اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

حضور مردم در انتخابات جمهوریت انقلاب را تأیید می‌کند

حضور مردم در انتخابات جمهوریت انقلاب را تأیید می‌کند
تحلیلگر مسائل سیاسی یکی از مهمترین صحنه‌های واقع بودن مردم در انقلاب اسلامی را صحنه انتخابات عنوان کرد و گفت: مردمی بودن انقلاب یعنی مردم باید در انتخاب افراد برای نهادها نقش داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود معلمی در گفتگو با خبرنگار سایت خبری تحلیلی صاحب نیوز درباره اهمیت حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی است یعنی اگر مردم را از انقلاب اسلامی جدا کنید، دیگر مفهومی نخواهد داشت.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یکی از مهمترین صحنه‌های واقع بودن مردم در انقلاب اسلامی را صحنه انتخابات‌های مختلف اعمّ از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات مجلس خبرگان و انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد.

وی گفت: مردمی بودن این انقلاب در این صحنه‌ها به اثبات می‌رسد یعنی در آن بزنگاه‌هایی که نیاز به تصمیم‌گیری برای کشور در همه جهات است.

معلمی ادامه داد: مردمی بودن انقلاب یعنی مردم باید در انتخاب افراد برای نهادها نقش داشته باشند وگرنه مردمی بودن دیگر مفهومی نخواهد داشت بنابراین مردم باید حضور خود را در این صحنه‌ها هر چه قوی‌تر نشان دهند تا جمهوریت نظام را به اثبات برساند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: جمهوری اسلامی از دو کلمه تشکیل شده است که کلمه «اسلامی» محتوای این حکومت را نشان می‌دهد و کلمه «جمهوری» قالب و کمیّت حکومت را و هر کدام از این دو کلمه مورد خدشه واقع شود، انقلاب اسلامی از اعتبار می‌افتد و حضور مردم در انتخابات، جمهوریت را محقق می‌کند و به جهان نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: علت این که رسانه‌های خارجی بر علیه حضور مردم در انتخابات تبلیغ می‌کنند و می‌خواهند مردم پای صندوق‌های رأی حضور پیدا نکنند همین مسأله است که می‌خواهند جمهوریت را زیرسؤال ببرند.

معلمی گفت: برای همین است که رهبر معظم انقلاب حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را واجب شرعی بیان می‌کنند و می‌فرمایند «واجب شرعی است که مردم در انتخابات شرکت کنند.»

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات از هر جنبه‌ای به مسأله نگاه شود اعمّ از جنبه‌های شرعی، نگاه به منافع ملی، اجتماعی، بین‌المللی و غیره باید رقم بخورد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه