اخبار داغ

در نشست خبری بازی با ازبکستان؛

قلعه‌نویی: آمادگی بازیکن مهم است نه جوان بودن/ جهانبخش: پرواز ۲۳ ساعته به هنگ‌کنگ خنده‌دار است!

قلعه‌نویی: آمادگی بازیکن مهم است نه جوان بودن/ جهانبخش: پرواز ۲۳ ساعته به هنگ‌کنگ خنده‌دار است!
سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری پیش از بازی با ازبکستان حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ امیر قلعه‌نویی و علی‌رضا جهانبخش، سرمربی و بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری پیش از بازی با تیم ملی ازبکستان شرکت کردند.

قلعه‌نویی: از شرایط پروازی گله دارم

امیر قلعه‌نویی در این نشست اظهار داشت: عادت به گله‌گی ندارم و هرگز این کار را نکرده‌ام ولی چون بحث تیم ملی است، می‌گویم. از بالاتر از وزارت و فدراسیون گله داریم. آقای هاشمی و تاج زحمات‌شان را کشیده‌اند اما در این سفری که به هنگ‌کنگ رفتیم، اذیت شدیم. ۲ ماه پیش برای بحث پروازی نامه زدیم ولی کسی همکاری نکرد. دغدغه من الان ریکاوری و وضع بدنی ماست. دیروز سعید مهری را به علت کشیدگی از دست دادیم و علت آن پروازهای این شکلی است. شان تیم ملی از من بالاتر است. در ترانزیت چین یک مسافر ما را دید و گفت تیم ملی چرا با چارتر نرفته؟ خواهش می‌کنم در مرحله سوم به فکر باشند. خواهش می‌کنم برای این فوتبال که مردم را شاد می‌کند، به فکر باشند. شرایط الان قابل قیاس با قبل نیست ولی بچه‌ها انرژی بیشتری می‌گذارند.

وی در ادامه بیان داشت: در آسیا فوتبال به‌هم خیلی نزدیک شده و ازبکستان از قدرت‌های آسیاست چون ۱۲ سال سرمایه‌گذاری کرده و به فکر تیم‌های رده سنی هم بوده. بازی بسیار سختی داریم ولی با این که تیم‌مان خسته است، با برنامه‌ریزی خوب و ریکاوری و مکمل‌ها، تیم کمی بهتر شده. ۴.۵ ساعت اختلاف زمانی هم داشتیم و ۵ صبح به هنگ‌کنگ رسیدیم که ۲ روز را از دست دادیم. امیدواریم ۳ امتیاز بازی را با یک بازی منطقی کسب کنیم. فکر می‌کنم نتایج خیلی خوبی گرفتیم و ۲ بازی مانده به مرحله سوم صعود کردیم. الان از جلسه آنالیز می‌آییم و کل تیم‌شان را خط به خط آنالیز کردیم. توقع داریم فردا تماشاگران از تیم ملی‌شان حمایت کنند و مردم با پیروزی تیم ملی، شاد شوند.

قلعه‌نویی درباره جوان‌گرایی تیم ملی با توجه به شرایط لیگ عنوان داشت: ژاپن وقتی یک بازیکن ۲۰ ساله در تیم ملی می‌آید، حداقل ۶۰ بازی در رده پایه داشته اما ما این را نداریم و کارمان را سخت می‌کند. تیم ملی باید استفاده‌اش را ببرد ولی همین جوان‌ها هم ما را به آینده امیدوار کرده‌اند. سن یک عدد است و اگر بازیکن بتواند از نظر آماری شاخص‌های بین‌المللی را انجام بدهد، چه اشکالی دارد؟ حتی احسان حاجی.صفی باشد. الان علم هست و کادرفنی می‌تواند از مسائل فنی و آماری و پزشکی استفاده کند. احسان در لیگ سخت قدرتی یونان شاخص است. در مرحله سوم برای ما سن زیاد مهم نیست و آمادگی اهمیت دارد. خود لیگ ما سن‌اش به ۲۷ سال رسیده که کار تیم ملی سخت می‌شود. امیدواریم چند بازیکن جوان نهایت استفاده را از حضور در تیم ملی ببرند. بازی‌های ایران و هنگ‌کنگ خیلی سخت است؛ حتی سخت‌تر از ازبکستان ولی همه جوان‌ها ما را امیدوار کردند. این کار باید در باشگاه‌ها انجام شود و خروجی لیگ ما در سال اخیر خوب نیست.

وی در مورد پیشرفت فوتبال آسیا و حضور تیم‌های جدید در مرحله سوم، تاکید داشت: وقتی انتقادات منصفانه باشد و به‌خاطر تیم ملی، توجه و استفاده می‌کنیم اما یک‌سری هستند که علیه من هستند که به آن حرف‌ها توجهی نمی‌کنیم. فوتبال علمی شده؛ یکی می‌گفت چرا دستیاران قلعه‌نویی به او کمک نمی‌کنند؟ به ما انتقال می‌دهند و این چنین نیست که ارتباطی نباشد. شاید دوستان از فوتبال دور بوده‌اند و شاید با من مشکل دارند و اگر من بروم، از این حرف‌ها نمی‌زنند. من با بهتاش فریبا، محصص، جلالی، فرکی و ... همیشه در ارتباط هستم و این پیشکسوتان کنار ما بوده‌اند و مشورت می‌کنیم، حتی برای اعلام لیست.

سرمربی تیم ملی تصریح داشت: این‌ها به عشق ایران کنار ما هستند و تجربه بالای ۱۰۰ ساله‌شان را در اختیارمان می‌گذارند. انتقاد چیز خوبی اسن ولی نه این که با حب و بغض یا بی‌اطلاعی باشد. فکر و ذکرمان باید شادی مردم از راه فوتبال باشد. مشکلات زیادی داریم ولی تیم ملی هجومی بازی می‌کند. مردم بازی قبل ۶ گل دیدند که گل دوم حریف به زعم من خطا بود. در این ترانزیت چین، مردم از بازی تیم ملی تشکر کردند. مردم گفتند بازی هجومی را ادامه بدهید. یک‌سری‌ها فقط می‌خواهند دیده شوند و با انتقادات این را می‌خواهند. باید ایرادات‌مان را برطرف کنیم. سپاهانی را یک روز گرفتم که ۱۴ام بود و شرایط خوبی نداشت ولی با همان مدافعان وسط، دوم شدیم. با عزت پورقاز و سیاوش یزدانی. حداقل ۲۰۰ جلسه تمرین داشتیم اما تیم ملی ۲ بار در تاریخ بدون تمرین به سفر رفته که ۲ بارش در زمان من بوده!

وی همچنین اذعان داشت: ۲ برنامه برای لژیونرها داشتیم و تاریخ لیگ هم عوض شد. باز هم بازی کردیم و پیروز شدیم. اعتقاد دارم ایراداتی داریم و باید برطرفش کنیم. انتقادات حب و بغض زیاد مهم نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در نهایت گفت: مردم ما در همه‌چیز از ما جلوترند. مردم از این لیست خوش‌حال بودند. لیست ۱۱ نفره ما ۳ سال میانگین سنی را پایین آورد و برای جوان باید هزینه بدهیم. ما در مرحله سوم گروهی اولویت‌مان آمادگی بازیکنان است. در اروپا و ایران هم این را داشته‌ایم. برای مرحله سوم و حتی جام جهانی از هر کسی آماده‌تر باشد استفاده می‌کنیم. جوان‌گرایی وظیفه باشگاه‌هاست. خوش‌حالم که لژیونرها حس کردند چیزی از اروپایی‌ها کم نداریم و حتی شاید در برخی مسائل بالاتر باشیم. از بازیکنان باتجربه متشکرم که نمی‌گذارند بازیکنان جوان احساس غریبی کنند. اتحاد تیمی خیلی خوبی درست کردیم و تیمی داریم که اصول رعایت می‌کند. من اصولم را زیرپا نمی‌گذارم و الان باتجربه‌تر شده‌ام. در این تیم با هم رفیقیم.

جهان‌بخش: شرایط پروازی تیم ملی خنده‌دار است

علی‌رضا جهانبخش نیز در این نشست اظهار داشت: بعد از جام ملت‌ها نشد از همه رسانه‌ها تشکر کنم ولی واقعاً از شما متشکرم‌. اکثر صحبت‌ها را آقای قلعه‌نویی گفتند، وقتی بحث ملی می‌شود باید اولویت وجود داشته باشد ولی اولین بار است که در این سال‌ها بدون تمرین به یک بازی رسمی رفتیم که به علت شرایط پروازی بود. ۲۳ ساعت در رفت در راه بودیم چون برنامه‌ریزی وجود نداشت. بچه‌ها از اروپا می‌آیند و ساعت‌ها در راه بودند. ۴۸ ساعت قبل از بازی، خیلی خسته و بدون ریکاوری به هنگ‌کنگ رسیدیم ولی توانستیم پیروز شویم. در این سطح بازی راحت نداریم.

وی در ادامه بیان داشت: این بازی را بردیم و فکر می‌کنم از فدراسیون و وزارت این مسئله بزرگ‌تر است. باید امکانات و شرایط تیم ملی در سطح قدرت آسیا باشد. شرایط خنده‌دار است! با دوستان ژاپنی‌ام حرف زدم و همه کشورها پرواز اختصاصی دارند. فوتبال خیلی مهم است و روی زندگی مردم تاثیر مستقیم دارد‌. مسئولان در همان حد اهمیت باید از تیم ملی حمایت کنند. دور بعد به مراتب سخت‌تر است و نمی‌توانیم بدون تمرین به بازی‌ها برویم یا ۲۳ ساعت در راه باشیم. فردا هم بازی خیلی سختی داریم و ازبکستان در این چند ماه خیلی خوب بوده‌اند‌. متاسفانه بازی رفت مساوی شد اما بچه‌ها آماده هستند. مردم عزیز هم ما را تنها نگذارند و از این نسل جوان ورودی به تیم ملی حمایت کنند. حضور تماشاگران در عید در ورزشگاه خیلی حس خوبی داشت.

کاپیتان تیم ملی تصریح داشت: همه کشورها در آسیا پیشرفت می‌کنند؛ اردن، فلسطین و ... اما سال‌ها در فوتبال پایه سرمایه‌گذاری کردند تا در فوتبال مدرن دنیا باشند. این کار را در کشورمان انجام نمی‌دهیم و نسل ما از ۲۰۱۰ استعدادیابی شده. مربیان دل‌سوزی داشتیم که از رده‌های پایه بیرون آمدیم ولی ۶ سال است این اتفاق نمی‌افتد چون مسائل مالی، فساد و منافع شخصی وجود دارد. در فوتبال پایه شنیده‌هایم ناراحت‌کننده است! تیم ملی نمی‌تواند جوان‌گرایی کند، این از رده‌ها می‌آید. من نگران آینده فوتبال ایران هستم.

جهانبخش گفت: برخی انتقادات از تیم ملی زننده است و دنبال بهتر شدن تیم ملی نیستند و می‌خواهند مسیر خوب‌مان را خدشه‌دار کنند. کادرفنی جدید به‌سمت فوتبال جدید و مدرن دنیا می‌رود چون لژیونرهای زیادی داریم‌. کادرفنی چیزهای خوبی به ما اضافه کرده و به نفع ماست. این را باید ادامه بدهیم و به فوتبال پایه ببریم تا در تیم بزرگسالان تاثیرش را ببینیم. انتقادات جوری باشند که به تیم ملی کمک کنند. من امروز هستم و فردا نه، آدم‌ها می‌آیند و می‌روند و انتقاد باید مثبت باشد که به تیم ملی کمک کند. نباید بگویم جوان‌گرایی شود که بخواهیم تیم ملی زا بزنیم.

خبرنگار: میعاد نیکخوی سلیمی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه