اخبار داغ

لحظه به لحظه؛

سومین روز آتش‌ بس موقت در غزه/ اعلام شهادت 4 فرمانده القسام در نبرد طوفان الاقصی

سومین روز آتش‌ بس موقت در غزه/ اعلام شهادت 4 فرمانده القسام در نبرد طوفان الاقصی
آتش‌ بس در غزه به منظور تبادل اسرای غیرنظامی از روز جمعه اجرایی شد و امروز وارد سومین روز شده است، طی روزهای جمعه و شنبه تعدادی از اسرای اسراییلی و فلسطینی بین دو طرف مبادله شدند.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آتش‌ بس در غزه به منظور تبادل اسرای غیرنظامی از روز جمعه اجرایی شد و امروز وارد سومین روز شده است، طی روزهای جمعه و شنبه تعدادی از اسرای اسراییلی و فلسطینی بین دو طرف مبادله شدند.

شهادت و زخمی شدن چند فلسطینی در حملات اشغالگران به جنین

از سوی دیگر رسانه‌های فلسطینی بامداد یکشنبه گزارش دادند که در پی یورش بامدادی نظامیان صهیونیست به شهر جِنین و محاصره بیمارستان شهید خلیل سلیمان و ابن سینا ۴ نفر به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که ۴ فلسطینی از جمله یک کودک شهید و ۶ تن دیگر در جریان یورش نظامیان رژیم اشغالگر به جنین بر اثر اصابت گلوله زخمی شدند.

وزرات بهداشت فلسطین اسامی شهدا را عمار محمد ابوالوفا (۲۱ ساله)، احمد. ابوالهیجه (۲۰ ساله) و محمد محمود صبیحات (۲۷ ساله) کودک و محمود خالد ابو الحیجه (۱۷ ساله) اعلام کرد.

خبرگزاری «شهاب» نیز نوشت: صهیونیست‌ها از ابتدای یورش به شهر جنین، بیمارستان ابن‌سینا و بیمارستان دولتی را محاصره کرده و مانع کار تیم‌های پزشکی می‌شوند.

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که اشغالگران صهیونیست مجدداً یک منطقه در اردوگاه جنین را بمباران کردند. هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد که در جریان حملات پهپادی ارتش رژیم صهیونیستی علیه جنین چندین فلسطینی به شهادت رسیده اند.

صهیونیست‌ها از انعکاس تصاویر آزادی اسرای فلسطینی نیز وحشت دارند

شبکه الجزیره گزارش داد که اشغالگران صهیونیست مانع برگزاری هرگونه جشن و سروری به مناسبت آزادی و بازگشت اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌شوند.

بر اساس این گزارش، اشغالگران حتی به خبرنگاران اجازه پوشش مراسم استقبال از اسرای فلسطینی را نمی‌دهند.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به منزل اسرا جعابیص اسیر زن فلسطینی که به تازگی آزاد شده یورش بردند و مانع انعکاس اخبار مربوط به استقبال از وی شدند.

تل‌آویو لیست اسرای گروه سوم توافق با حماس را تحویل گرفت

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم لیستی از اسامی اسرایی را دریافت کرده که بر اساس توافق مبادله اسیران با حماس، روز یکشنبه آزاد خواهند شد.

در این بیانیه آمده‌است: «مقامات امنیتی در حال بررسی فهرست هستند.»

طبق گزارش روسیا الیوم، در این بیانیه همچنین به نقل از گال هیرش، کمیسر پرونده زندانیان و مفقودین آمده‌است: «به خانواده‌های گروگان‌ها اطلاع داده شده‌است. ما از رسانه‌ها می‌خواهیم که در قبال این موضوع با احتیاط اطلاع‌رسانی کنند.»

دفتر نتانیاهو همچنین تاکید کرد: مقامات مربوطه «اطلاعات موثق را به موقع اعلام خواهند کرد». ما می‌خواهیم از انتشار شایعات و اطلاعات غیر رسمی خودداری شود.

اعلام آمادگی ۲۸۰۰ پزشک پاکستانی برای اعزام به غزه

وب‌سایت خبری پاکستانی داون در گزارشی با اشاره به آمادگی پزشکان این کشور برای حضور در غزه نوشت: چندین سازمان غیردولتی پاکستانی برای کمک رسانی به غزه تلاش دارند که از طریق اعزام پزشک به این منطقه به مردم کمک رسانی کنند و تاکنون حدود ۲۸۰۰ پزشک برای این کار اعلام آمادگی کردند.

رسانه‌های عبری: حماس لیست سوم اسرای صهیونیست را به واسطه‌ها داد

رسانه های رژیم اسرائیل گزارش دادند که جنبش حماس فهرست سوم اسرای صهیونیست را به واسطه‌ها داده است و این اسرا امروز آزاد خواهند شد.

یدیعوت آحارونوت: لیست سوم شامل 13 اسرائیلی است

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت که در دور سوم تبادل اسرا بین حماس و رژیم اسرائیل 13 صهیونیست نیز آزاد خواهد شد.

در صورت صحت این تعداد باید 39 اسیر فلسطینی دربند صهیونیست‌ها نیز آزاد شوند.

وزارت بهداشت غزه: کمک‌های پزشکی و سوخت به غزه بسیار محدود است

منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت غزه در مصاحبه با شبکه خبری «الجزیره» گفت: مقدار سوختی که وارد غزه به ویژه شمال غزه شده، محدود است.

مدیر کل وزارت بهداشت غزه به مساعدت‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: کمک‌های پزشکی ارسال شده به غزه نیز محدود است.

 اعتصاب سراسری در جنین واقع در کرانه باختری

 شهر و اردوگاه جنین، واقع در شمال کرانه باختری از صبح امروز یکشنبه در بزرگداشت شهدای جنین دست به اعتصاب سراسری زد.

رجز خوانی ارتش رژیم صهیونیستی در سومین روز آتش‌بس

در حالی که رژیم صهیونیستی بعد از گذشت 50 روز به اهداف از پیش اعلام شده خود مبنی بر نابودی حماس نرسید، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی همچنان بر طبل جنگ می‌کوبد.

سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد: شرایط را برای مسیر سیاسی در راستای آزادی کودکان و مادران فراهم کردیم، برای آزادی ربوده شدگان و نابودی حماس بار دیگر به جنگ بازخواهیم گشت.

8شهید در کرانه باختری طی 24 ساعت گذشته

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای کرانه باختری طی 24 ساعت گذشته به 8 نفر افزایش یافت.

رژیم اسرائیل بار دیگر آتش بس در غزه را نقض کرد

خبرگزاری فلسطین گزارش داد که ارتش رژیم اسرائیل به سمت فلسطینیانی که در بیت لاهیا، واقع در شمال غزه در حال سر زدن به خانه‌های خود بودند، تیراندازی کرده است که این اقدام نقض آشکار آتش‌بس موقت در غزه است.

رسانه‌های محلی فلسطین گزارش دادند که 7 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی در اطراف بیمارستان اندونزی و القدس در نوار غزه زخمی شدند.

همچنین نظامیان صهیونیست با حمله به مردم بی‌دفاع در شرق اردوگاه المغازی واقع در نوار غزه، یک شهروند را که در حال کشاورزی بود، به شهادت رسانده و یک نفر دیگر را زخمی کردند.

اعلام شهادت 4 فرمانده القسام در نبرد طوفان الاقصی

گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس شهادت چهار نفر از فرماندهان خود را که در نبرد طوفان الاقصی با دشمن به شهادت رسیدند، اعلام کرد که مطرح ترین آنها، احمدالغندور فرمانده تیپ شمال غزه است.

وائل رجب، رافت سلمان و ایمن صیام سه فرمانده دیگر گردانهای قسام هستند که در نبرد با متجاوزان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

رژیم صهیونیستی بیش از 40 هزار تن مواد منفجره بر سر غزه فرو ریخت

«سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد،  جنگنده‌ها و تانک‌ها و قایق‌های جنگی رژیم اشغالگر از 7 اکتبر (15 مهرماه) تاکنون بیش از 40 هزار تن مواد منفجره برای بمباران غزه استفاده کرده است.

تجمع معترضان در برابر خانه نخست وزیر رژیم اسرائیل

شب گذشته ده ها تن از معترضان به عملکرد حزب لیکود و حکومت فعلی رژیم اسرائیل به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو در برابر منزل او دست به تجمع اعتراضی زده و خواستار استعفای او شدند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
ژیلا -> 1402/09/05
پاسخ

آمریکایی ها و صهیونیستها بلاخره فهمیدند در این منطقه کت تن کیست :)