اخبار داغ

لحظه به لحظه؛

آخرین اخبار از پنجاه‌ و هفتم روز عملیات طوفان الاقصی/ شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های اطراف غزه

آخرین اخبار از پنجاه‌ و هفتم روز عملیات طوفان الاقصی/ شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های اطراف غزه
پس از پایان آتش بس موقت و عدم تمدید آن که با کارشکنی رژیم صهیونیستی همراه بود، نوار غزه همچنان تحت ضربات سنگین و شدید صهیونیست‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از پایان آتش بس موقت و عدم تمدید آن که با کارشکنی رژیم صهیونیستی همراه بود، نوار غزه همچنان تحت ضربات سنگین و شدید صهیونیست‌ها قرار دارد. اقدامات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی در برابر مناطق گوناگون نوار غزه، تاکنون منجر به صد‌ها شهید و زخمی شده است. با این حال، نیروهای مقاومت فلسطین تلاش می‌کنند تا از پیشروی متجاوزان در مسیرهای مختلف جلوگیری کنند.

حمله اشغالگران به کرانه باختری / درگیری جوانان فلسطینی با متجاوزان

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست از ساعاتی قبل به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده اند. نظامیان متجاوز به منطقه بدیا واقع در غرب سلفیت حمله کرده و تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

این حملات عناصر ارتش رژیم صهیونیستی شهر نابلس واقع در کرانه باختری را نیز دربرگرفته است. اردوگاه جدید عسکر واقع در شرق نابلس نیز شاهد یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست طی ساعات گذشته بوده است.

اشغالگران صهیونیست به همراه تجهیزات نظامی خود و بولدوزرهایشان به نابلس حمله کرده اند. عناصر رژیم صهیونیستی به منطقه الناصره واقع در شهر جنین نیز حمله کرده و از گاز اشک آور علیه ساکنان این منطقه استفاده کردند.

همچنین گزارش شده درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و متجاوزان در شهر یطا واقع در جنوب الخلیل به وقوع پیوسته است.

این درگیری‌ها به اردوگاه قدیمی عسکر در شرق نابلس نیز کشیده شده است. اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس نیز شاهد وقوع درگیری‌های شدید میان جوانان فلسطینی و اشغالگران متجاوز بوده است. نیروهای فلسطینی با پرتاب نارنجک عناصر متجاوز را در اردوگاه جدید عسکر هدف قرار دادند.

ایستادگی نیروهای مقاومت مقابل عناصر متجاوز

از سوی دیگر رسانه‌های خبری گزارش دادند که نیروهای مقاومت فلسطین شدیداً با عناصر اشغالگر در غزه درگیر شده اند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، درگیری نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان مشخصاً در اطراف محور شیخ رضوان و خیابان العیون واقع در نوار غزه در جریان است.

ازسرگیری حملات وحشیانه زمینی، هوایی و دریایی علیه غزه

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی حملات وحشیانه ای را علیه منازل مسکونی در منطقه القراره واقع در خانیونس در جنوب نوار غزه انجام داده اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مسجد عبدالله عزام واقع در منطقه السطر الغربی در خانیونس را نیز بمباران کردند.

در همین راستا قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی حملات خود را علیه غرب شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه ازسرگرفته اند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی به صورت گسترده سواحل خانیونس و دیرالبلح در جنوب و مرکز نوار غزه را هدف قرار داده اند.

این در حالیست که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز به صورت وحشیانه ای مناطق غربی اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه را زیر آتش حملات خود قرار داد.

شبکه الجزیره گزارش داد که رژیم صهیونیستی در دومین روز از پایان آتش بس یک هفته‌ای به صورت گسترده نوار غزه را بمباران کرده که در پی آن تاکنون بیش از ۱۷۸ فلسطینی به شهادت رسیده و صدها تن دیگر زخمی شده اند.

فعال شدن مجدد آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور غزه

منابع خبری عبری امروز شنبه از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین «حولیت» و «صوفا» در مجاورت نوار غزه خبر دادند.

7 فلسطینی در بمباران غزه به شهادت رسیدند

شبکه خبری «الجزیره» گزارش داد که در حملات شدید رژیم صهیونیستی به «دیر البلح» در مرکز نوار غزه و «خان یونس» واقع در جنوب غزه دست‌کم 7 فلسطینی به شهادت رسیده است.

بر اساس گزارش فوق، بمباران شبانه شمال و جنوب غزه به شدت ادامه داشت.

افشای فرار افسران ارشد اسرائیلی از میدان جنگ با مقاومت در 7 اکتبر

یک سرهنگ بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی با اعتراف به از هم گسیختگی و هرج و مرج گسترده در این ارتش فاش کرد که در روز 7 اکتبر هم‌زمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی، بسیاری از افسران ارشد اسرائیلی، نظامیان را رها کرده و پا به فرار گذاشتند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی 3 مسجد را در غزه تخریب کردند

رسانه‌های فلسطینی صبح امروز شنبه گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی 3 مسجد را در «خان یونس»  واقع در جنوب غزه بمباران و به طور کامل ویران کردند.

از روز گذشته تاکنون که حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه از سر گرفته شده، 7 مسجد به طور کامل ویران شده است.

حملات توپخانه‌ای صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

خبرگزاری رسمی لبنان از حملات توپخانه‌ای رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب لبنان از جمله اطراف شهرک‌های عیتا الشعب و رامیه خبر داد.

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در سوریه

یک مقام نظامی آمریکایی به سی‎ان‎ان: پایگاه «الشدادی» در شمال شرق سوریه صبح جمعه هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

تظاهرات ضد صهیونیستی در اندونزی

ده‌ها هزار نفر از مردم اندونزی امروز در شهر جاکارتا در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه برای چندمین بار طی یک ماه گذشته دست به تظاهرات زدند.

شهادت یک عکاس دیگر در غزه

 با شهادت یک عکاس دیگر در غزه شمار شهدای رسانه در این منطقه از ابتدای عملیات طوفان الاقصی طی 57 روز گذشته، به 61 نفر سید.

دستگیری یک خبرنگار در آمریکا به دلیل پوشش تظاهرات حامیان فلسطین

آلیسا رزنیک خبرنگار ایستگاه رادیویی KJZZ، در حین پوشش تظاهرات کوچک حامیان فلسطین، در محوطه بیرونی تاسیسات ریتون در دانشگاه آریزونا از سوی پلیس دستگیر شد.

تصاویر دستگیری این خبرنگار زن نشان می دهد که پلیس دست او را گرفته و او را از جمع تظاهرکنندگان بیرون می برد و او را به سمت خودرویش هدایت می کند. این در حالی است که وی در حال توضیح دادن وظیفه شغلی خود به مامور پلیس است.

آنروا: غزه با خطر شیوع بیماری‌ وبا روبرو است

مدیر آژانس امداد و کار به آوارگان فلسطینی (آنروا) از شیوع بیماری عفونی وبا در مناطق مختلف غزه خبر داد.

این سازمان‌ بین‌المللی هشدار داد که بحران بهداشتی در غزه و اختلال در سیستم‌های سلامت و پزشکی و همچنین کمبود آب سالم به خطر شیوع انواع بیماری‌های عفونی دامن می‌زند.

حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک «کیسوفیم» 

سرایا لقدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی امروز اعلام کرد: شهرک صهیونیست نشین کیسوفیم را هدف حملات سنگین راکتی قرار دادیم.

حمله حزب‌الله به محل استقرار توپخانه‌های اسرائیل

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای جدید اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی امروز محل استقرار توپخانه‌های رژیم صهیونیستی را در پایگاه «خربه ماعر» با سلاح‌های مناسب هدف قرار داده و در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده است.

پزشکان بدون مرز اسرائیل را مسئول حمله به کارکنان خود اعلام کرد

پزشکان بدون مرز امروز اعلام کرد: ما ارتش اسرائیل را مسئول شلیک به کاروانی می‌دانیم که در حال تخلیه کارکنان خود به جنوب غزه در 18 نوامبر بود.

رژیم صهیونیستی در 18 نوامبر، کاروان تیم پزشکان بدون مرز را که در حین عزیمت به سمت جنوب نوار غزه بودند هدف حمله مستقیم قرار داد و  تیم پزشکان بدون مرز و کاروان همراه آن مجبور شد به مبدأ حرکت خود بازگردند.

بمباران اطراف بیمارستان شهدای الاقصی در غزه

منابع خبری از بمباران اطراف بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیرالبلح در مرکز غزه توسط صهیونیست ها خبر دادند.

جنایت هولناک جدید رژیم صهیونیستی در فالوجا

به نقل از فلسطین الیوم، منابع فلسطینی از ارتکاب جنایت هولناک جدید از سوی رژیم صهیونیستی در منطقه فالوجا در شمال غزه خبر دادند و اعلام کردند بیش از ۱۰۰ نفر در جریان حمله به این منطقه به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های اسرائیلی ساختمانی مسکونی را در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه که افراد آواره و بی‌سرپناه آنجا اسکان داده شده بودند، بمباران کردند که در این جنایت وحشیانه بیش از ۱۰۰ فلسطینی شهید شده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی با بمب‌های ممنوعه فسفری شمال نوار غزه را هدف قرار داد.

همچنین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خیابانی را که خان یونس و رفح را به هم متصل می‌کرد بمباران کرده و آن را تخریب کردند.

جنگنده‌های اسرائیلی برج‌های مسکونی شهرک حمد در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کردند که طی آن تعدادی از واحدهای مسکونی آن تخریب شد.

صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه به صدا درآمد

به نقل از المیادین، منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های اطراف غزه خبر دادند.

گردان‌های قسام اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی کیسوویم و نیز شهرک‌های نیریم و عین الثالثه را هدف حمله موشکی قرار داده است.

همچنین گردان‌های قسام اعلام کرد که نیروها و ادوات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را در شرق شهرک ماگین هدف حمله موشکی قرار داده است.

گردان‌های قدس نیز اعلام کرد که در پاسخ به جنایات ضدبشری رژیم صهیونیستی در غزه، شهرک کیسوویم در اطراف غزه را هدف حمله خمپاره‌ای قرار داده است.

از سوی دیگر آژیر خطر در شهرک‌های عین هشلوشا، نیرعوز و کیسوویم در اطراف غزه به صدا درآمد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه