اخبار داغ

فرنگی ایران حرف اول را می‌زند؛

اسفندیاری‌فر: از مدال طلای المپیک دور شده‌ایم/ علت قهرمان‌نشدن کشتی فرنگی را باید بررسی کنیم

اسفندیاری‌فر: از مدال طلای المپیک دور شده‌ایم/ علت قهرمان‌نشدن کشتی فرنگی را باید بررسی کنیم
مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان گفت: ما حرف اول را در جهان می‌زنیم اما این که چرا قهرمان نمی‌شویم را باید کارشناسی کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج اسفندیاری‌فر، مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی پیرامون سطح رقابت‌های لیگ برتر امسال اظهار داشت: مسابقات لیگ امسال به خوبی برگزار شده. لیگ اصولا برای منبع درامد کشتی گیران برگزار می‌شود که کمک زیادی است و لیگ برای هزینه‌های زیادی کشتی‌گیران در طول یک سال دارند، می‌تواند نیازها را طرف کند. 

وی در ادامه بیان داشت: استخدام ۲۱ کشتی گیر با وضعیت شغلی فعلی در شرکت ملی فولاد طی ۳، ۴ ماه اخیر اتفاق خوبی بوده که امیدوارم بقیه مسئولین هم به همه ورزشکاران رشته‌ها کمک کنند تا بحث اشتغال هر شخصی که مهم.ترین دغدغه‌اش هم هست، رفع شود. نفرات جذب شده اکثرا قهرمانانی بودند که در تیم ملی بودند، در بازی‌های آسیایی رفتند و کسانی که سالیان گذشته در رده های مختلف عضو تیم ملی بودند.

اسفندیاری‌فر درباره وضعیت کشتی فرنگی ایران عنوان داشت: کشتی فرنگی ایران به بلوغی رسیده که حرف اول را در دنیا می‌زند. در هر رده مدعی قهرمانی هستیم و در بزرگسالان هم در همه اوزان مدعی هستیم. احتیاج به کارشناسی دارد که چرا تیم در مرحله آخر قهرمان نمی‌شود و این مسئله برای ما یک حسرت شده. از همه تیم‌ها جلوتریم و روسیه تیم همیشگی نیست؛ پس باید حرف اول را بزنیم.

مربی تیم کشتی ملی فولاد در مورد رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ گفت: به نسبت سال‌های قبل در بلگراد خوب بودیم. اگر پشتوانه‌سازی نکرده بودیم، نباید تیم ملی داشته باشیم. آن‌قدر در پشتوانه کشتی فرنگی قوی هستیم که در هر وزنی کشتی‌گیر داریم. میثم دلخانی هم وزنش را عوض کرده و باکلاس کشتی می‌گیرد البته درباره نتایج اخیرش وزنش را عوض کرده. یوسفی یا میرزازاده قهرمان جهان شدند ولی المپیک داستانش فرق دارد. المپیک سال بعد است و یک تا ۲ ماه قبل المپیک شرایط را باید رصد و بررسی کنیم. این وضعیت خوب است و امیدواریم نتیجه بگیریم.

وی در رابطه با این که شانس مدال طلای المپیک هستیم یا نه، تاکید داشت: گرفتن مدال طلا در المپیک مقداری مشکل است. شانس گرفتن مدال در هر وزن روی کاغذ را داریم ولی ممکن است ۳ نفر مدال بگیرند یا اصلا نگیرند. نسبت به گرفتن مدال طلا دورتر شده‌ایم. الان به‌جز امین میرزازاده که جهش خوبی داشته، به نظر می‌رسد مقابل ریضا کایالپ یا لوپس با په سن گذاشته شانس اول باشد. امیدوارم کادرفنی نتیجه خوبی در پاریس بگیرد. فرقی ندارد ما باشیم یا نه. برای کادرفنی با من صحبت نکرده‌اند.

دستیار سابق محمد بنا در تشریح علت جدایی‌اش از تیم ملی و کادر فنی سابق هم گفت: بحث توقع نیست، زمانی شما به این نتیجه می‌رسی که کنار تیم نباشی بهتر است. من و محمد بنا به این نتیجه رسیدیم که در تیم ملی نباشم. بودن زیاد هم بعضی‌وقت‌ها اشتباه است. من از سال ۲۰۱۹ نباید در تیم ملی می‌آمدم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه