اخبار داغ

بیگی نژاد در گفتگو با دانا:

بودجه 1403 کل کشور اگر برنامه محور باشد ثروت آفرینی خواهد کرد

بودجه 1403 کل کشور اگر برنامه محور باشد ثروت آفرینی خواهد کرد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه سال آینده نخستین بودجه ای است که برمبنای برنامه هفتم تصویب و اجرایی خواهد شد گفت: بودجه سال آینده کل کشور باید به گونه ای باشد که در کشور ثروت آفرینی کند و برای تامین ثروت بیشتر در کشور چشم انداز مناسبی در نظر داشته باشد.

هادی بیگی نژاد، نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به لزوم مسئله محور بودن بودجه سال 1403 گفت: انتظار مجلس از دولت این است که بودجه تحویلی سال آینده مسئله محور باشد و اعتباراتی که در آن در نظر گرفته می شود یک مسئله از مسائل کشور را حل کند.

وی نداشتن کسری در بودجه سال 1403 کل کشور را یکی دیگر از الزامات این سند مالی یک ساله دانست و تصریح کرد: امیدواریم بودجه با کسری تدوین نشده باشد و منابع و مصارف به گونه ای تنظیم شده باشد که اثر تورمی در سال آینده کاهشی باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه بودجه سال آینده نخستین بودجه ای است که برمبنای برنامه هفتم تصویب و اجرایی خواهد شد، تاکید کرد: بودجه سال آینده کل کشور باید به گونه ای باشد که در کشور ثروت آفرینی کند و برای تامین ثروت بیشتر در کشور چشم انداز مناسبی در نظر داشته باشد.

بیگی نژاد با بیان اینکه کمبود اعتبارات مالی بسیاری از طرح های اقتصادی و عمرانی را ناتمام گذاشته است عنوان کرد: باید به گونه ای سند مالی کشور تنظیم شود که برای سال های آینده در کشور ثروت آفرینی کند.

وی به پتروپالایش شهید سلیمانی به عنوان یک پروژه ثروت آفرین در کشور اشاره و تصریح کرد: اجرای این پروژه در برنامه هفتم توسعه دیده شده است و دو سال است که در بودجه سالانه نیز به آن اشاره می شود اما هنوز بهره برداری از آن نرسیدیم، باید در بودجه سال 1403 به این پروژه و پروژه های مشابه توجه ویژه شود تا در سالهای آینده به بهره برداری برسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه در تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه حساسیت بسیاری صرف شده است عنوان کرد: برنامه هفتم باید در بودجه سالانه به طور دقیق دیده شود.

بیگی نژاد خاطرنشان کرد: اگر بودجه بر مبنای برنامه ریخته شود، کشور به سمت برنامه پنج ساله توسعه حرکت خواهد کرد و این امر در بهبود شاخص های اقتصادی تاثیر گذار خواهد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه