اخبار داغ

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جلفا:

مهدکودک های تحت پوشش بهزیستی جایگاهی برای بسط عدالت اجتماعی است

مهدکودک های تحت پوشش بهزیستی جایگاهی برای بسط عدالت اجتماعی است
سازمان بهزیستی شهرستان جلفا 17 مهد کودک تحت پوشش دارد که در این مهدها خدمات متنوع پیشگیرانه، حمایتی و غربالگری های مختلف نظیر شنوایی سنجی، بینایی سنجی، غربالگری اختلالات تکاملی و اضطراب می پردازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جلفانیوز، رئیس اداره بهزیستی شهرستان جلفا با اشاره به عملکرد و فعالیت های این سازمان در حوزه امور کودکان گفت: مهدهای کودک از منظر بهزیستی صرفا مراکز مراقبتی، پرورشی و آموزشی نبوده بلکه پایگاهی برای کسب مهارت های زندگی، جامعه پذیر کردن کودکان، ارتقا، توانمندسازی، رشد و تکامل همه جانبه کودکان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جلفانیوز,

ابراهیم خسروی افزود: سازمان بهزیستی شهرستان جلفا ۱۷ مهد کودک تحت پوشش دارد که در این مهدها خدمات متنوع پیشگیرانه، حمایتی و غربالگری های مختلف نظیر شنوایی سنجی، بینایی سنجی، غربالگری اختلالات تکاملی و اضطراب می پردازد.ٌ
وی با تاکید بر اینکه در برنامه های پیش بینی شده برای مهدهای کودک تمامی جنبه های رشد و تکامل کودکان در ابعاد مختلف مدنظر قرار گرفته است، اظهار کرد: برخلاف سسیتم آموزشی سایر دستگاه ها که بر بهره هوشی تاکید دارند، سازمان بهزیستی بر اساس نتایج پژوهش های فراوان در حوزه کودکان و نوجوان، تمرکز برنامه های مهد کودک را بر ارتقاء هوش هیجانی استوار نموده است.
خسروی ادامه داد: منظور از ارتقا هوش هیجانی کودکان تاکید بر مهارت های زندگی و افزایش رابطه اجتماعی درکنار افزایش بهره هوشی می باشد که این امر موجب رشد کودک و قرار گرفتن وی در مسیر زندگی سالم و تضمین کننده آینده وی می باشد.
وی تاکید کرد: پژوهش های اخیر نیز نشان داده اند که ۸۰ درصد موفقیت افراد به هوش هیجانی آن ها بستگی دارد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان جلفا بیان کرد: مهد کودک های تحت نظارت این سازمان، موجب اشتغال بیش از ۱۰۰ هزار نفر از بانوان در سراسر کشور و ۴۰ نفر در سطح شهرستان شده که این اشتغال کاملا با روحیات و علایق آن ها سازگار است.
وی عنوان کرد: همچنین برای ارتقاء دانش علمی پرسنل و مربیان این مهد ها، دوره های آموزشی مختلفی برگزار می شود.
خسروی مهدهای کودک تحت پوشش بهزیستی را جایگاهی برای بسط عدالت اجتماعی و برخورداری کودکان مناطق محروم، روستایی و حاشیه شهرها از خدمات رشد و تکامل دانست و اظهار کرد: سازمان بهزیستی برای کمک به حضور کودکان افراد نیازمند در مهد کودک ها، به سه دهک پایین درآمدی کمک هزینه و همچنین در روستاها برای کودکان غذای گرم در نظر گرفته می‌شود.
وی افزود: همچنین برای مهدهای حاشیه شهرها نیز وام های تجهیز و توسعه ارائه می‌شود.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه