اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

پزشکیان؛ کاندیدایی با حرکت بر مدار کنترل قیمت ها یا موافق پرواز قیمت ها!

پزشکیان؛ کاندیدایی با حرکت بر مدار کنترل قیمت ها یا موافق پرواز قیمت ها!
در شرایط کنونی اقتصاد کشور و اوضاع معیشتی مردم، کاندیدایی که موافق افزایش قیمت ها باشد شانس پیروزی کمی در بین مردم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی شورای نگهبان پس از 6 روز بررسی صلاحیت داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اسامی 6 نامزد نهایی را معرفی کرد که نام مسعود پزشکیان نیز در بین چهره های احراز صلاحیت شده به چشم اعلام شد.

پزشکیان که در سابقه نمایندگی مجلس با 5 دوره سابقه نمایندگی در ادوار یازدهم هشتم، نهم، دهم، یازدهم و و دوازدهم را دارا است.

این سابقه حاکی از آن است که به خوبی با مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دست کم در حوزه انتخابیه خود آشنا و نسبت به آن مطلع است.

با این حال اما او بارها در بیان مواضعش نشان داده است که چندان تمایلی به چرخش به سمت مردم نداشته و سیاست اقتصادی وی هرچند غیرشفاف اما موافق افزایش قیمت ها است.

قیمت بنزین باید 20 هزار تومان شود!

وی در فروردین 1400 در حالی که دولت روحانی سکاندار قوه مجریه بود و تورم انواع کالاهای اساسی سیر صعودی داشت در اظهاراتی از تریبون مجلس گفت: به اعتقاد من این است که قیمت بنزین واقعی شود، بنزین 20 هزارتومانی به نفع مردم است.

حق ویزیت یک و نیم دلاری کم است!

ایده پزشکیان برای افزایش قیمت ها البته تنها به قیمت بنزین ختم نمی شود او که تخصصش در حوزه پزشکی است معتقد است باید هزینه درمان و سلامت مردم نیز افزایش پیدا کند.

وی طی اظهاراتی در انتقاد از پایین بودن تعرفه‌های درمانی گفته بود: با مکانیزم پرداختی که ما در مملکت درست کردیم و قوانینی که گذاشتیم طبیعتا این روند روز به روز بدتر می‌شود...حق ویزیت مطب، یک و نیم دلار است این در حالی است که در خارج باید یک دلار بدهید که دستشویی بروید.

هر روز مکانیزم پرداخت را بدتر می کنند. بیمه ها هم این پول را نمی دهد. از آن طرف پزشک را به روستا می فرستند که با پولی که می دهند حتی زندگی اش نمی چرخد. آن طرف مرز چهل برابر اینجا پول می دهند. این فشارها را هم ندارند، بار کاری‌شان نیز کمتر است. طبیعتا وقتی اینطوری باشد پزشکان ترجیح می دهند مهاجرت کنند نه تنها پزشکان بلکه پرستاران هم ترجیح می دهند، بروند.

به نظر می رسد این اظهارات مسعود پزشکیان در زمانی مطرح شده که وی اساسا برنامه ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری نداشته است چون به خوبی می داند که در شرایط کنونی اقتصاد کشور و اوضاع معیشتی مردم، کاندیدایی که موافق افزایش قیمت ها باشد شانس پیروزی کمی در بین مردم خواهد داشت.

مردم تمایلی به رای آوری کسی که حتی به هزینه های درمان مردم هم رحم نخواهد کرد، ندارند.

البته باید منتظر ماند و دید وی آیا در جریان تبلیغات انتخاباتی، آفتاب پرست وار موضع متفاوتی اتخاذ خواهد کرد یا بر ریل افزایش قیمت ها حرکت خواهد کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه