اخبار داغ

معاون وزیر کشاورزی در گفتگو با دانا:

کاشت ۱ میلیارد درخت از نیمه دوم آذر ماه با کمک سازمان بسیج

کاشت ۱ میلیارد درخت از نیمه دوم آذر ماه با کمک سازمان بسیج
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به ۱۸ تفاهم نامه در زمینه درخت کاری گفت: با بکارگیری ظرفیت ۱۰ میلیون نفری بسیج می توانیم رکرود درختکاری جهانی را بشکنیم

عباسعلی نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌ رسانی راه دانا؛ در خصوص تفاهم انجام شده با بسیج سازندگی برای به حداکثر رساندن نیروهای پشتیبان طرح کاشت یک میلیارد درخت با استفاده از ظرفیت‌های بسیج در کشور، اظهار کرد: برای اجرای این طرح تاکنون در ۱۸۳ نهالستان دولتی و در ۳۰۹ نهالستان بخش خصوصی، ۲۴۸ میلیون و ششصد هزار اصل نهال تولید شده است.

وی افزود: علاوه بر تولید نهال در نهالستان‌ها، اجرای مرحله دوم طرح یا تعیین زمین‌های موردنیاز و نیز چاله کنی در این زمین‌ها برای کاشت نهال نیز اجرایی شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در اراضی همه استان‌ها که برنامه‌ریزی‌شده بود گودبرداری‌ها برای کاشت نهال انجام شده یا در حال اجرا و یا به پایان رسیده است.

امضای تفاهم با سازمان بسیج سازندگی برای استفاده از توان بسیج در طرح کاشت یک میلیارد درخت

معاون وزیر کشاورزی گفت: اجرای طرح یک میلیارد درخت در کشور به عوامل مختلفی، چون مشارکت مردمی و همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف دولتی و خصوصی و برنامه‌ریزی منسجم نیاز دارد.

وی توضیح داد: یکی از مهم‌ترین هماهنگی‌ها امضای تفاهم با سازمان بسیج برای استفاده از توان بسیار بالای بسیج است و با به‌کارگیری این تفاهم و ظرفیت ۱۰ میلیونی بسیجیان کشور ما حتی این امکان را خواهیم داشت تا رکورد کاشت درخت در کینس را نیز بشکنیم.

این مجری طرح کاشت یک میلیارد درخت گفت: ۷۰ دستگاه عضو طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت هستند و تاکنون ۱۸ تفاهمنامه امضا شده و در آن‌ها ضوابط و شرایط و معیار ها‌ی همکاری مشخص شده است به اضافه اینکه ما سهم بندی نهالی که باید تولید کُنند مشخص کرده ایم.

وی در پایان گفت: اجرایی طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور از نیمه دوم آذرماه در کشور آغاز می‌شود و به‌مرور نهال‌های در نظر گرفته شده در سراسر کشور کاشته خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

برنامه جهادی احیای سرزمینی و آبخیزداری به‌ زودی اجرایی می‌شود

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه