اخبار داغ

لحظه به لحظه؛

پنجمین روز آتش‌ بس موقت در غزه/ کشف جنایت جدید صهیونیست‌ها در شمال غزه

پنجمین روز آتش‌ بس موقت در غزه/ کشف جنایت جدید صهیونیست‌ها در شمال غزه
آتش‌ بس در غزه  که از جمعه گذشته آغاز شده بود با موافقت طرفین و میانجی‌ گری مصر و قطر برای دو روز دیگر تمدید شد.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آتش‌ بس در غزه  که از جمعه گذشته آغاز شده بود با موافقت طرفین و میانجی‌ گری مصر و قطر برای دو روز دیگر تمدید شد.

طی چهار روز گذشته حماس و رژیم اسرائیل چهار دور دست به تبادل اسرا زدند و طی این مدت روزانه 200 کامیون کمک وارد غزه شده است که بنا به گفته مقامات رسمی در این منطقه خیلی کم است.

حمله اشغالگران به کرانه باختری و منفجر کردن خانه یک شهید

از سوی دیگر عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه بیتونیا واقع در غرب رام الله حمله کردند. این حمله اشغالگران صهیونیست در حالی صورت گرفت که خانواده‌های اسرای فلسطینی در این منطقه منتظر رسیدن اتوبوس‌های حامل این اسرا بودند.

نظامیان صهیونیست همچنین به منطقه بیت فوریک واقع در شرق نابلس حمله کردند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که دست کم چهار فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان یورش به اردوگاه الدهیشه واقع در بیت لحم زخمی شدند.

همچنین ساعتی قبل جوان فلسطینی به نام مالک البرغوثی که به شدت در جریان یورش نظامیان صهیونیست به روستای کفرعین واقع در غرب رام الله زخمی شده بود به شهادت رسید.

وزارت بهداشت فلسطین نیز از شهادت یک فلسطینی دیگر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در منطقه بیتونیا واقع در غرب رام الله خبر داد.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که اشغالگران صهیونیست به سمت فلسطینی‌هایی که در اطراف زندان عوفر تجمع کرده و منتظر آزادی اسرای فلسطینی بودند گاز اشک آور شلیک کردند.

شکنجه اسرای فلسطینی

عطاف جرادات زن ۵۰ ساله فلسطینی که به مادر اسرا نیز معروف است چرا که فرزندان و اعضای خانواده اش بدون دلیل توسط اشغالگران صهیونیست بازداشت شده اند در زمان آزادی تاکید کرد: غبار روی پوتین نیروهای مقاومت فلسطین تاج سر تمام ما است.

نفوذ حماد نوجوان فلسطینی که در جریان چهارمین مرحله از آزادسازی اسرا توسط رژیم صهیونیستی آزاد شد در سخنانی تاکید کرد: ما به صورت گسترده توسط اشغالگران صهیونیست در زندان شکنجه شدیم. این شکنجه‌ها مشخصاً در جریان روند آزادی تشدید شد.

دجانه عطون یکی دیگر از اسرای فلسطینی که در مرحله چهارم طی شب گذشته آزاد شده است در سخنانی تاکید کرد: اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در شرایط سختی به سر می‌برند.

شهادت دو فلسطینی در کرانه باختری

یک نوجوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در روستای کفرعین در شمال رام الله واقع در کرانه باختری به شهادت رسید. هویت این فلسطینی «مالک البرغوثی» نوجوان 17 ساله است که صبح امروز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شمادت رسید.  

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که «یاسین الاسمر» جوان فلسطینی در شهرک بیتونیا در غرب رام الله به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسیده است.

منفجر کردن منزل خانواده شهید فلسطینی  در غرب رام الله

 نیروهای اشغالگر صهیونیستی صبح امروز منزل خانواده شهید داود فایز در اردوگاه دیرعمار در غرب رام الله را منفجر کردند.

 یورش گسترده نظامیان صهیونیست به شهر «طوباس» در کرانه باختری

نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز به شهر طوباس واقع در کرانه باختری یورش بردند و منزلی را در این شهر به محاصره خود در آوردند.
منابع محلی فلسطینی از درگیری مبارزان فلسطینی با نیروهای اشغالگر در این شهر خبر می‌دهند.

اسرائیل فهرست اسامی 10 اسیر دیگر خود را برای آزادی دریافت کرد

 ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه این رژیم اسامی 10 اسیر اسرائیلی دیگر در غزه را که قرار است امروز آزاد شوند، دریافت کرده است.

نیروهای  اسرائیلی از ورود سوخت به شمال غزه جلوگیری می‌کنند

وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد که که نیروهای اشغالگر تاکنون از ورود سوخت مورد نیاز بیمارستان‌ها به شمال نوار غزه خودداری کرده‌اند.

صهیونیست‌ها بار دیگر آتش‌بس را نقض کردند

منابع خبری از گلوله باران تانک‌های رژیم صهیونیستی به اطراف محله «الشیخ رضوان» و اردوگاه «الشاطئ» در شمال غرب شهر غزه خبر دادند.  جزئیات بیشتری از خبر منتشر نشده است.

اسپوتنیک عربی از قول شاهدان عینی از صدای تیراندازی و نیز پرواز هواپیماهای اسرائیلی بر فراز شمال نوار غزه بعد از تمدید آتش بس خبر داد.

 240 شهید در کرانه باختری بعد از عملیات طوفان الاقصی

تعداد شهدای فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون به 240 شهید رسیده است.

معاریو: حماس مافوق تصورات ارتش اسرائیل ظاهر شد

روزنامه معاریو، چاپ سرزمین‌های اشغالی در گزارشی از وضعیت جنگ اخیر غزه نوشت که جنبش حماس علی رغم بمباران‌های مستمر و ورود زمینی ارتش به غزه، قدرت فرماندهی و سیطره میدانی فراتر از تصور فرماندهان ارتش اسرائیل داشت.

کشف جنایت جدید صهیونیست‌ها در شمال غزه

شبکه المیادین به نقل از خبرنگار خود در نوار غزه گزارش داد که در حمله اخیر به این منطقه، رژیم اسرائیل مرتکب جنایتی دیگر شده که در اثر آن 150 نفر در محله الصبرا شهر غزه شهید شده‌اند.

گروههای فلسطینی: رژیم صهیونیستی به جنگ همه جانبه علیه غزه پایان دهد

گروههای فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای مشترک تاکید کردئد: ما از نقش مصر و قطر قدردانی می‌کنیم و خواستار توقف جنگ همه جانبه وحشیانه علیه غزه هستیم.

از برادران مصری خود می خواهیم که با سفر تعداد بیشتری از مجروحان برای مداوا در این کشور موافقت کند.

ما نقض آتش بس موقت توسط اشغالگر را دنبال می‌کنیم و  خواستار پایبندی این رژیم به آتش‌بس هستیم.

 حمله خمپاره‌ای رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

خبرگزاری رسمی لبنان از حمله خمپاره‌ای جدید رژیم صهیونیستی به اطراف شهرک «عیتا الشعب» در جنوب لبنان شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه