اخبار داغ

لحظه به لحظه؛

آخرین اخبار از پنجاه‌ و نهمین روز عملیات طوفان الاقصی/ حزب‌الله لبنان 3 پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد

آخرین اخبار از پنجاه‌ و نهمین روز عملیات طوفان الاقصی/ حزب‌الله لبنان 3 پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد
تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد پنجاهمین روز شده است که حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی و به ویژه بیمارستان‌های نوار غزه طی روزها و ساعات گذشته شدت پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد پنجاه‌ و نهمین روز از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شده است که حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی و به ویژه بیمارستان‌های نوار غزه طی روزها و ساعات گذشته شدت پیدا کرده و صدها شهید و زخمی در میان فلسطینی‌های بی گناه برجای گذاشته است.

تشدید حملات هوایی و توپخانه ای علیه مناطق مسکونی غزه

شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی شب گذشته و نخستین ساعات صبح امروز همچنان ادامه داشته و متوقف نشده است.

این جنگنده‌ها منازل مسکونی در محله التفاح واقع در شرق شهر غزه را بمباران کردند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شدت منطقه القراره و شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

در این حملات هوایی منازل مسکونی در نزدیکی مسجد الوادی واقع در منطقه القراره در شرق خانیونس بمباران شدند.

همچنین اطراف بیمارستان شهداالاقصی برای دومین بار طی ساعات گذشته بمباران شد و ترکش‌های این حملات در حیات بیمارستان پخش شده است. ورودی بیمارستان کمال عدوان نیز با اصابت یک موشک هدف قرار گرفت و تعدادی شهید و زخمی برجای گذاشت.

 اعتراف ارتش رژیم اسرائیل به هلاکت 3 نظامی دیگر در غزه

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی رسما به کشته شدن 3 نظامی دیگر این رژیم در نبردهای غزه و مجروح شدن شدید یک نظامی دیگر اعتراف کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی تعداد کشته‌های خود در غزه از آغاز حمله زمینی به این باریکه را  77 نفر اعلام کرده که به علت سانسور شدید آمار واقعی بسیار بیشتر از آن چیزی است که صهیونیست‌ها  رسما اعلام کرده‌اند.

رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان «المعمدانی» را بمباران کرد

شبکه خبری الجزیرة گزارش داد : جنگنده‌های رژیم صهیونیستی میدان فلسطین و مجاورت بیمارستان المعمدانی را در مرکز شهر غزه بمباران کرد.

درگیری نیروهای مقاومت با متجاوزان صهیونیست در کرانه باختری

به نقل از فلسطین الیوم، مانند روزهای گذشته اشغالگران صهیونیست حملات خود را علیه مناطق مختلف کرانه باختری تشدید کرده و به منازل فلسطینی‌ها در اردوگاه الدهیشه واقع در جنوب شرق شهر بیت لحم یورش بردند.

منابع محلی اعلام کردند که تک تیراندازهای ارتش رژیم صهیونیستی بر روی ساختمان‌های اردوگاه الدهیشه مستقر شده اند.

عناصر اشغالگر همچنین به شهر قلقیلیه یورش برده و تعداد زیادی از جوانان فلسطینی را بدون دلیل موجه بازداشت کردند.

در این حین نیروهای مقاومت فلسطین تلاش کردند با استفاده از تجهیزات دست ساز خود مانع پیشروی متجاوزان در این مناطق شوند. فلسطینی‌ها با پرتاب نارنجک به سمت اشغالگران در محله شرقی شهر جنین این عناصر متجاوز را هدف قرار دادند.

گردان‌های شهدای الاقصی در شهر قلقیلیه اعلام کرد که خودروهای نظامیان اشغالگر را با تجهیزات دست ساز و گلوله‌های سنگین هدف قرار داده است.

مناطق شمال شرقی رام الله نیز شاهد یورش وحشیانه اشغالگران صهیونیست طی ساعات گذشته بوده است. همچنین گفته شده که اشغالگران به مناطق جنوبی شهر الخلیل در کرانه باختری حمله کرده اند.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به اردوگاه الجلزون در شمال رام الله یورش بردند. محله شرقی شهر جنین نیز در ساعات بامداد امروز از حمله صهیونیست‌ها در امان نماند. پس از یورش نیروهای اشغالگر به محله شرقی شهر جنین، آژیر خطر در شهر و اردوگاه جنین به صدا درآمد.

مقاومت فلسطین جلوی تانک‌های اسرائیلی به مرکز غزه را سد کرد

مقاومت اسلامی فلسطین، جلوی تانک‌های اسرائیلی را که قصد نفوذ به شمال شرق «دیرالبلح» واقع در مرکز نوار غزه را داشتند، سد کرد.

یورش صهیونیست‌ها به قلقیلیه و اریحا در کرانه باختری

منابع محلی فلسطینی از یورش صهیونیست‌ها به دو شهر قلقیلیه و اریحا در کرانه باختری خبر دادند.
منابع فلسطینی از درگیری مسلحانه در محله «کفرسابا » بین جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در شهر قلقیلیة خبر دادند.

شهادت دو فلسطینی در قلقیلیه

نظامیان رژیم صهیونیستی در حمله به شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری اشغالی، دو فلسطینی را به شهادت رساندند.

به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرکهای صهیونیست نشین

منابع خبری گزارش  دادند که آژیر خطر در شهرک صهیونیست نشین «نیریم» در مجاورت نوار غزه به صدا درآمده است.

بحران بزرگ نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل در سایه جنگ غزه

رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به اینکه افسران و نیروهای ذخیره ارتش این رژیم به دلیل مشکلات مالی فزاینده خود در نتیجه جنگ غزه شاکی هستند اعلام کردند مقامات اسرائیلی توجهی به این وضعیت ندارند و به این نیروها کمک نمی‌کنند.

34 درصد اسرائیلی‌ها دچار علائم استرس پس از سانحه شده‌اند

نتایج تحقیق مشترکی که توسط محققان دانشگاه‌های اسرائیلی و فلسطینی انجام شده نشان می‌دهد بعد از عملیات «طوفان‌الاقصی» از میان هر سه اسرائیلی یک نفر به علائم اختلال روان‌شناختی «استرس پس از سانحه» (PTSD) مبتلا شده‌اند.

در این تحقیق که دانشگاه «آکوا آکادمیک»، دانشگاه حیفا و دانشگاه کلمبیا انجام داده‌اند 420 نفر از ساکنان فلسطین اشغالی که سن آنها بالای 18 سال بود مورد بررسی قرار گرفته و نشانه‌های آنها مورد بررسی قرار گرفت.

در میان کل نمونه مورد بررسی، 34 درصد از شرکت‌کننده‌ها علائم این اختلال را نشان دادند. میزان نشانه‌های این اختلال برای گروهی که به صورت مستقیم از عملیات 7 اکتبر ضربه دیده بودند بالای 50 درصد بود.

جوانان آمریکایی بیشترین مخالفت را با اسرائیل نشان می‌دهند

موسسه افکارسنجی گالوپ گزارش داده در جامعه آمریکا بیشترین مخالفت با حملات اسرائیل در غزه را نسل جوان نشان می‌دهند.

طبق نتایج این نظرسنجی 67 درصد از جوانان بین 18 تا 34 سال با حملات اسرائیل به غزه مخالفت کرده‌اند.

در این نظرسنجی همچنین زنان بیشتر از مردان با اقدامات نظامی رژیم صهیونیستی مخالفت کرده‌اند.

شهادت 5 فلسطینی در بمباران مسجدی در غزه

منابع خبری امروز گزارش دادند، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مسجدی را در محله «الزیتون» واقع در شرق شهر غزه بمباران کردند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در این بمباران 5 فلسطینی به شهادت رسیدند.

هیئت بلندپایه کاخ سفید امروز وارد تل آویو می‌شود

منابع عبری گزارش دادند که هیئت بلندپایه ای از مسئولان کاخ سفید امروز از دبی امارات وارد تل آویو می شوند تا پس از جنگ غزه را بررسی کنند، چرا که در این زمینه اختلافاتی با دولت نتانیاهو وجود دارد.

این هیئت آمریکایی با ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان هم دیدار خواهد کرد.

3 نظامی اسرائیلی در حملات مقاومت لبنان مجروح شدند

رسانه های رژیم صهیونیستی امروز گزارش دادند که در عملیات شلیک خمپاره به شهرک «شتولا» که شامگاه دیروز توسط مقاومت لبنان انجام شد، 3 نظامی اسرائیلی مجروح شدند.

شهادت 256 نفر در کرانه باختری از ابتدای عملیات طوفان الاقصی

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد از ابتدای سال جاری میلادی،464 نفر به ضرب گلوله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری به شهادت رسیده اند که 256 نفر از آنها از هفتم اکتبر(عملیات طوفان الاقصی) تا کنون به شهادت رسیده‌اند.

137 اسرائیلی همچنان در غزه اسیر هستند

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در جریان مبادله اسرا با حماس 113 اسرائیلی اسیر از غزه بازگردانده شدند و هنوز 137 اسرائیلی دیگر اسیر هستند.

بمباران یک مدرسه دیگر در شمال نوار غزه

مدرسه ای که آوارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند، در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به بیت لاهیا در شمال نوار غزه هدف قرار گرفت.

حمله مقاومت فلسطین به تجمع نظامیان صهیونیست در «ماجین» 

گردانهای عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) اعلام کرد که تجمع نظامیان اسرائیل را در شهرک صهیونیست‌نشین «ماجین» هدف حملات راکتی قرار داده است.

حزب‌الله لبنان 3 پایگاه اسرائیل را هدف قرار داد

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رزمندگان مقاومت اسلامی امروز پایگاه‌های «الراهب»، «البغدادی» و تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در پایگاه «شتولا» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند که در نتیجه تلفات قطعی به دشمن وارد شده است.

حملات راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌ صهیونیست نشین «نیریم»

گردان‌های «القسام» شاخه نظامی جنبش حماس امروز اعلام کرد که شهرک «نیریم» در مجاورت نوار غزه را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای قرار داده است.

القسام از انهدام 5 تانک و 5 نفربر صیهونیستی خبر داد

گردانهای عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) از عملیات غافگیرکننده رزمندگان مقامت علیه نظامیان صهیونیست که در محور شرق شهر  غزه متمرکز شده بودند، خبر داد و اعلام کرد در این عملیات مقاومت فلسطین موفق شد 5 دستگاه تانک و 5 نفربر رژیم صهیونیستی را با راکت یاسین 105 منهدم کند.

مجروح شدن 5 فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به قدس اشغالی

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان یورش نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به اردوگاه «قلندیا» واقع در شمال قدس اشغالی، 5 فلسطینی مجروح شدند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه