اخبار داغ

گزراش دانا از بدرقه شهدای مدافع حرم در میدان امام حسین(ع)

مراسم وداع با شهدای مدافع حرم در میدان امام حسین (ع) برگزار شد

 مراسم وداع با شهدای مدافع حرم در میدان امام حسین (ع) برگزار شد
امروز دوشنبه 13 آذر ماه مراسم وداع و بدرقه شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده، در میدان امام حسین (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز دوشنبه 13 آذرماه 1402 همزمان با ایام فاطمیه مراسم وداع و بدرقه پیکر مطهر 7 شهید مدافع حرم و 2 شهید غزه در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار شد.

گزارش تصویری/ تشییع شهدای مدافع حرم در میدان امام حسین (ع)

وداع با شهدای مدافع حرم تازه تفحص شده به همت سپاه تهران از ساعت 15:30 آغاز شد. این مراسم با حضور مقامات لشکری و کشوری با سخنرانی و ذکر مصیبت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام توسط مداحان همراه است.

در این مراسم پیکر های مطهر شهید علی آقا عبداللهی از تهران، شهید حسن اکبری از تهران، شهید مصطفی صادقی از تهران، شهید مهدی ذاکر حسینی از تهران، شهید رضا عباسی از استان کرمانشاه، شهید محمدرضا یعقوبی از استان گیلان و شهید الیاس چگینی از استان قزوین توسط مردم شهید پرور تهران بدرغه شد.

بعد از بدرقه عمومی در میدان امام حسین (ع)، شهدا برای انجام مراسم خاکسپاری به زادگاه‌هایشان منتقل خواهند شد و مراسماتی در زادگاهشان نیز برگزار می‌شود.

به گزارش راه دانا، مردم از همان ساعات ابتدائی آغاز مراسم با در دست داشتن تصاویر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، پرچم فلسطین و گروه‌های مقاومت نظیر حزب‌الله لبنان و همچنین دست‌نوشته‌هایی با موضوع حمایت از فلسطین و ضرورت ادامه دادن راه شهدا، در میدان امام حسین(ع) حضور یافته و با قرائت زیارت عاشورا و عزاداری، با شهدای مدافع حرم وداع کردند.

 

گفتنی است، روز پنج‌شنبه نیز، پیکرهای مطهر این شهدای والامقام با استقبال جمع کثیری از خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف و مردم متدین و انقلابی مشهدالرضا(ع)، زائر حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن موسی‌الرضا(ع) شدند. مراسم وداع با پیکرهای مطهر این شهدا نیز روز شنبه در معراج الشهدای تهران برگزار شد.

 

پایمردی‌های شهدای مدافع حرم که با تاسی از آموزه‌های حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) برای صیانت از عزت و اقتدار ایران اسلامی از حریم مطهرِ پیام‌آور کربلا، حضرت زینب(س)، جان در طبق اخلاص نهادند و با ایثار عزیزترین گوهر حیات خویش، پیمان به آخر بردند، برای همیشه در صحیفه پرافتخار و زرین مقاومت ملت بزرگ ایران ثبت خواهد شد. تاریخ آینده این سرزمین در برابر صبوری، مجاهدت و ایثار قابل تحسین خانواده معزز این شهدای گرانقدر، سر تعظیم فرود خواهد آورد. 

 

گزارش تصویری/ تشییع شهدای مدافع حرم در میدان امام حسین (ع)

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه