اخبار داغ

آماده‌باش پلیس انگلیس برای برگزاری تظاهرات‌های ضداسرائیلی

آماده‌باش پلیس انگلیس برای برگزاری تظاهرات‌های ضداسرائیلی
هم‌زمان با آغاز دور تازه حملات رژیم صهیونیستی در غزه، پلیس انگلیس در واکنش به احتمال برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی طی ساعات آینده و راهپیمایی سراسری که برای روز شنبه برنامه‌ریزی شده است، به حالت آماده‌باش درآمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشریه استاندارد چاپ لندن نوشت که افسران پلیس در پاسگاه‌های سراسر این کشور برای جلوگیری از بروز درگیری میان حامیان فلسطین و طرفداران رژیم صهیونیستی در آمادگی به‌سر می‌برند.

بر اساس برنامه اعلام شده، حامیان فلسطین قصد دارند فردا (شنبه) برای هشتمین هفته متوالی در انگلیس تظاهرات کنند. این حرکت اعتراضی برای تمام شهرهای انگلیس برنامه‌ریزی شده تا ندای مظلومیت فلسطین در سراسر این کشور شنیده شود.

این درحالی است که آتش‌بس موقت در نوار غزه بعد از شش روز و تبادل تعدادی از اسرا بین صهیونیست‌ها و جنبش مقاومت حماس، با مخالفت و تعلل تل‌آویو در تمدید آن، از بامداد امروز به پایان رسید و بار دیگر صدای مهیب انفجارها و پرواز جنگنده‌ها آرامش نسبی روزهای گذشته را از میان برداشت. در این میان در حمله جنگنده‌های رژیم اسرائیل به یک خانه مسکونی در اردوگاه المغازی در مرکز غزه، هفت نفر از اعضای یک خانواده به شهادت رسیدند.

بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۱۵ هزار فلسطینی در اثر حملات رژیم صهیونیستی در غزه شهید شده‌اند که از این میزان ۶ هزار تن کودک بوده‌اند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مسوول پایان آتش‌بس در غزه است گفت که این رژیم با هیچ کدام از پیشنهادات تبادل اسرا موافقت نکرد.

بن جمال، مدیر پویش همبستگی با مردم فلسطین و یکی از سازمان دهندگان تظاهرات ضد اسرائیلی در انگلیس گفت: «آنچه در فلسطین رخ می‌دهد یک وضعیت بی عدالتی و ظلم است. علت اصلی خشونت کنونی که ما شاهد آن هستیم، اشغال نظامی پایدار اسرائیل و تحمیل یک سیستم آپارتاید بر همه مردم فلسطین است.»

وی بر همین اساس تصریح کرد: «ما بر آتش بس دائمی در غزه متمرکز هستیم تا درگیری‌ها در این منطقه خاتمه یابد».

گفتنی است که دولت انگلیس از آغاز جنگ غزه با چشم‌پوشی از کشتار فلسطینی‌ها، حمایت تمام عیار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده است. این کشور برخلاف فراخوان سازمان ملل متحد مخالف برقراری آتش‌بس دائمی در غزه است و چنین طرحی را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه