اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

دعوا در اردوگاه اصلاحات بر سر قبول یا رد کاندیدای دوزیست/ لاریجانی نسخه دیگر روحانی برای اصلاح طلبان!

دعوا در اردوگاه اصلاحات بر سر قبول یا رد کاندیدای دوزیست/ لاریجانی نسخه دیگر روحانی برای اصلاح طلبان!
درحالی اصلاح طلبان برای اعلام حمایت از کاندیدای مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری دچار اختلاف نظر هستند که گفته می شود طیف رادیکال این جریان نگران تکرار سرنوشت حمایت از روحانی به عنوان کاندیدای اجاره ای این جریان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری و اعلام رسمی ورود چهره هایی همچون علی لاریجانی، سعید جلیلی و عبدالناصر همتی به گردونه رقابت های انتخاباتی، محافل سیاسی کشور بیش از پیش مترصد برنامه ریزی برای آرایش سیاسی انتخابات تیر ماه شده است.

احزاب سیاسی در حال برآورد از توانمندی نامزدهای انتخاباتی هستند تا پس از اعلام رسمی نظر شورای نگهبان درخصوص صلاحیت داوطلبان، حمایت رسمی از کاندیداها را اعلام کنند.

جریان اصلاحات، اما سردرگم تر از گذشته در مسیر چندگانه تحریم یا مشارکت در انتخابات و همچنین حمایت از کاندیدای اجاره ای یا کاندیدای اصلاح طلب گرفتار شده است.

به اذعان رسانه های نزدیک به این جریان، اصلاح طلبان میانه رو و مشارکت جو مسیر خود را از رادیکال های تحریمی جدا کرده و بنای عقب نشینی از حضور در انتخابات را ندارند.

این طیف از ثبت نام رسمی علی لاریجانی برای انتخابات ابراز رضایت و خرسندی کرده و به دنبال آن است که حمایت از وی را علنی کند.

روزنامه سازندگی به عنوان ارکان خبری کارگزاران در گزارشی لاریجانی را نیازمند پایگاه رای مردمی دانسته که اصلاح طلبان میانه رو توانایی و ظرفیت برای سازماندهی این پایگاه رای دارا هستند.

این در حالی است که  طیف رادیکال این جریان هنوز در خصوص اعلام حمایت از علی لاریجانی به نتیجه نرسیده و چراغ سبزی در این باره نشان نداده است. گفته می شود خاتمی و حلقه نزدیک به وی نگران تکرار تجریه سال های 92 و 96 در حمایت تمام قد از حسن روحانی هستند.

این جریان که پس از پشت کردن روحانی به وعده های انتخاباتی خود به اصلاح طلبان، دچار سرخوردگی از این حمایت شده و عامل این وضع را حمایت از کاندیدای اجاره ای دانستند امروز هم در دوراهی حمایت یا عدم حمایت از علی لاریجانی به عنوان کاندیدای اجاره ای اصلاح طلبان قرار گرفتند.

حمایت از کاندیداهای دوزیست خطای محاسباتی جریانات سیاسی

حسین کنعانی مقدم، دبیر کل حزب حزب سبز ایران، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه الاع رسانی راه دانا با تحلیل فضای سیاسی حاکم بر اردوگاه اصلاحات گفت: بدون شک اصلاح طلبان علاوه بر یک کاندیدای اصلاح طلب، یک کاندیدای اجماعی بین طیف های مختلف این جریان، نامزد دو زیست هم به عنوان سومین کاندیدا برای انتخابات خواهند داشت.

وی افزود: مسئله قابل تامل این است که فضای سیاسی حاکم بر افکار عمومی کشور نشان می دهد نامزد دوزیست و پوششی نمی تواند مورد قبول مردم باشد بنابراین سرمایه گذاری جناح های سیاسی بر روی نامزدهای اجاره ای یا دوزیست یک خطای محاسباتی بزرگی خواهد بود.

آنچه مسلم است اما اصلاح طلبان علاوه بر اختلاف نظر بر سر حمایت از کاندیدای اجاره ای، با معضل تعدد کاندیداها نیز مواجه هستند تا به هر قیمت برای بازگشت به سپهر سیاسی کشور خود را در گردونه رقابت های انتخاباتی قرار داده و از انزوای سیاسی که پس از انتخابات مجلس دوازدهم و با نسخه خاتمی برای این جریان پیچیده شد خارج شوند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه