مختلف به میدان رفته‌اند.

جانفشان: برنز مدالی نیست که راضی‌ام کند

حسن جانفشان بعد از کسب مدال برنز در رقابت‌های انفرادی پاراتنیس روی میز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با بیان اینکه نتوانسته به قولش عمل کند، به مدالی که به گردن داشت، اشاره کرد و گفت: این مدال من نیست. من قول داده بودم که با بهترین مدال برمی گردم اما این‌طور نشد.

وی که صبح امروز در نیمه نهایی مغلوب حریف کره‌ای شد، گفت: متاسفانه در دیدار نیمه نهایی  کم آوردم و دیر خودم را پیدا کردم. زمانی بازی دستم آمد که دیر شده بود. مشکل در خودم بود وگرنه می‌توانستم حریف کره‌ای را شکست دهم.

جانفشان که در دو دوره قبلی بازی‌های پاراآسیایی موفق به کسب مدال شده بود، ادامه داد: قبول دارم که در اوج بودن، اتفاق خوبی است اما من برای این مدال اینجا نیامده بودم.

ضیغمی‌نژاد: در ۴ ماده بهترین رکورد و نتیجه را ثبت کردم

سینا ضیغمی‌نژاد درمورد کسب مدال طلای ماده ۱۰۰ متر آزاد مسابقات شنای بازی‌های پاراآسیایی، اظهار داشت: صبح مرحله مقدماتی انجام شد که توانستیم به فینال برسیم. این مرحله نیز دقایقی قبل برگزار شد که توانستم با ثبت یک رکورد خوب، رکورد بازی‌های پاراآسیایی را جا به جا کنم.

وی درمورد حس و حال خود از ثبت این رکورد، گفت: حس خیلی خوبی دارم. تاکنون در ۴ ماده شرکت کرده‌ام که در همه آنها بهترین رکورد و نتیجه خودم را ثبت کردم. از همه عزیزانی که در این مدت به من کمک کردند، تشکر می‌کنم.

پاراشناگر کشورمان اضافه کرد: تقریبا کار من در بازی‌های آسیایی تمام شده است. فقط روز آخر باید در ماده ۱۰۰ متر پروانه شرکت کنم که تمام تلاش خود را در آن مرحله می‌کنم.

ظریف: می‌خواهم اولین مدال آور پارالمپیک باشم

ابوالفضل ظریف شناگر ۱۶ ساله تیم ملی پاراشنای کشورمان پس از کسب نشان نقره در ماده ۵۰ متر آزاد گفت: خیلی خوشحالم که توانستم مدال نقره را به دست بیاورم. این مدال برایم بسیار ارزشمند است.

وی افزود: این مدال را به خانواده و مربیان عزیزم تقدیم می‌کنم. به خاطر آنها است که این مدال را به دست آوردم. ۱۶ سال سن دارم و این اولین مدالم در این بازی‌ها است.

این شناگر آینده‌دار کشورمان در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای بازی‌های پارالمپیک پاریس دارد، عنوان کرد: یک برنامه بسیار جدی در پیش دارم و می‌خواهم اولین نفری باشم که در پارالمپیک، مدال پاراشنا می‌گیرد.

ایزدیار: برای طلا مسابقه می‌دهم

شاهین ایزدیار پس از کسب مدال برنز ۲۰۰ مختلط تیمی اظهار داشت: بعد از دو نقره‌ای که دیروز کسب کردم، امروز موفق شدم در این ماده رکورد شخصی خودم را ارتقا دهم و به برنز برسم.

ملی‌پوش پارشنای ایران افزود: در روز‌های آینده مسابقه دارم و امیدوارم در ماده اصلی یعنی ۱۰۰ متر کرال پشت مدال طلا بگیرم.

پرافتخارترین شناگر پاراشنای کشورمان در پایان گفت: از مردم می‌خواهم برای ما انرژی مثبت بفرستند تا بتوانیم با کسب مدال‌های بیشتر آنها را خوشحال کنیم.

خانلرخانی: اعمال نفوذ شد و یک طلا را از ما گرفتند

پیام خانلرخانی در پایان رقابت‌های پاراتکواندو بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار داشت: خدا را شکر امروز توانستیم دو فینالیست داشته باشیم. روز خوبی برای اختتامیه بود و توانستیم یک طلا و یک نقره بگیریم و نماینده شایسته‌ای برای کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: روز گذشته هم دو فینالیست داشتیم که در نهایت یک طلا و یک نقره شد. البته امروز علیرضا بخت هم می‌توانست طلا بگیرد، اما در دیدار فینال مقابل کره جنوبی اعمال نفوذ شد و مدال طلا را از ما گرفتند وگرنه این وزن هم می‌توانست طلا شود.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو کشورمان در پایان تصریح کرد: خدا را شکر در پایان چهار نماینده پسران دو طلا و دو نقره گرفتند. امیدوارم توانسته باشیم دل مردم را شاد کنیم.

دیبایی: به همسرم قول مدال طلا داده بودم

فائزه دیبایی پس از کسب مدال نقره ماده پرتاب دیسک کلاس F۵۶/۵۷ پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: مسابقات سطح خوبی داشت و من برای نخستین بار در مسابقات پارادوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی شرکت کردم. امیدوارم در مسابقات آینده با تجربه بیشتری حاضر شوم و دل مردم ایران را شاد کنم.

برنده مدال نقره پرتاب دیسک بازی‌های آسیایی در مورد خطای خود در پرتاب اول گفت: با توجه به اینکه برای اولین بار در بازی‌های پاراآسیایی شرکت می‌کردم، در اولین پرتابم مرتکب خطا شدم و نتوانستم آن را جبران کنم. به همسرم قول مدال طلا داده بودم و ناراحت شدم که نتوانستم سر قولم باشم. به او قول می‌دهم در میادین بعدی به مدال طلا برسم.

نوری: فینال سختی بود؛ به طلای ارزشمندی رسیدم

وحید نوری پس از کسب مدال طلای پاراجودو در در وزن ۹۰+ کلاس J۲  بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار داشت: فینال سختی را پشت سر گذاشتم. این حریف ازبک جودوکاری صاحب سبک است و قبلاً با او مسابقه نداده بودم.

وی در مورد علاودین جوراکولوف از ازبکستان خاطرنشان کرد: این جودوکار در مسابقات جهانی مدال برنز کسب کرده بود و من مدال طلا گرفتم، اما چون با هم مسابقه نداده بودیم، کار سختی داشتم. بازی را به کمک مربیان کنترل کردم و مدال طلای با ارزشی گرفتم.

برنده مدال طلای پاراجودوی وزن ۹۰+ کیلوگرم کلاس J۲ بازی‌های آسیایی، در‌ مورد افزایش انتظارات از خودش برای پارالمپیک ۲۰۲۴ گفت: دو ماه میان مسابقات جهانی و بازی‌های پاراآسیایی فاصله بود. مربیان نتوانستند کار را در این فاصله جمع کنند و فشار زیادی وجود داشت. همین‌که توانستند تیم را برای حضور در هانگژو آماده کنند و ما حفظ آبرو کنیم، برای ما خیلی ارزشمند بود. قول می‌دهم عملکرد درخشان‌تری در پاریس داشته باشیم و حتماً مدال طلا را بگیریم.

روح‌الله رستمی: تاکنون در چنین مسابقه مزخرفی شرکت نکرده بودم!

روح‌الله رستمی در پایان حرکت سوم با مهار ۲۳۷ کیلوگرم به عنوان قهرمانی رسیده بود اما "ژیائوفی گو" از چین که با مهار وزنه ۲۳۶ عملاً به مدال نقره رسیده بود، در حرکت چهارم که گویا به‌تازگی در قانون گنجانده شده است، تقاضای وزنه ۲۳۸کیلوگرمی کرد! رستمی هم در حرکت چهارم وزنه ۲۴۲ را برگزید که در مهار آن ناموفق بود، مدال برنز به رسول محسن از عراق با ۲۳۵ کیلوگرم رسید.

رستمی در این خصوص گفت: "همه دیدند چه اتفاقی افتاد و نمی‌دانم چه بگویم، تا به حال در چنین مسابقه مزخرفی شرکت نکرده بودم، نمی‌دانم این قانون‌های من‌درآوردی از کجا آمده است. اگر می‌دانستم می‌خواهند ۲۳۸ کیلوگرم را انتخاب کنند با انتخاب وزنه ۲۳۹کیلوگرمی، کار را تمام می‌کردم.

وی افزود: حرکت سوم حرکت آخر بود و سرداور هم اعلام کرد که من قهرمانم و همه چیز تمام شده بود، می‌خواستم با ۲۴۲ کیلوگرم رکورد جهان را ارتقا ببخشم چون ۲۴۱ کیلوگرم در اختیار خودم بود.

رستمی ادامه داد: یک مقدار این ناداوری‌ها آدم را دلسرد می‌کند که وزنه‌برداری را ببوسیم و بگذاریم کنار، اینها با پنبه سر می‌برند و باید یک جایی پیگیری شود. جا دارد از مربیانم آقای ملاحسینی و به‌ویژه حسین توکلی که از هیچ مرا به اینجا رساند تشکر کنم، با شرایط سختی در این رقابت‌ها حضور داشتم اما امیدوارم مردم این مدال را از من بپذیرند.

خسروی: دوست داشتم با مرحوم سیامند رحمان در پاراآسیایی شرکت می‌کردم

یاسین خسروی پس از کسب مدال در کلاس F۵۷ ماده پرتاب وزنه بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: دوست داشتم در یکی از اعزام‌های کاروان ایران به بازی‌های پاراآسیایی، همراه مرحوم سیامند رحمان باشم. از غیبت او واقعاً ناراحت هستم و باید از این اعجوبه پاراوزنه‌برداری یادی کنم. امیدوارم بتوانم راه رحمان را ادامه دهم و اخلاق خوب و رکوردهای او را داشته باشم.

ملی‌پوش پارادوومیدانی کشورمان در مورد مدالی که به دست آورد، تصریح کرد: واقعاً سختی کشیدم و خیلی خوشحالم که به این مدال دست یافتم. یک سال در اردو تمرین کردم و دو ماه پدر و مادرم را ندیدم. خدا را شکر که مزد زحماتی را که کشیدیم، گرفتم. این مدال را به ملت شریف ایران، به‌ویژه مردم کرمانشاه تقدیم می‌کنم.

حق‌شناس: هدف ما این بود کسی دست خالی بازنگردد

حامد حق‌شناس بعد از کسی مدال طلای پاراتکواندو بازی‌های پاراآسیایی اظهار داشت: خوشحالم که توانستم این مدال را کسب کنم و کوچک‌ترین سهمی در شادی مردم کشورم داشته باشم. 

ملی‌پوش پاراتکواندو ادامه داد: بازی فینالم با حریف قزاقستانی بود که رنک سه را داشت. خدا را شکر با اختلاف زیادی توانستم این بازی را ببرم و به هدفم برسم.

دارنده مدال طلای پاراتکواندو بازی‌های پاراآسیایی درباره کسب مدال توسط همه نمایندگان ایران گفت: خدا را شکر تلاش‌ها به سرانجام رسید. هدف ما این بود کسی دست خالی بازنگردد. با زحمات کادر فنی، فدراسیون جانبازان و معلولان، کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان توانستیم به موفقیت دست یابیم.

حق‌شناس در پایان تصریح کرد: امیدوارم ذره‌ای توانسته باشیم دل مردم را شاد کنیم و خانواده تکواندو از کسب مدال‌ها خوشحال شده باشد.

مختاری: مدالم را به روح برادر شهیدم تقدیم می‌کنم

علیرضا مختاری پس از کسب نشان نقره بازی‌های پارا آسیایی هانگژو اظهار داشت: خیلی خوشحالم که پرچم ایران دوباره بالا رفت. خیلی دوست داشتم که اسدالله عظیمی هم در اینجا مدال بگیرد تا دوباره سکو به طور کامل برای ایران باشد. روز گذشته یک مدال طلا گرفتم و امروز هم در پرتاب وزنه توانستم به مدال نقره دست پیدا کنم. این مدال را به روح برادر شهیدم منصور مختاری تقدیم می‌کنم که از جانبازان جنگ بود و سال گذشته شهید شد. انشالله کاروان ایران در ادامه مدال‌های زیاد خوش رنگی به دست بیاورد.

کبگ‌زن: برای مدال آسیا ۷ سال تلاش کردم

لیلا کبگ‌زن پس از کسب مدال برنز ماده پرتاب وزنه کلاس F۶۴ گفت: برای کسب مدال این هفت سال سختی و زحمت کشیدم و خوشحالم که مزد زحماتم را گرفتم. برای نخستین بار در بازی‌های پاراآسیای شرکت کردم و توانستم نخستین مدال را هم به دست آورم. واقعا خوشحال شدم و فکر می کردم مدل این بازی ها را کسب کنم.

کبگ‌زن کسب مدال طلای بازی های پارالمپیک را هدف آتی خود دانست و ادامه داد: دوست دارم در آینده نفر اول بازی‌های پارالمپیک شوم و برای رسیدن به این هدفم باید در  مسابقات کسب سهمیه شرکت کنم. این مدال را به همه مردم ایران تقدیم می‌کنم.

زارع: مدالم را به روح پدر و مادرم تقدیم می‌کنم

علیرضا زارع پس از کسب مدال طلای ماده دوی ۲۰۰ متر کلاس T۳۵ و ارتقاء رکورد آسیا اظهار کرد: خدا را شکر توانستم مدال طلا بگیرم. رقیب من از کشور عراق بود که خدا را شکر موفق شدم در ۵۰ متر آخر مسیر او را بگیرم و صاحب مدال طلا شوم.

وی درباره شکستن رکورد آسیا گفت: رکورد بازی‌ها ۲۷ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه بود که آن را ارتقاء دادم. مدال را به روح پدر و مادرم تقدیم می کنم و امیدوارم روحشان شاد باشد.

مرد طلایی پارادوومیدانی کشورمان که بعد از پایان مسابقه خود با پرچم کشورمان دور افتخار زد، خاطرنشان کرد: ما سرباز ایران هستیم و برای کشورمان می جنگیم خدا را شکر توانستم طلا بگیرم تا افتخاری برای کشورمان باشد.

وی در پایان از مربیان خود تشکر کرد و یادآور شد: از مربی شخصی خود و سجاد هاشمی که در اردوها به من کمک کرد، تشکر می کنم.

هاشمی: زارع فردا هم یک طلای دیگر می‌گیرد

سیدسجاد هاشمی مربی دوی سرعت تیم ملی پارادو ومیدانی در خصوص کسب مدال طلا ۲۰۰ متر مردان کلاس T۳۵ توسط علیرضا زارع، اظهار کرد: این افتخار را به همه ملت ایران تقدیم می کنیم. علیرضا امروز کار بسیار بزرگی کرد. قطعا او فردا هم کار بزرگی خواهد کرد و مدال طلا را در ۱۰۰ متر تقدیم ایران می‌کند. ۲۰۰ متر ماده تخصصی او نبود اما با این حال رکورد آسیا را شکست و مدال طلا را گرفت. امیدوارم این افتخارآفرینی‌ها ادامه پیدا کند تا ما زارع را در پارالمپیک پاریس هم، همینطور ببینیم.

معینی: پیش بینی بازی سخت مقابل چین را داشتیم

زاده معینی سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر بانوان کشورمان پس از شکست مقابل تیم قدرتمند چین گفت: بازی سختی بود، پیش بینی این بازی را می کردیم. مقابل یکی از تیم‌های برتر جهان بازی داشتیم. با توجه به اینکه فردا باید از ساعت ۱۹ مقابل تیم تایلند در دیدار رده بندی بازی کنیم سعی کردیم از همه بازیکن ها در این  بازی استفاده کنیم و به بازیکنان اصلی بیشتر استراحت دادیم تا برای بازی با تایلند با تمام قوا به میدان برویم.

وی با اشاره به اینکه بازی با تایلند غیرقابل پیش بینی است گفت: امیدواریم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به پیروزی برسیم. تیم ما جوان و آینده دار و از پتانسیل بالایی برخوردار است و می تواند در آینده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

مرادی: با وجود مصدومیت از عملکردم راضی هستم

مهدی مرادی پس از کسب مدال نقره پرش طول T۱۳ در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار داشت: خدا کمک کرد و مدال نقره گرفتم. چند ماه پیش یک مصدومیت جدی داشتم اما از عملکرد خودم راضی هستم. انشاءالله در آینده با بهتر کردن رکوردهایم بتوانم مدال‌های خوش‌رنگ تری به دست آورم. از مردم ممنونم که همیشه دعای آنها بدرقه راهم بوده است.

حبیبی: برای طلا تلاش کردم اما نقره گرفتم

پرستو حبیبی پس از کسب مدال نقره ماده پرتاب وزنه اظهار کرد: در بازی‌های پاراآسیایی دو مدال به دست آوردم. سعی من برای کسب مدال طلای پرتاب وزنه بود که نشد.

آیدا سادات موسوی مربی حبیبی هم در ادامه خاطرنشان ساخت: در پرتاب وزنه آنچه توقع داشتیم طلا بود و تلاش مان را کردیم اما به مدال نقره دست پیدا کردیم.

وی به عملکرد خوب شاگردش در ماده پرتاب چکش که روز گذشته به دست آورد، اشاره کرد و افزود: حبیبی در ماده پرتاب چکش موفق شد رکورد شخصی خود را ارتقاء داده و صاحب مدال طلا شود همه تلاش ما کسب مدال طلای پرتاب وزنه یعنی به دست آوردن دو مدال طلا بود که نتوانستیم و شرمنده شدیم.

مسجدی: این مدال تقدیم به شهدای دفاع مقدس

رشید مسجدی پس از کسب مدال طلای ماده پرتاب وزنه کلاس F۵۳ گفت: در این مسابقات در دو ماده پرتاب دیسک و وزنه شرکت کردم که رقابت های پرتاب وزنه اهمیت بیشتری داشت چون المپیکی است و خدا را شکر توانستم رکورد آسیا را ارتقاء دهم. در راین ماده هم صاحب مدال طلا شدم و هم برای حضور در مسابقات پیش رو خودم را محک زدم.

ملی پوش پارادوومیدانی کشورمان به کسب عنوان سومی پرتاب دیسک اشاره و خاطرنشان کرد: در ماده پرتاب دیسک هم سوم شدم که البته هدف اصلی من کسب مدال طلا در ماده پرتاب وزنه بود و خدا را شکر نتیجه گرفتم و مبارک مردم شریف ایران باشد.

وی ادامه داد: حس قابل وصفی نیست چون تمرین زیادی می کنیم و در  مسابقات مدال می‌گیریم و رکوردشکنی می کنیم و حس خیلی قابل قبولی از خودمان داریم و اینکه می‌توانیم دل مردم را شاد کنیم بسیار مهم است. 

مسجدی مدالش را به شهدای دفاع مقدس اهدا کرد و گفت: مدال مسابقات جهانی خود را به شهدای دفاع مقدس تقدیم کردم و این مدال را هم به شهدا تقدیم می کنم. مدال های بعدی خودم را هم به شهدا اهدا می کنم، چون ما مدیون شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس هستیم که اگر آنها نبودند قطعا نمی‌توانستیم در این مسابقات حضور داشته و رکوردشکنی کنیم.

نعمتی: همه افتخاراتم تقدیم به مردم ایران

زهرا نعمتی یکی از پرافتخارترین ورزشکاران پارالمپیکی ایران بعد از مدال نقره دوبل ریکرو بانوان که همراه با سمیه رحیمی به ارمغان آورد، گفت: رقابت بسیار مهیجی بود و به همراه هم تیمی ام تمام تلاشم را انجام دادم اما منجر به کسب مدال نقره شد که باز هم خوشحالم. جو دیدار فینال با حضور تماشاگران میزبان به سود چین بود اما به هر حال رقابت خوبی سپری شد و قطعا در ادامه، پارانیراندازی با کمان باز هم می درخشد.

سمیه رحیمی دیگر ملی پوش ایران گفت: واقعا هر چه در توان داشتیم گذاشتیم و تلاشمان را کردیم و هدفمان کسب مدال طلا بود.

نوری: قهرمان آسیا را برای صعود به فینال شکست دادم

وحید نوری پس از صعود به فینال مسابقات پاراجودو در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: خدا را شکر توانستم حریف قزاقستانی را که قهرمان آسیا هم بود ، شکست بدهم و فینالیست شوم و حالا باید با حریف ازبکستانی در فینال مبارزه کنم. یک ماه قبل در رقابت‌های جهانی که قهرمان شدم و طلا گرفتم، این جودوکار ازبک سوم شد. در واقع می‌توان گفت یک فینال خوب را پیش‌رو دارم و انشاالله برنده بیرون بیایم و باعث افتخار شوم. نماینده ازبکستان حریف خوبی است. من تا به حال با او مسابقه نداده ام و می‌توانم بگویم که شانس هر دو نفر ۵۰-۵۰ است. با این وجود امیدواریم که سنگینی ترازو به سمت ایران باشد.

ملکی: بازیکنان ما توانایی دارند اما میدان ندیده‌اند

طیبه ملکی سرمربی گلبال ایران پس از مسابقه، اظهارداشت: ما در بازی‌های قبلی همیشه با اختلاف گل تایلند را شکست می‌دادیم اما این بار شرایط تغییر کرده بود، چرا که تیم ما جوان شده است. این بچه‌ها این بچه‌ها استعداد زیادی دارند اما هنوز تجربه ندارند.

ملکی در مورد بازی فردا مقابل ژاپن هم گفت: مسابقه بسیار سختی است. من حریف را کاملاً آنالیز کردم و گفتنی های لازم گفته شده اما باید دید بچه ‌ها درون زمین چقدر از عهده کارها برمی‌آیند.

وی افزود: آنها استعداد و توانایی زیادی دارند اما به اندازه کافی میدان ندیده‌اند. امیدوارم از این به بعد با انجام بازی‌های تدارکاتی بین المللی، تیم هرچه سریعتر به تجربه کافی دست پیدا کند تا در تورنمنت‌های آینده موفق باشیم.

محمدیان: از امروز برای پارالمپیک پاریس تلاش می‌کنم

مهدیه محمدیان در دسته ۵۵ -کیلوگرم با مهار وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی به مدال برنز رسید. این نخستین مدال تاریخ پاراوزنه‌برداری بانوان در بازی‌های پارا آسیایی است.

در این دسته «جینپینگ ژیائو» از چین با مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی به مدال طلا رسید.  مسلمه نورالدینووا از ازبکستان با مهار وزنه ۱۰۷ کیلوگرمی نقره گرفت. در این دسته هشت پاراوزنه‌بردار با یکدیگر به رقابت پرداختند.

محمدیان در خصوص این تاریخ سازی گفت: بسیار خوشحالم که در این بازی‌ها موفق به کسب مدال برنز شدم. از همین لحظه سعی و تلاشم را خواهم کرد برای پارالمپیک پاریس.

صائبه عباس زاده، مربی پاراوزنه برداری بانوان، هم گفت: بازی‌ها در سطح بسیار بالایی برگزار شد و مهدیه تاریخ سازی کرد. انشالله فردا و شنبه هم با دسته پر صحنه را ترک کنیم.

صیدی: به حضور ورزشکار هندی اعتراض کردیم

هرمز صیدی پس از کسب مدال نقره ماده پرتاب نیزه ماده F۳۷/۳۸ اظهار داشت: خدا را شکر توانستم مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی را به دست آورم، اما حقم طلا است. ورزشکار هندی در کلاس مسابقه نباید شرکت می‌کرد و خلاف قانون است که یک ورزشکار جدید در مسابقات شرکت کند.

ملی‌پوش پارادوومیدانی خاطرنشان کرد: اعتراض خود را به حضور ورزشکار هندی اعلام کردیم و اگر رسیدگی شود قطعاً مدالم طلا خواهد شد.

سیدی در پایان گفت: خدا را شکر تمرینات خوبی داشتم و رکورد خوبی هم به ثبت رساندم، اما متاسفانه برخی در کلاس بندی‌ها تمارض می‌کنند.

دستیار: بازی سختی مقابل تایلند داشتیم

محمدرضا دستیار، سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر ایران پس از پیروزی مقابل تایلند در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: با لطف خدا و تلاش بچه‌ها توانستیم امروز چهارمین بازی گروهی را با پیروزی پشت سر بگذاریم و به عنوان صدرنشین صعود کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال با ویلچر ایران با بیان اینکه شناخت خوبی نسبت به تایلند دارد گفت: من حدود هفت سال سرمربی تیم تایلند بودم و می‌دانستم کار سختی مقابل این تیم داریم. به بازیکنان خودمان هم گوشزد کرده بودم شماره ۴ آنها بازیکن خطرناکی است و دیدید که او توانست ۲۷ امتیاز بگیرد.

دستیار با بیان اینکه فردا مقابل ژاپن هم برای برد به میدان می‌رویم، افزود: امروز نتوانستیم از سیاری به علت مصدومیت استفاده کنیم و او را برای بازی با ژاپن حفظ کردیم. انشالله پس از شکست ژاپن در مرحله نیمه نهایی، در فینال مقابل یکی از تیم‌های کره جنوبی یا چین به میدان خواهیم رفت و امیدواریم که بتوانیم قهرمانی دوره گذشته را تکرار کنیم.

بریانیان: برای نایب قهرمانی محکوم به بردن دو بازی آینده هستیم

لیلا بریانیان سرمربی تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان پس از شکست سه بر صفر مقابل چین اظهار داشت: در مقابل چین میزبان که از حمایت تماشاگر هم برخوردار بود، ست اول را خیلی خوب شروع کردیم ولی بچه‌ها در ست‌های دوم و سوم راضی کننده نبودند.

وی تصریح کرد: احساس می‌کنم تیم هنوز به خودباوری نرسیده و جای کار دارد. در فرصتی که داشتیم نتوانستیم تیم را به آمادگی مطلوبی برسانیم. امیدوارم در رویدادهای آتی بتوانیم عملکرد بچه‌ها را ارتقا دهیم. مسابقه امروز ما در مقابل چین حکم فینال داشت، رقابت‌ها بصورت دوره‌ای برگزار می‌شود و در روزهای آینده دو بازی مهم در مقابل ژاپن و تایلند باید انجام بدهیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته در پایان عنوان کرد: برای رسیدن به سکوی نایب قهرمانی، محکوم به برد بازی‌های آینده هستیم و امیدوارم با توکل به خدا و همت بچه‌ها بتوانیم عملکرد شایسته‌ای داشته باشیم.

توکلی: ۲ مسابقه عجیب داشتیم

حسین توکلی سرمربی تیم پاراوزنه برداری، مدال برنز مهدیه محمدیان را به خانواده پاراوزنه برداری زنان تقدیم کرد.
محمدیان در دسته ۵۵ -کیلوگرم با مهار وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی به مدال برنز رسید. این نخستین مدال تاریخ پاراوزنه برداری زنان در بازی های پارا آسیایی است.
در این دسته "جینپینگ ژیائو" از چین با مهار وزنه ۱۲۷ کیلوگرمی به مدال طلا رسید.  "مسلمه نورالدینووا" از ازبکستان با مهار وزنه ۱۰۷ کیلوگرمی نقره گرفت.
توکلی در خصوص این تاریخ سازی گفت: ما امروز دو تا مسابقه عجیب غریب داشتیم. نادر مرادی نتوانست مدالی کسب کند اما در بانوان خانم محمدیان نخستین مدال تاریخ را کسب کرد. پاراوزنه برداری زنان سابقه چندان طولانی ندارد و در این یکی - دو سال به طور جدی تر به این رشته نگاه شده است.
وی افزود: من به خانم محمدیان و جامعه پاراوزنه‌برداری زنان که می‌توانند امیدوارانه تر به آینده نگاه کنند، تبریک می‌گویم.

عسگری: حیف شد به چین باختیم

مریم یاورپور پس از کسب نشان برنز اظهار داشت: برای حضور در فینال و کسب مدال طلا آمده بودیم و در نیمه نهایی رقابت خیلی سنگینی با چین سپری کردیم و فقط دو امتیاز اختلاف داشتیم، اما به هر حال با غلبه بر کره‌جنوبی به مدال برنز رسیدیم و بسیار امیدوارم که رنگ مدال‌های بعدی ما خوشرنگ‌تر باشد.

یاورپور: امیدوارم مدال‌های بعدی ما خوش رنگ‌تر باشد

فرزانه عسگری دیگر ملی پوش تیم کامپوند دوبل بانوان عنوان کرد:در بازی با چین متاسفانه در شرایطی که تلاش زیادی داشتیم، باختیم. خیلی حیف شد؛ هر چند که چین یکی از تیم‌های برتر دنیا است، اما به هر حال خوشحالم که با مدال برنز دست خالی نیستیم و انشالله روزهای آینده باز هم مدال‌های خوش رنگ‌تری بدست خواهد آمد.

دوستی: دیدار با چین، دربی گلبال آسیاست

بهمن دوستی والا پس از برتری تیم ملی گلبال ایران مقابل قطر در بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: این آخرین بازی مرحله گروهی بود و برای دیدار نیمه‌نهایی برابر چین تمرین کردیم. نتیجه این بازی از قبل مشخص بود و اگر می‌خواستیم، می‌توانستیم بازی را در همان نیمه اول تمام کنیم. بچه‌ها برنامه‌های من برای این مسابقه را به‌خوبی اجرا کردند.

وی در مورد تقابل با چین در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌ها گفت: چین تیم خوبی است و یک قدرت جهانی در گلبال به شمار می‌رود. با این حال ما هم بلدیم با آنها بازی کنیم. این مسابقه دربی آسیاست و ما امروز برای دیدار با چین مشق نوشتیم! دیدار میزبان مقتدر مقابل مدافع عنوان قهرمانی قطعاً بازی خوبی از آب درمی‌آید؛ چون چین مانند ژاپن بازی نمی‌کند!

سرمربی تیم ملی گلبال مردان ایران درباره رویارویی احتمالی با ژاپن در فینال بازی‌های آسیایی هانگژو تصریح کرد: همه بچه‌ها پس از شکست مقابل ژاپن، منتظر تکرار این مسابقه هستند تا انتقام بگیرند. مدال طلا پس از بردن ژاپن طعم دیگری دارد و ان‌شاءالله با گرفتن انتقام شکست قبلی، از عنوان قهرمانی دوره گذشته دفاع کنیم.

قهرمانان پاراتیراندازی با کمان: استحقاق برتری بر چین را داشتیم

غلامرضا رحیمی و محمدرضا عرب عامری از پیروزی مقابل چین در دیدار فینال دوبل ریکرو مردان و کسب مدال طلای بازی های پارا آسیایی هانگژو ابراز رضایت کردند.

غلامرضا رحیمی گفت: از مردم که دعای خیر آنها همواره پشت سر ما بوده تشکر می‌کنم. خیلی برای این قهرمانی تلاش کرده بودیم و خوشحالم که به آن رسیدیم و استحقاق برتری بر چین به عنوان مدعی جدی قهرمانی را هم داشتیم.  از مربیان خود در طول دوران ورزشی و قهرمانی تشکر می‌کنم.

محمدرضا عرب عامری هم گفت: برتری در دیدار فینال مقابل چین در شرایطی بدست آمد که ما در مراحل مقدماتی هم امتیازات بسیار بالاتری نسبت به آنها داشتیم و این موفقیت برنامه ریزی شده بود.

محمدیان: مدالم را به مادر شهید غلامی تقدیم می کنم/ شرمنده مردم شدم

ملی پوش پارادوومیدانی ایران گفت: مدال خود را به مادر شهید غلامی تقدیم می کنم چون مدیون خون شهدا هستیم.
محمدیان پس از کسب مدال نقره ماده پرتاب وزنه بازی های پاراآسیایی گفت: شرمنده مردم شدم چون رکورددار  و قهرمان آسیا بودم اما در زانوی پای راستم آسیب دیدگی داشتم و با آمادگی کامل در مسابقات شرکت نکردم و صاحب مدال نقره شدم.
وی با بیان این مطلب که از رکوردش راضی نیست، ادامه داد: از رکورد راضی نیستم و شرمنده مردم و مربی ام شدم چون اگر آسیب دیدگی نداشتم می توانستم عملکرد بهتری داشته باشم.
ملی پوش پارادوومیدانی کشورمان ادامه داد: من با رکورد ۱۵ متر و ۲۷ سانتیمتر رکورددار آسیا هستم اما متاسفانه امروز نشد و ازبکستان بر سکوی نخست قرار گرفت.
وی افزود: مردم ما طلا هستند و لیاقت طلا را دارند ولی من متاسفانه نتوانستم طلایی شوم و واقعا شرمنده هستم.
قبلا با این رقیبم مسابقه داده ام در دو دوره قبلی رکورددار آسیا و هم نقگفر اول بودم اما در این دوره متاسفانه نتوانستم به رکورد ایده آلم برسم.
محمدیان درخصوص برنامه آینده خود اظهار کرد: بعد از این مسابقات سخت تمرین می کنیم و آسیب دیدگی ام را مداوا می کنم تا عملکرد خوبی را مسابقات پارا جهانی و پارالمپیک داشته باشم.
وی مدالش را به مادر شهید غلامی تقدیم کرد و ادامه داد: مدال را قول دادم به مادر شهید اسماعیل غلامی یاراحمدی تقدیم کنم چون مدیون خون شهدا هستیم.

ارشدی: هدف پاراشنا کسب مدال خوش رنگ در پارالمپیک ۲۰۲۸ است

رئیس انجمن شنای جانبازان و توان‌یابان گفت: قول می‌دهم در لس آنجلس با استفاده از نوجوانان و جوانانی مثل ظریف، مدال‌های خوش‌رنگی کسب کنیم.
احمد ارشدی درمورد عملکرد موفقیت آمیز تیم پاراشنای کشورمان در سومین روز بازی‌های پاراآسیایی، اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم. امروز هم تیم پاراشنا روز موفقی داشت.
سینا ضیغمی نژاد یک مدال طلا گرفت که همراه با رکوردشکنی در آسیا بود. شاهین ایزدیار در همان ماده ۱۰۰ متر آزاد، مدال برنز را گرفت اما اوج خوشحالی ما وقتی بود که ابوالفضل ظریف، جوان ۱۶ ساله ایرانی با اختلاف چند صدم ثانیه مدال نقره را به دست آورد.
وی افزود: این نشان می‌دهد جوانان ما و فرزندان ایران که در این کاروان هستند، استحقاق بهتر از این‌ها را دارند. انجمن،  فدراسیون جانبازان و توان‌یابان، فدراسیون نابینایان و کم بینایان و کمیته ملی پارالمپیک تمام تلاش خود را می‌کنند تا این جوانان بتوانند با داشتن امکانات بسیار خوب، موفقیت‌های خوبی را در پارالمپیک به دست آورند.
رئیس انجمن شنای جانبازان و توان‌یابان درخصوص پیش‌بینی‌اش از نتایج ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک پاریس، گفت: تاکنون در پارالمپیک مدال نگرفته‌ایم. در یک برنامه ۵ ساله، هدف خود را برای پارالمپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس گذاشته‌ایم اما با توجه به نتایج و سهمیه‌هایی که به دست آورده‌ایم، اینگونه نیست که اصلا برای پاریس شانس نداریم. تمام تلاش خود را می‌کنیم. کمیته ملی پارالمپیک از همین الان برای تیم‌های مختلف از جمله پاراشنا برنامه‌های مختلفی دارد. قول می‌دهم در لس آنجلس با استفاده از نوجوانان و جوانانی مثل ظریف، مدال‌های خوش‌رنگی کسب کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه