اخبار داغ

لحظه به لحظه؛

هفتمین روز آتش‌ بس موقت در غزه/ نقض دوباره آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی

هفتمین روز آتش‌ بس موقت در غزه/ نقض دوباره آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی
در حالی که جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درباره تمدید آتش‌بس موقت در نوار غزه برای هفتمین روز به توافق دست یافتند.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت امور خارجه قطر از توافق برای تمدید یک روزه آتش‌ بس در نوار غزه خبر داد.

بر اساس گزارش الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم موافقت خود را با تمدید آتش‌بس برای هفتمین روز اعلام کرده است.

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در آخرین لحظات فهرست زنان و کودکانی که قرار است امروز پنج شنبه از نوار غزه آزاد شوند را دریافت کردیم، بنابراین آتش‌بس برای یک روز دیگر ادامه خواهد یافت.

پایان نشست شورای جنگ اسرائیل بدون تصمیم گیری درباره آتش بس

بنی گانتس از اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: جنگ را پس از پایان آتش بس ازسرخواهیم گرفت!

وی ادعا کرد شورای جنگ متحد است و هیچ گزینه دیگری در برابر ما وجود ندارد.!

رسانه های عبری گزارش دادند شورای جنگ اسرائیل نشست خود را بدون تصمیم گیری درباره تمدید آتش بس پایان داده است.

ازسرگیری نبرد مسلحانه با نظامیان صهیونیست در اردوگاه طولکرم

منابع خبری اعلام کردند که درگیری مسلحانه و هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست با بسته های انفجاری در اردوگاه طولکرم در کرانه باختری اشغالی از سر گرفته شده است.

از سوی دیگر در پی یورش نظامیان صهیونیست به منزل یک خانواده فلسطینی در شهر بیت لحم، شماری از اعضای این خانواده مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

قطر : به تمدید آتش بس خوش بین هستیم

سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: مذاکرات درباره آتش بس در یک فضای مثبت ادامه دارد .درباره تمدید آتش بس موقت طی ساعات باقی مانده خوش بین هستیم.

بر اساس توافق آتش بس موقت که ابتدا به مدت چهار روز ادامه یافت و سپس برای دو روز دیگر تمدید شد، ساعت 7 صبح امروز به وقت محلی پایان خواهد یافت.

حماس : آتش بس برای یک روز دیگر تمدید شد

جنبش حماس اعلام کرد که بر اساس توافق، آتش بس موقت برای یک روز دیگر تمدید شد.

سخنگوی ارتش اسرائیل: آتش بس موقت ادامه خواهد یافت

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: با توجه به تلاشهای میانجیگران برای ادامه آزادی گروگانها(اسیران)، آتش بس موقت ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که شورای جنگ رژیم صهیونیستی نشست خود درباره تمدید آتش بس را بدون تصمیم گیری در این زمینه پایان داده بود.

نقض دوباره آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی

فلسطین الیوم اعلام کرد که علی‌رغم تمدید آتش‌بس، اما رژیم صهیونیستی به آن پایبند نبوده و قایق‌های مسلح ارتش این رژیم امروز مناطقی را در ساحل خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

منابع رسانه‌ای فلسطین همچنین اعلام کردند که در نتیجه این حملات همچنین صدای سه انفجار در ساحل «دیر البلح» در مرکز نوار غزه شنیده شده است.

در همین راستا، خبرنگار المیادین در غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از زمان اجرایی شدن آتش‌بس تقریباً روزانه آتش‌بس را نقض می‌کند.

آتش‌بس درحالی ازسوی صهیونیست ها نقض شده است که رژیم صهیونیستی و جنبش حماس صبح امروز با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا بر سر تمدید یک روزه آتش‌بس توافق کردند.

بیشتر بخوانید:

بیانیه ارتش صهیونیستی درباره تعداد سربازان زخمی در حمله غزه

آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی/ پرواز جنگنده‌ها بر فراز نوار غزه

به نقل از الجزیره، منابع عبری زبان از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک صهیونیست‌نشین «دوویو» در شمال فلسطین اشغالی در پی احتمال حمله پهپادی به این شهرک خبر دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک هدف را در شامل فلسطین اشغالی رهگیری و سرنگون کرده است ولی ماهیت این هدف مشخص نشده است. برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم از احتمال حمله پهپادی به منطقه «الجلیل اعلی» در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان هم از شنیده شدن صدای انفجار مقابله پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با یک هدف در حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

مشاور نتانیاهو: هنوز ۱۴۰ اسرائیلی در نوار غزه اسیر هستند

به نقل از الجزیره، یکی از مشاوران بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شبکه آمریکایی سی ان ان گفت که دستکم ۱۴۰ اسیر اسرائیلی همچنان در داخل غزه توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در بازداشت هستند.

این مقام صهیونیست تأکید کرد که آتش بس موقت بشردوستانه در نوار غزه هر روز که حماس ۱۰ اسیر اسرائیلی را زنده آزاد کند، تجدید خواهد شد.

عملیات ضدصهیونیستی در کرانه باختری و زخمی شدن دو نظامی اشغالگر

به نقل از المیادین، یک فلسطینی شماری از نظامیان رژیم صهیونیستی را در شهرک «بکعوت» در منطقه اغوار در کرانه باختری با خودرو زیر گرفت و دو نفر از آنها را زخمی کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم زخمی شدن دو نظامی اشغالگر را در عملیات زیر گرفتن با خودرو در منطقه اغوار در جنوب شرق طوباس تأیید کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند مجری این عملیات به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیده است.

اذعان صهیونیست‌ها: هیچگاه تا این حد ناتوان نبوده‌ایم

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که در هیچ جنگی به اندازه تجاوز فعلی به نوار غزه شکاف بین سران رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان وجود نداشته است.

این رسانه‌ها همچنین اعتراف کردند که صهیونیست‌ها هیچگاه تا این حد ناتوان نبوده‌اند.

اذعان به ناتوانی صهیونیست‌ها در حالی است که یکی از مشاوران بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شبکه آمریکایی سی ان ان گفت که دستکم ۱۴۰ اسیر اسرائیلی همچنان در داخل غزه توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در بازداشت هستند.

سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی هم در نشست خبری در تل آویو از آزادی ۱۰۲ اسیر در غزه از جمله ۷۸ اسرائیلی خبر داد.

وی همچنین ادعای رژیم صهیونیستی را مبنی بر پایان جنگ در نوار غزه زمانی که «حذف جنبش حماس» محقق شده باشد، تکرار کرد.

جنبش حماس: عملیات ضدصهیونیستی قدس پاسخ طبیعی به جنایات غزه و جنین بود

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای شهادت دو مجری عملیات مقاومتی در قدس اشغالی را که به هلاکت سه صهیونیست منجر شد، تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: شهادت دو برادر «مراد محمد نمر» ۳۸ ساله و «ابراهیم محمد نمر» ۳۰ ساله که صبح امروز پنج‌شنبه عملیات ضدصهیونیستی را در شهرک «راموت» در قدس اشغالی انجام دادند، به ملت فلسطین تسلیت می‌گوئیم.

جنبش حماس تأکید کرد: عملیات قدس پاسخ طبیعی به جنایات بی سابقه رژیم صهیونیستی از جمله قتل عام وحشیانه در نوار غزه و کشتار کودکان در جنین بود. اشغالگران در هر شهر، روستا، خیابان و کوچه باید احساس نا امنی کنند چرا که قهرمانان فلسطینی برای انتقام خون شهدا و دفع تجاوز در آماده‌باش کامل هستند.

این بیانیه جنبش حماس در حالی صادر می‌شود که صبح امروز پنج‌شنبه در دو عملیات مقاومتی در قدس اشغالی و کرانه باختری سه صهیونیست به هلاکت رسیدند و بیش از ۱۰ نفر زخمی شدند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه