اخبار داغ

یادداشت؛

وداع عاشقانه با رییس جمهور؛ پایان یک اپیزود تاریخی

وداع عاشقانه با رییس جمهور؛ پایان یک اپیزود تاریخی
چشمان اشک‌بار و دست‌های به سوی آسمان بلند شده مردم تهران صبح چهارشنبه در میدان انقلاب جلوه‌ای از عشقی بود که مردم به رئیس‌جمهور شهید و همراهانش داشتند.

شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یادداشت: فاطمه میرزاآقایی - در روزی که خیابان‌های تهران از انقلاب تا آزادی شاهد جمعیتی بی‌نظیر و حماسی بود، مراسم تشییع پیکر شهید رئیس‌ جمهور و همراهان وفادارش برگزار شد. مردم انقلابی ایران، با چشمانی اشک‌بار و قلب‌هایی پر از اندوه، آمده بودند تا با رئیس‌ جمهور خود وداع کنند و او را به دیار ابدی‌اش، مشهد، بدرقه کنند؛ جایی که سال ها در آن خادمی کرده بود.

فضای شهر آکنده از غم بود. با اینکه هوا گرم بود، اما مردم از نخستین ساعات صبح، از گوشه و کنار این شهر به سمت انقلاب آمده بودند تا در مراسم راهپیمای شهدای خدمت شرکت کنند.

خیابان انقلاب مملو از مردم بود و صدای نوحه‌خوانی و تلاوت قرآن از بلندگوها، فضای شهر را در برگرفته بود و شور و حرارتی وصف‌ناپذیر در هر گوشه‌ای از مسیر به چشم می‌خورد. ازدحام جمعیت زیاد، دشواری حرکت در مسیر مراسم راهپیمایی و حضور گسترده نیروهای جوان، زنان، مردان، سالمندان و حتی کودکان، جلوه‌ای از عشقی بود که مردم به رئیس‌جمهور شهید و همراهانش داشتند.

هر قدمی که در خیابان‌های انقلاب و آزادی برداشته می‌شد، یادآور ایثار و فداکاری‌های مردی بود که زندگی‌اش را وقف مردم و کشورش کرده بود. چشمان اشک‌بار و دست‌های به سوی آسمان بلند شده، گواهی بر عشق بی‌پایان مردم به این شهیدان بود.

در این روز خاص، تهران تنها پایتخت ایران نبود، بلکه پایتخت عشق، ایثار و وفاداری شد. خیابان‌های انقلاب به سمت آزادی مملو از مردمی بود که با تصاویر شهدا در دستانشان، نمادی از احترام و قدردانی را به نمایش گذاشته بودند.

همه آمده بودند این بار برای شهید خادم و همراهانش تا او را بدرقه کنند به سمت جایی که سال ها در آن خادمی می کرد. مردم با شعار حیدر حیدر و یا امانا و با گفتن یا حسین یا حسین، لبیک یا خامنه‌ای مسیر حرکت کاروان پیکر مطهر شهدای خدمت را تا میدان آزادی همراهی و مشایعت کردند.

چه حضور وصف ناکردنی بود؛ مردمی که بار دیگر عشق خود را به کشور نشان دادند. این مراسم، نماد وحدت و همدلی مردمی بود که با قلب‌هایی پر از اندوه و چشمانی اشک‌بار، آمده بودند تا یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید و همراهانش را گرامی بدارند. 

با پایان مراسم در تهران، پیکر شهید رئیس‌ جمهور و همراهانش به مشهد منتقل شد. مشهد مقدس، که حالا میزبان خادم‌الرضا و یاران شهیدش است، آماده بود تا با عشق و ارادت، این عزیزان را در آغوش بگیرد. مردم مشهد با شور و شوقی وصف‌ناپذیر، آماده استقبال از شهیدان خود بودند.

در نهایت، پیکر شهید رئیس‌جمهور و همراهانش در میان اشک‌ها و دعاها به مشهد رسید. جایی که این بار نه به عنوان رئیس‌جمهور، بلکه به عنوان خادم‌الرضا در دیار خود آرام گرفت. 

آسمانی شدنت مبارک ای مرد خدا. تو از همان اول هم جایت روی زمین نبود. تو جایت بین ما زمینی‌ها نبود. غیرت و شرف تو را کمتر انسانیست که داشته باشد. تو یکی از فرشتگان خدا بودی که گویی برای خدمت به مردم پا به زمین نهاده بودی و اکنون رفتی و پر کشیدی. راه تو و همراهان وفادارت برای همیشه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ بالگرد حامل خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی روی رودخانه ارس در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، در محدوده شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود سقوط کرد.

حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر کادر پروازی، دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که همگی به شهادت رسیدند.

آیین تشییع پیکر این شهدا صبح روز سه شنبه اول خرداد در تبریز برگزار شد و پس از انتقال پیکر مطهر آنان به تهران و استقبال رسمی در فرودگاه مهرآباد، برای زیارت به قم برده شد؛ شامگاه سه شنبه آیین وداع با شهدای خدمت با حضور پرشور و گسترده مردم تهران در محل مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد.

مراسم تشییع شهدای خدمت نیز از صبح روز چهارشنبه دوم خرداد با حضور جمع زیادی از مردم، رؤسای قوای سه گانه، مقامات، مسئولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران آغاز شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند.

پس از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه