اخبار داغ

رسایی طی تذکری در صحن علنی عنوان کرد

انتقاد از انتشار اسامی در گزارش تحقیق و تفحص تامین اجتماعی

انتقاد از انتشار اسامی در گزارش تحقیق و تفحص تامین اجتماعی
نماینده تهران از انتشار اسامی در گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل ازفارس، حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی تذکری آیین‌نامه‌ای گفت: تذکر من بر اساس بند 11 ماده 24 آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی است. تحقیق و تفحصی طی چند روز پیش بر اساس وظایف مجلس از سازمان تأمین اجتماعی در صحن علنی قرائت شد و حاشیه‌هایی داشت. متأسفانه چند روز است که تیتر روزنامه‌ها یکی از مطالب این تحقیق و تفحص بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وی افزود: نکته اول این است که اگر هر کس در سازمان تأمین اجتماعی تخلفی انجام داده است باید به دستگاه قضایی برود تا به آن رسیدگی شود و هر کس که تخلف کرده باید با او برخورد شود.

,

نماینده مردم تهران ادامه داد: حتی اگر نماینده مجلس هم تخلف کرده باشد باید با او برخورد شود ولی متأسفانه این حاشیه‌ها به شکل سیاسی در حال بهره‌برداری است. شایسته این بود که اسامی در تحقیق و تفحص خوانده نشود تا نتیجه‌ از طریق دستگاه قضایی مشخص شود. در کنار این ذکر شده است 37 نماینده بن‌کارت هدیه دریافت کرده‌اند.

,

رسایی گفت:‌ بعد هم اعلام شد که 150 نفر بوده است و بعد هم باز اعلام شد که این مسئله در تمام دوره‌های پیشین بوده است.

,

شما می‌دانید کمیته امداد، سازمان بهزیستی، هلال احمر و تأمین اجتماعی مبالغ ناچیزی را در اختیار نماینده‌ها می‌گذارند و نماینده‌ها در مراجعانی دارند به خصوص در شهرستان‌ها به مراجعین کمکهایی می کنند.

,

وی افزود: این مطالب سبب سوءتفاهم و هجمه به مجلس شده است که گویا مجلس و نمایندگان با تقلب مبلغی را به دست آورده‌اند. این در همه دوره‌ها بوده است همه دستگاه‌ها همین رابطه را داشتند کار این دستگاه‌ها کمک به افراد تحت پوشش است و این مبالغ ناچیز به عنوان واسطه در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد.

,

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: همه مردم و نمایندگان می‌دانند که رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس بودجه‌‌ای در اختیار دارند که خارج از شمول است تازه رئیس مجلس باید بخشی از این بودجه را نیز در اختیار نمایندگان قرار دهد که آن هم واقعا ناچیز است برای همین مراجعاتی که به نمایندگان می‌شود.

,

رسایی گفت: این به دلیل اعتمادی است که دستگاه‌ها و نظام به نماینده‌‌ها دارند این جرمی نیست. من می‌گویم دوستان هیئت رئیسه این مسئله را به صورت رسمی اعلام کنند مگر نماینده‌ها کار خلافی انجام داده‌اند؟ اصلا و ابدا اینگونه نیست این مبالغ با توجه به حجم مراجعاتی که به نمایندگان می شود بسیار کم است.

,

رسایی گفت: ‌‌هم‌اکنون ارشاد به روزنامه‌ها کمک مالی می‌کند چرا برای آنها تیتر نمی‌زنند؟ نماینده‌ها از جیب‌شان برای این مبالغ هزینه می‌کنند تا بتوانند به مراجعات خود پاسخ دهند. دوستان ما در مجلس که هفته بعد به حوزه‌های انتخابیه خود باز می‌گردند فضایی را درست کردند که نمایندگان مجلس خورده‌اند و برده‌آند. باز تأکید می کنم اگر نماینده‌ای تخلف کرده است، دستگاه قضایی باید با آن برخورد کند.

,

محمدرضا باهنر که ریاست جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت با اشاره به این تذکر و همچنین برخی رفتارهای رسانه‌ای که در به وجود آوردن این فضا تأثیرگذار بوده است، گفت: در این قضایا برای اینکه تحقیق و تفحص به نتیجه برسد و کسانی که سوءاستفاده کرده‌اند به مجازات برسند، حتما هیئت رئیسه پرونده را به قوه قضائیه ارجاع می‌دهند.

,

وی افزود: اما همیشه سابقه داشته است که حتی رئیس مجلس نیز مبالغی را در اختیار نمایندگان قرار دهد چرا که اینقدر نمایندگان مراجعه‌کننده دارند که حتی از جیب خود نیز پولی به روی این مبالغ می‌گذارند و توزیع می‌کنند. این مسئله نباید با کسانی که سوءاستفاده شخصی کرده‌‌اند خلط بشود.

,

رئیس جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جوسازی‌ها ظلم به نظام است و ظلم به خدمتگزاران مردم است من حتی در یک گزارش دیده‌ام که به یکی از مقامات ارشد دولت 20 میلیون تومان بن فروشگاه رفاه داده شده است، طبیعی است که این مقام ارشد کلی مراجعه  کننده دارد و به بعضی از درخواست‌ها نیز نمی‌توان جواب داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه