اخبار داغ

مدال آوران و نمایندگان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چه گفتند؟

رضایی: برای فینال به بازیکنان استراحت دادیم/ نعمتی: فقط مدال طلا می‌خواستیم

رضایی: برای فینال به بازیکنان استراحت دادیم/ نعمتی: فقط مدال طلا می‌خواستیم
مدال آوران و نمایندگان ایران در بازیهای پاراآسیایی هانگژو صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی طی روزهای 30 مهر تا 6 آبان به میزبانی شهر هانگژو در کشور چین در حال برگزاری است.

کاروان اعزامی ایران به بازی های پاراآسیایی هانگژو با نام "فرزندان ایران" با ۲۱۰ ورزشکار (۱۲۸ ورزشکار مرد و ۸۲ ورزشکار زن) در ۱۶ رشته ورزشی مردان و ۱۱ رشته ورزشی زنان در این رویداد مهم آسیایی شرکت کرده است.

ورزشکاران ایران امروز در رشته های مختلف به میدان رفتند.

مدال آوران و نمایندگان ایران در رشته های مختلف پس از برگزاری مسابقه صحبت کردند.

معینی: کوارتر دوم را نتوانستیم کنترل کنیم

آزاده معینی پس از کسب عنوان چهارمی مسابقات بسکتبال باویلچر بازی‌های پاراآسیایی اظهار داشت: متأسفانه بازی آنگونه که می‌خواستیم پیش نرفت. تایلند حریفی قدیمی و قدرتمند برای ماست.

وی افزود: تایلند واقعاً حریف اصلی و قدرتمند ماست و تجربه بیشتری نسبت به ما دارد. تایلند دو تورنمنت جهانی را پشت سرگذاشته و با آمادگی کامل در این بازی‌ها شرکت کرده بود. شاید هر چه بگویم بهانه باشد، اما تجربه برای هر تیمی لازم است. ما می‌توانستیم این تیم را شکست دهیم، اما در کوارتر دوم نتوانستیم بازی را کنترل کنیم. بازیکنان اصلی ما سه چهار خطا کردند و نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. در کوارتر سوم اختلاف کم شد، اما متأسفانه نتیجه را واگذار کردیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان کشورمان خاطر نشان کرد: با کامبوج هم بازی سختی داشتیم، چون قبل از مسابقات جهانی در یک تورنمنت بین‌المللی در تایلند شرکت کرده بودند. به نظر من تجربه برای بازیکنان ما که ترکیبی از جوان‌های زیر ۲۵ سال تشکیل شده، لازم است.

ظفر ذاکر: خوشحالم که مدال‌های طلا و نقره برای ایران است

ظفر ذاکر ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران پس از کسب نشان نقره در ماده پرتاب وزنه کلاس F۵۵ در بازی‌های پاراآسیایی هانگژوی چین گفت: اینجا قدری به لحاظ تغذیه شرایطم به‌هم ریخت، اما با این حال توانستم نقره این ماده را به دست بیاورم.

پوشش زنده بازی‌های پاراآسیایی| کسب ۸ طلا و ۶ نقره و ۸ برنز تا این لحظه/ صعود تیم والیبال نشسته به فینال

وی که با حدنصاب ۱۱.۱۶ متر بعد از حامد امیری در رده دوم قرار گرفت، افزود: خدا را شکر می‌کنم که طلا و نقره این ماده به ایران رسید و این موضوع بسیار خوشحال‌کننده‌ است.

ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران درباره برنامه‌اش برای بازی‌های پارالمپیک پاریس نیز گفت: باید با مربی‌ام در این مورد مشورت و سپس برنامه‌ریزی کنم.

افروز: قول می‌دهم طلای پارالمپیک پاریس را بگیرم و رکوردشکنی کنم

سعید افروز پس از کسب مدال طلای پرتاب نیزه کلاس F۳۳/۳۴ در  بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار داشت: بعد از مسابقات پارالمپیک توکیو، خیلی زحمت کشیدم تا به این مدال دست پیدا کنم و الان هم خیلی خوشحالم که لطف خدا شامل حال من شد و به رکورد جدید رسیده و طلا گرفتم.

وی افزود: در ادامه مسابقات برای همه ورزشکاران آرزوی موفقیت می‌کنم. ان‌شاءالله بقیه بچه‌ها هم بهترین رکوردهای را داشته باشند و طلا بگیرند.

دارنده نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو درباره برنامه‌اش برای آینده گفت: قبل از پارالمپیک، مسابقات جهانی ژاپن را در پیش داریم و می‌خواهم در آن بازی‌ها رکوردم را افزایش دهم. در این بازی‌ها هم قصد افزایش رکورد داشتم، اما نشد. شرایط مسابقه این موضوع را تعیین می‌کند. قول می‌دهم در پاریس علاوه بر رکوردشکنی، طلای بازی‌ها را نیز به دست بیاورم.

وی در پایان گفت: قبل از مسابقات نذر کرده بودم که اگر مدال گرفتم، به نیابت از برادر مرحومم، این مدال را به شهید غلامرضا مصطفوی که از شهدای دارالشفاست، تقدیم کنم. ان‌شاءالله که روح هر دوی آنها شاد باشد.

اولاد: با وجود شکستگی قوزک پا طلا گرفتم

مهدی اولاد پس از کسب مدال طلای پرتاب دیسک بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار داشت: خدا را شکر با وجود آسیب و شکستگی قوزک پایم که در پرتاب وزنه ایجاد شد امروز مسابقه دادم. هدف کلی کسب مدال طلا برای کاروان است، اما خودم بیشتر برای رکوردشکنی آمده بودم، چون اختلافم در آسیا با نفر دوم ۱۰ متر است، اما متأ‌سفانه آسیب‌دیدگی‌ام از رکوردشکنی جلوگیری کرد.

وی در ادامه افزود: جا دارد از دکتر براتی تشکر کنم که در این سه روز فاصله بین پرتاب وزنه و دیسک بسیار برایم زحمت کشید. با مسکن پیش آمدم و توانستم مسابقه را اداره کنم. من فقط سه پرتاب داشتم و با همان قهرمان شدم. از پرتاب سوم به بعد درد شروع شد و نشد که رکوردشکنی اتفاق بیفتد.

دارنده مدال طلای پرتاب دیسک بازی‌های پاراآسیایی هانگژو راجع به مسابقات پارالمپیک گفت: ۱۰ ماه تا پارالمپیک زمان داریم اما بین آن مسابقات جهانی ژاپن را داریم. قبل از مسابقات جهانی پای من باید عمل شود و بعد از دوره نقاهت تمرینات بدنسازی را شروع می‌کنم تا بتوانم در مسابقات ژاپن شرکت کنم و بعد به پارالمپیک فکر خواهم کرد.

وی گفت: قصدم این بود که از همان ابتدا مدالم را به کمیته ملی پارالمپیک و آقایان کوه‌پایه‌زاده، براتی و غفور کارگری که اینجا هستند و در این مدت کمک‌مان کردند، تقدیم کنم. آنها تلاش می‌کنند که ورزشکاران خود را به مسابقات برسانند.

رضایی: برای دیدار با قزاقستان به بازیکنان استراحت دادیم

تیم ملی والیبال نشسته مردان با پیروزی برابر کره جنوبی به دیدار پایانی چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی راه یافت.

تیم ایران در سه ست پیاپی و با نتایج ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۷ مقابل کره پیروز شد.

رضایی در خصوص بازی گفت: بازی خوبی بود و ما به بازیکنان‌مان در بین ست‌ها استراحت دادیم تا در بازی با قزاقستان از آمادگی بدنی بالایی برخوردار باشند.

وی در خصوص تیم قزاقستان گفت: قزاقستان تیم خوبی است و من فکر می‌کنم امسال برای بار دهم است که با آنها بازی خواهیم کرد. چون آنها در ایران اردو زدند و بعد ما در آنجا اردو زدیم. پس از آن هم رقابت‌های قهرمانی آسیا در این کشور برگزار شد. البته این موضوع برای قزاقستان برد-برد بود و می توانید تاثیر آن را در فینالیست شدن این تیم در بازی‌های پاراآسیایی مشاهده کنید.

سرمربی والیبال نشسته افزود: هفته آینده باید با مس شهر بابک در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کنیم. در آن تیم شش ملی پوش حضور دارند. تا قبل از بازی های پارالمپیک پاریس هم باید با برپایی اردو بتوانیم این تیم را آماده نگه داریم تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

مهرزاد در خصوص بازی با کره گفت:  کره تیم خوبی بود و من امیدوارم با این پیروزی دل مردم را شاد کرده باشیم.

وی در خصوص دیدار با قزاقستان گفت: قزاقستان تیم قابل احترامی است و ما پیش از این بارها با این تیم بازی کرده ایم. امیدوارم بتوانیم در آخرین تورنمنت رسمی پیش از پارالمپیک پاریس، عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم.

صفرزاده: به خاطر طلای بازی‌های پاراآسیایی خیلی چیز‌ها را از دست دادم

هاجر صفرزاده پس از کسب مدال خوشرنگ طلای ۲۰۰ متر زنان کلاس T۱۱ بازی پاراآسیایی هانگژو اظهار داشت: خیلی خوشحالم چون بعد از پنج سال تلاش و تمرین کردن توانستم این طلا را به دست بیاورم. در این سال‌ها خیلی چیزها را از دست دادم و خیلی آسیب‌ها دیدم. با این طلا به نظر من می‌ارزید که آن سختی‌ها را کشیدم، اما خوشحالم چرا که خیلی تلاش کردم و نتیجه آن را دیدم. از صمیم قلبم خدا را شکر می‌کنم. از مربی‌ام و خانواده‌ام که صبوری کردند و در این مسیر کنارم بودند، تشکر می‌کنم. امیدوارم در دوی ۴۰۰ متر هم این مدال را تکرار کنم. خدا را شاکرم که نقره دوره قبلم را تبدیل به طلا کردم.

صفرزاده در پاسخ به این پرسش که چرا با همراه در این ماده ندویده است، گفت: در کلاسی که در آن حضور داشتم، می‌توانستم همراه داشته باشم اما ترجیح دادم که تنها بدوم چرا که این اجازه داده می‌شود که بدون همراه باشم.

وی در مورد شکستن رکورد بازی‌های پاراآسیایی نیز تصریح کرد: تقریباً حدود یک ثانیه و چند صدم ثانیه از رکورد قبلی بهتر دویدم و واقعاً به خودم افتخار می‌کنم.

دارنده نشان طلای دوی ۲۰۰ متر بازی‌های پاراآسیایی هانگژو همچنین در مورد برنامه‌اش برای بازی‌های پارالمپیک خاطر نشان کرد: صد درصد هدفم حضور در بازی‌های پارالمپیک و روی سکو رفتن است. مطمئنم و این قول را می‌دهم که در پاریس بهترین خودم باشم.

صفرزاده در پایان گفت: مدالم را به خانواده‌ام، مربی‌ام، مردم ایران و خودم تقدیم می‌کنم. از خود تعریف کردن نیست، اما من خیلی دختر صبوری هستم.

صالحی: با انگیزه و تلاش بیشتر برای رقابت‌های جهانی آماده می‌شوم

الهام صالحی که در پرتاب نیزه کلاس F۵۴  رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دومین مدالش را به دست آورد، گفت: خوشحالم که مدال دوم را برای کاروان فرزندان ایران به دست آوردم. رشته اصلی که اولویتم بود، پرتاب وزنه بود که خدا را شکر توانستم در این ماده به مدال طلا برسم. در پرتاب نیزه هم تلاشم را کردم، اما نتوانستم مدال بهتری (مدال برنز) به دست بیاورم.

وی با اشاره به رکوردی که در این مسابقه به ثبت رساند، یادآور شد: از رکوردم راضی نیستم، اما همین که به مدال رسیدم، برایم لذت‌بخش است.

صالحی با اشاره به رقابت‌های پیش رو و برنامه‌ای که برای آینده دارد، خاطر نشان کرد: شش ماه آینده مسابقات جهانی ژاپن را در پیش دارم که امیدوارم بتوانم با تلاش و انگیزه زیاد و همچنین برنامه‌ریزی بهتر برای آن مسابقه آماده شوم و به موفقیت برسم.

عرب عامری: چه چیزی بهتر از اینکه ثمره تلاش‌مان را گرفتیم

محمدرضا عرب عامری پس از کسب مدال طلا در بخش ریکرو میکس تیمی تیروکمان اظهار داشت: حس فوق‌العاده‌ای دارم و چه چیزی بهتر از اینکه انسان ثمره مدت زیادی از تلاش و تمرین خود را بگیرد و بتواند به مدال طلا برسد، به ویژه اینکه رقبای قدرتمندی هم داشته باشد.

کماندار طلایی ایران در پاسخ به این پرسش که در فینال مسابقات مقتدرانه چین را از پیش رو برداشتند، گفت: همه اینها لطف خدا بود. ما در مرحله مقدماتی در جایگاه دوم قرار گرفته بودیم و در فینال با دعای مردم و لطف خدا عالی ظاهر شدیم و به پیروزی رسیدیم.

عرب عامری در پایان گفت: برای پارالمپیک هم برای کسب مدال برنامه دارم و تمام تلاشم را خواهم کرد.

نعمتی: تمام تلاش ما برای کسب مدال طلا بود

زهرا نعمتی پس از کسب مدال طلای میکس ریکرو مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار داشت: اتفاق خیلی خوبی افتاد و خیلی خوب کار کردیم و تیرهای خوبی زدیم. همه تلاش‌مان را کردیم و خدا را شکر به مدال طلا ختم شد و باعث افتخار بود.

وی در ادامه افزود: همه تلاشم برای طلا بود و از این بابت خیلی خوشحالم. این مدال را به همه مردم عزیز کشورم تقدیم می‌کنم.

نعمتی درباره اینکه در پارالمپیک پاریس این موفقیت‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: ان‌شالله تمام تلاش‌مان را برای موفقیت در پاریس انجام می‌دهیم.

سلطانی: مطمئن باشید تیم بسکتبال با ویلچر ایران به سکوی پارالمپیک هم دست می‌یابد

هروز سلطانی مربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بعد از باخت ایران به ژاپن در مرحله نیمه نهایی گفت: با توجه به آنالیزی که از بازی داشتیم همه شاخصه‌ها برای ایران به خوبی پیش رفت تا اینکه توپ‌های ما در مرحله ی آخر به امتیاز تبدیل نمی‌شد و از طرفی در کوارتر چهارم تعلل کردیم و  چند پرتاب سه امتیازی ژاپن  هم  وارد سبد شد.

او ادامه داد: البته سه بازیکن مصدوم داریم تا حدی که یکی از آنها با دنده شکسته بازی کرد اما در نهایت این بازی یک جنگ بود بین تیم سوم جهان ‌و نایب قهرمان المپیک که به سود ژاپنی‌ها به اتمام رسید.

سلطانی تصریح کرد: ما به هدفمان در بازی‌های پارا آسیایی هانگژو دست نیافتیم اما اهداف بسیار بزرگ‌تری داریم و فارغ از باخت و آمار بازی امروز، شک نکنید که با قدرت باز می‌گردیم چرا که مسابقات انتخابی پارالمپیک را پیش رو داریم و مطمئنا می توانیم  حتی روی سکوی پارالمپیک باشیم.

زارع: برای این دو طلا خیلی زجر کشیدم

دارنده دو مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: برای کسب این دو مدال طلا زحمت و زجر بسیار زیادی کشیده بودم.

علیرضا زارع پس از کسب دومین مدال طلایش در مسابقات پارادوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار کرد: خدا را شکر که توانستم در دو ۱۰۰ متر هم مدال طلا بگیرم. روز گذشته هم در ۲۰۰ متر توانستم به مدال طلا برسم. خیلی برای این مدال‌ها زحمت و زجر کشیده بودم و خدا را شکر توانستم نتایج زحماتم را بگیرم.

وی ادامه داد: سطح این مسابقات بسیار خوب بود و رقبا خیلی به یکدیگر نزدیک بودند. البته رقیب اصلی من در پارالمپیک روس‌ها و اوکراینی‌ها هستند. امیدوارم در مسابقات جهانی و پارالمپیک بتوانم با آنها رقابت داشته باشم و باز هم برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

دارنده دو مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو  عنوان کرد: اگر بخواهیم منطقی باشیم کار در پارالمپیک سخت است و من کمی با آن رکورد فاصله دارم. امیدوارم تمرین کنم و همینطور ادامه دهم تا سهمیه پارالمپیک را به دست بیاورم.

محمدی‌ها: از اینکه طلا نگرفتم، شرمنده مردم هستم

دارنده مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: از نگرفتن طلا شرمنده مردم کشورم هستم.

آتنا محمدی‌ها پس از کسب مدال نقره ماده پرتاب وزنه در کلاس F۳۳، اظهار کرد: می‌خواستم این مدال طلا باشد که پرچم ایران به اهتزاز در بیاید اما نشد و حالا شرمنده مردم شریف ایران هستم.

وی افزود: امیدوارم بتوانم در آینده سهمیه پارالمپیک پاریس را به دست آورم و در تورنمنت‌های جهانی نیز نتایج بهتری بگیرم.

دارنده مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در پایان بیان کرد: این مدال را به گوشه‌ای از لبخند مردم عزیز ایران تقدیم می‌کنم.

آتنا محمدی‌ها و بتول جهانگیری امروز در ماده پرتاب وزنه کلاس F۳۳ موفق شدند مدال‌های نقره و برنز را برای کاروان فرزندان ایران به دست بیاورند.

جهانگیری: امیدوارم در مسابقه بعدی طلا در مشتم باشد

بتول جهانگیری پس از کسب مدال برنز پارادو و میدانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار کرد: از مربیانم خیلی تشکر می‌کنم آنها خیلی برای من زحمت کشیدند. مدالم را به مربیان عزیزم تقدیم می‌کنم.

ملی‌پوش پرتاب وزنه در ادامه گفت: احساس خیلی خوبی دارم امیدوارم در مسابقات بعدی مدال طلا در مشتم باشد. خوشحالم که مردم ایران از کسب مدال خوشحال شدند.

جهانگیری در مورد سطح مسابقات گفت: واقعا سطح این مسابقات عالی بود همه سعی و تلاش خود را برای کسب مدال کردند. هر ورزشکاری که بیشتر تلاش کند مدال خوشرنگ‌تری می‌گیرد من در مسابقات بعدی حتماً جبران می‌کنم.

وی در خصوص بازی‌های پارالمپیک اظهار کرد: به ایران که برگردیم تمریناتم را شروع می‌کنم. به سختی تمرین خواهم کرد تا سهمیه پارا المپیک را به دست بیاورم.

مرادی مقدم: برای این برنز خیلی تلاش کردم/ پارادوومیدانی‌کاران مدال‌ها را درو کردند

دارنده مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: پارادوومیدانی‌کاران مدال‌های بازی‌های پاراآسیایی را درو کردند.

فرشته مرادی مقدم پس از کسب نشان برنز پرتاب وزنه بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار کرد: رقابت‌ها خیلی سخت بود چون رقبای من جهانی بودند. خداراشکر توانستم در کلاس اف ۳۴ مدال برنز بگیرم.

دارنده مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی در خصوص عملکرد کاروان پارادو ومیدانی ایران گفت: بچه‌های ما مدال‌ها را در اینجا درو کردند. همه جنگیدند تا ایران را در جدول مدال‌ها بالا بکشند و افتخارآفرینی کنند.

وی در خصوص سختی‌هایی که برای این مدال برنز کشیده است تصریح کرد: سختی زیادی کشیدم کتف من ۶ بار در رفته بود اما دوباره تلاش کردم و توانستم موفق شوم برنز به دست بیاورم.

آقایی: انتظار کسب مدال خوشرنگتری داشتم

ملی پوش پاراوزنه برداری بانوان ایران گفت: در نخستین تجربه حضورم در مسابقات برون مرزی سعی کردم بدون مدال برنگردم.

زهرا آقایی پس از کسب مدال برنز دسته ۷۳- کیلوگرم رقابت های پاراوزنه برداری بازی های پاراآسیایی هانگژو گفت: نخستین حضورم در مسابقات برون مرزی بود که تجربه خیلی خوبی شد و تمام تلاشم را کردم که بدون مدال برنگردم.

وی با اشاره به سطح بالای مسابقات خاطرنشان کرد: مسابقات از سطح خیلی خوبی برخوردار بود و من انتظار کسب مدال خوشرنگتری داشتم اما شاید به خاطر تجربه نخستم در مسابقات و استرس زیاد به مدال نقره و طلا نرسیدم اما قول می دهم در مسابقات جهانی و رقابت‌های دیگر حتما مدال های خوشرنگتری کسب کنم.

ملی پوش پاراوزنه برداری زنان با بیان این مطلب که موفقیت هایش را مدیون مربیانش است، تصریح کرد: مدالم‌ را به پدر و مادرم تقدیم می کنم. از طرفی تمام موفقیت هایم را مدیون مربیانم هستم که با تمرینات تکنیکی آنها توانستیم به این جایگاه برسیم.

نوری: بابت کسب مدال برنز عذرخواهی می کنم

هادی نوری پس از کسب مدال برنز رقابت های پاراتیروکمان میکس کامپوند اظهار داشت: موفق شدیم به مدال برنز برسیم. تیم کره جنوبی از دیروز تا امروز خیلی جنگ روانی به خاطر تکیه گاه ویلچر ما ایجاد کرد و داوران مدام به ما تذکر می دادند.

وی افزود: به هر حال همیشه ناداوری ها بوده و تلاشمان را کردیم. معذرت خواهی می کنم از همه کسانی که برای من زحمت کشیدند. تلاش کردم بهترین نتیجه را بگیرم اما توانمان همین بود.

نوری در پایان این مدال برنز را در سالروز تولد فرزندش به او اهدا کرد.

مرادی: از عملکرد شطرنج‌بازان راضی هستیم/ باز هم مدال طلا می گیریم

مربی تیم ملی شطرنج زنان نابینا و کم بینای کشورمان کسب دو مدال طلا دربخش استاندارد را مطلوب شمرد و ابراز امیدواری کرد در بخش سرعت هم ملی پوشان ایران می توانند مدال طلا کسب کنند.

بهروز مرادی مربی تیم شطرنج زنان نابینا و کم بینایان گفت: پس از پایان رقابت‌های امروز  ۲ مدال طلا به ملیحه صفایی در بخش انفرادی و تیمی b1 بانوان رسید. سه مدال نقره توسط امیر ربی در بخش انفرادی، تیمی b2 و b3 بانوان و تیمی b2وb3 آقایان بدست آمد و ۲ مدال برنز به علیرضا قورچی بیگی در بخش انفرادی و تیمی b1 آقایان رسید. متاسفانه در بخش توان یابان پی ۱ هم موفق به کسب مدال نشدیم.

وی در پایان با بیان اینکه انتظار داشتیم ۳ مدال طلا در بخش استاندارد کسب کنیم گفت : با این حال ۲ مدال طلا هم نتیجه مطلوبی است و امیدواریم در بخش سرعت هم بتوانیم همین روند را ادامه دهیم و باز مدال طلا کسب کنیم.

صفایی: خوشحالم که ۳ مدال نقره جاکارتا را به  ۲ مدال طلا تبدیل کردم

پس از کسب ۳ مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا تصمیم گرفتم که در هانگژو آن را تبدیل به طلا کنم و خوشحالم که به آن رسیدم.
ملیحه صفایی پس از کسب ۲ مدال طلا در بخش انفرادی و تیمی استاندارد تیم شطرنج بانوان نابینا و کم بینایان گفت: من از سال ۹۷ که از جاکارتا برگشتم تصمیم گرفتم در بازی‌های پاراآسیایی بعدی که در هانگژو برگزار می شود حتما طلا بگیرم و خوشحالم که به هدفم رسیدم.
وی در ادامه گفت: کادر زحمتکشی کنارم بودند که جا دارد از آقای بهروز مرادی که استاد شخصی من در این ۵ سال بودند در کنار خانم پریدر و حداد و استاد هدهدی که از لحاظ روحی، روانی، مدیریت و فنی تلاش زیادی کردند تشکر کنم. زحمات تمام این عزیزان در پایان این موفقیت را برای مجموعه تیمی شطرنج به ارمغان آورد.
صفایی در پایان گفت: امیدوارم در ادامه همین روند بتوانیم در بخش سرعت هم خوشرنگ ترین مدال را کسب کنیم.


افروز: قول می‌دهم طلای پارالمپیک را بگیرم

دارنده مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: قول می‌دهم علاوه بر رکورد شکنی در پاریس، طلای پارالمپیک را هم بگیرم.
سعید افروز پس از کسب مدال طلای پرتاب نیزه کلاس F33/34 در  بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار کرد: بعد از مسابقات پارالمپیک توکیو، خیلی زحمت کشیدم تا به این مدال دست پیدا کنم و الان هم خیلی خوشحالم که لطف خدا شامل حال من شد و به رکورد جدید رسیده و طلا گرفتم.
وی افزود: در ادامه مسابقات برای همه ورزشکاران آرزوی موفقیت می‌کنم. انشالله بقیه بچه‌ها هم بهترین رکوردهای را داشته باشند و طلا بگیرند.
دارنده نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در خصوص برنامه‌اش برای آینده گفت: قبل از پارالمپیک، مسابقات جهانی ژاپن را در پیش داریم و می‌خواهم در آن بازی‌ها رکورد را افزایش دهم. در این بازی‌ها هم قصد افزایش رکورد داشتم اما نشد. شرایط مسابقه این موضوع را تعیین می‌کند.  قول می‌دهم در پاریس علاوه بر رکوردشکنی، طلای بازی‌ها را نیز به دست بیاورم.
وی در پایان گفت: قبل از مسابقات نذر کرده بودم که اگر مدال گرفتم، به نیابت از برادر مرحومم، این مدال را به شهید غلامرضا مصطفوی که از شهدای دارالشفا است، تقدیم کنم. انشالله که روح هردوی آنها شاد باشد.


معینی: تجربه بسکتبال با ویلچر زنان تایلند بیشتر بود

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان گفت: تایلند حریف اصلی و قدرتمند ما بود و تجربه بیشتری داشت.
آزاده معینی پس از کسب عنوان چهارمی بازی های پاراآسیایی گفت: متاسفانه بازی آنگونه که می خواستیم پیش نرفت تایلند حریف قدیمی و قدرتمندی است.
وی افزود: تایلند واقعا حریف اصلی و قدرتمند ما است و تجربه بیشتری نسبت به ما دارد دو تورنمنت جهانی را پشت سرگذاشته بود و با آمادگی کامل در این بازی ها شرکت کرد.
سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر زنان کشورمان با اشاره به تجربه تایلند اظهار کرد: شاید هر چه بگویم بهانه باشد اما تجربه برای هر تیمی لازمی است و می توانستیم این تیم را شکست دهیم اما در کوارتر دوم نتوانستیم بازی را کنترل کنیم بازیکنان اصلی ما سه و ۴ خطا کردند و نتوانستیم از آنها استفاده کنیم در کوارتر سوم هم اختلاف کم شد اما متاسفانه بازی را واگذار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با کامبوج هم بازی سختی داشتیم چون قبل از مسابقات جهانی در یک تورنمنت بین المللی در تایلند شرکت کردند به نظر من تجربه برای بازیکنان ما که ترکیبی از جوان های زیر ۲۵ سال تشکیل شده لازم است.

کاپیتان تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان؛ پورآت: خیلی زحمت کشیدیم اما مدال نگرفتیم

فتانه پورآت گفت: برای حضور در بازی های پارا آسیایی هانگژو خیلی زحمت کشیدیم و دوست داشتیم جایگاهمان بالاتر باشد اما شرمنده شدیم.
فتانه پورآت کاپیتان تیم ملی بسکتبال با ویلچر زنان پس از شکست در دیدار رده بندی مقابل تایلند گفت: خیلی دوست داشتیم جایگاه بالاتر از چهارمی داشته باشیم برای این مهم هم زحمت کشیده بودیم اما شرمنده شدیم .
او ادامه داد: تایلند اعزام های زیادی داشته و مسابقات مختلفی را هم در کشور خود میزبانی می کند اما با اینحال از خودمان انتظار بیشتری داشتیم.

صفرزاده: به خاطر این طلا خیلی چیز‌ها را از دست دادم

دارنده نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: برای کسب مدال طلا از خیلی چیزها گذشتم و خیلی چیز‌ها را از دست دادم اما ارزشش را داشت.
هاجر صفرزاده پس از کسب مدال خوشرنگ طلای ۲۰۰ متر زنان کلاس T11 بازی پاراآسیایی هانگژو اظهار کرد: خیلی خوشحالم چون بعد از ۵ سال تلاش و تمرین کردن توانستم این طلا را به دست بیاورم. در این سال‌ها خیلی چیزها را از دست دادم. خیلی آسیب‌ها دیدم. با این طلا به نظر من می‌ارزید که آن سختی‌ها را کشیدم. اما خوشحالم چرا که خیلی تلاش کردم و نتیجه آن را دیدم. از صمیم قلبم خداراشکر می‌کنم. از مربی و خانواده که صبوری کردند و در این مسیر کنارم بودند.

امیدوارم در دوی ۴۰۰ متر هم این مدال را تکرار کنم. خدا را شاکرم که نقره دوره قبلم را تبدیل به طلا کنم.
صفرزاده در پاسخ به این پرسش که چرا با همراه در این ماده ندویده، گفت: در کلاسی که در آن حضور داشتم، می توانستم همراه داشته باشم اما ترجیح دادم که تنها بدوم چرا که این اجازه داده می‌شود که بدون همراه باشم.
وی در مورد شکستن رکورد بازی‌های پاراآسیایی نیز عنوان کرد: تقریبا حدود یک ثانیه و چند صدم ثانیه از رکورد قبلی بهتر دویدم و واقعا به خودم افتخار می‌کنم.
دارنده نشان طلای دوی ۲۰۰ متر بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در مورد برنامه‌اش برای بازی‌های پارالمپیک نیز بیان کرد: صد در صد هدفم حضور در بازی‌های پارالمپیک و روی سکو رفتن است. مطمئن هستم و این قول را می‌دهم که در پاریس بهترین خودم باشم.
مدالم را به خانواده، مربی، مردم ایران و خودم تقدیم می‌کنم. از خود تعریف کردن نیست اما من خیلی دختر صبوری هستم.

نعمتی: خیلی خوشحالم همه تلاشم برای طلا بود

زهرا نعمتی پس از کسب مدال طلای میکس ریکرو اظهار داشت: اتفاق خیلی خوبی افتاد و خیلی خوب کار کردیم وتیرهای خوبی زدیم. همه تلاشمان را کردیم و خدا را شکر به مدال طلا ختم شد و باعث افتخار بود.
وی افزود: همه تلاشم برای طلا بود و از این بابت خیلی خوشحالم. این مدال را به همه مردم عزیز کشورم تقدیم می کنم.
نعمتی درباره اینکه در پارالمپیک پاریس این
موفقیت ها ادامه خواهد داشت، گفت: انشالله تمام تلاش مان را برای موفقیا در پاریس انجام می دهیم.

عرب عامری: با کسب این مدال طلا حس فوق العاده ای دارم

محمدرضا عرب عامری پس از کسب مدال طلا در بخش ریکرو میکس تیمی تیروکمان اظهار داشت: حس فوق العاده ای دارم و چه چیزی بهتر از اینکه انسان ثمره مدت زیادی از تلاش و تمرین خود را بگیرد و بتواند به مدال طلا برسد.
بویژه اینکه رقبای قدرتمندی هم داشته باشد.
کماندار طلایی ایران در پاسخ به این سوال که در فینال مسابقات مقتدرانه چین را از پیش رو برداشتند، گفت: همه این ها لطف خدا بود. ما در مرحله مقدماتی در جایگاه دوم قرار گرفته بودیم و در فینال با دعای مردم و لطف خدا عالی ظاهر شدیم و به پیروزی رسیدیم.
عرب عامری در پایان گفت: برای پارا المپیک هم برای کسب مدال برنامه دارم و تمام تلاشم را خواهم کرد.

صالحی: از رکوردم راضی نیستم

الهام صالحی که در هانگژو یک طلا و یک برنز برای کاروان ایران به دست آورد، نگاهش به رقابت‌های جهانی است که شش ماه آینده برگزار می‌شود.
 الهام صالحی که در پرتاب نیزه کلاس F54  رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دومین مدالش را به دست آورد، گفت: خوشحالم که مدال دوم را برای کاروان فرزندان ایران به دست آوردم. رشته اصلی که اولویتم بود، پرتاب وزنه بود که خدا را شکر توانستم در این ماده به مدال طلا برسم. در پرتاب نیزه هم تلاشم را کردم اما نتوانستم مدال بهتری به دست بیاورم.
او با اشاره به رکوردی که در این مسابقه ثبت کرد، گفت:« از رکوردم راضی نیستم اما همین که به مدال رسیدم، برایم لذت بخش است.»
 صالحی با اشاره به رقابت‌های پیش رو و برنامه‌ای که برای آینده دارد، ادامه داد:« شش ماه آینده مسابقات جهانی ژاپن را در پیش دارم که امیدوارم بتوانم با تلاش و انگیزه زیاد و همچنین برنامه‌ریزی بهتر برای این مسابقه آماده شوم و به موفقیت برسم.»

اولاد: با وجود شکستگی قوزک پا طلا گرفتم/ هدفم رکوردشکنی بود اما نشد

مهدی اولاد پس از کسب مدال طلای پرتاب دیسک بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار کرد: خداراشکر با وجود آسیب و شکستگی قوزک پایم که در پرتاب وزنه ایجاد شد امروز مسابقه دادم. هدف کلی کسب مدال طلا برای کاروان است اما خودم بیشتر برای رکوردشکنی آمده بودم چون اختلافم در آسیا با نفر دوم ۱۰ متر است اما این آسیب متاسفانه از رکوردشکنی جلوگیری کرد.
وی گفت: جا دارد از دکتر براتی تشکر کنم که در این سه روز فاصله بین پرتاب وزنه و دیسک بسیار برایم زحمت کشیدند. با مسکن پیش آمدم و توانستم مسابقه را اداره کنم. من فقط سه پرتاب داشتم و با همان قهرمان شدم. از پرتاب سوم به بعد درد شروع شد و نشد که رکوردشکنی اتفاق بیفتد.
وی در خصوص مسابقات پارالمپیک گفت: ۱۰ ماه تا پارالمپیک زمان داریم اما بین آن مسابقات جهانی ژاپن را داریم. قبل از جهانی پای من باید عمل شود و بعد از دوره نقاهت تمرینات بدنسازی را شروع می‌کنم تا بتوانم در ژاپن شرکت کنم و بعد به پارالمپیک فکر می‌کنم.
وی گفت: قصدم این بود که از همان ابتدا مدالم را به کمیته ملی پارالمپیک و دکتر کوهپایه‌زاده، دکتر براتی و دکتر کارگری که اینجا هستند و در این مدت کمک می‌کنند تقدیم کنم. آنها تلاش می‌کنند که ورزشکاران خود را به مسابقات برسانند.

مهرزاد: قزاقستان تیم قابل احترامی است

مرتضی مهرزاد عضو تیم ملی والیبال نشسته ایران، از قزاقستان به عنوان تیم قابل احترامی یاد کرد.
تیم ملی والیبال نشسته مردان با پیروزی برابر کره جنوبی به دیدار پایانی چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی راه یافت.
تیم ایران در سه ست پیاپی و با نتایج ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۷ مقابل کره پیروز شد. ایران فردا در دیدار پایانی با قزاقستان دیدار خواهد کرد.
مهرزاد در خصوص بازی با کره گفت:  کره تیم خوبی بود و من امیدوارم با این پیروزی دل مردم را شاد کرده باشیم.
وی در خصوص دیدار با قزاقستان گفت: قزاقستان تیم قابل احترامی است و ما پیش از این بارها با این تیم بازی کرده ایم. امیدوارم بتوانیم در آخرین تورنمنت رسمی پیش از پارالمپیک پاریس، عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه