اخبار داغ

عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌و‌گو با دانا:

قرائت گزارش تفحص از تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس

قرائت گزارش تفحص از تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس
سیدسعید زمانیان عضو هیات رئیسه کمیته تحقیق وتفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: کار تحقیق و تفحص انجام شده و جمع بندی های لازم صورت گرفته است و گزارش آن در همین هفته و یا هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت می شود.
[

سیدسعید زمانیان عضو هیات رئیسه کمیته تحقیق وتفحص از سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا ، در مورد روند تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: کار تحقیق و تفحص انجام شده و جمع بندی‌های لازم صورت گرفته و گزارش آن در همین هفته و یا هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا ,

وی درباره اخبار منتشر شده درباره تخلفات پرسی گاز از زیر مجموعه های شستا اعلام کرد: در رابطه با شرکت شستا و زیر مجموعه های آن ایرادات و اشکالات زیادی است و در گزارشی که به مجلس داده می شود به صورت کامل آمده است.

,

عضو هیات رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تمامی هلدینگ ها و شرکت ها مورد بررسی قرار گرفته اند، به خبرنگار پارلمانی “بوتیا”، گفت:تخلفات صورت گرفته از طریق مراجع ذی ربط پیگیری خواهد شد تا با متخلفین برخورد شود.

,

زمانیان، با بیان اینکه امیدواریم کار تحقیق وتفحص از سازمان تامین اجتماعی به نتیجه مطلوبی برسد، یادآور شد: مردم یقین داشته باشند که تمام ابعاد بررسی شده است و به اطلاع مردم خواهند رسید و هیچکس نمی تواند در این گزارش اعمال نفوذ کند.

,

این نماینده مردم در مجلس نهم، به حضور برخی کارشناسان برجسته در هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: به طور حتم برای این کار با کارشناسانی صحبت کرده‌ایم که دارای تبحر لازم در ارتباط با سازمان تامین اجتماعی بودند.

,

نماینده مردم شهرکرد در مجلس نهم، با مثبت ارزیابی کردن همراهی سازمان تامین اجتماعی، افزود: تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نیاز به شفافیت دارد و همراهی سرپرست جدید تامین اجتماعی می تواند کارها را جلو ببرد.

,

لازم به ذکر است پیش از این در خبری اعلام شده بود در توزیع شرکت پرسی ایران گاز در واحدهای ری و برخی دیگر از مراکز استانها کسری های بسیار زیادی وجود دارد که به دلایل نامعلومی از اعلام و تعیین تکلیف آن خودداری شده است.

,

همچنین دامنه تخلفات در شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی ( شستا ) آن قدر زیاد است که حتی نمایندگان مجلس عضو هیات تحقیق و تفحص از پرونده قطور و چند هزار برگی این تخلفات خبر می دهند.

,
یکی از شرکت هایی که تخلفات بی شماری در آن انجام گرفته پرسی ایران گاز است که سهامدار آن شستا، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری ، شرکت نفت پاسارگاد و شرکت نفت ایرانول هستند.این شرکت بیش از 52 درصد بازار مصرف گاز مایع کشور را به خود اختصاص داده است و حدود 20 شرکت را تحت پوشش خود دارد.
,
 
,
1500 نمایندگی ، 300 متصدی توزیع گاز مایع ، 420 کشنده جاده پیما و 61 دستگاه مخزن دار راه آهن ویژه حمل گاز مایع از گستردگی شرکت پرسی ایران گاز خبر می دهد.
,
 
,
یکی از موارد جالب در این شرکت حضور مرد متخصص همه چیز یعنی آقای دکتر (ح.ک.ف ) برادر نماینده یکی از شهرهای شمال کشور، در مجلس هشتم است که صلاحیت وی در مجلس نهم از سوی شورای محترم نگهبان رد شد. هر چند این نماینده رد صلاحیت شده هم اینک عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری است( به علاوه برخی سمت های ورزشی و …).آقای دکتر (ح.ک.ف ) در هیات مدیره های زیادی از صنایع مختلف در شستا و شرکت های تحت پوشش بنیاد شهید حضور داشته و دارد که هم اینک عضو شرکت پرسی ایران گاز نیز می باشد.
,
بررسی و اطلاعات دریافتی عصرخبر حاکیست، تخلفات انجام گرفته در شرکت پرسی ایران گاز به شرح ذیل جهت استحضار مسئولان و بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی عنوان می گردد:
,
 
,
1.شرکت با داشتن اداره مستقل حقوقی با فردی به نان (ن.پ ) قرارداد کاری منعقد کرده است.همچنین به نامبرده طی سال 90الی 92 مبلغ 400 میلیون تومان حق الوکاله پرداخت شده است.
,
 
,
2.در تورزیع شرکت پرسی ایران گاز در واحدهای ری ، مشهد و اهواز کسری های بسیار زیادی وجود دارد که به دلایل نامعلومی از اعلام و تعیین تکلیف آن خودداری شده است.( مشهد 138 تن ، اهواز 37 تن ).
,
 
,
3.به افرادی بدون حضور فیزیکی حقوق و مزایا پرداخت و بیمه آنان نیز منظور گردیده است.
,
 
,
4.فردی بدون داشتن کارت پایان خدمت وظیفه به مدیریت حراست یک شرکت زیر مجموعه منصوب شده است و در مواردی صرفا با دستور شفاهی مدیریت افراد ارتقاء رتبه می یابند.
,
 
,
5.از شرکتی بنام….. خریدهای کلان انجام گرفته که در آن آیین نامه معاملات رعایت نشده است.
,
 
,
6.یکی از مدیران شرکت از سال 89 لغایت 92 حدود 500 روز ماموریت اداری استفاده کرده که اکثرا به زادگاه خود رفته و در همین مدت فقط 8 روز مرخصی استفاده نموده است.
,
 
,
7.پاداش ها ، علی الحساب ها و حق ماموریت های بی ضابطه به مدیریت و اعضای هیات مدیره پرداخت گردیده است.
,
 
,
8.شرکت دارای بدهکاران سنواتی می باشد که در این سالها هیچ اقدامی جهت تسویه انجام نگرفته است.
,
 
,

9.فردی به نام ( ت.م ) حق مشاوره ای ماهیانه 10 میلیون ریال دریافت داشته که مشخص نیست مشاوره ای انجام داده است یا خیر؟ و علاوه بر آن وی عضو هیات مدیره یکی از شرکت های تابعه پرسی ایران گاز نیز می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه