اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه شهرهای استان مطرح شد؛

برائت از مشرکین یک واجب الهی است و باید در حد توان در حج اجرا شود/ شورای نگهبان، بادقت صلاحیت نامزدهای مجلس یازدهم را بررسی کند

برائت از مشرکین یک واجب الهی است و باید در حد توان در حج اجرا شود/ شورای نگهبان، بادقت صلاحیت نامزدهای مجلس یازدهم را بررسی کند
امام جمعه اصفهان گفت: آل سعود امسال اجازه برپایی دعای کمیل و آیین برائت از مشرکین را نداده است و این درحالی است که برائت از مشرکین یک واجب الهی است و باید در حد توان در حج اجرا شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه زبان انسان هم جزئی از اعمال او محسوب می شود، اظهار کرد: خداوند دو فرشته برای ضبط اعمال انسان ها مامور کرده است و این دو فرشته لحظه به لحه همه اعمال انسان را ثبت و ضبط می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

امام جمعه اصفهان با اشاره به وضعیت انسان ها در روز قیامت، عنوان کرد: تمام انسان ها در روز قیامت دسته دسته و فوج فوج از خاک برمی خیزند تا به اعمال آن ها رسیدگی شود.

,

وی ادامه داد: در این روز زمین به اذن خداوند تمام اعمال انسان ها را بازگو می کند و تمام کسانی که بر روی زمینه در حوزه های مختلف توطئه چینی کرده اند معرفی می شوند.

,

طباطبایی نژاد در ادامه با اشاره به سالروز قیام گوهرشاد و دستور پهلوی اول مبنی بر کشف حجاب سراسری، خاطرنشان کرد: مردم مشهد پس از دستور رضاخان مبی بر کشف حجاب تجمع اعتراضس بزرگی در مسجد گوهرشاد با حضور علما برپا کردند.

,

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: ماموران و مزدوران پهلوی اول تجمع مردم را به خاک و خون کشیدند و عده زیادی در این مسجد به شهادت رسیدند.

,

وی با اشاره به دیگر جنایاتی که علیه مردم در این مسجد انجام شد و هتک حرمت حرم رضوی، عنوان کرد: افرادی که در آن روز برای حفظ یکی از واجبات الهی قیام کردند فداکاری را به اوج رساندند.

,

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه امروز عده ای از عمد می خواهند در برابر هنجارشکنی ها بی تفاوت باشیم، گفت: بسیج ارتش بزرگی برای اسلام است که باید در مقابل این هنجارشکنی ها آموزش ببیند و با آن ها مقابله کند.

,

امام جمعه اصفهان در ادامه به تجمع بزرگ مردم اصفهان در گذر فرهنگی چهارباغ در حمایت در عفاف و حجاب قانونی، خاطرنشان کرد: اسامی کسانی که در رابطه با عفاف و حجاب پرده دری می کنند باید ثبت شود تا امکان نفوذ پیدا نکنند.

,

وی ادامه داد: این افراد هستند که اجازه به مسئولیت رسیدن افراد انقلابی و مومن را نمی دهند.

,

آیت الله طباطبایی نژاد بالاترین عمل را برپایه حدیثی از امیرالمومنین(ع) حجاب معرفی کرد و گفت: پیامبر اسلام در این رابطه در حدیثی می‌فرماید «من از چند چیز بعد از خودم می‌ترسم، گمراه شدن بعد از هدایت، لغزش‌های در فتنه و شهوت شکم و دامن».

,

امام جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت برخورد با کسانی که در خودروها کشف حجاب می کنند، تاکید کرد: نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و سپاه باید در این زمینه ورود کنند.

,

وی در ادامه خطبه ها به اعزام حجاج به سرزمین وحی اشاره کرد و خاطرنشان شد: سعودی ها تا آن جایی که می توانستند علیه حج کارشکنی کردند، نه هواپیما در اختیار حجاج قرار دادند و نه سوخت به هواپیماها می دهند.

,

طباطبایی نژاد افزود: آل سعود از طرفی امسال اجازه برپایی دعای کمیل و آیین برائت از مشرکین را نیز نداده است و این درحالی است که برائت از مشرکین یک واجب الهی است و باید در حد توان در حج اجرا شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: عربستان اگرچه علیه حجاج کارشکنی می کند اما  به صورت مجانی به اسرائیل کمک می‌کنند که این اقدامات او از اسلام دور است.

,

وی در پایان به روز مالیات در کشور اشاره کرد و با انتقاد از برخی کم کاری ها در حوزه های مالیاتی گفت: برخی بدهکاران مالیاتی با تقلب شرکت‌های میلیاردی را با دو میلیون تومان به نام افراد بیچاره ثبت می‌کنند و فرار مالیاتی دارند.

,

امام جمعه اصفهان ادامه داد: کشورهای غربی فرهنگ خوبی در زمینه مالیاتی دارند و مردم این کشورها دغدغه پرداخت مالیات دارند که اگر ما به دنبال تمدن اسلامی هستیم باید به سطح بالاتری از این فرهنگ برسیم.

,

مردم منتظر صدای قاطعیت دیپلماسی ایران هستند

, مردم منتظر صدای قاطعیت دیپلماسی ایران هستند, مردم منتظر صدای قاطعیت دیپلماسی ایران هستند,

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه باغبهادران اظهار کرد:  در مقابله با بدعهدی های آمریکا و اروپا گامی که دولت کشورمان برداشت مقداری محافظه کارانه بود، فراموش نکنیم که اگر پاسخ ما ضعیف باشد دشمن جری تر می شود همانطور که آنان قاطع حرف می زنند و قاطع اقدام می کنند باید اقدام متقابل و متناسب با آن صورت بگیرد.

,

امام جمعه باغبهادران با بیان اینکه دولتمردان ما نباید مرعوب سروصدای دشمنان شوند، خاطرنشان کرد: مسؤولان ما در مقابله با زورگویان محکم بایستند و ابایی از آنان نداشته باشند چراکه امروز آزادگان جهان به حقانیت و قاطعیت جمهوری اسلامی ایران در بحث نظامی رسیده اند باید در بحث دیپلماسی هم همین صدا شنیده شود.

,

وی با تاکید براینکه برجام به ابزاری برای وقت تلف کردن و غفلت از مشکلات مردم تبدیل شده است، متذکر شد: برجام نه برای حل مسائل اقتصادی بلکه برای جلوگیری از پیشرفت ایران کلید خورد و ضروری است تا دولتمردان ما هرچه سریعتر از دل خوش کردن به وعده های دروغین غرب دل بکنند.

,

فرهنگ با توجه به وضعیت جسمانی بسیار وخیم شیخ زکزاکی یادآور شد: کشور نیجریه با جمعیت بالغ بر ۲۰۰ میلیون نفر از پرجعیت ترین کشورهای آفریقاست و شیخ زکزاکی از مبارزان همیشگی در مقابل جبهه استکبار بوده و با پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد و مجذوب امام شد و در راه دفاع از مظلوم شش فرزندش شهید شدند و در حال حاضر وضعیت جسمانی ایشان بسیار وخیم است.

,

وی اظهار کرد: از سازمان کنفرانس اسلامی می خواهیم در این قضیه ورود پیدا کند چراکه دولت نیجریه اجازه نمی دهد ایشان به بیمارستان منتقل شود، باید دولت نیجریه هم تحت فشار قرار گیرد تا این اقدام صورت گیرد.

,

خطیب نماز جمعه باغبهادران با اشاره به دیدار اخیر کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: حج سکولار یعنی حج بدون محتوا حج بدون برائت چرا اینها اتفاق افتاده است بخاطر اینکه حیاط مادی حاکمان عربستان به دست آمریکا است، این ها گفته اند اگر ما نبودیم و نباشیم عربستان دو هفته هم دوام نمی آورد یعنی در واقع آنان منادی دستورات آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

,

وی افزود: حجاج کشورمان باید از خرید سوغاتی در عربستان خوداری کنند و در کشور خودمان این کار را انجام دهند، پول ملت را به کام اقتصاد عربستان نریزید و به جای آن اقتصاد ایران و کالای داخلی را رونق دهید.

,

بی حجابی آزادی نیست

حجت الاسلام و المسلمین  امیر شفیعی در خطبه‌های نماز جمعه نایین در امامزاده سلطان سید علی (ع) این شهر گفت: امروز زیان‌های بسیاری از کشف حجاب در جامعه دیده می‌شود، پیشگیری از هتک حرمت‌ها و بد حجابی وظیفه همه است.

وی گفت: ۸۴ سال پیش زمانی که مردم مسلمان مشهد در مقابله با کشف حجاب رضاخان اقدام به حرکت اعتراضی کردند، به خاک و خون کشیده شدند و امروز خون آنها بر گردن ماست.

امام جمعه موقت نایین افزود: مردان و زنان مسلمان آن زمان در حمایت از اصل حجاب که تامین کننده اقتدار و عزت دینی جامعه است به پا خواستند و جان خود را در کف گذاشتند لذا نباید اجازه داد که اساس شکل گیری قیام گوهرشاد به فراموشی سپرده شود و از اهمیت آن کاسته گردد.

وی اظهار داشت: شهدای مسجد گوهرشاد بدون غسل و کفن در محلی نامعلوم دفن شدند به طوری که احتمال می‌رود محل به خاک سپردن این شهدا باغ خونی و بوستان میرزا کوچک خان در مشهد باشد.

وی گفت: در استقرار رضاخان توسط انگلیس دو خط براندازی در دستور کار قرار گرفت که شامل از بین بردن روحانیت و از بین بردن حجاب بود و این نشان می‌دهد همانقدر که روحانیت در اعتلا و ارتقای اسلام نقش دارد، حجاب هم دارای همان نقش آفرینی است.

تاکید کرد: مسؤولان و مردم هم بدانند که فقط در سایه مقاومت نتیجه بهتر به دست می‌آید، غربی‌ها قابل اعتماد نیستند و ما نباید از موضع برحق خود کوتاه بیاییم.

وی ادامه داد: باید زنان و دختران را به حفظ حجاب تشویق کنیم چرا که حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیتی است که عزت زن را حفظ می‌کند.
وی اظهار داشت: امروز استکبار جهانی و عوامل داخلی به دنبال از بین بردن ارزش‌های اسلامی هستند که خواهران و زنان ما نیز با حفظ عفاف و حجاب خود، نقشه دشمنان را برملا می‌کنند.

شفیعی در بخش دیگری با اشاره به هفته کرامت و نزدیک شدن به میلاد امام رضا (ع) گفت: آن امام بزرگوار با هجرت اجباری به ایران و با تحکیم مبانی اعتقادی شیعه، برکات ارزنده‌ای برجا گذاشتند.

وی ادامه داد: به برکت امام رضا (ع) مباحث اعتقادی و علمی شیعه بسیار محکم شد و پایگاه امام و امامت در جامعه آن روز با هوشمندی معرفی گردید.

امام جمعه موقت نایین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در باره نقش ویژه امام رضا (ع) در معرفی دین گفت: انقلاب ما میراث آن امام همام است که امید است به انقلاب حضرت ولی عصر (عج) متصل شود.

, بی حجابی آزادی نیست, بی حجابی آزادی نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

شورای نگهبان، بادقت صلاحیت نامزدهای مجلس یازدهم را بررسی کند

, شورای نگهبان، بادقت صلاحیت نامزدهای مجلس یازدهم را بررسی کند, شورای نگهبان، بادقت صلاحیت نامزدهای مجلس یازدهم را بررسی کند,
حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر، با درخواست از اعضای شورای نگهبان به‌خصوص شخص آیت‌الله جنتی برای دقت بیشتر در بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس یازدهم و تشکیل مجلس آینده از نمایندگانی از قشرمستضعف، انقلابی و پاک دست، اظهارکرد: بسیاری از مشکلات کشور به‌ این‌ علت است که مدیران جهادی و انقلابی بر سرکارها نیستند و برخی از مدیران فقط به فکر منافع شخصی، جناحی و لابی‌گری می‌باشند.

امام جمعه موقت شاهین شهر، از اقدامات انقلابی و درست شورای نگهبان از ابتدای تأسیس تاکنون در حفاظت از انقلاب اسلامی ایران و تلاش‌های حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس دهم شورای قدردانی و اظهار کرد: نمایندگان انقلابی مجلس آینده می توانند گره‌های رونق تولید، اقتصاد مقاومتی و بن‌بست‌های اقتصادی را باز کنند.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح کشور به‌زودی پاسخ اقدام غیرقانونی نیروی دریایی انگلیس را در توقیف نفت‌کش متعلق به ایران خواهند داد اذعان کرد: اقدام نیروی دریایی سلطنتی انگلیس، نوعی تروریسم اقتصادی است که باهدف تبعیت از دستورات آمریکا علیه ملت ایران در توقیف نفت‌کش اجاره‌ای متعلق به کشورمان در تنگه جبل‌الطارق بوده است.

حجت‌الاسلام صالحیان، خاطرنشان کرد: به سیاست‌مداران دولت استعماری انگلیس گوشزد می‌کنیم که بادم شیر بازی نکند و بدانند همان‌طور که رزمندگان جبهه مقاومت نظامیان شما را در منطقه شکست دادند این بار نیز پاسخ سختی به اقدامات مخرب و ناامن کننده‌تان خواهند داد.

وی به سابقه سیاه استعمارانگلیس در غرب آسیا اشاره و تصریح کرد: نیروهای مسلح کشور سیلی سختی به شما خواهند زد و آخرین میخ‌ها را بر تابوت سربازان متجاوز انگلیسی خواهند کوبید.

خطیب موقت نماز جمعه شاهین‌شهر، از اقدام بانوان محجبه در برپایی تجمع‌های عفاف و حجاب در سراسر کشور به خصوص در شاهین شهر قدردانی و تأکید کرد: این تجمع‌های بانوان محجبه پیام محکمی به برخی از بانوان بی‌حجاب است که نخواهند گذاشت بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه اسلامی ایران گسترش یابد.

وی بیان کرد: نباید بگذاریم برخی از بانوان بابی حجابی در خودروهای شخصی خود، به خون شهدای انقلاب اسلامی بی‌حرمتی کنند و ناامنی را برای سایر بانوان به وجود بیاورند.

حجت‌الاسلام صالحیان، سردرگمی سیاست‌مداران دولت آمریکا را در قبال ایران به خاطر مقاومت و صبر ملت ایران و قاطعیت رهبری معظم انقلاب اسلامی است به‌طوری‌که به سیاست‌مداران آمریکایی فهمانده که قدرت اصلی رزمندگان نیروهای مسلح کشور، ایمان آنان است و اعتقاد عمیقی که به پیروزی بر مستکبران دارند.

امام‌جمعه موقت شاهین شهر، در خطبه نخست نماز با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع)سه نشانه مومن را راز نگهداری، مدارا کردن با مردم و صبرداشتن بر مشکلات و سختی ها برشمرد.
وی گفت: صبرمومنان بر مشکلات و سختی‌ها در جامعه اسلامی موجب می‌شود که مجاهدت‌های مجاهدان خدا و خون ریخته شده شهیدان وطن پایمال نشود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه