اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

سفر هیجان‌ انگیز به دنیای تگزاس ۳؛ بازگشتی موفق به سینما

سفر هیجان‌ انگیز به دنیای تگزاس ۳؛ بازگشتی موفق به سینما
فیلم «تگزاس ۳» به کارگردانی مسعود اطیابی با بهره‌گیری از بازیگران محبوب و داستانی پرماجرا و طنزآمیز درباره دو دوست به نام‌های بهرام و ساسان توانسته است توجه مخاطبان را به خوبی جلب کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیلم «تگزاس ۳» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان، با بازی سام درخشانی و پژمان جمشیدی از روز سه‌شنبه 8 خرداد 1403 در سینماهای سراسر کشور به اکران درآمده است و همچون دو قسمت قبلی، توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند.

مسعود اطیابی که سابقه خوبی در ساخت فیلم‌های گیشه‌پسند دارد، یک سال پس از موفقیت زوج پژمان جمشیدی و سام درخشانی در فیلم «خوب، بد، جلف» دوباره با این دو بازیگر همکاری کرد و نقش‌های اصلی فیلم جدیدش به نام «تگزاس» را به آن‌ها سپرد. «تگزاس» علی‌رغم نداشتن فیلم‌نامه‌ای قوی، به دلیل استفاده از فرمول‌های موفق در آثار گیشه‌پسند، توانست مخاطبان زیادی را جذب کند و به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۱۳۹۷ تبدیل شود. این فیلم در سال ۹۷ با ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار مخاطب در رده چهارم جدول فروش قرار گرفت.

اطیابی که در «تگزاس» ماجراها و دردسرهای دو دوست در برزیل را به تصویر کشیده بود، تصمیم گرفت داستان این دو دوست را ادامه دهد و قسمت دوم «تگزاس» را با محوریت بازگشت آن‌ها به ایران بسازد. بدین ترتیب، یک سال بعد در سال ۹۸، «تگزاس ۲» با بهره‌گیری از همان فرمول موفق قبلی روی پرده رفت و با حفظ سه کاراکتر اصلی خود یعنی پژمان جمشیدی، سام درخشانی و بازیگر زن خارجی، گابریلا پتری، توانست دوباره مخاطبان را به سینما بکشاند و عنوان سومین فیلم پرفروش سال ۹۸ را از آن خود کند. فیلم‌های «تگزاس ۱» و «تگزاس ۲» به ترتیب با فروش ۱۴ و ۲۵ میلیارد تومان، در سال‌های خود موفقیت قابل‌توجهی داشتند.

اکنون قسمت سوم این فیلم روی پرده سینماها رفته و با استقبال خوب مردم مواجه شده است، به طوری که توانسته فیلم‌هایی مانند «مست عشق» و «تمساح خونی» را در جدول فروش هفتگی سینماها پشت سر بگذارد. این فیلم با نمایش در ۴۹۰ سالن سینما، توسط ۳۶۶ هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیش از ۲۵ میلیارد تومان دست یافته است و در صدر جدول هفتگی فروش قرار گرفته است. فروش این فیلم تقریباً معادل فروش هفته قبل است.

تگزاس 3

 

خلاصه داستان فیلم «تگزاس ۳»

داستان فیلم تگزاس ۳ همانطور که از پوسترش مشخص است، پس از ماجرای مجسمه‌های حاوی کوکائین در قسمت قبلی شروع می‌شود. جایی که ساسان (با بازی سام درخشانی) و بهرام (با بازی پژمان جمشیدی) می‌بایست باقی مجسمه‌ها را پیدا کنند تا مشکل امنیتی و گروگانگیری برطرف شود اما…

داستان دنباله‌دار شخصیت‌های اصلی فیلم که در قسمت اول در کشور برزیل آغاز شد و در قسمت دوم رهسپار وطن شدند و حالا قرار است دردسرهای جدیدی را در قسمت سوم درست کنند. حضور شخصیت‌های جدید و اتفاقات پیش‌بینی‌نشده‌ای که در راه دارند، داستان را پر از لحظات خنده‌دار و هیجان‌انگیز می‌کند.

از سوی دیگر، شخصیت‌های قدیمی مانند آلیس (با بازی گابریلا پتری) و بابک (با بازی مهدی هاشمی) نیز در این فیلم نقش‌های مهمی دارند که باعث پیچیدگی بیشتر در داستان می‌شود. در نهایت، این سفر پرماجرا و پر از اتفاقات غیرمنتظره باعث می‌شود تا شخصیت‌ها به درک جدیدی از زندگی و دوستی برسند

 

بازیگران و عوامل فیلم «تگزاس ۳»

سام درخشانی (در نقش ساسان کریمی)، پژمان جمشیدی (در نقش بهرام کشکولی)، گابریلا پتری (در نقش آلیس کریمی)، سید جواد هاشمی (در نقش پلیس)، نعیمه نظام‌دوست، سام نوری، سیاوش چراغی پور, ساعد هدایتی، محمدجواد جعفر پور، آدریانو تولوزا، داوود شیرعلی،حامد وکیلی و با هنرمندی مهدی هاشمی (در نقش بابک کشکولی) و ژاله صامتی (در نقش سوری کریمی) بازیگران «تگزاس ۳» هستند.

مسعود اطیابی در مقام کارگردان، حمزه صالحی در مقام فیلمنامه‌نویس و ابراهیم عامریان در مقام تهیه‌کننده سه پایه اساسی تولید این سه‌گانه هستند.

مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین‌دست، تدوین: حسن ایوبی، آهنگساز: امیر توسلی، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه: سعید هنرمند، طراح لباس: مجید لیلاجی، طراح جلوه‌های بصری: امیر ولیخانی، مدیر برنامه‌ریزی: نغمه نظری، منشی صحنه: سارا عبداللهی و عکاس: کوروش پیرو.

 

تگزاس

 

تحلیل و بررسی فیلم «تگزاس ۳»

تحلیل و بررسی فیلم «تگزاس ۳» نشان می‌دهد که این اثر با بهره‌گیری از بازیگران محبوب و داستانی جذاب توانسته است توجه مخاطبان را به خوبی جلب کند. تعامل میان شخصیت‌های اصلی، به همراه وقایع طنزآمیز و غیرمنتظره‌ای که در طول داستان رخ می‌دهد، از جمله عوامل موفقیت این فیلم به شمار می‌روند. بازیگران با اجرای قوی خود، روح تازه‌ای به داستان بخشیده‌اند و به همین دلیل، فیلم توانسته است رضایت تماشاگران را به دست آورد.

سری فیلم‌های «تگزاس» نمونه‌ای بارز از چگونگی حفظ علاقه مخاطبان به یک مجموعه فیلم با استفاده از بازیگران جذاب، داستان‌های سرگرم‌کننده و فرمول ثابت برای جذب تماشاگران است. مسعود اطیابی نشان داده که شناخت دقیقی از سلایق مخاطبان سینمای ایران دارد و می‌داند چگونه ترکیبی از طنز، اکشن و شخصیت‌های قابل‌لمس را به کار گیرد. با اینکه فیلم‌ها به دلیل نداشتن فیلم‌نامه قوی توسط منتقدان تحسین نمی‌شوند، موفقیت تجاری آن‌ها نشان‌دهنده اثربخشی آن‌ها در جذب مخاطبان است.

فیلم «تگزاس ۳» با بهره‌گیری از محبوبیت قبلی و شیمی میان بازیگران اصلی، همچنان مخاطبان زیادی را به سینماها می‌کشاند و ثابت می‌کند که دنباله‌ها می‌توانند محبوبیت یک مجموعه را حفظ کنند. این فیلم نشان داد که فرمول اطیابی با مخاطبان هدف به خوبی همخوانی دارد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه