اخبار داغ

مهاجرت قهرمانان، قصه پر غصه ورزش لرستان

مهاجرت قهرمانان، قصه پر غصه ورزش لرستان
ورزشکاران لرستانی نسبت به عدم حمایت مسئولان ورزش استان معترض بوده و در پی مهاجرت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از سفیرافلاک، ورزشکاران پرچم پرافتخار کشورمان را در مسابقات مختلف به اهتزاز درمی‌آورند از این رو برای موفقیتشان لازم است نیازهای مالی و آرامش روحی آنها تامین شود تا بدون دغدغه در میادین مختلف افتخارآفرینی کنند.

پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری، ایران قوی ورزش قوی می‌خواهد و تامین رفاه، آرامش، مسکن و اشتغال ورزشکاران برای ورزش قوی وظیفه مسئولان است اما وضعیت زیرساخت‌ها، هیئت‌های ورزشی، ورزش بانوان، مهاجرت ورزشکاران و... عملکرد نامطلوب ورزش استان را نشان می‌دهد.

نحوه برخورد مدیران، عدم حمایت مالی و معنوی، عدم تقدیر و اهداء نکردن پاداش‌ها از جمله گلایه‌های ورزشکاران لرستانی است، تمرکز ورزشکاران استان باید روی مسابقات باشد تا بتوانند سربلندی کشورمان را به ارمغان بیاورند اما متاسفانه ورزشکاران لرستانی از حداقل امکانات رفاهی بهره‌مند نیستند و نسبت به عدم حمایت مسئولان دستگاه ورزش استان معترض هستند.

استان لرستان همواره در ورزش حرف‌های زیادی برای گفتن داشته اما در سال‌های اخیر به یک حوزه خاموش تبدیل شده است، ورزشکاران استان همیشه از تمام توان خود برای کسب بهترین مدال‌ها استفاده کردند اما عدم حمایت‌ها آنها را دلسرد و ناامید کرده است، امیدواریم متولیان ورزش استان موانع و مشکلات ورزشکاران را قبل از مهاجرتشان به استان‌های دیگر فراهم کنند.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان پاسخگو نیست​​​​​​

مرتضی بیرانوند قهرمان دوومیدانی کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهارداشت: سال گذشته نایب قهرمان آسیا شدم، الان چندماه از سال گذشته اما حمایتی از بنده صورت نگرفته است، با مدیرکل ورزش وجوانان استان چندین‌بار تماس گرفتم اما متاسفانه پاسخگو نبود. 

وی افزود: استان ما از لحاظ دوومیدانی تعطیل است، سایر رشته‌ها مانند کشتی، کبدی و... نیز گلایه دارند و معترض هستند، تمام هزینه‌ها برعهده خودمان است، این مشکلات باعث می‌شود ورزشکاران مهاجرت کنند.

قهرمان دوومیدانی کشور تصریح کرد: استان‌های دیگر با من تماس می‌گیرند که برای آنها مسابقه دهم، من به علت مشکلات فراوان دیگر در مسابقات به اسم لرستان شرکت نمی‌کنم.

بیرانوند بااشاره به اینکه استان از افراد دارای مقام آسیایی حمایت نمی‌کند، بیان کرد: سال گذشته در مسابقات دوومیدانی با میزبانی استان لرستان اول شدیم اما امسال به علت اینکه از من حمایت نکردند در این مسابقات شرکت نکردم و بدون حضور من به مقام پنجم رسیدند.  

افت کیفیت مدال‌های بازی‌های پاراآسیایی

سجاد محمدیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سفیرافلاک، اظهار داشت: تعداد ورزشکاران ما در این دوره از بازی‌های پاراآسیایی بیشتر بوده ولی کیفیت و رنگ مدال‌ها افت کرده است و با وجود کادر و سکانداران جدید به ورزش استان لطمه وارد شده است و از شادابی و نشاط ورزش خبری نیست.

وی تبعیض بین ورزشکاران را یک دغدغه جدی دانست و افزود: بسیاری از دغدغه‌ها باعث کمرنگ شدن مدال‌ها در این دوره شده است، من عناوین زیادی دارم و با افتخار برای این مرزوبوم جنگیدم، مسئولان به من قول‌های زیادی دادند ولی عملی نشده است.

وعده اهداء زمین به قهرمانان المپیک بر زمین ماند

دارنده مدال نقره پارالمپیک توکیو تصریح کرد: در دوره استاندار سابق قول یک زمین را به مدال آوران و مدیران شرکت کننده در المپیک توکیو دادند و تمام مسئولان ارشد لرستان ازجمله امام جمعه، شهردار و ... این مصوبه را امضا کردند، برای پیگیری به تمام ادارات و نهادها مراجعه می‌کنم اما به من و مربی هیچگونه زمینی اهداء نشده است.

محمدیان بیان کرد: چندین‌بار حضوری با مدیرکل ورزش استان دیدار کردم اما هیچگونه اقدامی برای من انجام ندادند و ضعیف عمل کردند، اگر استان لرستان من را نمی‌خواهد من برای استان دیگری افتخار آفرینی کنم.

وی عنوان کرد: من از وقتی که پیراهن تیم ملی را پوشیدم همیشه ارزش‌ها برایم ملاک بوده و تمام مدال‌ها را تقدیم به شهدا کردم، دغدغه مالی در کل جامعه برای تمام طبقات وجود دارد این حق طبیعی من است و تاکنون در این زمینه به هیچ نتیجه‌ای نرسیدم، امیدوارم مسئولان پیگیری کنند و جوابگو باشند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه