اخبار داغ

امیر سیاری در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

فناوری‌های شالوده‌شکن؛ پیشران آینده نیروهای مسلح

فناوری‌های شالوده‌شکن؛ پیشران آینده نیروهای مسلح
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: فناوری‌های شالوده‌شکن در آینده تغییرات چشمگیری را ایجاد خواهند کرد. این فناوری‌ها نشانه آینده‌نگری نیروهای مسلح است که اگر به آن‌ها بی‌توجهی شود، نه تنها نیروهای مسلح بلکه کشور به طور کلی دچار غافلگیری خواهد شد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، در گفتگو با یک خبرنگار سیاسی از شبکه اطلاع‌رسانی راه‌ دانا، با اشاره به اقدامات ارتش در حوزه جهاد علمی و دانش بنیان، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با نگاهی به آینده، با استفاده از علم و دانش حرکت کرده و حرکت خواهد کرد. اعتقادمان این است که اگر ما به دنبال پیشرفت با علم و دانش پیشرفته روز دنیا نباشیم، قطعاً در آینده با غافلگیری فناورانه روبرو خواهیم شد. بنابراین به موضوع علم در همه ابعاد ( زمین، هوا، دریا و پدافند) توجه خاصی شده است و بحث علم در جایگاه اول حرکت ما قرار گرفته است.

وی با اشاره به بحث دانش بنیان‌ها، تصریح کرد: در بحث دانش بنیان‌ها، در همین گزارشات قرارگاه جهاد علمی مشاهده می کنید که نیروهای ما با اکثریت شرکت‌های دانش بنیان در ارتباط با موضوعاتی که داریم، ارتباط دارند و از توانمندی دانشگاه‌ها بهره‌برداری کرده و از شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرده‌ایم و در داخل خود نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی زمینی، ملاحظه می‌کنید که اثر و حضور این عزیزان چقدر تاثیرگذار است.

امیر دریادار سیاری افزود: حدود ۱۵ و ۱۶ مورد به عنوان فناوری‌های شالوده‌شکن شناخته می‌شوند که در آینده تغییرات چشمگیری را ایجاد خواهند کرد. این فناوری‌ها شامل هوش مصنوعی، رباتیک، پلاسما، لیزر، سایبر و سایر زمینه‌ها هستند که نشانه آینده‌نگری نیروهای مسلح است. این موارد تعیین‌کننده نبردهای آینده خواهند بود و اگر به آن‌ها بی‌توجهی شود، نه تنها نیروهای مسلح بلکه کشور به طور کلی دچار غافلگیری خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی در پایان با بیان اینکه همه این موارد در دستور کار قرار دارند و در سطح ارتش قطربندی شده‌اند، گفت: ما نیز دنبال می‌کنیم که در بحث آموزش به آن‌ها دقت شود تا این موارد را به مقاطع مختلف آموزشی منتقل کنیم. همچنین در بحث تهیه‌ی امکانات مربوط به این موارد که ما را در آینده غافلگیر نکند، بسیار توجه شده و می‌شود. جالب است که نیروهای جوانی هم که جذب ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌شوند، علاقه‌مندی شان نسبت به این موضوعات بسیار فراوان است و با حمایتی که ستاد فرماندهی ارائه می‌دهند، موفقیت‌های بسیار خوبی را نیز داشته‌اند و ما امیدواریم که در آینده قطعاً نیازهای ما را تامین کنند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه