برای اولین بار در جهان صورت گرفت؛
هوازدایی از روغن ترانس با اختراع دستگاه تست هوا
بانوی مخترع گفت: اختراع دستگاه تست روغن ترانس برای اولین بار در دنیا به مرحله آزمایش و اجرا رسید که با موفقیت چشمگیری روبرو بود و چون تست روغن در حجم بسیار کم باید صورت گیرد نیاز به دقت عمل فراوانیست که به الحمدلله این دستگاه ساخته شد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رعنا رحمتی بانوی مخترع شرکت ایران ترانسفو استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور اعلام کرد: شرکت ایران ترانسفو استان زنجان از بزرگ ترین کارخانه های ترانس است که چندین شعبه در سایر استان ها اعم از تهران داراست و در حال حاضر با قابلیت حضور 5000 پرسنل به فعالیت مشغول است و من با مدرک کارشناسی ارشد شیمی به عنوان کارشناس آزمایشگاه فعالیت می کنم.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,وی افزود: وظیفه کارشناس آزمایشگاه ترانسفو تست و هوازدایی روغن موجود در ترانس است که در صورت عدم انجام این فرآیند، واکنش شیمیایی و خورندگی سولفور و قطعات موجود رخ می دهد.
رحمتی درباره ی تست خورندگی سولفور اظهار کرد: خورندگی حاصله در روغن از طریق عنصر گوگرد صورت می پذیرد که به مرور زمان سبب آسیب به ترانس می گردد لذا برای این تست و خروج هوا از روغن، با تحقیقات به عمل آمده فهمیدیم که دستگاهی در دنیا جهت این هوازدایی اختراع نگشته و ضروری بودن این فعالیت در کار مرا به اختراع وادار کرد.
این بانو در حالی که کار دستگاه را بی نظیر خواند تصریح کرد: از کنار هم قرار دادن لوله ها و شلنگ های زائد آزمایشگاه ، دستگاه را بوجود آوردم و چون حجم روغن موجود در تست باید تنها 15 سی سی باشد، هوازدایی را برای من سخت کرده بود.
وی با اشاره به این که تخلیه ی هوا باید مطابق استانداردهای بین المللی جهت حذف گوگرد انجام پذیرد، بیان کرد: جدا سازی هوا باید از اتمسفر صورت گیرد و ما باید به جای مولکول هوای موجود در روغن از عنصر نیتروژن یا هلیم استفاده کنیم که چون نیتروژن جز گازهای بی اثر بوده و واکنش نمی دهد و همچنین دسترسی به آن آسان تر است، این عنصر را برگزیدم. در هر بار تست بعد از جایگزینی نیتروژن به جای هوا جهت هوازدایی ، شیشه ی آزمایش باید به مدت 7 روز در کوره با دمای 140 تا 150 درجه نگهداری کنیم.
این کارشناس آزمایشگاه ترانسفو درباره ی دقت کار اذعان داشت که چون بیرون کردن مولکول هوا از روغن ، از طریق این دستگاه دقت عمل به شدت بالایی دارد، سایر کشورهااعم از بلژیک نمونه ی خود را جهت تخلیه ی هوا به ایران ارسال می کنند.
این بانوی محجبه در خصوص هفته ی حجاب و عفاف در حالی که الزام حجاب در مراکز اداری و کاری را خاطر نشان شد، گفت: ارتباط خلقی و عاطفی با مسایل دینی به خصوص رعایت حجاب، موجب اعتدال و تعالی روح و رسیدن به موفقیت های شایان می شود.
وی افزود: وظیفه کارشناس آزمایشگاه ترانسفو تست و هوازدایی روغن موجود در ترانس است که در صورت عدم انجام این فرآیند، واکنش شیمیایی و خورندگی سولفور و قطعات موجود رخ می دهد.
رحمتی درباره ی تست خورندگی سولفور اظهار کرد: خورندگی حاصله در روغن از طریق عنصر گوگرد صورت می پذیرد که به مرور زمان سبب آسیب به ترانس می گردد لذا برای این تست و خروج هوا از روغن، با تحقیقات به عمل آمده فهمیدیم که دستگاهی در دنیا جهت این هوازدایی اختراع نگشته و ضروری بودن این فعالیت در کار مرا به اختراع وادار کرد.
این بانو در حالی که کار دستگاه را بی نظیر خواند تصریح کرد: از کنار هم قرار دادن لوله ها و شلنگ های زائد آزمایشگاه ، دستگاه را بوجود آوردم و چون حجم روغن موجود در تست باید تنها 15 سی سی باشد، هوازدایی را برای من سخت کرده بود.
وی با اشاره به این که تخلیه ی هوا باید مطابق استانداردهای بین المللی جهت حذف گوگرد انجام پذیرد، بیان کرد: جدا سازی هوا باید از اتمسفر صورت گیرد و ما باید به جای مولکول هوای موجود در روغن از عنصر نیتروژن یا هلیم استفاده کنیم که چون نیتروژن جز گازهای بی اثر بوده و واکنش نمی دهد و همچنین دسترسی به آن آسان تر است، این عنصر را برگزیدم. در هر بار تست بعد از جایگزینی نیتروژن به جای هوا جهت هوازدایی ، شیشه ی آزمایش باید به مدت 7 روز در کوره با دمای 140 تا 150 درجه نگهداری کنیم.
این کارشناس آزمایشگاه ترانسفو درباره ی دقت کار اذعان داشت که چون بیرون کردن مولکول هوا از روغن ، از طریق این دستگاه دقت عمل به شدت بالایی دارد، سایر کشورهااعم از بلژیک نمونه ی خود را جهت تخلیه ی هوا به ایران ارسال می کنند.
این بانوی محجبه در خصوص هفته ی حجاب و عفاف در حالی که الزام حجاب در مراکز اداری و کاری را خاطر نشان شد، گفت: ارتباط خلقی و عاطفی با مسایل دینی به خصوص رعایت حجاب، موجب اعتدال و تعالی روح و رسیدن به موفقیت های شایان می شود.
وی افزود: وظیفه کارشناس آزمایشگاه ترانسفو تست و هوازدایی روغن موجود در ترانس است که در صورت عدم انجام این فرآیند، واکنش شیمیایی و خورندگی سولفور و قطعات موجود رخ می دهد.
رحمتی درباره ی تست خورندگی سولفور اظهار کرد: خورندگی حاصله در روغن از طریق عنصر گوگرد صورت می پذیرد که به مرور زمان سبب آسیب به ترانس می گردد لذا برای این تست و خروج هوا از روغن، با تحقیقات به عمل آمده فهمیدیم که دستگاهی در دنیا جهت این هوازدایی اختراع نگشته و ضروری بودن این فعالیت در کار مرا به اختراع وادار کرد.
این بانو در حالی که کار دستگاه را بی نظیر خواند تصریح کرد: از کنار هم قرار دادن لوله ها و شلنگ های زائد آزمایشگاه ، دستگاه را بوجود آوردم و چون حجم روغن موجود در تست باید تنها 15 سی سی باشد، هوازدایی را برای من سخت کرده بود.
وی با اشاره به این که تخلیه ی هوا باید مطابق استانداردهای بین المللی جهت حذف گوگرد انجام پذیرد، بیان کرد: جدا سازی هوا باید از اتمسفر صورت گیرد و ما باید به جای مولکول هوای موجود در روغن از عنصر نیتروژن یا هلیم استفاده کنیم که چون نیتروژن جز گازهای بی اثر بوده و واکنش نمی دهد و همچنین دسترسی به آن آسان تر است، این عنصر را برگزیدم. در هر بار تست بعد از جایگزینی نیتروژن به جای هوا جهت هوازدایی ، شیشه ی آزمایش باید به مدت 7 روز در کوره با دمای 140 تا 150 درجه نگهداری کنیم.
این کارشناس آزمایشگاه ترانسفو درباره ی دقت کار اذعان داشت که چون بیرون کردن مولکول هوا از روغن ، از طریق این دستگاه دقت عمل به شدت بالایی دارد، سایر کشورهااعم از بلژیک نمونه ی خود را جهت تخلیه ی هوا به ایران ارسال می کنند.
این بانوی محجبه در خصوص هفته ی حجاب و عفاف در حالی که الزام حجاب در مراکز اداری و کاری را خاطر نشان شد، گفت: ارتباط خلقی و عاطفی با مسایل دینی به خصوص رعایت حجاب، موجب اعتدال و تعالی روح و رسیدن به موفقیت های شایان می شود.
وی افزود: وظیفه کارشناس آزمایشگاه ترانسفو تست و هوازدایی روغن موجود در ترانس است که در صورت عدم انجام این فرآیند، واکنش شیمیایی و خورندگی سولفور و قطعات موجود رخ می دهد.
,رحمتی درباره ی تست خورندگی سولفور اظهار کرد: خورندگی حاصله در روغن از طریق عنصر گوگرد صورت می پذیرد که به مرور زمان سبب آسیب به ترانس می گردد لذا برای این تست و خروج هوا از روغن، با تحقیقات به عمل آمده فهمیدیم که دستگاهی در دنیا جهت این هوازدایی اختراع نگشته و ضروری بودن این فعالیت در کار مرا به اختراع وادار کرد.
,این بانو در حالی که کار دستگاه را بی نظیر خواند تصریح کرد: از کنار هم قرار دادن لوله ها و شلنگ های زائد آزمایشگاه ، دستگاه را بوجود آوردم و چون حجم روغن موجود در تست باید تنها 15 سی سی باشد، هوازدایی را برای من سخت کرده بود.
,وی با اشاره به این که تخلیه ی هوا باید مطابق استانداردهای بین المللی جهت حذف گوگرد انجام پذیرد، بیان کرد: جدا سازی هوا باید از اتمسفر صورت گیرد و ما باید به جای مولکول هوای موجود در روغن از عنصر نیتروژن یا هلیم استفاده کنیم که چون نیتروژن جز گازهای بی اثر بوده و واکنش نمی دهد و همچنین دسترسی به آن آسان تر است، این عنصر را برگزیدم. در هر بار تست بعد از جایگزینی نیتروژن به جای هوا جهت هوازدایی ، شیشه ی آزمایش باید به مدت 7 روز در کوره با دمای 140 تا 150 درجه نگهداری کنیم.
,این کارشناس آزمایشگاه ترانسفو درباره ی دقت کار اذعان داشت که چون بیرون کردن مولکول هوا از روغن ، از طریق این دستگاه دقت عمل به شدت بالایی دارد، سایر کشورهااعم از بلژیک نمونه ی خود را جهت تخلیه ی هوا به ایران ارسال می کنند.
,این بانوی محجبه در خصوص هفته ی حجاب و عفاف در حالی که الزام حجاب در مراکز اداری و کاری را خاطر نشان شد، گفت: ارتباط خلقی و عاطفی با مسایل دینی به خصوص رعایت حجاب، موجب اعتدال و تعالی روح و رسیدن به موفقیت های شایان می شود.
,]
ارسال دیدگاه