اخبار داغ

حجت الاسلام علی اکبری:

دولت سیزدهم بدون ابتلا به حاشیه و با روحیه بسیجی به مردم خدمت می‌کند

دولت سیزدهم بدون ابتلا به حاشیه و با روحیه بسیجی به مردم خدمت می‌کند
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دولت سیزدهم مرام بسیجی دارد،گفت: در ماجرای افتتاح پروژه های نیمه تمام مانند متروی پرند و تکمیل بخش مسکن در این استان شاهد رفتاربسیحی و تلاش جهادی دولتمردان بودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی اکبری خطیب نماز جمعه تهران در آغاز خطبه اول یکی از اصلی ترین جلوه های تقوای الهی را مسئولیت اجتماعی دانست و اظهار کرد: آحاد جامعه نسبت به یکدیگر حقوق و مسئولیت هایی دارند و در فرهنگ اسلامی مسئله حقوق و مسئولیت اجتماعی دارای جایگاه رفیعی است.

امام جمعه موقت تهران مهمترین و اولین مصداق مسئولیت اجتماعی را سلامت اجتماعی برشمرد و بیان کرد: هر یک از ما بدون استثنا نسبت به دیگران حقوقی داریم و اگر انتظار می رود که دیگران به گونه ای رفتار کنند تا حق ما را رعایت شود و ظلمی از جانب آنها به ما نرسد، در مقابل نیز مسئولیت و تکلیفی بر عهده ماست تا از سوی ما نیز به احدی از افراد جامعه ظلم، ضرر و آسیب وارد نشود. 

حجت الاسلام علی اکبری در ادامه بابیان اینکه یکی از آداب اسلامی «تحیت الاسلام» یعنی سلام است، گفت: وقتی مومنین با یکدیگر روبرو می شوند ابراز احترام و علاقه شان به یکدیگر با کلید واژه سلام بروز پیدا داده می‌شود.

خطیب جمعه تهران با تشریح این موضوع خاطر نشان کرد: سلام از صفات پروردگار و از اسمای خداوند متعال  و از ریشه سلامت یعنی برکنار بودن از عیب و آفات ظاهری و باطنی است، سلام به معنای موافقت وسازگاری و نقطه مقابل ناسازگاری و خصومت است.

وی افزود: خداوند چنین اراده کرده که مسلمانان در مقابل هم نام او را بر زبان آورند و حتی نعمتی که به بهشتیان داده می‌شود سلام خداوند به آنهاست.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: در آغاز سفر آخرت کسانی که در دنیا با سلم و پاکیزگی زندگی کردند ملائکه و فرشتگان در لحظه جان دادن به آنها سلام و شادباش و بشارت می‌دهند. مومنین در آستانه ورود به بهشت هم همین استقبال را خواهند داشت.

حجت الاسلام علی اکبری اظهار کرد: حرکت جمعی انسان های پارسا و متقی به سوی بهشت با گشایش ۸ دروازه بهشت برای آنها همراه است و فرشتگان به مومنین سلام ٌعلیکم می‌گویند و به آنها گفته می‌شود به دارالسلام وارد شوید.

خطیب جمعه تهران با یادآوری اینکه شیوه زندگی بهشتی را پیامبر به جامعه مومنان آموزش داد، بیان کرد: پیامبر نیزمامور شدند که وقتی با مومنین روبرو می شوند از همین بشارت استفاده کنند. این سلام از سوی پیامبر به جامعه مومنین به عنوان حقوق متقابل آنها قرار گرفت که در راستای حق مسلمانی وقتی با هم روبرو شدند به یکدیگر سلام کنند.

حجت الاسلام علی اکبری با تاکید بر اینکه سلام یک کلمه تشریفاتی نیست، متذکر شد: در تحیت اسلام معنا و مضمون دوستی و رابطه بر اساس صلح و سلامتی و در امان بودن است. یعنی جان و مال و آبروی مومنین در امنیت است. در سلام یک دعا و آرزو هم هست که با الهام از نام پروردگار برای طرف مقابل آرزوی نیکبختی و سعادت داریم.

وی ادامه داد:  سلام با توجه به معنای بالایی که دارد اگر در جامعه فرهنگسازی و به فرهنگ غالب تبدیل شود در نتیجه این عهد الهی، مسلمانان بهشت را در همین دنیا محقق می‌کنند. آرمان جامعه اسلامی تحقق دارالاسلام است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قبل از وضع قوانین اجتماعی و قضایی مسلمین مکلفند این آداب را در جامعه پیاده کنند، گفت: در روابط اجتماعی وقتی به یکدیگر سلام می کنیم، یعنی مسلمانان در خیال خودشان هم حتی نسبت به یکدیگر اندیشه و گمان بد ندارند. این همان معجزه تقوای اسلامی است.

بسیج به دور از منت و غرور خود را خادم مردم می‌داند

حجت الاسلام علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه بیان کرد: روز چهارشنبه رهبر حکیم و عالیقدر در دیدار با بسیجیان سرافزار یک دوره جامع تحلیل، راهبردی تاریخی سیاسی مبتنی بر حکمت و معرفت و بصیرت را ارائه فرمودند. بسیجی تراز خود امام (ره) بود و مکتب بسیجی همان مکتب امام و مکتب امام همان مکتب ناب محمدی است. 

وی درادامه بیان کرد: فرصت را مغتنم می شمارم به همه بسیجیان تبریک می‌گویم و از حضور حلقات صالحین تشکر میکنم که به نماز جمعه امروز طراوت بخشیده اند. منطق بسیج بر دو رکن استوار است رکن اول عبارت است از تهدید زدایی حداکثری و توان مقابله با انواع و اقسام تهدید ها در اوج خود و رکن دوم حداکثر سازی ظرفیت و امکان برای تولید فرصت پیشرفت وزندگی بهتر است. بسیج بر همین منطق در تاریخ انقلاب اسلامی سیر کرده است و با مجاهدت مومنانه و خالصانه از یک سو دربرابر دشمن و از سوی دیگر در روابط درونی جامعه اسلامی مانند امداد و نجات در سیل و کرونا حضور داشته است. 

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: بسیج برای تحقق ایران قوی در عرصه فعالیت های علمی خوش درخشیده است و به دور از منت و غرور خود را خادم افراد جامعه میداند. 

دولت سیزدهم بی منت و بدون ابتلا به حاشیه ها و با روحیه بسیجی به مردم خدمت می‌کند

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم مرام بسیجی دارد، خاطر نشان کرد: در ماجرای افتتاح و بهره برداری متروی پرند و تکمیل بخش مسکن در این استان شاهد رفتار بسیحی و تلاش جهادی از سوی دولتمردان بودیم که به خدمت رسانی به مردم سرعت دادند و این نشات گرفته از روحیه بسیجی است که صمیمی، بی ادعا، بی منت و بدون ابتلا به حاشیه ها به مردم خدمت می‌کنند و امیدواریم با قوت همین مسیر را ادامه دهند. حل المسائل کشور تفکر بسیج است و با تفکر بسیج می توان به همه آروزها و مقاصد برسیم. 

حجت السلام علی اکبری گفت: وحدت و هماهنگی جبهه مقاومت و حضور هماهنگ شبکه مقاومت از یمن قهرمان تا حزب الله سلحشور تا حشد الشعبی قهرمان عراق و قهرمانان سوریه و ایران اسلامی که مثل کوه پشت سر جریان مقاومت یک پارچه ایستادند و بیداری جهانی و سازماندهی ازادی خواهان جهان بی سابقه است و همه را به شگفتی وا داشته است.  

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه